st170

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Joulukuu 9. 22:39:48 2006

menin ja ostin tuollaisen 8)

onkos mielipiteitä autosta, jotain vikoja (muita kun kaikissa focuksissa)????

ite oon ainaki todella tyytyväinen autoon, hyvä alusta, suht jäykkä, mut silti mukava. aika hyvin tuntuu teho persiissä :D

en löytäny haulla oikeen mitää :roll: onko st170 niin harvinainen vai mikä on???

EDIT:siirtäkää jos tuli väärään paikkaan....

EDIT2:tehonpuutetta nyt on joka autossa :) mut kyl se tossa aika korkeilla kierroksilla, mut erityisesti vääntö on tasainen alhaalta asti ja lähtee heti kiihtymään kun painaa kaasua, toisin kun ed. auto(farkku focus 2.0).
Viimeksi muokannut Rahtinalle, La Joulukuu 9. 23:59:08 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Joulukuu 9. 23:50:05 2006

Ihan oikea paikka :D

Mitään negatiivista en ole kuullut , tehon puutetta on valitettu mutta taitaa olla enemmän käyttäjästä kiinni :wink:
ex Jäsen #10

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Su Joulukuu 10. 13:41:39 2006

Olis farmarina hyvinkin kiinnostava laite, mutta ne on vielä harvinaisempia kuin 5- tai 3-oviset. Tainnut jäädä vähän Type-R:n ja T-sportin varjoon. Nuohan oli melkein samanhintaisia vehkeitä, mutta hitusen tehokkaampia.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Joulukuu 10. 21:59:10 2006

miten mahtaa viritys onnistua, putkisto ja putsari ja lastu on tiedossa mutta entä näitten jälkeen???

onko ainoa keino portuuttaa kansi??? mutta vaikuttaako päästöihin???
kyllähän tohon saa nokkia ym. mut sit tarvis nostaa puristuksiakin melkein.. ja eikö nokat jo vaikuta päästöihin reilummin??

paljon kysymyksiä mut jos joku viittii vastailla niin kiitos siitä.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 11. 7:52:08 2006

Vähän nyt mututuntumalla tulee, mutta tuossa koneessa on juuri se kansi se syy miksi siitä tulee tuonkin verran tehoa. Enpä tiedä onko juuri sieltä enää helppoja hevosia löydettävissä. Kanavat ja venttiilit on jo vakiona paljon isommat kuin muissa Zeteceissä.
Jenkit käyttää jonkin verran tuossa koneessa tavallisen zetecin kansipahvia jolla puristuksia saa noin 0.5 suhdelukua ylemmäs. Muuten luulisin että imusarja + nokat on se juttu millä sitä voimaa saa. Täysin laitonta tietenkin ja teholisät on aina helposti marginaalisia vaparissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Joulukuu 11. 8:08:54 2006

Passionfordilla on jotain juttua ilmeisesti ollu, mutta en tiedä miten huuhaata ne on.

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=218571
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=235727

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ma Joulukuu 11. 20:27:44 2006

Itselläni ollut st170 reilun vuoden käytössä ja olen ollut ihan tyytyväinen ostokseeni (jos ei lasketa ongelmia ovien peltien kanssa :evil: ). Tuokin oli tiedossa autoa ostettaessa, mutta ollut vain huonoa tuuria maalaamosta yms johtuen.

Erikoisempana vikana autosta löytyi vikaa imusarjan pituudensäädön toiminnasta. Oli säätöyksiköstä jokin akseli poikki. Olisi voinut korjata, mutta sain kokonaan uuden imusarjan auton myyneen liikkeen piikkiin.

Muita erikoisempia vikoja ei ole tullut onneksi vastaan. Osia on sitten melko turha kysyä muualta kuin suoraan Fordilta tai brittein saarilta. Ja Fordilla ne alkuperäiset osat on melko hintavia. Tosin ymmärrettävää koska autokin on hieman harvinaisempi.

Viripalikkaa saa katsella myös briteistä, ei ole juurikaan listoilla suomalaisilla firmoilla. Tosin kysymällä ja tilaamalla sekin onnistuu.

Itse olen pitänyt auton vakiona, joten tarkemmin en tiedä auton virittelystä. Helpolla/halvalla siitä ei taida saada juurikaan tehoa lisää. Ehkä säädettävällä ruiskulla/ohjausyksiköllä jotain irtoaisi putkiston ja filtterin kanssa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 12. 10:23:51 2006

Luulis palikkaa löytyvän jenkeistä paljon enemmän ja halvemmalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Joulukuu 12. 11:40:24 2006

Kannattaako tuota nyt käydä kummemmin virittämään (kansityöt, nokat ym.). Viriosat millä voisi jotakin tehonlisää kuvitella saavansa, maksaa sen verran, että kannattanee miettiä RS Focuksen hankintaa. Sellasta alkaa kuitenkin hinkua jossakin vaiheessa. Jos taas pakkomielteisesti tahtoo vapaastihenkivää virittää, niin sitten antaa mennä vaan.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 12. 17:29:25 2006

taidan pysyä putsari linjalla vaan :) noissa focuksissahan on sama putsari 1,6-st170 :shock:

mites tuo imusarjavika ilmeni???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ke Joulukuu 13. 9:09:45 2006

Rahtinalle kirjoitti:taidan pysyä putsari linjalla vaan :) noissa focuksissahan on sama putsari 1,6-st170 :shock:

mites tuo imusarjavika ilmeni???
Koeajolla en huomannut mitään erikoista kulkupuolessa, mutta hieman vajaassa 3000 rpm kohdassa kuului konehuoneesta eräänlainen "rasahtava" ääni. Tällä kohdalla säätömoottori yritti ilmeisesti säätää imusarjan pituutta siinä onnistumatta.

Vika kohdistettiin imusarjaan Fordilla vikatesterillä. Taisi laite herjata jotain imusarjan läppien toiminnasta tms. Tämän jälkeen imusarjaa tutkittiin tarkemmin ja vika löytyi.

Imusarjan vaihdon jälkeen muistaakseni alavääntö parani selvästi. Eli siis tähän asti autoni oli hieman alitehoinen.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Joulukuu 13. 14:40:42 2006

onkos tuossa muuten lukkoa???
kun ei saa millään ruopimaan kakkosella oikeen missään olosuhteissa :roll:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Joulukuu 13. 14:44:54 2006

Rahtinalle kirjoitti:onkos tuossa muuten lukkoa???
kun ei saa millään ruopimaan kakkosella oikeen missään olosuhteissa :roll:
Ei vaan teho riitä ;)
#6
Escort -75

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Joulukuu 13. 14:46:16 2006

prkl...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Joulukuu 13. 14:53:42 2006

onkos suodattimen merkistä suosituksia??? siis kartio

kattelin K&N suodatinelementtiä(vakiokoteloon) ja siitä näkyi läpi valoa vasten kotsottuna :shock:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

KN

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 14. 0:47:37 2006

Konna paras.

Ihan normaalia että päivä paistaa, öljy
"tiivistää"


Kartio tai paneli. Kartiolla ehkä vähän paremmat mahdollisuudet saada se viimeinenkin hevosen puolikas, mutta muista että kartiot eristettävä moottorin lämmöltä ja KYLMÄÄ ilmaa!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Rahtari

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 14. 0:48:47 2006

Nalle hei, älä ressaa. lunki meininki!


Ei sen pannun mikää steriili tarvii olla ja sä et tietäänkseni saharassa asu! ;)
:D
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Joulukuu 14. 15:34:42 2006

Pari kertaa tullut testattua tollasta K&N paneeli filtteriä ja KOSKAAN ei ole teho noussut vakioon verrattuna. Viimeksi vääntö jopa laski verrattuna paperiseen..

Jos haluaa parantaa virtausta niin kunnollinen imuputkisto josta kaikki vaimenninpöntöt ja muut paskat nevadaan. Ja suodatin sellaiseen paikkaan ettei ime ilmaa konehuoneesta. Ts. omaan koteloon josta ilmaputki eteenpäin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 14. 15:47:36 2006

juurikin noin, tosin en ole kyllä koskaan kuullu et vaparilla olis tehot/väännöt laskenut. (paneli)

Vertailitko vakioon vai penkititkö ennen ja jälkeen?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: juu

Viesti Kirjoittaja razorass » To Joulukuu 14. 16:08:53 2006

ParDe kirjoitti:juurikin noin, tosin en ole kyllä koskaan kuullu et vaparilla olis tehot/väännöt laskenut. (paneli)

Vertailitko vakioon vai penkititkö ennen ja jälkeen?
Penkitys paperisella ja sen jälkeen K&N:llä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

..

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 14. 16:40:17 2006

oho!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 14. 17:16:47 2006

aika paha :?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Joulukuu 17. 18:21:32 2006

vaihdekepinnuppi ei taida olla irrotettavaa mallia, ei millään pois :evil:

mun mielestä se on huonon muotonen, ei oikeen sovi kämmen siihen mitenkään ja on vähän helv.... kylmä kun on alumiinia päältä.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 17. 19:53:45 2006

Koita nyt ensiks vaikka heittää Lysaattorin Kata pois ahdistamasta. Pardehan selitti mulle viime kevääna miten ne kaikki vikakoodit sai ajettua pois.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Mtine

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Joulukuu 17. 21:12:44 2006

Moutine.


Kattia ei kannata irroittaa:


Lambda katin jälkeen (toinen niistä) nuuhkimassa että onko katti kunnossa. Jos lambda saa väärää signaalia niin moottori varotilaan. --->akku irti jne...


ST:n katti on muutenkin samanlainen, isosilmäinen kuin esim type r.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Joulukuu 17. 22:41:04 2006

MouTine kirjoitti:Koita nyt ensiks vaikka heittää Lysaattorin Kata pois ahdistamasta. Pardehan selitti mulle viime kevääna miten ne kaikki vikakoodit sai ajettua pois.
Ei taida katin poisto vaikuttaa tehoihin, ei ne enää näin uusissa oli niin tukkoisia kuin 15 vuotta sitten oli.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Siipikosa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Joulukuu 18. 1:58:32 2006

Nojaa...


Riippuu paljolti miten toteutettu.

Esimerkki: Focus 2,0 zetec E

Pakosarja: Alunperin peltisarja! Pituus: noin 150mm, 4-->1. Suoraan kaikki 4 putkea, sisähalk. noin 30mm kollektorille (pyöreä) halkaisija 55mm.

Kollektorissa suoraan katti kiinni.

Katti asennettu pystyyn, syylärin taakse ja katilta lähtevä putki liitetty 90 asteen kantti kulmalla suoraan katalysaattorin kylkeen kiinni. Samalla ko 90 ast kohtaa litistetty ja hitsattu lambda kiinni.


Nyt on toisin.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 18. 7:10:53 2006

mää aattelinkin että koska tää siirretään, ku mieles ollu et meni väärään paikkaan :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 18. 15:48:42 2006

Rahtinalle kirjoitti:vaihdekepinnuppi ei taida olla irrotettavaa mallia
onko tosta mitään tietoa kellään :?:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

ööh

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Joulukuu 18. 20:49:22 2006

irtoisiko pyörittämällä?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 18. 21:07:54 2006

ei riitä voima kahdessa kädessä :?

kattelin jenkeistä vaihdevälinlyhentimiä niin ainakin osassa on nuppi mukana jo valmiiksi tai siis kiinni kepissä, niin siitä tuli mieleen että irtooko lainkaan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

T-mu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja T-mu » Ma Joulukuu 18. 23:49:36 2006

Kyllä ainakin tuon ikäsestä perus-Foccerista lähtee ihan pyörittämällä irti...Toisaalta ST:ssä on eri loota, eli suattaapi olla eri kiinnitys-systeemikin... :roll:

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 18. 23:57:40 2006

ketrakin valmistaja halunnu oman nuppinsa siihen... :wink:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Joulukuu 19. 4:25:34 2006

Rälläkkä?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Joulukuu 19. 10:44:42 2006

Ilkka_H kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:onkos tuossa muuten lukkoa???
kun ei saa millään ruopimaan kakkosella oikeen missään olosuhteissa :roll:
Ei vaan teho riitä ;)
:lol: :lol: :lol: kyllähän sen nyt etuvedolla pitäis :wink: ja sitäpaitsi,kaikki yli 200hv menevä teho on turhaa etuvedossa 8)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Joulukuu 20. 17:53:01 2006

STOCKMANN kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:onkos tuossa muuten lukkoa???
kun ei saa millään ruopimaan kakkosella oikeen missään olosuhteissa :roll:
Ei vaan teho riitä ;)
:lol: :lol: :lol: kyllähän sen nyt etuvedolla pitäis :wink: ja sitäpaitsi,kaikki yli 200hv menevä teho on turhaa etuvedossa 8)
nyt ruopii kun on liukasta :lol: ihan millai vaan 8)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Joulukuu 20. 20:51:40 2006

ParDe kirjoitti:Rälläkkä?
ehkä vähän liian raaka :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

eikä oo

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 21. 4:57:21 2006

polttopillit?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Joulukuu 21. 7:14:24 2006

Pakko kertoo se helpoin keino. Isot voimatongit :wink:

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Joulukuu 21. 9:39:10 2006

STOCKMANN kirjoitti:
:lol: :lol: :lol: kyllähän sen nyt etuvedolla pitäis :wink: ja sitäpaitsi,kaikki yli 200hv menevä teho on turhaa etuvedossa 8)
Eikös se kerro vain että on huono alusta ja renkaat suhteessa tehoihin. Tarviihan tehoa etuvetokin jos meinaa lähteä kiihdyttämään vielä satasen jälkeenkin.
Oikeassa kyllä sikäli olet että monella tuntuu olevan etuvedoissa paukkua liikaa suhteessa alustaan että menee pelkäksi sutimiseksi.
(Enkä tarkoita nyt alustalla pelkkiä iskareita ja jousia, vaan koko geometriaa.)
#6
Escort -75

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 21. 12:31:11 2006

alusta tuossa on todella hyvä mielestäni, liekö sillä osuutta asiaan ruopimisessa.

tosta sutimisesta sen takia kyselin kun edellinen 2.0 farkkukin poltti kevyesti kumia, sai jopa kakkosella poltettua paikallaan, tosin vakiokokoisilla kesärenkailla.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Joulukuu 21. 12:50:01 2006

Ilkka_H kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:
:lol: :lol: :lol: kyllähän sen nyt etuvedolla pitäis :wink: ja sitäpaitsi,kaikki yli 200hv menevä teho on turhaa etuvedossa 8)
Eikös se kerro vain että on huono alusta ja renkaat suhteessa tehoihin. Tarviihan tehoa etuvetokin jos meinaa lähteä kiihdyttämään vielä satasen jälkeenkin.
Oikeassa kyllä sikäli olet että monella tuntuu olevan etuvedoissa paukkua liikaa suhteessa alustaan että menee pelkäksi sutimiseksi.
(Enkä tarkoita nyt alustalla pelkkiä iskareita ja jousia, vaan koko geometriaa.)
tosi on :) .....eikö noissa oo lukko? :roll:

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 21. 12:53:04 2006

ei tunnu olevan tai sit ei toimi talvella :?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Tammikuu 14. 16:27:14 2007

mittari heittää, 60=56oikeasti, 95=88oikeasti :shock:

mitäs tommosen kanssa oikeen voi tehdä???

kesärenkailla se heitto on tietysti vähemmän. täl hetkel 205\50\16 vaik pitäis olla 55 sarjan talvikiekot(alkup.)
kesä: 215\45\17(alkup.)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

HP-tuning
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinäkuu 7. 14:05:16 2006
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HP-tuning » Ma Tammikuu 15. 10:50:36 2007

Eipä tuo muusta johdu kuin siitä, että mittari on kalibroitu alkuperäiselle rengaskoolle ja sinulla on nyt pienempihalkaisijaiset renkaat alla. Korkeampaa profiilia vaan kehiin...

Mikähän lienee, kun vielä nykyään uusissakin autoissa mittari heittää monesti niin paljon. Eikös kaikenlaisella elektroniikalla ja ajotietokoneilla luulisi pääsevän jo tarkkoihin lukemiin, kun niitä laitteita on jo lähes joka autossa. Ainakin Saabeissa on muistaakseni testien mukaan tarkat mittarit.
Ford Focus 1.8i Trend -01
http://users.jyu.fi/~hatapalo/

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ma Tammikuu 15. 20:30:27 2007

Itketään nyt täälläkin hieman lisää kun v***ttaa niin perhanasti! Käytin focusta fordin huollossa pyöränlaakerin vaihdossa, jossa pyysin etsimään välillä ajossa esiintyvää rämisevän äänen lähdettä. Laakeri vaihdettiin ja äänen lähteeksi paikallistettiin katin suojapelti joka oli hieman revennyt. Ei ollut osaa hyllyssä, joten päätettiin vaihtaa osa myöhemmin kun se oli tilattu paikalle.

Nyt viime torstaina alempi katin suojapelti vaihdettiin, mutta vika ei korjaantunut. Perjantaina pikahuollon puolelle lisätutkimuksiin. Kerroin, että vika ilmenee useimmiten pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä.

Kaveri päätti sitten luistattaa kytkintä vaihteella käsijarru pohjassa paikallaan korjaamohallissa. Tällöin kone alkoi resonoimaan/täristämään jolloin ääni kuului. Ok tähän asti.

Sitten tuli toinen kaveri katselemaan konehuoneeseen kun toinen luistatti kytkintä. Tätä jatkui kunnes alkoi haistä kytkimen käryä ja vielä hetki niin johan konehuoneesta pössähti kunnon savupilvi ulos. Homma keskeytettiin ja koska auto vielä liikkui, niin se ajettiin autonosturille ja sama homma uudellen ja ääntä kuunneltiin alapuolelta. Tällä kertaa ei savua tainnut tulla. Vikakin löytyi. Putken kiinnikepelti halki, hintaa 50 euroa + työ.

Ei kuulemma haittaa vaikka kytkimestä savut joskus pihalle pääsisikin oli mekaanikon mielipide.

Noh paikalla ei ollut ketään "korkeampaa" tahoa, joten kysyin varaosamyyjän mielipiteen jos kytkin päästää savut pihalle. Vastauksena oli uuden levyn ja asetelman vaihto.

Tänään sain asiakaspalveluvastaavan, huoltoneuvojan ja autoliikejohtajan kiinni. Tuloksena usean puhelun ja huollossa käynnin jälkeen oli se, ettei asiaa käsitellä reklamaatiota kummemmin :shock:

Asiasta oli keskusteltu, eikä mekaanikko(mekaanikot?) olleet nähneet savua nousevan koneesta, vain pienen palaneen hajun. Vaikka ihan 100% sieltä se nousi ja ainakin toinen kaveri sen näki!

Nyt toimii ja liikkuu eikä kytkimessä tunnu suurempaa luistoa/tärinää. Joten huolto sanoi, että jos hajoaa kohta niin palataan asiaan.

Liikkuuhan toi nyt, mutta kai tuommoinen on kuluttanut kytkintä melkoisesti? Korjauksen listahinta pyöreet 1000 €. Luvattiin tehdä korjaus 750€ joka olisi todella hyvä tarjous.

Eli nyt menny 100€ katin pellin vaihtoon, putken kannake on 50€ + työt ja kytkin käräytetty. Hieman siis ketuttaa. Putkikin perkule rämis kotia ajettaessa :(

Ja paikkana siis valtuutettu Ford-huolto automaa konala, Helsinki

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Tammikuu 15. 21:34:20 2007

onko se sellanen pärähtävä ääni mikä kuuluu liikkeellelähdössä??? jos on niin mulla on sama vika\ominaisuus :cry:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ma Tammikuu 15. 21:34:30 2007

Kartsa kirjoitti:Itketään nyt täälläkin hieman lisää kun v***ttaa niin perhanasti! Käytin focusta fordin huollossa pyöränlaakerin vaihdossa, jossa pyysin etsimään välillä ajossa esiintyvää rämisevän äänen lähdettä. Laakeri vaihdettiin ja äänen lähteeksi paikallistettiin katin suojapelti joka oli hieman revennyt. Ei ollut osaa hyllyssä, joten päätettiin vaihtaa osa myöhemmin kun se oli tilattu paikalle.

Nyt viime torstaina alempi katin suojapelti vaihdettiin, mutta vika ei korjaantunut. Perjantaina pikahuollon puolelle lisätutkimuksiin. Kerroin, että vika ilmenee useimmiten pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä.

Kaveri päätti sitten luistattaa kytkintä vaihteella käsijarru pohjassa paikallaan korjaamohallissa. Tällöin kone alkoi resonoimaan/täristämään jolloin ääni kuului. Ok tähän asti.

Sitten tuli toinen kaveri katselemaan konehuoneeseen kun toinen luistatti kytkintä. Tätä jatkui kunnes alkoi haistä kytkimen käryä ja vielä hetki niin johan konehuoneesta pössähti kunnon savupilvi ulos. Homma keskeytettiin ja koska auto vielä liikkui, niin se ajettiin autonosturille ja sama homma uudellen ja ääntä kuunneltiin alapuolelta. Tällä kertaa ei savua tainnut tulla. Vikakin löytyi. Putken kiinnikepelti halki, hintaa 50 euroa + työ.

Ei kuulemma haittaa vaikka kytkimestä savut joskus pihalle pääsisikin oli mekaanikon mielipide.

Noh paikalla ei ollut ketään "korkeampaa" tahoa, joten kysyin varaosamyyjän mielipiteen jos kytkin päästää savut pihalle. Vastauksena oli uuden levyn ja asetelman vaihto.

Tänään sain asiakaspalveluvastaavan, huoltoneuvojan ja autoliikejohtajan kiinni. Tuloksena usean puhelun ja huollossa käynnin jälkeen oli se, ettei asiaa käsitellä reklamaatiota kummemmin :shock:

Asiasta oli keskusteltu, eikä mekaanikko(mekaanikot?) olleet nähneet savua nousevan koneesta, vain pienen palaneen hajun. Vaikka ihan 100% sieltä se nousi ja ainakin toinen kaveri sen näki!

Nyt toimii ja liikkuu eikä kytkimessä tunnu suurempaa luistoa/tärinää. Joten huolto sanoi, että jos hajoaa kohta niin palataan asiaan.

Liikkuuhan toi nyt, mutta kai tuommoinen on kuluttanut kytkintä melkoisesti? Korjauksen listahinta pyöreet 1000 €. Luvattiin tehdä korjaus 750€ joka olisi todella hyvä tarjous.

Eli nyt menny 100€ katin pellin vaihtoon, putken kannake on 50€ + työt ja kytkin käräytetty. Hieman siis ketuttaa. Putkikin perkule rämis kotia ajettaessa :(

Ja paikkana siis valtuutettu Ford-huolto automaa konala, Helsinki
Voi v***n aasit. :evil: melkoista toimintaa.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Tammikuu 15. 21:40:01 2007

HP-tuning kirjoitti:Eipä tuo muusta johdu kuin siitä, että mittari on kalibroitu alkuperäiselle rengaskoolle ja sinulla on nyt pienempihalkaisijaiset renkaat alla. Korkeampaa profiilia vaan kehiin...

Mikähän lienee, kun vielä nykyään uusissakin autoissa mittari heittää monesti niin paljon. Eikös kaikenlaisella elektroniikalla ja ajotietokoneilla luulisi pääsevän jo tarkkoihin lukemiin, kun niitä laitteita on jo lähes joka autossa. Ainakin Saabeissa on muistaakseni testien mukaan tarkat mittarit.
ei sinne mahdu oikeen kauheesti isompaa....
kun pistän kesärenkaat alle niin tilanne muuttuu 2km\h parempaan suuntaan, olis sit viel viis km\h....

EDIT: pitäs laittaa 225\45\18 et menis nolliin...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ma Tammikuu 15. 21:44:41 2007

Rahtinalle kirjoitti:onko se sellanen pärähtävä ääni mikä kuuluu liikkeellelähdössä??? jos on niin mulla on sama vika\ominaisuus :cry:
On semmoinen "peltisen" kuuloinen ääni joka ainakin mulla tulee helpoiten ilmi kun lähtee kiihdyttämään hitaasta vauhdista kakkosella esim. ruuhkassa madellessa. Välillä kuuluu tosin liikkeellelähdössäkin.

Itse kiinnike on katin jälkeen ensimmäisenä vastaan tuleva peltinen kiinnike, jossa mulla on halkeama pellin yläpuolella, joten sen huomaa vain peilin avulla.

Vastaa Viestiin