Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ti Joulukuu 12. 17:28:30 2006
Sultzi kirjoitti:Eikö boa/bob saa laittaa, jos esim ahtaa koneen ja joutuu todistamaan tehot?
Meinaat että ahtamalla tehot tippuu?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 12. 18:03:56 2006
Ei, mutta silloinhan ei enään vakiotehot pidä paikkaansa ja joutuu todistamaan nykyiset tehot? Onhan jotain cossun konettakin isketty välikoppaan ja penkitetty jotain 100hv luokkaa? Toki tuskin kaikki kartsurit uskoo jos vie semmosesta koneesta 136hv:n dynopaperit

-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ti Joulukuu 12. 18:19:31 2006
Sultzi kirjoitti:Ei, mutta silloinhan ei enään vakiotehot pidä paikkaansa ja joutuu todistamaan nykyiset tehot? Onhan jotain cossun konettakin isketty välikoppaan ja penkitetty jotain 100hv luokkaa? Toki tuskin kaikki kartsurit uskoo jos vie semmosesta koneesta 136hv:n dynopaperit

no nämä "cossu välikopat" onkin ohc myllyjä cossun kannella.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 12. 18:44:09 2006
jos moottori muutetaan esim ahtamalla on muutosleimalla esitettävä tehonmittaustodistus ja sen mukaan toimitaan. ainakaan toistaiseksi mikään ei pakota että ahtamalla pitäisi saada lisää voimaa.. myöskään missään ei sanota ettei moottorin teho saisi pienentyä ahtamisen seurauksena.
muistakaahan vain se että heti kun autossa on yhtään enempää tehoa mille katsastettu muuttuu se laittomaksi.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ti Joulukuu 12. 18:50:14 2006
samiharju kirjoitti:
muistakaahan vain se että heti kun autossa on yhtään enempää tehoa mille katsastettu muuttuu se laittomaksi.
No sitten ajellaan vaan laittomilla autoilla...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ti Joulukuu 12. 20:12:16 2006
samiharju kirjoitti:
muistakaahan vain se että heti kun autossa on yhtään enempää tehoa mille katsastettu muuttuu se laittomaksi.
Eli varmaan tämänkin clubin autoista 90% on laittomia

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » Ti Joulukuu 12. 20:44:44 2006
samiharju kirjoitti:jos moottori muutetaan esim ahtamalla on muutosleimalla esitettävä tehonmittaustodistus ja sen mukaan toimitaan. ainakaan toistaiseksi mikään ei pakota että ahtamalla pitäisi saada lisää voimaa.. myöskään missään ei sanota ettei moottorin teho saisi pienentyä ahtamisen seurauksena.
muistakaahan vain se että heti kun autossa on yhtään enempää tehoa mille katsastettu muuttuu se laittomaksi.
Eli parempi olla ahtamatta

niin pysyy laillisena
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Joulukuu 12. 21:14:03 2006
Mikäs se (esim. E30 bemareissa käytetty) juttu oli, että laitettiin ensin lain sallima suurin moottori ja sitten sai sen jälkeen laittaa vielä (10%?) lisää tilavuutta? Hirmu työ tietysti purkaa ja kasata, mutta jos halua ja kiinnostusta löytyy niin sehän tapahtuu.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 12. 21:29:47 2006
eihän kukaan sinne moottorin sisälle katsastuksessa tai muuallakaan katsele.. kun lohkomerkintöjen mukaan on sovituissa rajoissa niin mahdoton on muuta väittää.
-
Tero_s
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Tero_s » Ti Joulukuu 12. 23:03:51 2006
Täysin käsittämätöntä pelleilyä toi AKE:n touhu.
Ahtamalla saa "pudottaa" tehoja mutta aussi tai SA cortina ei muka kelpaa vertailuautoksi. Olis kaikille helpompi kun katottaisiin vaan kg/kW rajaa ja todettaisiin että vakio tehoja pienempiä ei hyväksytä. Ei vaikka cossun pata olis tehty transitin lohkoon.
Sitkeesti kyllä jaksavat EU/ USA tulkintaansa puolustaa, kirjeenvaihtoa on jonkin verran käyty.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Su Joulukuu 17. 13:55:51 2006
Sine kirjoitti:Mikäs se (esim. E30 bemareissa käytetty) juttu oli, että laitettiin ensin lain sallima suurin moottori ja sitten sai sen jälkeen laittaa vielä (10%?) lisää tilavuutta? Hirmu työ tietysti purkaa ja kasata, mutta jos halua ja kiinnostusta löytyy niin sehän tapahtuu.
Se 10% taitaapi olla porautusvara.
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ke Helmikuu 14. 1:22:35 2007
samiharju kirjoitti:henu kirjoitti:onkos tämä homma edennyt kenenkään osalta ku itellä olis samat suunnitelmat et jos tuikkais ton 2.3dohc koneen tonne 82 tanarin konehuoneeseen, mitkäs moottorin korvakkeet siihen kävis ku sierraan vissiin käy dohc omat korvalliset mut entäs taunus

114hp on tehokkain, siihen +20% = 136,8hp maksimi mitä ilman poikkeuslupaa saa olla.
Nostellaas taas vanhaa aihetta...Kävimpä tossa viimeviikolla ohimennen konttorilla ja tuli kyseltyy kaikenlaista asiaan liittyvää ja liittymätöntä, mut vähän tuntuu olevan ristiriitaiset mielipiteet täälä kuopion konttoreilla ku osa sanoo et paa kii vaa ja osa vaatii aken luvat ja tälle viimiselle kelpais sellanen et esim. ruiskun muuttas tosta koneesta ja penkittäs sen 136 heppaa ja eiku leimalle sen jälkee...
ei täs kyl uskalla mitää rojektii alottaa toho koppaan jos se kusee sit jonku tollasen takii...
mut kysytäämpäs nyt tässä samalla ku en nopeella vilkasulla huomannu et mites välikopan kanssa menee hommat tän koneen laitossa, saako laittaa

-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 14. 9:32:18 2007
Ja jatketaas taas....
Eli onkos joku upottanu sit 2.0 zeteciä taneen
Siinähän tehoja on 136 eli menis rajoihin jne...Mutta mutta istuukos se sinne edes, eli millasii muutoksii ite kone vaatii et sen sais sinne (öö pohjat yms)
Tindellähän oli Cortiinassa 1.8 mut en noista palkeista oo tietonen et onko sama tane vs cortina ?
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ti Elokuu 14. 10:43:52 2007
henu kirjoitti:Ja jatketaas taas....
Eli onkos joku upottanu sit 2.0 zeteciä taneen
Siinähän tehoja on 136 eli menis rajoihin jne...Mutta mutta istuukos se sinne edes, eli millasii muutoksii ite kone vaatii et sen sais sinne (öö pohjat yms)
Tindellähän oli Cortiinassa 1.8 mut en noista palkeista oo tietonen et onko sama tane vs cortina ?
Ja Escossa mulla on 2.0
1.8cvh sierran öljypohja (jos vaan jostain löytää) sopii zetecciin ja voisi sopia suoraan Taunukseen koska sitä ei paljoa tarvinnut muokata että sopi Escoon. Myös Mondeon öljypohja on likimain sopivan mallinen mutta ei taida ihan mahtua muokkaamatta(?). Moottorinkorvat täytynee tehdä itse.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Elokuu 14. 11:08:52 2007
henu kirjoitti:Ja jatketaas taas....
Eli onkos joku upottanu sit 2.0 zeteciä taneen
Siinähän tehoja on 136 eli menis rajoihin jne...Mutta mutta istuukos se sinne edes, eli millasii muutoksii ite kone vaatii et sen sais sinne (öö pohjat yms)
Tindellähän oli Cortiinassa 1.8 mut en noista palkeista oo tietonen et onko sama tane vs cortina ?
focuksen zetecissä on 130 hp ja mondeon duratecissä 136.
burtonilta saa koneenkorvia escoon ainakin zetec ja duratec mallisia, tanesta en tiä.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 14. 13:46:29 2007
Rahtinalle kirjoitti:focuksen zetecissä on 130 hp ja mondeon duratecissä 136.
Jaaa, niinköspäin se menikii noh ei se mitään....
Nopeesti ajateltuna tolla tinden esco reseptillä sen pitäs mennä taneen samallatavalla ku escoon

-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » Ti Elokuu 14. 14:01:57 2007
Rahtinalle kirjoitti:henu kirjoitti:Ja jatketaas taas....
Eli onkos joku upottanu sit 2.0 zeteciä taneen
Siinähän tehoja on 136 eli menis rajoihin jne...Mutta mutta istuukos se sinne edes, eli millasii muutoksii ite kone vaatii et sen sais sinne (öö pohjat yms)
Tindellähän oli Cortiinassa 1.8 mut en noista palkeista oo tietonen et onko sama tane vs cortina ?
focuksen zetecissä on 130 hp ja mondeon duratecissä 136.
burtonilta saa koneenkorvia escoon ainakin zetec ja duratec mallisia, tanesta en tiä.
nusnus,eikös ekoissa Mondeoissa oo 136hv ja -98-00maillisissa 130hv...

jaahas,melkein yhtä aikaa Tinden kans huudetaan

Viimeksi muokannut
Sierra XR, Ti Elokuu 14. 14:03:46 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ti Elokuu 14. 14:02:14 2007
henu kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:focuksen zetecissä on 130 hp ja mondeon duratecissä 136.
Jaaa, niinköspäin se menikii noh ei se mitään....
Nopeesti ajateltuna tolla tinden esco reseptillä sen pitäs mennä taneen samallatavalla ku escoon

No ei mene.
Mondeoissa vanhemmat 136hp ja uudemmat ( 5/98-> ) 130hp.
Duratec on 145hp.