ruiskutus hetkestä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

voortimies
Ylläpitäjä

ruiskutus hetkestä

Viesti Kirjoittaja voortimies » Ti Marraskuu 28. 13:02:11 2006

Onko tietoa tarkasta ruiskutus hetkestä? Moottori rst ja nokka efin.
Millaisia arvoja olette kokeilleet? Siis asteita ennen ykk?

voortimies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortimies » Ma Joulukuu 11. 17:47:02 2006

Hiljaista rintamalla???

Mahtaako joku olla säätänyt ruiskumotoria?

nooh odotellaan 8)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 11. 20:19:56 2006

No siis, jos kaikki pensa työnnetään koneeseen ennen kun imuvena aukeaa, (lopetuskulma noin 300 tai alle) saadan paras tyhjäkäynti ja pienimmät päästöt. Tehoa tulee parhaiten työntämällä kaikki pensa koneeseen imuvenan ollessa auki,(lopetuskulma yli 580) käytännössä tämä taitaa vaatia törkeän isot suuttimet, jotta kerkii tekemään tuon.

Perjaatteessa oikean ajoituksen saa haettua siten että käy koko alueen 0-720 astetta läpi muutaman kertaa ja siinä välillä on 2 kohtaa jossa kone käy huonosti. Näistä valkkaa sen kummassa käy huonoimmin ja vähentää siitä 50 astetta, siinä alkaa olla sopiva suihkutuksen lopetus kulma. Tuosta kun vähentää noin 40 astetta niin on sopiva kulma yläkierroksille.

Mulla on nyt luokkaa 380 alhaalle ja siitä vähenee 300:aan ylähäällä, tosin en ole kerinnyt vielä tosissaan tuota säätämään, jos ens kesänä kerkeis kokeilemaan enempi. Mutta noilla toiminut ok.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

voortimies
Ylläpitäjä

jes

Viesti Kirjoittaja voortimies » Ma Joulukuu 11. 21:34:55 2006

Kiitos.

Tätä vastausta olen miettinyt myös..
Saahan sen penkissä ajamalla myös haettua mutta nain alkuun hyvät tollase mutu tuntumat..

Mulla tuo motec boxi toimii kahdessa autossa toinen välikoppa rallipeli ja toinen etuveto escort turbolla...

kaikkea sitä pitääkin.

Kiitos vielä tosta tiedosta!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 12. 10:13:09 2006

Mulla on Autronic mutta samalla tavalla kai motecissakin määritellä "injector end angle". Saman sukuisia laitteita kun ovat.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Joulukuu 12. 11:26:12 2006

Olis mielenkiintosta nähdä miten paljon vaikutusta tolla on oikeesti päästöihin ja tehoon.

voortimies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortimies » Ti Joulukuu 12. 20:29:36 2006

Tuskin sillä mitää huippu lukemia irtoaa pelkästään..
liikkuvat siinä hepan ja 4 välillä luulisin..

siellä kun käy melkoinen pyörre imusarjassa niin ei teee maata mullistavaa.

onko yrkesmanilla millainen triggeri pyörä tatecissa? joko siirtynyt 12 nastaiseen pyörään?
vai vieläkö 2 nastainen?

kehittelyvaiheessa tatulle sanottiin että pitää lisätä tappeja triggeripyörään... kysyn vaan ihan mielenkiinnosta...

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Joulukuu 12. 20:53:32 2006

voortimies kirjoitti:Tuskin sillä mitää huippu lukemia irtoaa pelkästään..
liikkuvat siinä hepan ja 4 välillä luulisin..

siellä kun käy melkoinen pyörre imusarjassa niin ei teee maata mullistavaa.

onko yrkesmanilla millainen triggeri pyörä tatecissa? joko siirtynyt 12 nastaiseen pyörään?
vai vieläkö 2 nastainen?

kehittelyvaiheessa tatulle sanottiin että pitää lisätä tappeja triggeripyörään... kysyn vaan ihan mielenkiinnosta...
Mulla on edis käytössä eli se 36-1. Hyvin on sillä pelannu.

voortimies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortimies » Ke Joulukuu 13. 8:22:41 2006

sen kanssa ei olekkaa onkelmaa.. 8)
Nastoja on riittävästi.

Vastaa Viestiin