
Vapaavirtaus suodatin RS2000 MK6
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Vapaavirtaus suodatin RS2000 MK6
Eli minkä kokonen pitäs olla sen suuaukon vapaavirtaus suodattimessa kyseiseen autoon? Taitaa olla vähä epäselvästi selitetty, mutta siis.. 

Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
tost vaparihommast sen verran ku siihe vakio ilmanputsariin tulee joku "alupailepalikka" niin mikähän mahtaa olla? ku ei viittis alkaa iha viritää helvettii sitä ku vaikuttaa tyhjäkäyntii ku laittaa sormen etee. sit toinen miks kannesta tulee jonkin näköinen huohotusletku ilmanputsariin ni mikä mahtaa se olla tai sen idea?:D ja autona rs2000 -95
si vis pacem para bellum!!
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
se alumiinimötikkä on tyhjäkäyntiventtiili. Erittäin tarpeellinen. Ja se huotinletkun idea on lakisääteinen päästö-asia. Kun koneesta tulevia höyryjä, kaasuja yms. ei saa päästää vapaasti ilmaan.Cändis kirjoitti:tost vaparihommast sen verran ku siihe vakio ilmanputsariin tulee joku "alupailepalikka" niin mikähän mahtaa olla? ku ei viittis alkaa iha viritää helvettii sitä ku vaikuttaa tyhjäkäyntii ku laittaa sormen etee. sit toinen miks kannesta tulee jonkin näköinen huohotusletku ilmanputsariin ni mikä mahtaa se olla tai sen idea?:D ja autona rs2000 -95
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Vinkki! Osta valmis sarja. Pääset vähemmällä ja ei tarvii joka kuopan jälkeen olla laittamassa niitä omavalmiste letkuja paikalleen. Eikä ne valmiit sarjat niin kalliita ole.Cändis kirjoitti:okei selvä homma ja kiiitos kauheesti:) miten ootte laittanu noit vapareit vai onks teil omaviri rakennelmia? ite aattelin sellasest putkest rakentaa sen ja sit siihe kylkee sen tyhjäkäynti venttiilin ni se ei varmaa haittaa mitenkää siin kyljes?
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
pah
Ja pyh...
osta osta osta...
RAKENNA!
Teet paremman ja juuri sellaisen kuin itse haluat.
Itsellä:
Silikoni muhvi, läppiksen kokoinen 90 putki johon tehty kaksi 15mm reikää, lattaraudasta laippa sille tkvenalle ja hitsattu kiinni. filsu päähän, rst lämpöpelti kaarella sen yli 30mm etäisyydellä elementistä ja maskin takaa muokattu ilmaottoa ja ohjattu fisun viereen.
-Jokainen taaplaa tyylillään. Mulla itsellä asenteena se että jos sen suinkin voi tehä ite niin se tehdään itse. Jos se maksaa enemmän kuin ns valmis(ei koskaan) niin voi voi. Periaatteena HARRASTUS!
osta osta osta...
RAKENNA!
Teet paremman ja juuri sellaisen kuin itse haluat.
Itsellä:
Silikoni muhvi, läppiksen kokoinen 90 putki johon tehty kaksi 15mm reikää, lattaraudasta laippa sille tkvenalle ja hitsattu kiinni. filsu päähän, rst lämpöpelti kaarella sen yli 30mm etäisyydellä elementistä ja maskin takaa muokattu ilmaottoa ja ohjattu fisun viereen.
-Jokainen taaplaa tyylillään. Mulla itsellä asenteena se että jos sen suinkin voi tehä ite niin se tehdään itse. Jos se maksaa enemmän kuin ns valmis(ei koskaan) niin voi voi. Periaatteena HARRASTUS!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Tönärimittasin eilen tuota RS2K:n vakio peltisarjaa ja sen ulostulo on kahden tuuman luokkaa (52mm tai 54mm se oli sisältä). Miksi esim. saarilla jotku laittaa 3" putken sen perään? Haittaako jos se jatkuu saman kokoisena?ariwalk kirjoitti:Ps. auto oli silloin DTA:n säädettävällä boxilla, amw 2,5 putkella. teho oli 163hp ja 220nm vääntö.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
No entisessä kilpurissa vtfs-ladassa jouduttiin tekemään kavennus heti pakosarjan jälkeen, että sais imua siihen putkeen. eli ladassa oli 2,5" putki niin välille laitettiin 2 tuuman putkea jotta siihen putkeen sais imun. en tiiä hyödyttikö mitään, tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen. En ole kyllä escortissa kuullu että tartteis kavennuksia tehdä. Ja saahan sitä laittaa vaikka 4" putkea jos haluaa, hyötyä siintä ei ole. kyllä 2litran koneseen 2,5 putki riittää.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Tosiaa rakensin sen vapaavirtaussuodattimen nyt paikoillee, niin tapahtu tällänen et kun kierrättää autoa niin noin kaks kertaa lyö rajotinta vaste ja sen jälkee lähtee kiertää ylitte. Viel en oo uskaltanu kokeilla paljo kiertää mut tuntuu lähtevän
onks kellää muulla ollu samnalaist tapausta?

si vis pacem para bellum!!
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
no jooo mul täl hetkel kokoaika.. reippaasti kiihdyttäen ja paikallaa kierrättäen. ei oikee uskalla kokeilla tai leikkiä ettei käy huonosti
tuntuu muuutenki jotenki et ottais paremmin kierroksia mut en sit osaa sanoa. oudohkon puoleista mut kai joku osaa selittää asiaa tai sit saa olla 


si vis pacem para bellum!!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
mullakin aina välillä rajotin tulee vastaan vasta 7tonnissa, mutta hyvin harvoin. missälie vikaa, eipä ainakaan mua oo haitannu. tosin ekalla kerralla vähän ihmetytti kun rupes vonkumaan normia enenmmän ennen kun alko pätkytysmvla kirjoitti:Ei ole ihan samanlaista mutta kerran kiihdytin reippaammin ja ihmettelin että missä se rajoitin viipyy. Niin 7krpm oli mittarissa! mystinen homma mutta ei ole toistunut.

-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
miten niin pahalta? ainakin vedätettäessä se kuulostaa oikeen hyvältäCändis kirjoitti:kuullostaa jo niin pahalt siin vaihees ettei ees viiiti testaa:) mites teil se huohotusletku mikä tulee kannest ni sen ootte laittanu?

Mulla näkyy se huohotinletku tulevan ihan vaan vapaasti tohon vaihelaatikon päälle

-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossaars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Viimekesänä sattu pikku vaihde missi ja meni kolmonen sisään vaikka tarjosin viitosta. Vauhtia 160km/h ja hetkessä 7500rpm koneessa !!!! Rääkäs aika pahasti mutta ei se mitään kunnossa olevat laitteet kestää. Tämä tapahtui motoparkissa takasuoralla...jesse1987 kirjoitti:no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossaars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.

RS2k on mun mielestä aika nuuka öljystä. Kaikki alle 10W-60 öljyt on tullut koneesta pihalle kovassa ajossa. Esim. 5w-50 RF1 ja castrol rs 0w-40 tuli joka ainoan tiivisteen läpi kun hiukan lämpesivät. Talvella kestää radallakin castrol magnatec 5W-40 öljy koneessa. Tosin koskaan ei ole huohottanut niin että olis letkusta öljyä tullut!
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä se tässä tapauksessa tulee se öljy juurikin rajoittimella käydessä.jesse1987 kirjoitti:no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossaars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Joo, kone on erittäin nuuka öljystään. Ei kestä täyssynteettinen ainaka kilpakoneessa sisällä, tuuppaa huohottajasta pihalle.. muutenkin tuo huohotussysteemi on aikamoinen sätös. Yläpään huohotin on laidassa -> pitkissä mutkissa öljy lentää juuri huohottimen päähän, ja sylkee ulos sitten. Monta kertaa oli täyssynteettiset öljyt meidänki kilpurista ilmansuodatin boxissa, varsinkin asfaltilla ongelma. Tosin sitä ongelmaa ei ollut puolisynteettisen valvolinen kanssa. Varsinkaan en mobilin ralliformulaa suosittele, tosin en mobilia suosittele muutenkaan hinta/laatusuhteensa vuoksi.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Mitä öljyä suosittelet? Projektiin hain varmuuden välttämiseksi 5w-30 FE Valvolinet. DuraBlend tjsp.ariwalk kirjoitti:Joo, kone on erittäin nuuka öljystään. Ei kestä täyssynteettinen ainaka kilpakoneessa sisällä, tuuppaa huohottajasta pihalle.. muutenkin tuo huohotussysteemi on aikamoinen sätös. Yläpään huohotin on laidassa -> pitkissä mutkissa öljy lentää juuri huohottimen päähän, ja sylkee ulos sitten. Monta kertaa oli täyssynteettiset öljyt meidänki kilpurista ilmansuodatin boxissa, varsinkin asfaltilla ongelma. Tosin sitä ongelmaa ei ollut puolisynteettisen valvolinen kanssa. Varsinkaan en mobilin ralliformulaa suosittele, tosin en mobilia suosittele muutenkaan hinta/laatusuhteensa vuoksi.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Ite oon kyllä parina viimekertana Mobil 1 Higher Mileage Formula 5W-40 laittanu. Tuota kun saa sopivasti 5l kannussakin.koskar kirjoitti:Mitä öljyä suosittelet? Projektiin hain varmuuden välttämiseksi 5w-30 FE Valvolinet. DuraBlend tjsp.
Jonkunverran noista Mobileista tääläkin negatiivista kommenttia kuulunu, itellä toiminu ihan hyvin. Muitakin oljyjä on tullu kokeiltua.
Muutama numero sitten TM:ssä oli "talvi" öljy testi. Hyvin näyttivät mobilit pärjäävän.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti: