ohjaustehostin mk1-2 Escoon

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

ohjaustehostin mk1-2 Escoon

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 6. 0:00:26 2006

Tietääkö-muistaako kukaan brittilafkaa joka teki mk1-2 omaan hammastankoon (omaan koteloon) perinteistä ohjaustehostinta, ei siis sähköistä? Jokunen vuosi sitten näin ilmon jossain, mutta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Joulukuu 6. 22:51:42 2006

Se oli muistaakseni aika kallis, yli 1000 punta,
eli liekö sähköset halvempina tappaneet markkinan ?

Oli varmaan juttu jossain ClassicFordissa

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Joulukuu 6. 23:51:03 2006

Kiinnostusta täälläkin
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 7. 2:14:49 2006

TAp kirjoitti:Se oli muistaakseni aika kallis, yli 1000 punta,
eli liekö sähköset halvempina tappaneet markkinan ?

Oli varmaan juttu jossain ClassicFordissa
Juuri näin muistelin; yli kilopunta ja Classicista taisin lukea.
Tuttu tarvitsee välikoppaan F-ryhmään tehostimen, mutta tuo sähköinen on kielletty, tiedoksi vain muillekin rallaajille. Ja varmennettu tieto AKK:sta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää omiin kuoriin rakennettu nesteversio.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Joulukuu 7. 7:59:27 2006

Ohjausgeometriat/osat kuntoon tai sitten salille.com jos ei jaksa ajaa :)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 7. 9:00:43 2006

Tehostamaton ohjaus ei ole vaihtoehto. ;-)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 7. 14:22:53 2006

SHR kirjoitti:Ohjausgeometriat/osat kuntoon tai sitten salille.com jos ei jaksa ajaa :)
Niin sanoin myös. Mutta jos haluaa, niin silloin.... haluaa :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 7. 15:50:32 2006

Iso ratti, laakeroidut yläpäät ja 155 eturenkaat niin johan kääntyy parkkiksellakin :lol:

Ei vaan itsekkin miettinyt mutta ei oikeen sierran tangosta onnistu ja muutenkin vähän ahtaan oloista

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Joulukuu 7. 16:34:55 2006

VesQ kirjoitti: Ei vaan itsekkin miettinyt mutta ei oikeen sierran tangosta onnistu ja muutenkin vähän ahtaan oloista
Noo eihän tuossa mitään järkeä ole mutta jos haluaa soveltaa niin miksipä ei.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 7. 17:57:01 2006

No jos onnistuisi tuosta sierran hammastangosta jotenkin niin tottakai siitä sitten jos kerran tehostimen haluaa ja noihin omiin kuoriin jos maksaa tuon 1000£

Mutta eipä ole vielä niin pakollinen varuste että jaksaisi ruveta näpläämään

Ei sen puoleen jossain vaiheessa kävi ilmastointikin mielessä mutta jäi onneksi suunnitteluasteelle :lol:

Olisi aika hyvä myydä
mk2 escort, vm-79 2.0i ohj.tehostin, ilmastointi, webasto/eberi, sähkölasit yms yms :shock: :D

Monikohan ottaisi tosissaan 8)

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » To Joulukuu 7. 20:28:10 2006

VesQ kirjoitti:Ei sen puoleen jossain vaiheessa kävi ilmastointikin mielessä mutta jäi onneksi suunnitteluasteelle :lol:
Miks jäi suunnitteluasteelle ?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 7. 21:23:06 2006

Tuli pieni sijoistus-ongelma kennon ja kompuran kanssa ja kun tuli todettua lämmityslaitteen ahtaus sen lisäksi että oli ihan käyttöautona silloin niin olisi joutunut viikonlopussa näpräämään niin tuli luovuttua ideasta

:idea: Hmm... nyt olisi tuo sierran räyskä ajossa ja ekkeri tallissa osina hmmm... :roll:

No kattoo ny, niin paljon muutakin pikkuhommaa :D

corner
CRSC jäsen 2014
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Maaliskuu 30. 23:14:56 2005
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja corner » To Joulukuu 7. 21:24:29 2006

jjs kirjoitti:
TAp kirjoitti:Se oli muistaakseni aika kallis, yli 1000 punta,
eli liekö sähköset halvempina tappaneet markkinan ?

Oli varmaan juttu jossain ClassicFordissa
Juuri näin muistelin; yli kilopunta ja Classicista taisin lukea.
Tuttu tarvitsee välikoppaan F-ryhmään tehostimen, mutta tuo sähköinen on kielletty, tiedoksi vain muillekin rallaajille. Ja varmennettu tieto AKK:sta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää omiin kuoriin rakennettu nesteversio.
Joo F-ryhmässä oma kotelo täytyy säilyttää,mutta ainakin aikaisempina vuosina on sallittu rattiaksilaan tuleva versio(ens vuodesta en tiedä). Eli Corsasta peräisin olevilla osilla, Sarlin myy sopivaa rakennus sarjaa..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Joulukuu 7. 23:15:52 2006

niin, taisivat ola sähkösiä kaikki mistä oli juttuja;

se 1100 on edelleen prefabilla myynnissä, hintaa 850 puntaa
http://www.prepfab.co.uk/newpartspics/pwrsteerkit.jpg

Almaxilla on joku, muttei taida olla web-osotetta,

Ei oo historicrallysportillakaan
http://www.historicrallysport.co.uk/ind ... eeac2b1a33

noi kolme sattu silmiin 2003-204 lehdistä

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Joulukuu 11. 11:23:02 2006

Soittelin Sarlinille ja heillä tosiaan olisi tarjolla jonkinlaista sähköistä tehostinsarjaa. Tosin ilmeisesti joutuu rattiakselia pidentämään ja vilkkuviiksisysteemit jotenkin sovittaa uudelleen koko hässäkkään. Hinta olisi kuuden ja puolensadan korvilla. Ja ainakin katukäytössä voi tuottaa ongelmia katsastuksen suhteen, koska ohjaukseen ei saisi tehdä mitään muutoksia.
Jos on kiinnostuneita niin tästähän voisi tehdä jonkinlaisen kimppatilauksen ja näin mahdollisesti pudotettua hintaa?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Joulukuu 11. 11:37:28 2006

[quote="dudek"]. Ja ainakin katukäytössä voi tuottaa ongelmia katsastuksen suhteen, koska ohjaukseen ei saisi tehdä mitään muutoksia.[quote]

12 §
Ohjauslaitteiden muutokset
1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä ohjausvaihteen vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan seuraavin edellytyksin:
a) autoon asennettava ohjausvaihde kuuluu autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen tai asennettava ohjausvaihde vastaa toiminnalliselta mitoitukseltaan autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen kuuluvaa ohjausvaihdetta;
b) autoon asennettava ohjausvaihde on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;
c) autoon asennettava ohjausvaihde kiinnitetään ruuviliitoksella auton korissa, runkopalkissa tai muussa riittävän lujuuden omaavassa rakenteessa olevaan alkuperäiseen kiinnityspisteeseen taikka johonkin näistä kiinnitettyyn tähän tarkoitukseen valmistettuun kiinnikkeeseen; omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta, mahdollisista hitsauslisäaineista sekä hitsaustyöstä on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
d) jos autoon asennettava ohjausvaihde sijaitsee alkuperäistä edempänä, on ohjausakselin oltava nivelöity; kokoonpainuvaa tai nivelöityä ohjausakselia ei saa vaihtaa jäykkään; ja
e) ohjauslaitetta tai sen osia, mukaan lukien ohjauspyörä, joiden on oltava E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaisia, ei saa vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut vaatimukset eivät täyty; tarvittaessa vaatimustenmukaisuudesta on esitettävä luotettava selvitys.
3. Autoon saa asentaa ohjausvaimentimen edellyttäen, että se on automalliin tarkoitettu ja muutos ei lisää olennaisesti ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia eikä rajoita ohjauslaitteiden liikeratoja.
4. Jos auto on alunperin varustettu ohjausvaimentimella, ohjausvaimenninta ei saa poistaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Joulukuu 11. 11:48:58 2006

Mahtaakohan sitä edes kukaan leimalla huomata? Tuskin...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin