tuolta sivustolta lueskelin ja laskeskelin että, lastuttamisella, katin poistamisella, uudella putkistolla ja vaparilla tuohon pannuun saisi lähemmäs 20 heppaa lisää, minkälaisia ajatuksia on näistä ja onkohan tuossa jonkunlaista järjen hivettä? jos noilla saisi tuon 20 heppaa lisää niin olisihan tuossa Jo 145 heppaa
Pari olettamusta dokkelin virittämisestä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Pari olettamusta dokkelin virittämisestä
http://www.sierracorner.net/start.html
tuolta sivustolta lueskelin ja laskeskelin että, lastuttamisella, katin poistamisella, uudella putkistolla ja vaparilla tuohon pannuun saisi lähemmäs 20 heppaa lisää, minkälaisia ajatuksia on näistä ja onkohan tuossa jonkunlaista järjen hivettä? jos noilla saisi tuon 20 heppaa lisää niin olisihan tuossa Jo 145 heppaa
tuolta sivustolta lueskelin ja laskeskelin että, lastuttamisella, katin poistamisella, uudella putkistolla ja vaparilla tuohon pannuun saisi lähemmäs 20 heppaa lisää, minkälaisia ajatuksia on näistä ja onkohan tuossa jonkunlaista järjen hivettä? jos noilla saisi tuon 20 heppaa lisää niin olisihan tuossa Jo 145 heppaa
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
katillisen ja katittoman dohc:n eroa kuvaa hyvin yö ja päivä.
uskon että tulee lisää ruutia katin poistamalla ja asentamalla katittoman boksin, voi olla että se putsarikin auttaisi jotain jos poistaisi sen imuäänten vaimentimen, se on varmasti melkomoinen kuristin?
uskon että tulee lisää ruutia katin poistamalla ja asentamalla katittoman boksin, voi olla että se putsarikin auttaisi jotain jos poistaisi sen imuäänten vaimentimen, se on varmasti melkomoinen kuristin?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Re: Pari olettamusta dokkelin virittämisestä
Noiden viritysten jälkeen voi masentaa itsensä käymällä ajamassa jotakin Sierraa, jossa on oikeasti 145hv.MustaRiesa kirjoitti: jos noilla saisi tuon 20 heppaa lisää niin olisihan tuossa Jo 145 heppaa
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Kaverilla oli tommonen 2litranen dokki sirra johon uppos hynkkyä oikein hyvästi koneseen. Hengistystä parannettiin imu ja pako puolelta vapaavirtaus suodattimella ja peltisatseilla. Putkisto oli muistaakseni marteliuksen käsialaa.
Moottorinohjaukseen laitettiin perfect powerin smt6 lisäyksikkö.
Kaveri myös lähetti britteihin yhden motin ja tilalle tuli ainakin tiettävästi melkolailla käsitelty kone.
http://www.specialisedengines.co.uk/ tommosesta firmasta. Muistaakseni oli toi stage3
Sitte mentiin penkkiin odotukset korkealla mutta eihän siinä pirussa ollu kun just toi karvan alle 150 heppaa.
Moottorinohjaukseen laitettiin perfect powerin smt6 lisäyksikkö.
Kaveri myös lähetti britteihin yhden motin ja tilalle tuli ainakin tiettävästi melkolailla käsitelty kone.
http://www.specialisedengines.co.uk/ tommosesta firmasta. Muistaakseni oli toi stage3
Sitte mentiin penkkiin odotukset korkealla mutta eihän siinä pirussa ollu kun just toi karvan alle 150 heppaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ainakin nuo omat doch:t(pihassa seisovat) ovat juurikin näin katiton herää alhaalta/puutuu ylhäällä.Jopa hieman ärsyttävän herkkä matka-ajossa(80km/h) kaasun kanssa, Katillinen on tasapaksu ylös asti.jesus48 kirjoitti:Kyllä siihen saa laittaa fyrkkaa aikasta paljon jos 20 hepoa haluaa tosta irti..Mutta niinku tanari jo totesikin on katittoman ja katillisen ero kuin yö ja päivä.
Joskos tilalle laittaisi -90 mallisen ohc:n+++
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Brittien koneista häviää aina matkalle heppoja.TeRoK kirjoitti:Kaverilla oli tommonen 2litranen dokki sirra johon uppos hynkkyä oikein hyvästi koneseen. Hengistystä parannettiin imu ja pako puolelta vapaavirtaus suodattimella ja peltisatseilla. Putkisto oli muistaakseni marteliuksen käsialaa.
Moottorinohjaukseen laitettiin perfect powerin smt6 lisäyksikkö.
Kaveri myös lähetti britteihin yhden motin ja tilalle tuli ainakin tiettävästi melkolailla käsitelty kone.
http://www.specialisedengines.co.uk/ tommosesta firmasta. Muistaakseni oli toi stage3
Sitte mentiin penkkiin odotukset korkealla mutta eihän siinä pirussa ollu kun just toi karvan alle 150 heppaa.
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Mut on eroja katillistenkin dokkien kesken, edellinen oli 90 laser, katilla, oli pirteä kuin peipponen, voiman tunnetta oli ihan erilailla kuin nykyisessä. Tää nykyinen on muutenkin outo, tuntuu että on erilaisia päiviä, joskus käy kuin kello ja on voimaakin, joskus naputtelee nostajat ja on laiska... Varmaan naispuoleinen
Mut kaikkein pirtein mitä mulla on ollut oli 90 is ilman kattia, se meni kyllä dokeista parhaiten. Olis mielenkiintoista kuulla mistä erot tulevat, ei kai se voi pelkkä katalysaattorikaan noin paljoa tukkia koneen hengitystä?
Mut kaikkein pirtein mitä mulla on ollut oli 90 is ilman kattia, se meni kyllä dokeista parhaiten. Olis mielenkiintoista kuulla mistä erot tulevat, ei kai se voi pelkkä katalysaattorikaan noin paljoa tukkia koneen hengitystä?
Pedal tu tö metal!
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Pakko taas esittää väliin typerä kysymys... 
Eli onko mitään mahkuja korvata dokin katti tyhjällä korvikkeella ja silti saada auto riittävän matalapäästöiseksi että menee katsastuksesta läpi?
Eli onko mitään mahkuja korvata dokin katti tyhjällä korvikkeella ja silti saada auto riittävän matalapäästöiseksi että menee katsastuksesta läpi?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Joskus oon vastaavaa kaupunkilegendaa kuullut, mutta en usko sen mitenkään voivan olla mahdollista. Kyllä se sen katin sinne vaatii leiman ajaksi ainakin. Ei se ole kuin 5 minuutin homma leimalle vaihtaa, kun vaan pistää tuoreet pultit ja paljon kuparitahnaa kun sen korvausputken sinne vaihtaa tilalle.
Pedal tu tö metal!
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Voishan siihen tyhjän pöntön sisään laittaa putken, niin tuskin se silloin ääniä pahemmin muuttais...timo^ kirjoitti:Se tyhjä kattipönttö vaan tekee äänille ihmeitä, riippuu tietty mistä tykkää
Ite ainakin vaihan ennemmin katsastukseen vaan sen katin ja muuten suora putki alla. Tai tekisin noin mut eihän toi oo laillista
Mutta pitää harkita/testata ensin, jos vaikka päätyy sitten vaihtelemaan putkea/kattia eestaas...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Se koiramoottorin kansi on tehon kannalta aivan käsittämättömän paska. Juuri tänään tutkin tämän topikin innoittamana, siitä ei saa edes tekemällä hyvää. Saattaa saada kohtuullisen jos sinne hitsaa puoli kiloa tavaraa kanaviin ja alkaa siitä muotoilemaan uudelleen. Imukanavat menee ensin venttiilin ohi päin seinää ja palaa sitten takaisin venttiilille. Tällä ilmeisesti parannetaan palotilaan syntyvää pyörrettä (taloudellisuusihme).
Jäsen #606
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Juuri äsken katin korvausputken dokkiin asentaneena, ei voi sanoa kuin että voi mikä pettymys. En huomannut mitään eroa entiseen, äänetkin olivat mielestäni jopa hiljaisemmat kuin katilla ja marteliuksen loppu putkistolla, mikä nyt tietysti oli vaan positiivista. Ja ennenkuin joku ehtii sanoa, niin kyllä, katsoin katin sisälle molemmista päistä, ja oli kennot tallella. 
Pedal tu tö metal!
-
Perkele
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Dokkilaisen kannesta saa melkein kohtalaisen, kun kunnolla osaa rassata. Eräs paikallinen kansi expertti oikein yrittämällä kokeili, että paljonko siitä saa irti ilman täytehitsausta. Niin 198Hp virtaukset 11mm nostolla, mutta kantta oli sitten rassattu heti huolella palotiloja myöten, koska sielläkin oleva ns. pyörre seinämä syö pirusti matalilla nostoilla virtauksia. Mutta tavallisen kuolevaisen pussille tuommoinen kairauksen teettäminen ei todennäköisesti ole kannattavaa.
Ja omat imusarjan kehitys kokeilut ja kesken kaluston vaihtumisen vuoksi. Työn alla oli 2-DOHC kaasuläpän ja 9cm pituisilla putkilla oleva sarja.
Ja omat imusarjan kehitys kokeilut ja kesken kaluston vaihtumisen vuoksi. Työn alla oli 2-DOHC kaasuläpän ja 9cm pituisilla putkilla oleva sarja.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
Maksalaatikko
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
Myit sen vissiin mulle. En ole vielä saanu autoa siihen pisteeseen, että olis voinut kokeilla..Rahtinalle kirjoitti:edelleenkin??Rahtinalle kirjoitti:onko ketään tehnyt imusarjaa itse???
se on ainakin niin helv. ahdas et luulis vaikuttavan virtauksiin todella paljon.
omani myin espooseen, jos oli klubilaisia niin olisi kiva kuulla muutos, jos sellaista tuli...
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
ok. hyvä tietää silti kenelle myin.Maksalaatikko kirjoitti:Myit sen vissiin mulle. En ole vielä saanu autoa siihen pisteeseen, että olis voinut kokeilla..Rahtinalle kirjoitti:edelleenkin??Rahtinalle kirjoitti:onko ketään tehnyt imusarjaa itse???
se on ainakin niin helv. ahdas et luulis vaikuttavan virtauksiin todella paljon.
omani myin espooseen, jos oli klubilaisia niin olisi kiva kuulla muutos, jos sellaista tuli...
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ajattelin kokeilla seuraavaa: Täytän sitä kuoppaa sen kanavan päästä, annan sen muodon olla silti suunnilleen samanlaisena. Palotilaan lisää tavaraa sytytystulpan alle, vähän samaan tyyliin kuin ohc. Se spiraalimainen spoileri pois imuventtiilin ympäriltä.Perkele kirjoitti:Dokkilaisen kannesta saa melkein kohtalaisen, kun kunnolla osaa rassata. Eräs paikallinen kansi expertti oikein yrittämällä kokeili, että paljonko siitä saa irti ilman täytehitsausta. Niin 198Hp virtaukset 11mm nostolla, mutta kantta oli sitten rassattu heti huolella palotiloja myöten, koska sielläkin oleva ns. pyörre seinämä syö pirusti matalilla nostoilla virtauksia.
Mittasko se kansi-expertti mitä se kansi virtas ennen sitä kaivamista?
Jäsen #606
-
Perkele
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
En muista tuliko puheeks, mutta kyllä se todennäköisesti on ne mitannut. Sen verran tiedän, ettei sieltä huimia virtauksia vakiona tule, koska oma kansi jonka toinen jamppa teki harrastelu pohjalta saatiin samassa penkissä virtaamaan jonkun 177Hp 11mm nostolla. Huomiodaan kuitenkin, että suht isothan ne kanavat vakiona on, mutta pirun huonon malliset.olafu kirjoitti:Ajattelin kokeilla seuraavaa: Täytän sitä kuoppaa sen kanavan päästä, annan sen muodon olla silti suunnilleen samanlaisena. Palotilaan lisää tavaraa sytytystulpan alle, vähän samaan tyyliin kuin ohc. Se spiraalimainen spoileri pois imuventtiilin ympäriltä.Perkele kirjoitti:Dokkilaisen kannesta saa melkein kohtalaisen, kun kunnolla osaa rassata. Eräs paikallinen kansi expertti oikein yrittämällä kokeili, että paljonko siitä saa irti ilman täytehitsausta. Niin 198Hp virtaukset 11mm nostolla, mutta kantta oli sitten rassattu heti huolella palotiloja myöten, koska sielläkin oleva ns. pyörre seinämä syö pirusti matalilla nostoilla virtauksia.
Mittasko se kansi-expertti mitä se kansi virtas ennen sitä kaivamista?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Miten onko kukaan vaihtanut DOHC I4 (kattimalli) koneeseen katittoman koneen boxin suoraan ja miten toimii.? Omakohtaisia kokemuksia kenelläkään.? Ajattelin helppoa parin hevosvoiman lisää omaani kun ahdistaa toi 4x4 kun ei oikein ole semmoista tekemisen meinikiä tuossa padassa. Mitään megaspryyt hommia ei kuitenkaan jaksa ruveta rakentamaan...
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
No se jää sit tekemättä multa. Ei oo aikomusta aukoo konetta millään lailla. Mutta tuossa viestiketjussa joku vaan tokas että kannattaa vaihtaa katittoman boxi jolla on myös merkitystä. Jos joku mikrokissan osaaja katsois noita katti/katiton nokka-akselien varaosanumeroita tms. jos niistä selviää jotain. Äkkiseltään jääny kuva että molemmat versiot samoilla sisäkaluilla mutta päästöt laitettu kuriin moottorin ohjauksella+katilla. Löysin joskus joltain britti-sivustolta 2.0 8v dohc koneen korjaus oppaan jossa oli mitat etc. se ei eritellyt mitän eroja koneen sisällä katti/katiton. Tietysti pitää suhtautua varauksella kaikkeen mitä netistä lukee. Tosin ko. lanketti oli kovin fordin oman korajusoppaan näköinen...Arska kirjoitti:Enneminkin kannattaisi tutkia nokka-akseleita, joissa todennäköisesti on eroja, tai ajoituksia. Siis kat ja ei kat mallien välillä.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
En minä tuota nokkahommaa varmaksi sano, mutta usein samanlaisten koneiden kattiversioissa on nokkien ajoituksella parannettu tilannetta päästöjen osalta ajoittamalla nokkaa myöhäisemmälle. Tehojen kannalta vaikutus tosin on päinvastainen em. tapauksessa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Haynes Tunnustaa kaasarimalliin eri nokanajoitukset. Samaan hengenvetoon ruiskumalleilla on samat ajoitukset keskenään. Koskee myös scoprion koneita...Arska kirjoitti:En minä tuota nokkahommaa varmaksi sano, mutta usein samanlaisten koneiden kattiversioissa on nokkien ajoituksella parannettu tilannetta päästöjen osalta ajoittamalla nokkaa myöhäisemmälle. Tehojen kannalta vaikutus tosin on päinvastainen em. tapauksessa.
http://www.fordscorpio.co.uk/manual/eng ... 8VSpec.pdf
Sitten tuolla scorpion 2.0 8V efi koneeseen annetaan hieman eri arvot mutta jää kyseenalaiseksi onko kyseessä sama kone. Kone typpi NSD. Kuvista päätellen siinä olis jo suora sytkä!?
Haynes sanoo moottorikoodeiksi sierraan Kaasutin/katiton/katti N8A/N9A/N9C
Samat scorpioon N8B/N9B/N9D
Kertokaa joku joka oikeesti tietää noista onko eroja ja mitä saavutetaan esim. boxin vaihdolla...
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
Cosmos
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Vakio kansi virtaa 10,5mm nostolla 155hv ja seetitöiden+kevyen porttauksen jälkeen 185hv. Paljoa se ei tuosta enää parane kanavaa täyttämättä ja uudelleen muotoilematta. Lainaus Prostreet:in sivuilta: "Yleensä katunokka-akseleilla ja katuimu- ja pakosarjoilla saavutetaan n. 85 % teoreettisesta maksimitehosta, ts. jos kansi virtaa 200 hv, tuottaa moottori n. 170 hv.". Tuolla matematiikalla inflaation jälkeen jäisi jäljelle 157hv.olafu kirjoitti:Se koiramoottorin kansi on tehon kannalta aivan käsittämättömän paska. Juuri tänään tutkin tämän topikin innoittamana, siitä ei saa edes tekemällä hyvää. Saattaa saada kohtuullisen jos sinne hitsaa puoli kiloa tavaraa kanaviin ja alkaa siitä muotoilemaan uudelleen. Imukanavat menee ensin venttiilin ohi päin seinää ja palaa sitten takaisin venttiilille. Tällä ilmeisesti parannetaan palotilaan syntyvää pyörrettä (taloudellisuusihme).
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos oikein otsa kurtussa DOHC kantta rupee porttaamaan niin palotilan puolelta pitäisi ottaa reilusti tavaraa pois siitä seinämästä, joka on imuvenan ja tulpan välissä. Aukinaisen imuvenan ja seinän välissä pitäisi olla ilmeisesti väliä about noston verran.
Imukanavat on valmiiksi pirun isot ja sitten imusarjan röörit kanavaan nähden tosi pienet.
Scorpion DOHC koneessa taitaa olla kuppimännät ja puristus 9,8,
95-98 mallissa ainakin erilainen imusarja ja suorasytkä.
Sierran kaasari koneen nokissa on vähemmän asteita kuin ruiskussa.
Imukanavat on valmiiksi pirun isot ja sitten imusarjan röörit kanavaan nähden tosi pienet.
Scorpion DOHC koneessa taitaa olla kuppimännät ja puristus 9,8,
95-98 mallissa ainakin erilainen imusarja ja suorasytkä.
Sierran kaasari koneen nokissa on vähemmän asteita kuin ruiskussa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Cosmos
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Tuossa 185hv virtaavassa kannessa oli tuosta mainitsemastasi palotilan "harjusta" ajettu jonkin verran soraa pois.SLEI kirjoitti:Jos oikein otsa kurtussa DOHC kantta rupee porttaamaan niin palotilan puolelta pitäisi ottaa reilusti tavaraa pois siitä seinämästä, joka on imuvenan ja tulpan välissä. Aukinaisen imuvenan ja seinän välissä pitäisi olla ilmeisesti väliä about noston verran.
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Hyvä! tätä juuri hain takaa. Eli oma loota kiinni ja katti pois niin omilla osilla paras tulos saavutettu. Tosin tuossa kattimallissa lambdalla on paha tapa sotkea osakaasulla tuo seos päin vittua jos on b-painetita katsottu sopivampaan suuntaan. Täyskaasulla veikkaan että molemmat boxit menee samoilla kartoilla. Tiedä sitten varmasti...Ville K kirjoitti:Kaverin katilliseen dokki-sierraan kokeiltiin katittoman boxia joku aika sitten, ehkä se kylmänä meni hieman paremmin, lämpöisenä ei eroa perstuntumalta huomannut. En tosin suosittele kokeiltavaksi ainakaan katti paikallaan.