Sierran tuulilasinlämmitin (Escort, Sierra, Scorpio)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 4. 21:46:04 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sierran tuulilasinlämmitin (Escort, Sierra, Scorpio)
osaisikos joku neuvoa mistä johtuu kun ei sierran tuulilasin lämmitin toimi ja en löydä sulakettakaan sille (ohjekirja saksaa eikä löydy perus sulakerasiasta joka on konehuoneessa tuulilasin alla)
nappia painaessa kuuluu releen napsumisen ääni hansikaslokeron alla olevasta rele/sulakerasiasta. tarkoittaako naksahdus että rele palanut? missä sijaitsee lämmittimen sulake?
nappia painaessa kuuluu releen napsumisen ääni hansikaslokeron alla olevasta rele/sulakerasiasta. tarkoittaako naksahdus että rele palanut? missä sijaitsee lämmittimen sulake?
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
täällä hudettiin asennettuna Fordilla 750€ mikäeli oikein muista toisessa paikassa 350€ asennettuna.. kun jonku aikaa sitten kyselin lasia..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ootko kysyny purkupojilta? Pilkingtonin laseja laittaavat, kyllä sieltä varmaan skorppariinkin lämmitettävä löytyy.Sine kirjoitti:Laittakaas paikan nimiä, missä saa Scorpioon noinkin kohtuulliseen hintaan lämmitettävän lasin? Jos ei julkisesti kehtaa laittaa tietoja, niin sitten vaikka privalla. Skorpissa on ollut lämmitettävä lasi ja johdotkin on valmiina. Nykyinen on ei-lämmitettävä hieman halki kuskin A-pilarin vierestä.
Paikallisista se taitaa olla halvinkin, mk4 escoon sävylasi (lämmitettävä) asennettenu n. 100€.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Hommaat vain tuulilasinlämmittimen johtosarjan ja autoon sopivan kytkimen. Tulee kiinni kolminapaisella liittimellä apparin puolella hanskaloperon yläpuolella auton johtosarjaan. Jossain karvalakissa ei völttämättä ole liitintä valmiina, jolloin joutuu hieman tekemään sähkötöitä.WRC taunus kirjoitti:Jos sopii ratsastaa aiheella,niin onko kukaan asentanut jälkeenpäin tuollaista lämmitettävää ruutua?Vaatiiko paljon sähkötöitä?
Huomenna menee sierra lasin vaihtoon ja laitetaan lämmitettävä ruutu,mut ennen ei ole ollut.
Omassa autossanikin oli vastuksia poikki ja lämpeni vain sieltä täältä, kunnes rekasta singahtanut kivi pisti alulle koko lasin mittaisen railon joka vielä haarautui keskeltä ylös. Lasin vaihto meni v.03 vakuutusyhtiön piikkiin (täyskasko). Mahtaakohan enää tänä päivänä saada tuulilasia vakuutukseen?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
350€ mulle on parista paikasta luvattu Sierraan lämmitettävä asennettuna.
Jos asentaa lämmitettävän tavallisen tilalle niin kannattaa varmaan laittaa johtoihin aikarele ettei paista lasia tärviölle, ei se lasi jatkuvassa paahdossa ole ainakaan tehtaan jäljiltä.
Jos asentaa lämmitettävän tavallisen tilalle niin kannattaa varmaan laittaa johtoihin aikarele ettei paista lasia tärviölle, ei se lasi jatkuvassa paahdossa ole ainakaan tehtaan jäljiltä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Omassa skorpin lasissa piiiitkä halkeama. Porattiin pysäytysreiät. Odotellaan sähkölämmityksen kuolemaa.
Etukäteistietona halusin uuden lasin hinnan - Pilkingtonin lämmitettävä ruutu siis cossuskorppiin asennettuna maksoi 365 egeä. Täällä Kuopiossa. Sierraanikin on tarpeen uusi lasi, ja jos muitakin lasin tarpeessa olevia on, aletaan kohta perkata omaa klubihintaa
Etukäteistietona halusin uuden lasin hinnan - Pilkingtonin lämmitettävä ruutu siis cossuskorppiin asennettuna maksoi 365 egeä. Täällä Kuopiossa. Sierraanikin on tarpeen uusi lasi, ja jos muitakin lasin tarpeessa olevia on, aletaan kohta perkata omaa klubihintaa

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Vähän OT: mikähän tuohon fiestan lämmitettävään lasiin oikein tuli kun ei enää vaikuta mitään, mutta virtaa tuntuu vievän kohtuupaljon? Ei ole kuitenkaan sulakkeita polttanut, ainakaan vielä 

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
Tuo ois hyvä homma, mutta asennuskin on sitten teetettävä ko. paikassa ja sitten tulookin tuo matka jo vastaan. Häipyy hyöty bensaan.xrissane kirjoitti:Täällä Kuopiossa. Sierraanikin on tarpeen uusi lasi, ja jos muitakin lasin tarpeessa olevia on, aletaan kohta perkata omaa klubihintaa
Esim. minulla Kuopioon n. 450km.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Saako aika releitä yleismallisena ja kuinka pitkään alkuperäisessä asennuksessa lasi on lämpösenä?sierra friikki kirjoitti:jos laittaa lämmitettävän niin kannattaa todella tehdä tehtaan mukainen kytkentä
- aika rele
- menee päälle vasta kun laturi lataa.
paksuilla johdoilla
Miten tämä lataus "ohjaus" toteutetaan? Kenties merkkivalon kautta?
Siitä pari kyssäriä


-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
rele on sellainen että tarvii laturin R navalta singnaali tiedon että rele suostuu toimimaan.
osta osat joltain scorrpi purkajalta (myynti ilmoiuksissa montakin purussa)
tämä vaatimus moottorin käymisestä johtuu suuresta virran kulutuksesta.
On se kiva että tuulilasi on sulanut mutta kun ei enään saa autoa käyntiin.
Ei tule yllätyksiä aamusella kun on aika käynnistää.
rele pitää järjestelmän päällä noin 1-2min. taitaa tunnistaa sisäilman lämmön kanssa tuo rele.
kerran kun oli 25 astettapakkasta niin sierrassa ei lähtenyt lämmitin päälle ollenkaan ,enne kuin oli hytissä lämmennyt, tais olla joku tuulilasin halkeamisen esto päällä.
osta osat joltain scorrpi purkajalta (myynti ilmoiuksissa montakin purussa)
tämä vaatimus moottorin käymisestä johtuu suuresta virran kulutuksesta.
On se kiva että tuulilasi on sulanut mutta kun ei enään saa autoa käyntiin.
Ei tule yllätyksiä aamusella kun on aika käynnistää.
rele pitää järjestelmän päällä noin 1-2min. taitaa tunnistaa sisäilman lämmön kanssa tuo rele.
kerran kun oli 25 astettapakkasta niin sierrassa ei lähtenyt lämmitin päälle ollenkaan ,enne kuin oli hytissä lämmennyt, tais olla joku tuulilasin halkeamisen esto päällä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Escortissa,Transitissa ja Mondeossa 3min päällä,luultavasti muissakin sama.sierra friikki kirjoitti: rele pitää järjestelmän päällä noin 1-2min. taitaa tunnistaa sisäilman lämmön kanssa tuo rele.
kerran kun oli 25 astettapakkasta niin sierrassa ei lähtenyt lämmitin päälle ollenkaan ,enne kuin oli hytissä lämmennyt, tais olla joku tuulilasin halkeamisen esto päällä.
rele ei tunnista lämpötilaa,tuulilasin lämmitys menee alunperin päälle helteellä ja -30pakkasella jos kaikki on kunnossa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuolla ylhäällä on kysymyksiä, jotka edelleenkin askarruttavat:
Merkkivalon valo ei jää minulla palamaan (se kyllä silloin joskus paloi, sen muistan). Releen naksahdusta en ole havainnut, tosin en ole niin tarkkaan kyllä kuunnellutkaan. Miten johdoille tuleva virta mitataan oikeaoppisesti?
Potilas on Escort Mk5 Ghia, jossa lämmitettävä tuulilasi vielä toimi joskus. Auto oli palasina noin 2,5 vuotta ja nyt lasin lämmitin ei tietenkään toimi. Sen tiedän, että laturi lataa 14V akun navoilta mitaten. Laturi 70A on ollut useita kertoja irti, joten mahdollisuus jonkun johdon irti olemiseen siis on. Siitä on edelleenkin laakerit paskana (rahisee).tupu kirjoitti:-onko mitattu tuleeko virtaa lasin johtoihin?
-jääkö mekkivalo palamaan katkaisijassa?
releen napsahdus kuuluu asiaan.
Merkkivalon valo ei jää minulla palamaan (se kyllä silloin joskus paloi, sen muistan). Releen naksahdusta en ole havainnut, tosin en ole niin tarkkaan kyllä kuunnellutkaan. Miten johdoille tuleva virta mitataan oikeaoppisesti?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
Viisainta ehkä vaan mitata jännite. Eli auto käyntiin, yleismittari jännite-asentoon ja tökkäät varovasti ne mittarin piuhat niihin lämppärin johtoihin siellä tuulilasin reunassa. Mittaa molemmista reunoista, ovat omana yksikkönään (kun avaat pellin, ovat siinä lasin alareunassa, nurkassa). Niihin pitäis tulla se n. 12V.Sine kirjoitti:Tuolla ylhäällä on kysymyksiä, jotka edelleenkin askarruttavat:
Potilas on Escort Mk5 Ghia, jossa lämmitettävä tuulilasi vielä toimi joskus. Auto oli palasina noin 2,5 vuotta ja nyt lasin lämmitin ei tietenkään toimi. Sen tiedän, että laturi lataa 14V akun navoilta mitaten. Laturi 70A on ollut useita kertoja irti, joten mahdollisuus jonkun johdon irti olemiseen siis on. Siitä on edelleenkin laakerit paskana (rahisee).tupu kirjoitti:-onko mitattu tuleeko virtaa lasin johtoihin?
-jääkö mekkivalo palamaan katkaisijassa?
releen napsahdus kuuluu asiaan.
Merkkivalon valo ei jää minulla palamaan (se kyllä silloin joskus paloi, sen muistan). Releen naksahdusta en ole havainnut, tosin en ole niin tarkkaan kyllä kuunnellutkaan. Miten johdoille tuleva virta mitataan oikeaoppisesti?
Mittaa myös lasin lankojen vastukset: auto EI käynnissä, mittari ohmiasentoon ja tökkäät varovasti niihin samoihin reikiin (oikeaoppisesti pitäis irrottaa piuhat, mutta ei vaikuta oleellisesti tulokseen). Muistaakseni molemmilta puolilta pitäis tulla 1,4 -1,6 ohmia. Jos jännite ja vastukset ovat kunnossa, on virtakin ok, koska U=RI eli I=U/R. Ja mittaus on turvallisempi kuin virtamittaus.
Releet löytyy ainakin Sierrasta sieltä moottorinohjaimen läheltä, hanskalokeron takaa. Musta, paksummilla navoilla oleva on päärele ja harmaa on aikarele. Ja valon katkaisijassa tosiaankin pitäis syttyä, muuten ei taida virran ohjaus toimia.. Ite temppuilin pitkään tuon lämmityksen kanssa, loppujen lopuksi yks liitin oli irti sivukotelosta.
Jos tuossa yllämainitussa jännitemittauksessa tulee tulokseksi 0V, kannattaa lähteä järjestyksessä ajatuksen kanssa etsimään vikaa. Eli akulta ensiksikin pitäis tulla sitä paksua punaista johtoa pitkin jatkuva jännite (12V) releelle. Vikahan voi olla myös näissä releissä. Mittaa myös kaikki releille tulevat johdot piipparilla. Se sininen latauksenjohto sinne releelle tuli mulla muuten mittaristolta päin, ilmeisesti sulakerasialta loppujen lopuksi, ainakin sinne nurkkaan se hävisi. Eli jos lataus yleensäkin toimii niin se pitäis riittää, koska sieltä ei suoraa yhteyttä lämppärin releelle ole.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Tilasin uuden lämmitettävän lasin itselle sierraan, ovh oli 350e, josta sitten meikäläisen naamakohtaiset alennukset tiputti hinnan jonnekin 220e:n tienoille. (tosin kaveri oli tänään omaan sierraansa löytänyt jostain uuden lämmitettävän lasin 160 eurolla
) Jos näistä oikeesti olis kysyntää, niin voitas varmaan jotain kimppatilausta jossain kohtaa järjestellä, mulla on yks kaveri, joka oman firmansa kautta pystyy järjestämään laseja kohtuu edukkaasti.
Esim. Sierra mk2 vihreä lasi vihreällä tai sinisellä varjostuksella 80e
Sierra mkI pronssilasi n. 105e
Nämä siis pelkkien lasien hintoja, asennukset sitten päälle.

Esim. Sierra mk2 vihreä lasi vihreällä tai sinisellä varjostuksella 80e
Sierra mkI pronssilasi n. 105e
Nämä siis pelkkien lasien hintoja, asennukset sitten päälle.
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
On unohtunut päivittää tämä juttu.isierras kirjoitti:Viisainta ehkä vaan mitata jännite. Eli auto käyntiin, yleismittari jännite-asentoon ja tökkäät varovasti ne mittarin piuhat niihin lämppärin johtoihin siellä tuulilasin reunassa. Mittaa molemmista reunoista, ovat omana yksikkönään (kun avaat pellin, ovat siinä lasin alareunassa, nurkassa). Niihin pitäis tulla se n. 12V.Sine kirjoitti:Tuolla ylhäällä on kysymyksiä, jotka edelleenkin askarruttavat:
Potilas on Escort Mk5 Ghia, jossa lämmitettävä tuulilasi vielä toimi joskus. Auto oli palasina noin 2,5 vuotta ja nyt lasin lämmitin ei tietenkään toimi. Sen tiedän, että laturi lataa 14V akun navoilta mitaten. Laturi 70A on ollut useita kertoja irti, joten mahdollisuus jonkun johdon irti olemiseen siis on. Siitä on edelleenkin laakerit paskana (rahisee).tupu kirjoitti:-onko mitattu tuleeko virtaa lasin johtoihin?
-jääkö mekkivalo palamaan katkaisijassa?
releen napsahdus kuuluu asiaan.
Merkkivalon valo ei jää minulla palamaan (se kyllä silloin joskus paloi, sen muistan). Releen naksahdusta en ole havainnut, tosin en ole niin tarkkaan kyllä kuunnellutkaan. Miten johdoille tuleva virta mitataan oikeaoppisesti?
Mittaa myös lasin lankojen vastukset: auto EI käynnissä, mittari ohmiasentoon ja tökkäät varovasti niihin samoihin reikiin (oikeaoppisesti pitäis irrottaa piuhat, mutta ei vaikuta oleellisesti tulokseen). Muistaakseni molemmilta puolilta pitäis tulla 1,4 -1,6 ohmia. Jos jännite ja vastukset ovat kunnossa, on virtakin ok, koska U=RI eli I=U/R. Ja mittaus on turvallisempi kuin virtamittaus.
Releet löytyy ainakin Sierrasta sieltä moottorinohjaimen läheltä, hanskalokeron takaa. Musta, paksummilla navoilla oleva on päärele ja harmaa on aikarele. Ja valon katkaisijassa tosiaankin pitäis syttyä, muuten ei taida virran ohjaus toimia.. Ite temppuilin pitkään tuon lämmityksen kanssa, loppujen lopuksi yks liitin oli irti sivukotelosta.
Jos tuossa yllämainitussa jännitemittauksessa tulee tulokseksi 0V, kannattaa lähteä järjestyksessä ajatuksen kanssa etsimään vikaa. Eli akulta ensiksikin pitäis tulla sitä paksua punaista johtoa pitkin jatkuva jännite (12V) releelle. Vikahan voi olla myös näissä releissä. Mittaa myös kaikki releille tulevat johdot piipparilla. Se sininen latauksenjohto sinne releelle tuli mulla muuten mittaristolta päin, ilmeisesti sulakerasialta loppujen lopuksi, ainakin sinne nurkkaan se hävisi. Eli jos lataus yleensäkin toimii niin se pitäis riittää, koska sieltä ei suoraa yhteyttä lämppärin releelle ole.
Escortin laturia purettiin taas vaihteeksi tässä yksi ilta pari viikkoa sitten (kiitokset MikkoT). Korjattu laturi toimii ja antaa virtaa hyvin kierrosten rajoittimelle asti. Vanhalla laturilla moottori ei suostunut kiertämään kuin 5000 rpm ja sen jälkeen mittaristossa paloi akun valo niin kirkkaana, että olisi saanut kirjaa luettua pimeässä. Se laturi oli oikeasti loppu, mutta toimi kuitenkin joten kuten. Katselin varmuuden vuoksi laturin ympäristöstä, että onko siellä mitään aiemmin tässä topicissa mainittuja ylimääräisiä johtoja. Ei löytynyt eikä laturissakaan ole paikkoja kuin kahdelle johdolle.
Kun laturi oli korjattu, niin paneuduin seuraavaksi lasin lämmittimen toimimattomuuteen. Escort Mk5:ssa tuulilasin lämmittimen rele löytyy matkustajan puolelta akun takaa. Sieltä löytyi hapettumaa liittimestä. Tiedoksi muuten, että tony the tigerin mukaan Escort Cosworthissa tämä rele ei ole samassa paikassa. Mittasin tuulilasin lämmittimen johdot ja matkustajan puolelta liitin oli hapettunut "tukkoon" ja liitin sulanut hajalle, joten tein sinne uuden liittimen. Kuskin puolelle oli jo näköjään aiemmin tehty sama juttu edellis(t)en omistajien toimesta. Puhdistin senkin ja vedin sähköteippiä päälle suojaksi. Puhdistin varmuuden vuoksi auton runkoon menevät maajohdot, kun ne näyttivät kulkevan samassa johtonipussa. Sen jälkeen mittasin releen liittimeltä, että virta kulkee näille tuulilasin kulmissa oleviin johtoihin asti (ok).
Kun katsoin Microcatista lämmittimen releen tietoja auton rungonnumeron perusteella, niin autossa pitäisi olla varaosanumerolla 89GG14512AA oleva rele. Autossa on kuitenkin varaosanumerolla 92AG18D414AA oleva W/SHLD HT CONTR. Tuolla jälkimmäisellä numerolla en löytänyt mitään tietoja eli onko siis alkuperäinen korvattu uudella? Toimii kuitenkin tuolla ok.
Nyt on noin viikko mennyt ja tuulilasi näyttää lämpiävän kuten pitääkin. Se lämpiää arviolta 2-4 minuuttia (en ole kellosta aikaa katsonut) ja siinä ajassa jää/lumi on sulanut. Nappiin kojetaulussa syttyy taas valo ja releen naksahdus kuuluu. Kerta kaikkiaan aivan mahtava talvivaruste!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierran tuulilasinlämmitin (Escort, Sierra, Scorpio)
Nyt kyseessä aavistuksen tuoreempi Escort eli Mk6 -96. Autossa ei ole nyt lämmitettävää tuulilasia. Onko joku tutkinut tai tietääkö, että onko tuollaisessa RS:ssä jo valmiit johdot/johtosarja lämmitettävälle tuulilasille? Soittelin tänään Fordille eikä sieltä löytynyt varaosaohjelmasta erillistä johtosarjaa tuulilasille. Releen hinta oli n. 50e ja uusi lasi Fordilla n. 350e. Lasi on tarvikkeena ainakin 50e halvempi. Lasin kummaltakin puolelta menevät listat vaihtoon aina kun lasi vaihdetaan; Fordilla 50e ja tarvikkeena 30e.
Pitää katsoa tuosta vanhemmasta Mk5:sta johtoja, mutta hyvä olisi tietää miten tämä on toteutettu Mk6:ssa. Passionfordin foorumilta löytyi, että rele on näissä ilmeisesti 95AG14512 AA ja rele on samassa paikassa kuin Mk5:kin eli akun takana.
Pitää katsoa tuosta vanhemmasta Mk5:sta johtoja, mutta hyvä olisi tietää miten tämä on toteutettu Mk6:ssa. Passionfordin foorumilta löytyi, että rele on näissä ilmeisesti 95AG14512 AA ja rele on samassa paikassa kuin Mk5:kin eli akun takana.