Cossun jarrulevyt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja cossu65 » La Lokakuu 21. 12:13:31 2006

olisin tiedustellut mitkä olis hyvät etujarrulevyt cossuun kun tuolla ratapäivilläkin tulee käytyä joskus, sais olla uritetut tai reijitetyt hintakaan ei nyt ole olennainen kun olis vaan hyvät.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Lokakuu 21. 13:11:01 2006

Taroxin uritetut ferodon jarrupaloilla on mulla toiminut tosi hyvin. Eikä ole menneet kieroksikaan.

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » La Lokakuu 21. 13:37:07 2006

joo ferodon 2500 paloilla oon ajanut jo vuosikaudet on kyllä olleet hyvät taroxin levyistä ei ole kokemuksia.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » La Lokakuu 21. 14:24:48 2006

kukahan muu myy noita taroxeja kuin autoracing
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 21. 14:32:56 2006

cossu65 kirjoitti:kukahan muu myy noita taroxeja kuin autoracing
Ei taida Suomesta muualta löytyä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Lokakuu 21. 14:37:33 2006

Rally-Race Keravalla myy myös uritettuja + reijitettyjä levyjä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Lokakuu 21. 20:08:59 2006

Tarox.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Su Lokakuu 22. 16:55:24 2006

tyydytään taroxsiin jos ei päädytä ostaan Hispecin monster 6 koko jarru pakettia
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Kesäkuu 4. 13:01:32 2009

Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee

Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Kesäkuu 4. 18:43:58 2009

VesQ kirjoitti:Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee

Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
mulla oli joskus perus sierrassa black diamond uritetut/reijitetyt levyt eessä. mitään haittoja ei ainakaan ilmennyt normi ajossa, en ihan hirveitä kerennyt jarruilla ajelee, ehkä max.5tkm ja ei mitään kulumisia ollut.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Kesäkuu 4. 18:56:30 2009

juusto_pallero kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Nostellaan vaikka tätä topiccia kun haulla ei muuta löytynyt. Noista jarrulevyistä siis, uritettu tai reijitetty tai molemmat samassa. Mikä on "the juttu" eli mitä hyötyä, entä mitä haittaa. Olen ymmärtänyt että uritetut putsaisi palan välistä jarrupölyä yms pois ja estää kuumilla jarruilla "lasittumista" joten säilyy jarrut paremmin mutta vastaavasti palat kuluu nopeammin. Missä suhteessa tuosta on hyötyä/haittaa lähinnä katuajoa ajatellen? Entä vastaavasti hyödyt/haitat reijistä ja mitä ne tekee

Escorttiin tarvisi hommata uudet levyt ja ebaystä löyty sopivaan hintaan noita Caprin 2.8i jäähdytettyjä levyjä ja samaan hintaan saisi uritetun, reijitetyn tai uritetun ja reijitetyn levyn, mietin vaan mitä ottaisi. Suomesta saa tavan "blankkoa" levyä 55e, 65e ja 110e kappalehintoihin joten 65£ puntaa parista ja 30£pk kuulostaa ihan hyvältä
mulla oli joskus perus sierrassa black diamond uritetut/reijitetyt levyt eessä. mitään haittoja ei ainakaan ilmennyt normi ajossa, en ihan hirveitä kerennyt jarruilla ajelee, ehkä max.5tkm ja ei mitään kulumisia ollut.
Mulla nyt itellä cossus noi black diamond:in uritetut/ rei'itetyt sekä edessä, että takana.Kyllä jarruttaa tasaseen.V-lopun jälkeen tiiän mitä meinaa pidemmästä reisusta.Radalle asti en ole vielä kerennyt lähteen kokeileen...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja jappes » To Kesäkuu 4. 20:29:27 2009

Varmaan aika karu mielipide, mutta olen sitä mieltä että jättää ne poratut/reijitetyt sinne kauppaan vaan, jos meinaa oikeasti jarrutella.Tavallisessa ajossa menee ok mutta....ne halkeaa todella helposti reikien välistä jos vähänkään kuluneet ja sitten kun tulee kova jarrutus niin lähtee joskus viellä koko levyn pinta irti. Tosin ääritapaus mutta näin teoriassa ja taitaa tuolla olla yhdet ton kohtalon kokeneet levyt viellä tallessakin.Ei tosin lähteneet irti mutta näkyi murtuma lähes levyn läpi jo.
Eikä ne reiät mun mielestä tee siinä levyssä mitään jälkevää vaan ura, josta pääsee pois levyn ja palan välinen paine ja tosiaan puhdistaa palaa ja lisää jäähdytysalaa levyssä ym.

Eli ei ne reiälliset huonoja ole mutta jokainen päättäköön itse mitä haluaa.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Eemeli » La Kesäkuu 13. 13:11:04 2009

Lainataanpa aihetta hiukan....

Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Kesäkuu 14. 19:43:08 2009

Eemeli kirjoitti:Lainataanpa aihetta hiukan....

Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Käsittääkseni ovat samat.Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Su Kesäkuu 14. 19:50:26 2009

CosworthPower kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:Lainataanpa aihetta hiukan....

Onkos etulevyt samat 283mm:set siivessä ja 2wd 4ovisessa?
Käsittääkseni ovat samat.Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.
Joo se selviskin jo... samat ovat.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja tommi.r » To Heinäkuu 16. 8:57:56 2009

Tässäpä sopiva topikki jo valmiiksi kysyä semmoista kun..

2wd cossun takalevyjen paksuus uutena ja mikä on minimi maksuus?
Uusien levyjen paksuushan selviäisi kun menee kauppaan, mutta jos nyt joku sattuu tietämään suoraan.
On varmaan olemassa jokin ohjearvo noille levyille.

Kiitti,
Escort XR3i cabriolet

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja henu » To Heinäkuu 16. 9:16:52 2009

tommi.r kirjoitti:Tässäpä sopiva topikki jo valmiiksi kysyä semmoista kun..

2wd cossun takalevyjen paksuus uutena ja mikä on minimi maksuus?
Uusien levyjen paksuushan selviäisi kun menee kauppaan, mutta jos nyt joku sattuu tietämään suoraan.
On varmaan olemassa jokin ohjearvo noille levyille.

Kiitti,
Minimi paksuuskin lukee monesti jossain siinä levyssä jos ei ihan mahottomasti oo ruosteessa.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Popi » To Heinäkuu 16. 10:03:00 2009

Muutama viikko takaperin pähkäilin vähän samaa asiaa ja selvis että minimi on 8,9mm. Orig paksuutta en tarvinnu joten siittä ei tietoa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Heinäkuu 16. 10:50:56 2009

Black diamondin luettelosta löytyy levyn halkaisija ja paksuus uutena sekä minimi paksuus.
http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_ford.htm

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja JTE » To Heinäkuu 16. 13:13:50 2009

Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Heinäkuu 16. 13:35:41 2009

JTE kirjoitti:Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4
10.3 kun katsoo oikealta riviltä :green:

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja spinneri » To Heinäkuu 16. 16:29:19 2009

Tuossa lehden projekti-Cossussa (Sierra 4WD) on edellisen omistajan toimesta asennetut Tarox G88:t ... jotka ovat menneet kieroiksi. Eivät pahasti, mutta kuitenkin. Vaihtoon ovat menossa, uudet levyt on jo hankittu.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja tommi.r » To Heinäkuu 16. 22:28:50 2009

Kiitoksia auttavasta kädestä, mittalin tönärillä jotain +9mm paksuuksia, joten kait noilla vielä kehtaa leiman (joskus) hakea. Budjettisyistä en viitsi nyt uusiakaan ostaa.
Escort XR3i cabriolet

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja JTE » To Heinäkuu 16. 23:21:48 2009

hoopee kirjoitti:
JTE kirjoitti:Tuo luettelo näyttää 10.1 , mutta mittasin uudesta Motorcraft in levystä 10.4
10.3 kun katsoo oikealta riviltä :green:
No niin oliki . Olimpas kömpelö :roll:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja heka » To Syyskuu 3. 10:56:47 2009

cossuun jarrut jotka kestää rata-ajoa :?:
Onkos porukalla kokemusta ebc reikä/ura levyistä radalla ajossa
sunnuntain kemora ajelujen jälkeen joudun kaikki jarrut pistämään uusiksi kun kaikki meni paskaks ja nuo nyt olis itellä vahvimpana vaihtoehtona.
Eteen 2wd kamat yellowstaff paloilla ja taakse 4wd paketti yellowstaff paloilla, lisäksi olis tarkoitus askarella etujarruille jäähdytystä ja korvata kumiletkut teräs punoksilla sekä kisa nesteet.
Olisiko tuohon vielä jotain parannus ehdotuksia en haluais kokeilla monen laisia settejä, mutta isompiin jarruihin en tähän autoo aio satsata vaan parannella orkkis satuloilla.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 3. 11:49:59 2009

heka kirjoitti:...lisäksi olis tarkoitus askarella etujarruille jäähdytystä ja korvata kumiletkut teräs punoksilla sekä kisa nesteet.
Noi on semmosia prinsiippejä, jotka moni unohtaa mutta niillä on oikeasti tosi iso merkitys. Ehdottomasti!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cossun jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Popi » To Syyskuu 3. 23:07:52 2009

No ei suoranaisesti apua asiaan mutta mitä enduranceautossa noiden jarrujen kanssa pelleiltiin niin reijistä oli vaan murhetta. Yks kisa ja levyt halki. No ne oli jotku halpismallit joten jos ostaa ihan kunnon levyt niin kaipa ne kestää :?:
Urat leikkas palaa kun juustohöylä... ja taas vaihettiin paloja kesken kisan :?

Joku yhdistelmä saatiin kestämään kohtuu hyvin. Silee levy ja jotku EBC palat mutta nyt ei muista minkä väriset. Sillonen maahantuoja sponssaili meitä hivenen ja muutamia erilaisia paloja kokeiltiin. Jotku kulu pahemmin kuin tarvikepalat mutta oisko ollu punaset millä mentiin 6h ilman ongelmia ja vielä jäi treeneihin muutama milli.
Tietty Endurance on vähän rankempaa jarruille kun satunnainen rata-autoilu.

Ja noi kisanesteet tais kerätä enempi kosteutta kun siviililitkut joten pitäs vaihella tiuhemmin. No en tiä onko nykyset lisäaineet parempia.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Vastaa Viestiin