Käynnistyy huonosti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Käynnistyy huonosti
On ollu tossa rst:ssä nyt pidemmän aikaa sellanen vika, että saa sahata tosi pitkään (4-5 sek.) ennen kun starttaa. Ja sittenkin lähtee aina ensin kolmella käyntiin, kunnes parin sekuntin jälkeen tulee viimenenkin pytty mukaan. Auto toimii muuten melko täydellisesti, mutta olishan se kiva, että hörähtäis heti käyntiin. Tekee muuten samaa myös lämpimällä koneella. Tuntuis, että ei saa heti bensaa, mutta bensanpaine tärähtää kyllä välittömästi 6,1 baariin kun kääntää virrat päälle. Toisaalta kolmella käyminen viittais sytkäpuolelle, mutta kun muuten toimii ihan moitteetta. Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Arvauksia?
Tuli just mieleen kun luin tota dummpi-topiccia, että voiskohan dumppi vaikka vuotaa startatessa....mutta ei se kyllä kolmella käymistä selitä..?
Tuli just mieleen kun luin tota dummpi-topiccia, että voiskohan dumppi vaikka vuotaa startatessa....mutta ei se kyllä kolmella käymistä selitä..?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Käynnistyy huonosti
Miksu kirjoitti:On ollu tossa rst:ssä nyt pidemmän aikaa sellanen vika, että saa sahata tosi pitkään (4-5 sek.) ennen kun starttaa. Ja sittenkin lähtee aina ensin kolmella käyntiin, kunnes parin sekuntin jälkeen tulee viimenenkin pytty mukaan. Auto toimii muuten melko täydellisesti, mutta olishan se kiva, että hörähtäis heti käyntiin. Tekee muuten samaa myös lämpimällä koneella. Tuntuis, että ei saa heti bensaa, mutta bensanpaine tärähtää kyllä välittömästi 6,1 baariin kun kääntää virrat päälle. Toisaalta kolmella käyminen viittais sytkäpuolelle, mutta kun muuten toimii ihan moitteetta. Onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Arvauksia?
Tuli just mieleen kun luin tota dummpi-topiccia, että voiskohan dumppi vaikka vuotaa startatessa....mutta ei se kyllä kolmella käymistä selitä..?
mites tulpat?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mulla teki tuota samaa KE-jet aikoihin, varsinkin yksi pytty kerrallaan käynnistyminen, ja se teki sitä nimenomaan aina silloin kun oli ajanut kuin vanha mummo ennen kuin auton edellisenä iltana parkkeerasi. Jos antoi koneelle vähän happea viimeisillä kilometreilla, niin lähti aina hyvin käyntiin. Mitä ilmeisimmin syynä oli siis köröttelyssä sotkeentuvat tulpat. Seokset tuolla köröttelyalueella on luonnollisesti tärkeä. Pitää olla kunnolla laihalla, jotta kylmissä RST:n tulpissa pysyy lämpö.
Toisena arvauksena voi myös johtua vuotavista suuttimista.
Toisena arvauksena voi myös johtua vuotavista suuttimista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
oma romu teki samanlaista jonkun aikaa, sit pimeni yks tulppa lopullisesti. tulppien vaihdon jälkeen toiminut hyvin. tuli keväällä tehtyä lyhyitä siirtoajoja ja niistäkun ei kylmät tulpat tykkää. vaihdoinkin sit kuumemmat tulpat siksi aikaa kun oli vaan auton siirtämistä. nyt kasin lämpöarvon ngk,t ja toiminut kesän hyvin, jopa naisen köröttely ajossa 

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No toi taitaa kyllä käydä aika rikkaalla tolla köröttelyalueella ja muistaakseni tulpissa oli vähän karstaa havaittavissa kun niitä tossa yhdessä välissä vaihtelin tiuhaankin. Suuttimia epäilin itsekin, kun oli myös sellaista havaittavissa, että "öljyn määrä lisääntyy" eli valutti bensaa läpi. Vaihdoin suuttimet, enkä oo enää huomannu vastaavaa öljyn lisääntymistä (tosin vanhat suuttimet nämä toisetkin eli ei välttämättä sen paremmat). No täytyy tutkia toimiiko paremmin kun vaihdan noi Briskin tulpat viikonloppuna. Tyhjäkäynnin seostakin vois säätää laihemmalle niin ei sotke tulppia kun jäähdyttelee turboa.JesseT kirjoitti:Mulla teki tuota samaa KE-jet aikoihin, varsinkin yksi pytty kerrallaan käynnistyminen, ja se teki sitä nimenomaan aina silloin kun oli ajanut kuin vanha mummo ennen kuin auton edellisenä iltana parkkeerasi. Jos antoi koneelle vähän happea viimeisillä kilometreilla, niin lähti aina hyvin käyntiin. Mitä ilmeisimmin syynä oli siis köröttelyssä sotkeentuvat tulpat. Seokset tuolla köröttelyalueella on luonnollisesti tärkeä. Pitää olla kunnolla laihalla, jotta kylmissä RST:n tulpissa pysyy lämpö.
Toisena arvauksena voi myös johtua vuotavista suuttimista.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No kyllä se nyt on varmistunut, että bensapuolella on jotain häikkää. Tulppien vaihto ei muuttanut tilannetta miksikään. Sen sijaan nyt kun on toisinaan aamuisin ulkolämpötila ollut aika alhaalla, niin lähtee heti käyntiin, eli kylmäkäynnistyssuutin ilmeisesti pelittää. Aika huonosti se nytkin lähtee käyntiin (eli ei hörähdä kerralla nätisti käymään, vaan käynnistyy epätasaisesti), mutta erona on se, että lämpimällä ilmalla saa sahata kauan ennen kuin alkaa edes lupaamaan. Edelleen kuitenkin käy aika kauankin (~20 sek) kolmella.
Voisko sitten suuttimet vuotaa linjat määränjakajalta tyhjäksi ja siksi kestää, että saa bensaa? Täytynee ottaa ilmanputsari irti ja kokeilla muuttuuko tilanne, jos "pumppaa" käsin bensaa linjoihin ennen käynnistystä...vai onko muita hyviä ideoita?
Voisko sitten suuttimet vuotaa linjat määränjakajalta tyhjäksi ja siksi kestää, että saa bensaa? Täytynee ottaa ilmanputsari irti ja kokeilla muuttuuko tilanne, jos "pumppaa" käsin bensaa linjoihin ennen käynnistystä...vai onko muita hyviä ideoita?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Hmmm...en oo nyt ihan varma mistä noi suuttimet on, jotka vaihdoin siihen. Mulla oli tosiaan aiemmin ton tekniikan "alkuperäiset" suuttimet kiinni, joilla joskus toimi ihan moitteetta. Oli kertynyt 8 ylimäärästä suutinta, niin vaihtelin niistä parhaan näköset kiinni kun ajattelin jos ne kiinni olleet on alkaneet vaikka vuotamaan. Kaikki kuitenkin käytettyjä, joten voihan olla että kaikki ne vuotaa...JesseT kirjoitti:Hetkinen... Onkos sulla ne mun vanhan ruiskun suuttimet käytössä?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No, aika helppohan se on testaa. Imusarja vaan irti ja sitten ne suuttimet ylös koloistaan. Tekee pumpulla painetta ja kattoo vuotaako. Sitten antaa olla vaikka yön yli ja aamulla virta päälle ja painaa määrämittarin levyä muutaman millin ja katsoo mikä ruikkii alussa mitenkin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Niinhän se onnistuu...ei vaan välttämättä jaksa ottaa sitä imusarjaa irti, mutta onnistuuhan se muutenkin kun ottaa ensin putket irti ja sitten suuttimet irti koloista ja sitten suuttimet takas putkiin kiinni. No täytyy kattoa jos jaksais leikkiä sen kanssa tässä viikonloppuna...pääasia on kuitenkin että toimii muuten aika kiitettävästi. 

Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)