mk2:sen jarrujen ilmaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
mk2:sen jarrujen ilmaus
onko mitään järjestystä noiden jarrujen ilmaamiselle??
siis välikoppa ja jarrutehostin löytyy
siis välikoppa ja jarrutehostin löytyy
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
- Paikkakunta: halikko
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos jollain on se takapään jarruputkisto alkuperäisellä tavalla niin hävetköön. Luulisi että jokainen on sen korjannut T-haaralla ja ilmaruuvit molempiin sylintereihin. ja mikä hauskinta se ilmaruuvi oli sylinterissä alunperin vielä alempana kuin putken lähtö eli hauskaa ilmailua vaan... Helpoiten tuosta persesysteemistä sai ilmat pois siten että otti männän ulos sylinteristä sopivasti hollille, odotti että sylinteri täyttyi ja tuuppasi männän paikoilleen
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Ratsastetaan aiheella ja tällänen ongelma ois ettei ilmeisesti kaikki ilmat tule pois.. Edessä escortin levitetty satula ja siirretty hieman ulos/ylöspäin ja takana cossun satulat ~klo2:ssa ja sit on teräspunosletkut ja takana t-haaralla.. Ilmaamisen aikana näyttäis ettei ilmaa tule mut poljinta saa painaa 3-4 kertaa ennen kuin tulee tuntoa..
Ollaan ilmattu perinteisin keinoin ja sit bilteman "työkalulla" missä on takaisku venttiili tyylillä ilmausruuvi auki ja kaveri pumppaa.. tällä tyylillä saatiin ainakin neste kulkemaan (kuskin puolen etu ja taka vähä nikotteli aluksi) kun neste liikkui ilmauspöntön putkessa edes takas.. Pitäisköhän satula ottaa irti ja kääntää eri asentoon vai onko tälläinen konsti järkevää et poraa korkkiin pienen reiän ja antaa vähä paineilmaa sinne
.. Viisaammat auttakee..
Niin juu ja ollaa nostettu perä ja keula ilmaan ilmaushetkellä..
Ollaan ilmattu perinteisin keinoin ja sit bilteman "työkalulla" missä on takaisku venttiili tyylillä ilmausruuvi auki ja kaveri pumppaa.. tällä tyylillä saatiin ainakin neste kulkemaan (kuskin puolen etu ja taka vähä nikotteli aluksi) kun neste liikkui ilmauspöntön putkessa edes takas.. Pitäisköhän satula ottaa irti ja kääntää eri asentoon vai onko tälläinen konsti järkevää et poraa korkkiin pienen reiän ja antaa vähä paineilmaa sinne

Niin juu ja ollaa nostettu perä ja keula ilmaan ilmaushetkellä..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Kunhan ei vaan sattuis mitään.... Jos on tiedossa mihin satulaan ilmaa jää, niin kipaseppas apteekista iso injektioruutta ja paina nestettä ilmausruuvista ylöspäin. Samalla ruutalla voit tietysti imeä ilmausruuvista tavaraa ulospäin, paineilmaa en laittaisi säiliöön ylipaineistuksen riskin takia...Kine kirjoitti:Tulee kyllä ilmat vinhaan pois jos on tullakseen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Arvasin et arska ainakin kommentoi jotain
.. Hyvä...
En kattonu niin tarkkaan et onko korkissa reikää mut se selviää.. Ei oikein ole tietoa missä satulassa vois olla ilmaa?.. Vankka epäilys et kuskin taka?..Täytyy pyörittää kompuran paineventtiili ihan minimiin tai jollakin polkupyörän pumpulla äärimmäisen varovasti laittaa ilmaa sinne..

En kattonu niin tarkkaan et onko korkissa reikää mut se selviää.. Ei oikein ole tietoa missä satulassa vois olla ilmaa?.. Vankka epäilys et kuskin taka?..Täytyy pyörittää kompuran paineventtiili ihan minimiin tai jollakin polkupyörän pumpulla äärimmäisen varovasti laittaa ilmaa sinne..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Pääsylinteristä kauimmainen ensin, eli takapää, sitten apparin etupää, ja viimeksi kuskin etupyörä ja toimii, ei välttämättä tartte edes apuria pumppaamaan, laittaa letkun ruuvilta pulloon jossa nestettä ja antaa valua itsekseen, ilma tulee pois, aasiaa voi nopeuttaa jos pumppaa varovasti poljinta ja kuuntelee koska ilman tulo loppuuu ja ruuvi kiinni.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Sopivan mittainen kirkas letku niin että saa purkin ja letkun pään kuskin oven viereen niin voi pumppailla ja katsella ilmatilannetta samallaesse kirjoitti:Pääsylinteristä kauimmainen ensin, eli takapää, sitten apparin etupää, ja viimeksi kuskin etupyörä ja toimii, ei välttämättä tartte edes apuria pumppaamaan, laittaa letkun ruuvilta pulloon jossa nestettä ja antaa valua itsekseen, ilma tulee pois, aasiaa voi nopeuttaa jos pumppaa varovasti poljinta ja kuuntelee koska ilman tulo loppuuu ja ruuvi kiinni.
Pitää vaan huolen että säiliössä riittää ainetta, tyhjenee tuolla tavalla melkoisen nopeasti

-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Ongelmia taasen.. Viimeksi kun laitoin cossun takasatulat klo 12 asentoon niin saatiin homma toimii mut nyt on sellanen ongelma et poljinta saa pumpata pari kolme kertaa ennen kuin kovenee ja on ilmattu perä ylhäällä-alhaalla, keula ylhäällä-alhaalla ja on laitettu paineilmaa jne.. mut ei niin ei
..
Ainoa ero edelliseen kokoonpanoon on et jarrupaineensäätimessä on nyt kuula (aiemmin ei ollut ja putket tuli eri päin) ja putket on oikein ja uudet putket. Nestettä tulee joka ruuvista mutta ainoa ero on etu- ja takapäässä et kun paineen pumppaa niin takapäässä ei poljin painu juuri yhtään kun vertaa etupään ruuveihin.
Männät ei ole jumissa ja uusi toimivasta autosta otettu pääsylkkykin on..

Ainoa ero edelliseen kokoonpanoon on et jarrupaineensäätimessä on nyt kuula (aiemmin ei ollut ja putket tuli eri päin) ja putket on oikein ja uudet putket. Nestettä tulee joka ruuvista mutta ainoa ero on etu- ja takapäässä et kun paineen pumppaa niin takapäässä ei poljin painu juuri yhtään kun vertaa etupään ruuveihin.
Männät ei ole jumissa ja uusi toimivasta autosta otettu pääsylkkykin on..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..