rs2000 röpöttely
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
ledillä ja rautalangan pätkällä.mvla kirjoitti:triviaali kyssäri! Minkälaisella aparaatilla luet vikakoodit?
ohjeet -> http://img227.imageshack.us/img227/7720 ... dit3fv.jpg
Viimeksi muokannut sesse, Su Heinäkuu 2. 14:57:09 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
jos englanti taipuu niin tuolta --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/errorcodes.htm
muuten sit autodata
muuten sit autodata
-
- Ylläpitäjä
En tiiä, hain motonetistä ja antoivat ainakin väärän, no eipä maksanut ku 5e. Olinpa taas puusilmä, olihan tossa kuvassa tuo anturi, tuli vaan epähuomiossa haettua väärä http://koti.mbnet.fi/anttitu/eef-es.jpg . No onhan sekin nyt sitten vaihdettu, vielä tuo toinen tarttis hakea.jesse1987 kirjoitti:kivitilasta?? saakohan noita ecun antureita muualta kun merkkiliikkeestä?Trooper82 kirjoitti:20e sain kivitilasta sen ecun anturin eli tuo mikä sojoittaa tulipeltiin päin. Täytyy hakea tuo mittarin anturikin vielä kun ei näkynyt siinä samassa kuvassa.
missä kuvassa
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
maanantaina taas alko noi oireet
no päästiinhän sitä jopa viikonverran ilman
mikähän hemmetti tota vaivaa. mistähän johtuu et suuttimet rallattaa välillä suht kovaäänisesti? melkeen kun ohc sierran venttiilinnostajat
ja ääni siis tulee suuttimista eikä nostajista
sitä en muista kuuluuko ääni silloin kun moottori oireilee mut välillä sen kuulee ihan selvästi auton käydessä tyhjäkäyntiä.
hitto kun ois vielä amiksessa niin siellä ois ollu hyvä testata ja putsata noi suusttimet




hitto kun ois vielä amiksessa niin siellä ois ollu hyvä testata ja putsata noi suusttimet

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
tutkiskelin hieman tota aps-systeemiä ja huomasin että se venttiili minkä kuuluisi sulkea se putki silloin kun moottori on lämmin jää hieman vuotamaan. joten otin koko paskan pois ja tukin ne putket siitä pakosarjasta ja nyt auto toimi todella pitkän aikaa enen kuin rupesi oikuttelemaan, olin jo ihan varma et vika oli siinä mutta sitten se rupeskin röpöttää
tuo vois ainakin teoriassa aatellessa olla syy siihen röpöttämiseen, koska putkeen pääsee ylimäärästä happee josta ecu ei tiedä mitään ja lambdat näyttää seoksen olevan laihalla jolloin ecu rikastaa seosta
mutta kun ei niin ei. rupee pikkuhiljaa menee hermot kun ei taho löytyä vialle ratkaisua 

tuo vois ainakin teoriassa aatellessa olla syy siihen röpöttämiseen, koska putkeen pääsee ylimäärästä happee josta ecu ei tiedä mitään ja lambdat näyttää seoksen olevan laihalla jolloin ecu rikastaa seosta


-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
mittailin tänään töissä vähän päästöjä --> happiarvo ja lambda oli aika korkeat joka vissiin viittais imuvuotoon, koska putki ei vuoda ja hc:kin on niin pirun korkealla. tuo imuvuotohan vois olla kelpo selitys tolle käyntihäiriölle
mitenkäs yleistä noissa on et imusarjan tiiviste yms. vuotais?
vähän niitä pakokaasuarvoja vielä -->
3000rpm
co=0,535 , co2=13,12 , hc=50 , o2=1,27 , lambda=1,045
940rpm
co=0,522 , co2=12,02 , hc=158 , o2=3,03 , lambda=1,140
ja arvot on siis ilman kattia joten ne on kauttaaltaan hieman korkeat, mutta se ei selitä tota korkeaa happiarvoa ja lambdaa(seoslaihalla)

vähän niitä pakokaasuarvoja vielä -->
3000rpm
co=0,535 , co2=13,12 , hc=50 , o2=1,27 , lambda=1,045
940rpm
co=0,522 , co2=12,02 , hc=158 , o2=3,03 , lambda=1,140
ja arvot on siis ilman kattia joten ne on kauttaaltaan hieman korkeat, mutta se ei selitä tota korkeaa happiarvoa ja lambdaa(seoslaihalla)
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
vaihdoin tossa viikkositten toisenkin lambdaanturin kun johto kiinni kävi niin pirun huonosti ja johto irti hyvin. no viikonverran toimi taas niin hyvin ettei ikinä oo, kärsi vapaallakin lyödä kaasunpohjaan eikä röveltänyt.
mutta tänään se taas alkoi. no nollasin ecun ja toimii taas ihan ok mut vapaalla röveltää kaasupohjassa. no tein sitten köyhänmiehen seosmittarin eli volttimittari lambdaan kiinni ja sahasin motaria eessuntaasssun ja kaikki vaikutti hyvältä ja moottorikin toimi hyvin. sitten pihassa koitin tota vapaalla rövellyssytä ja tulokset oli seuraavat. eli kakkoslambda naytti 800mv mikä on tuossatilanteessa todella hyvä eli siis vähän rikkaalla, kun taas lambda ykkönen näytti 100mv mikä ei todellakaan oo hyvä vaan ihan pirun laiha.
pitäiskö tästä siis päätellä että 1 ja/tai 4 sylinteri vetää vian ollessa päällä jostain kumman syystä kovassa kuormitustilanteessa ihan pirun laihalla. mutta mikähän hitto tuon voisi aiheuttaa
pitänee huomenna käydä ostamassa toinenkin volttimittari niin pystyy lukemaan molempia lambdoja yhtäaikaa ja ''toivoo'' että vika tulisi lähiaikoina ilmi myös ajotilanteessa, niin näkis silloin mitä noi lambdat näyttää
oli hieman vaarallista sahata tota motaria päästä päähän aika reilulla vauhdilla ja samalla kattoo pelkääjän jalkatilassa olevaa volttimittaria
pitänee viritellä jatkojohdot niihin ja tuoda ne ''vähän'' ylemmäs 
mutta tänään se taas alkoi. no nollasin ecun ja toimii taas ihan ok mut vapaalla röveltää kaasupohjassa. no tein sitten köyhänmiehen seosmittarin eli volttimittari lambdaan kiinni ja sahasin motaria eessuntaasssun ja kaikki vaikutti hyvältä ja moottorikin toimi hyvin. sitten pihassa koitin tota vapaalla rövellyssytä ja tulokset oli seuraavat. eli kakkoslambda naytti 800mv mikä on tuossatilanteessa todella hyvä eli siis vähän rikkaalla, kun taas lambda ykkönen näytti 100mv mikä ei todellakaan oo hyvä vaan ihan pirun laiha.
pitäiskö tästä siis päätellä että 1 ja/tai 4 sylinteri vetää vian ollessa päällä jostain kumman syystä kovassa kuormitustilanteessa ihan pirun laihalla. mutta mikähän hitto tuon voisi aiheuttaa

pitänee huomenna käydä ostamassa toinenkin volttimittari niin pystyy lukemaan molempia lambdoja yhtäaikaa ja ''toivoo'' että vika tulisi lähiaikoina ilmi myös ajotilanteessa, niin näkis silloin mitä noi lambdat näyttää

oli hieman vaarallista sahata tota motaria päästä päähän aika reilulla vauhdilla ja samalla kattoo pelkääjän jalkatilassa olevaa volttimittaria


-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia? aattelin vaan et jos ois toinen puola paskana, eli se mikä antaa just noille 1selle ja 4selle kipinän. vai onko noille 1selle ja neloselle muitakin yhdistäviä tekiöitä kun sama puola? kun 2nen ja 3nen pelaa loistavasti.
-
- Ylläpitäjä
Käy testaas hakemalla uus puola, omassa on aavistuksen verran tollasta röpöttelyä, mutta ei niinku kuulosta vielä ees pahalta. Voihan se olla et johtuu tosta putkestakin yms. mut ei häiritte kaasua painamalla yms. vielä. Vaihdoin kyllä yhen puolan käytettyyn, mutta tiiä sitten mitä se teki, sama tulos vieläkin. Onneksi ei oo päässy vielä niin pahaksi ku sulla.jesse1987 kirjoitti:pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia? aattelin vaan et jos ois toinen puola paskana, eli se mikä antaa just noille 1selle ja 4selle kipinän. vai onko noille 1selle ja neloselle muitakin yhdistäviä tekiöitä kun sama puola? kun 2nen ja 3nen pelaa loistavasti.
Huomion arvoinen seikka oli se, että tossa oli saksasta uitettaessa kiinni diagnostiikkaporttiin (ecun) kiinnitettävä superchip joka poisti kaikki sytkäkatkot käyrästä kun testattiin sitä sporttiautossa. Tehoihin sillä ei ollu vaikutusta juuri mitään (n~1.5hp), mutta seos oli paljon rikkaampi ja nuo katkot hävisivät kokonaan mitä ilman tuota lastua tuli taas tasaisesti käyrään. Täytyy kattella josko tuo kuvakin löytyisi, mutta aika ihme jos eculta asti alkaa tulemaan katkoa sytkään? Voisko tosta lastu hommasta päätellä noin?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
no niin nostetaampas taas vähän tätä aihetta kun on alkanu noi käyntihäiriöt taas vähän vaivaamaan
nyt tuntuu menevän vaan pahemmas ja pahemmas toi, esim tänään ei jaksanu kiertää enää kun hikisee 4500rpm ja rupes röveltää niin pirusti. ja diagnoosi on edelleen sama että 1 ja 4 sylinterin lambda näyttää laihaa ja 2 ja 3 sylinterin juuri sitä mitä pitääkin eli suht rikasta(800mv).
Niin nyt kaipais vähän ehdotuksia että mistä tätä hommaa rupeis oikeen ''purkamaan'' eli mistä lähteä liikkeelle. itelle tuli mieleen et jos se kerta vetää laihalle niin ei siihen oikeen muuta järkevää keksi kun että suttimiet vittuilee ja siihen vois ehkä liittyä tuo ihan älytön rallatus minkä noi suuttimet pitää
kun tuskin tuo kipinäpuolessa on jos kerta laihalle menee
mutta sinäällään tota kipinähommaa tukis se että 1 ja 4:selle on sama puola. eikös sen näkis ainakin silleen karkeesti kun laittas ajotuslampun vilkuttamaan siihen ykkösen tulpanjohtoon ja jos se vilkkuminen loppuu tai harvenee niin siitä vois päätellä jotain, kun kait se normi ajotuslamppu tommosesta kaksoisytytyksestäkin ne kipinät ymmärtää vaikka niitä tuplaten enemmän tullee
mites eikös toi poksi ohjaa jokaista suutinta ihan erikseen? aattelin vaan et voisko noita suuttimien johtoja kytkeä jotenkin ristiin ja kokeilla vaikuttaako se johonkin, eli oisko se vika johdoissa tai poksin päässä suuttimien siasta?
hittokun ei oo enää amiksessa kun siellä ois ollu pirun hyvä testata ja putsata noi suuttimet. ellei sitten ens talvena ottais niitä irti ja kysäsis viimevuoden opelta jos sais nopeesti testata niitä

nyt tuntuu menevän vaan pahemmas ja pahemmas toi, esim tänään ei jaksanu kiertää enää kun hikisee 4500rpm ja rupes röveltää niin pirusti. ja diagnoosi on edelleen sama että 1 ja 4 sylinterin lambda näyttää laihaa ja 2 ja 3 sylinterin juuri sitä mitä pitääkin eli suht rikasta(800mv).
Niin nyt kaipais vähän ehdotuksia että mistä tätä hommaa rupeis oikeen ''purkamaan'' eli mistä lähteä liikkeelle. itelle tuli mieleen et jos se kerta vetää laihalle niin ei siihen oikeen muuta järkevää keksi kun että suttimiet vittuilee ja siihen vois ehkä liittyä tuo ihan älytön rallatus minkä noi suuttimet pitää



mites eikös toi poksi ohjaa jokaista suutinta ihan erikseen? aattelin vaan et voisko noita suuttimien johtoja kytkeä jotenkin ristiin ja kokeilla vaikuttaako se johonkin, eli oisko se vika johdoissa tai poksin päässä suuttimien siasta?
hittokun ei oo enää amiksessa kun siellä ois ollu pirun hyvä testata ja putsata noi suuttimet. ellei sitten ens talvena ottais niitä irti ja kysäsis viimevuoden opelta jos sais nopeesti testata niitä

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Virhe? rs2000 lambdat on erillaiset en muista kumminpäin mutta toinen on AA ja toinen AB. Kirjaimet löytyy varaosanumerosta. Johtosarjassakin on mulla ainakin valkoinen ja musta liitin. ja vakoiseen liittimeen tuli valkoisella pistokkeella oleva lambda. SamiH vois tarkentaa koska sullahan oli just tota ongelmaa kun meni labdat sekaisin...jesse1987 kirjoitti:lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
niin no siis ite pistokkeet on erilaiset eli niitä ei saa ristiin mutta itse anturit on ihan identtiset. jos siis tuota meinasitmvla kirjoitti:Virhe? rs2000 lambdat on erillaiset en muista kumminpäin mutta toinen on AA ja toinen AB. Kirjaimet löytyy varaosanumerosta. Johtosarjassakin on mulla ainakin valkoinen ja musta liitin. ja vakoiseen liittimeen tuli valkoisella pistokkeella oleva lambda. SamiH vois tarkentaa koska sullahan oli just tota ongelmaa kun meni labdat sekaisin...jesse1987 kirjoitti:lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
kovasti kyllä nyt luulen että tällä kosteudella on jotain tekemistä ton vian kanssa. nyt kun on viikonpäivät ollu näin pirun kosteita kelejä niiin ei käy sitten ei yhtään. ei oikeesti kierrä ei millään ees 4000rpm

tuli tossa mieleen semmonenkin että vois tietty koittaa et vaihtaa puoltat ristiin ja kattoo et vittuileeko sillon sitten 2 ja 3 pytty

jos hyviä puolia pitää tästä käyntihäiriöstä hakee on se että kun mulla on noi vetonivelet ihan loppu niin ei nekään ainakaan pamaha niin helposti kun ei oo oikeen tehoja. varsinkin tämmösellä vesikelillä tulee normaalisti helposti suditeltua


-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
tuossa parituntia sitten kun kävin pienellä testilenkillä niin auto toimi taas ihan moitteitta. nelosellakin veti iloisesti rajoittajaan
mutta just ennen kotipihaa piti viel vähän polkasta ja eikämitäs tietenkään se ei enää sillon pelannu
toimii ei toimi toimii.
vähän on kyllä paskamainen homma kun jos lähtis vaan järestään osia uusimaan kuten puolat ja suuttimet niin tulis niin saakelin kalliiks eikä vika välttämättä ees korjaantus. ja mihinkään korjaamolle en oo viemässä kun ei todellakaan oo rahaa ja tuskin ne sen enempää tosta ymmärtää kun minä jos ees sitä.
hitto kun muuten on niin hyvä peli mutta sitten tommonen satunnainen käyntihäiriö pilaa koko homman.
ps. kyllä muuten taas kulki iloseen kun pitkästäaikaa toimi


vähän on kyllä paskamainen homma kun jos lähtis vaan järestään osia uusimaan kuten puolat ja suuttimet niin tulis niin saakelin kalliiks eikä vika välttämättä ees korjaantus. ja mihinkään korjaamolle en oo viemässä kun ei todellakaan oo rahaa ja tuskin ne sen enempää tosta ymmärtää kun minä jos ees sitä.
hitto kun muuten on niin hyvä peli mutta sitten tommonen satunnainen käyntihäiriö pilaa koko homman.
ps. kyllä muuten taas kulki iloseen kun pitkästäaikaa toimi

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Anturit voi näyttää päällepäin identtisiltä, mutta käytännössä ne eivät ole samoja varaosanumeroiden perusteella:jesse1987 kirjoitti:niin no siis ite pistokkeet on erilaiset eli niitä ei saa ristiin mutta itse anturit on ihan identtiset. jos siis tuota meinasit
kovasti kyllä nyt luulen että tällä kosteudella on jotain tekemistä ton vian kanssa. nyt kun on viikonpäivät ollu näin pirun kosteita kelejä niiin ei käy sitten ei yhtään. ei oikeesti kierrä ei millään ees 4000rpmpari kuukautta sitten kun oli se kuukaudenmittainen kuivajakso niin pelitti kuin kello. ja eikös noi kosteusongelmat yleensä liity sytkäpuoleen?
tuli tossa mieleen semmonenkin että vois tietty koittaa et vaihtaa puoltat ristiin ja kattoo et vittuileeko sillon sitten 2 ja 3 pyttyet jos vika oiskin puolassa.
jos hyviä puolia pitää tästä käyntihäiriöstä hakee on se että kun mulla on noi vetonivelet ihan loppu niin ei nekään ainakaan pamaha niin helposti kun ei oo oikeen tehoja. varsinkin tämmösellä vesikelillä tulee normaalisti helposti suditeltua![]()
9/91-12/92
oikeanpuoleinen 92AB 9F472 AA
vasemmanpuoleinen 92AB 9F472 BB
12/92-1/95
oikeanpuoleinen 93AB 9F472 AA
vasemmanpuoleinen 93AB 9F472 BA
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo no taitaa mennä esco piakkoin talviseisontaan ja tohkeilla sitä sitten rauhassa. lambdoja ei kyllä ennen enskesää oo varaa ostaa kun ne makssaa niin pirusti ja tuo intti on vielä edessä niin sieltä ei pahemmin rahaa juokse
mutta eikö periaatteessa jos lambdan johdot on irti niin ei sen pitäs röveltää. eikä myöskään sen pitäs toimia sillon tällön. ja muistaakseni rs:iin erikoistut foordin asentaja sano että ei oo väliä onko tarvike vai ei

mutta eikö periaatteessa jos lambdan johdot on irti niin ei sen pitäs röveltää. eikä myöskään sen pitäs toimia sillon tällön. ja muistaakseni rs:iin erikoistut foordin asentaja sano että ei oo väliä onko tarvike vai ei

-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
En oo lukenu koko tarinaa, mutta vastaanpa kuitenkin. Mulla oli yhessä motissa toinen lambda orkkis ja toinen tarvike, hyvin toimi. Yhellä moottorilla ajoin kokonaan ilman lambdoja, hyvin toimi. Yks moottori rupes rykimään n.4000rpm:n jälkeen, välillä veti pitemmälle välillä sekos alempaa. Vika oli toisessa puolassa.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo en mäkään oikeen jaksa tota lambda hommaa uskoo kun kuitenkin välillä toimii ja välillä ei. ja sillon kun vika on päällä lambdojen irrotus ei auta.
ja tuo puolavika on vissiin aika yleinen sillon kun näitä käyntihäiriöitä tulee. ne on vaan niin pirun kalliita ettei viittis ostaa ellei oo ihan varma.
aattelin et pystysköhän ton puolavian testaamaan silleen et vaihtaa ristiin niitä puolia ja kaattoo näyttäkö se sitten vastaavasti eri pytyille laihaa seosta
siis lambda.
ja tuo puolavika on vissiin aika yleinen sillon kun näitä käyntihäiriöitä tulee. ne on vaan niin pirun kalliita ettei viittis ostaa ellei oo ihan varma.
aattelin et pystysköhän ton puolavian testaamaan silleen et vaihtaa ristiin niitä puolia ja kaattoo näyttäkö se sitten vastaavasti eri pytyille laihaa seosta

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
ne mä uusin tossa alkukesästä kun ne oli ihan *askat! eristeet palanu ihan kokonaan pois. mutta eipä tuokaan vaikuttanut mitään vaikka ois kyllä järellä aateltuna pitäny vaikuttaaSLEI kirjoitti:Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.

-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Lisäänpä omakohtaisen röpöttelyni..
Oma vm.96 aloitti oireilemaan reilu 3 viikkoa sitten.Pieni pätkiminen ja nykiminen lähinnä alakierroksilla.Säännöllisen satunnaista.
Aikaa ei ollut aloittaa vian etsintää,eteenpäin kun pääsi.Toista se on nyt.Kone aloitti käymään kolmella ja auto meni syyniin.
Kolmospytyn tulpanjohto oli irti
Tulpan ja tulpanjohdon kontaktipinnat täysin mustat ja jostain syystä johdon ydin oli paennut 7mm liian syvälle eristeessä.Johdon liittäminen oli siis pituuden puolesta mahdotonta.Millä lie toiminut melkein vuoden viimeisen huollon jälkeen
Puhdistuksen sekä johdon "säädön" jälkeen tyytyväisenä starttaamaan,mutta EI
Mittauksissa selvisi mm. että ko. johto on sökö,puolat ok,puolan signaalit ok.Käytännön koe kuitenkin selvensi ettei 2/3 puola anna 3:lle kipinää.
Huomenna Hämeenlinnan foortille kysymään puolaa. €€ €€ €€ €€
Oma vm.96 aloitti oireilemaan reilu 3 viikkoa sitten.Pieni pätkiminen ja nykiminen lähinnä alakierroksilla.Säännöllisen satunnaista.
Aikaa ei ollut aloittaa vian etsintää,eteenpäin kun pääsi.Toista se on nyt.Kone aloitti käymään kolmella ja auto meni syyniin.
Kolmospytyn tulpanjohto oli irti


Puhdistuksen sekä johdon "säädön" jälkeen tyytyväisenä starttaamaan,mutta EI
Mittauksissa selvisi mm. että ko. johto on sökö,puolat ok,puolan signaalit ok.Käytännön koe kuitenkin selvensi ettei 2/3 puola anna 3:lle kipinää.
Huomenna Hämeenlinnan foortille kysymään puolaa. €€ €€ €€ €€
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Mie nyt jatkan tähän samaan ketjuun kun tässä kierrosongelmista on puhetta.
Miulla siis seuraavanlainen ongelma;
Kun auton starttaa liikenteeseen ja lähtee ykkösellä rullailemaan etiäpäin, kierrokset vispaa ihan vitusti. (Lämpimällä koneella ei siis ole tätä ongelmaa, ainostaan kun lähtee kylmiltään liikenteeseen.)
Alkuun kun lähtee parkista liikenteeseen kevyellä pintakaasulla, kierrokset laskee hemmetin alas ja koko auto höplättää siihen malliin jotta sammun-ensammu-sammun-ensammu.. Tähän heti perään (oletetaan että ajellaan edelleen ykkösvaihteella etiäpäin kun vasta ollaan liikkeelle lähdetty) kierrokset pomppaa yhtäkkiä kolmeen tonniin. Heti kun vaihtaa vaihteen kakkoselle, käy ja kukkuu normaalisti. Tai hiljennät/ pysähdyt valoihin tai risteykseen tai ihan mitä vaan. Tyhjäkäynti myös saattaa röpötellä hetken aikaa starttaamisen jälkeen, mutta ei kauaa.
Auto tekee siis tuon aina tasan kerran starttaamisen jälkeen. Alkoi talvella joten ajattelin sen johtuvan kylmistä ilmoista mutta jatkuu vieläkin. Ja ei tuo nyt niin suuri ongelma ole, kun tosiaan tuo yllämainittu reaktio tapahtuu aina vain tasan yhden kerran, ehdit ehkä ajaa sillä 20m etiäpäin kun tämä on jo ohi eikä auto tee tätä toiste saman ajon aikana vaikka pysähtyisit heti tämän jälkeen liikennevaloihin.
Muuten toimii hyvin, tyhjäkäynti aina ollut kivan tasainen, ehkä hintsan verran turhan korkealla käy. Jaksaa vetää hyvin oli kierrokset mitä hyvänä, hienosti painaa rajoittimelle asti eikä ole koskaan hyytynyt tmv. Toisin sanottuna ei ole käyntiongelmia ollut tuon auton kanssa muuten, tämä on ainut tämmöinen ropleema ollut. Ja vaikkei iso olekaan niin olisi kiva löytää syy, ennen kuin vika leviää kuin rutto muualle.
Niin ja jos joku ei vielä tiennyt niin auto siis -92 RS2K.....
Miulla siis seuraavanlainen ongelma;
Kun auton starttaa liikenteeseen ja lähtee ykkösellä rullailemaan etiäpäin, kierrokset vispaa ihan vitusti. (Lämpimällä koneella ei siis ole tätä ongelmaa, ainostaan kun lähtee kylmiltään liikenteeseen.)
Alkuun kun lähtee parkista liikenteeseen kevyellä pintakaasulla, kierrokset laskee hemmetin alas ja koko auto höplättää siihen malliin jotta sammun-ensammu-sammun-ensammu.. Tähän heti perään (oletetaan että ajellaan edelleen ykkösvaihteella etiäpäin kun vasta ollaan liikkeelle lähdetty) kierrokset pomppaa yhtäkkiä kolmeen tonniin. Heti kun vaihtaa vaihteen kakkoselle, käy ja kukkuu normaalisti. Tai hiljennät/ pysähdyt valoihin tai risteykseen tai ihan mitä vaan. Tyhjäkäynti myös saattaa röpötellä hetken aikaa starttaamisen jälkeen, mutta ei kauaa.
Auto tekee siis tuon aina tasan kerran starttaamisen jälkeen. Alkoi talvella joten ajattelin sen johtuvan kylmistä ilmoista mutta jatkuu vieläkin. Ja ei tuo nyt niin suuri ongelma ole, kun tosiaan tuo yllämainittu reaktio tapahtuu aina vain tasan yhden kerran, ehdit ehkä ajaa sillä 20m etiäpäin kun tämä on jo ohi eikä auto tee tätä toiste saman ajon aikana vaikka pysähtyisit heti tämän jälkeen liikennevaloihin.
Muuten toimii hyvin, tyhjäkäynti aina ollut kivan tasainen, ehkä hintsan verran turhan korkealla käy. Jaksaa vetää hyvin oli kierrokset mitä hyvänä, hienosti painaa rajoittimelle asti eikä ole koskaan hyytynyt tmv. Toisin sanottuna ei ole käyntiongelmia ollut tuon auton kanssa muuten, tämä on ainut tämmöinen ropleema ollut. Ja vaikkei iso olekaan niin olisi kiva löytää syy, ennen kuin vika leviää kuin rutto muualle.

Niin ja jos joku ei vielä tiennyt niin auto siis -92 RS2K.....
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Ylläpitäjä
Samaa vikaa mulla, tuli jo vuos takaperin nuo uusittua, mutta eipä vaikuttanut ainakaan parempaan suuntaan. Melkein vois sanoa, että meni hullummaksi vaansesse kirjoitti:ne mä uusin tossa alkukesästä kun ne oli ihan *askat! eristeet palanu ihan kokonaan pois. mutta eipä tuokaan vaikuttanut mitään vaikka ois kyllä järellä aateltuna pitäny vaikuttaaSLEI kirjoitti:Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.

-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joo tosiaan vaihdoin tossa talvenaikana toisen sytytyspuolan uuteen ja nyt on pelittäny kun unelma
tosin saa nähä että mitenkä kauan(koputtaa puuta)
Ja tohon ÄrÄssän ongelmaan niin mulla teki kanssa joskus kylmänä semmosta et kun tuli esim. liikennevaloihin ja paino kytkimen pohjaan niin alkuun kierrokset kävi ihan pirun alhaalla et meinas sammua(n.500rpm) ja sit se vähän rykäs ja rupes käymään ihan normaalisti, mitä nyt ehkä pikkasen vielä souti tyhjäkäynti. tuo oire hävis kun purki ja putsas sen tyhjäkäyntiventtiilin, mikä on siin ilmaputsarin kylessä


Ja tohon ÄrÄssän ongelmaan niin mulla teki kanssa joskus kylmänä semmosta et kun tuli esim. liikennevaloihin ja paino kytkimen pohjaan niin alkuun kierrokset kävi ihan pirun alhaalla et meinas sammua(n.500rpm) ja sit se vähän rykäs ja rupes käymään ihan normaalisti, mitä nyt ehkä pikkasen vielä souti tyhjäkäynti. tuo oire hävis kun purki ja putsas sen tyhjäkäyntiventtiilin, mikä on siin ilmaputsarin kylessä

-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
^ Niin mutta miulla taasen vatkaa ajossa, ykkönen silimässä kun mennään etiäpäin. Eli heti kun lähdetään parkista kylmiltään liikenteeseen. Ensin höplättää et meinaa sammua ja sitten ampasee kierrokset kolmeen tonniin ja auto syöksähtää etiäpäin.
Tyhjäkäynti myös höplättää alkuun hiukkasen, mutta se lienee melko "normaalia" kun lähdetään kylmiltään liikenteeseen. Tasaantuu tosi äkkiä.
Vaan kun tuo rykii ajossa heti kun lähdetään liikkeelle, ja tää vaiva loppuu samantien kun heittää kakkosen silmään tahi pysähtyy/ hiljentää risteykseen tai liikennevaloihin tai ihan mitä vaan = kun ekan kerran laittaa kytkimen pohjaan liikkeelle lähdön jälkeen. Eikä tee samaa toiste saman ajon aikana koskaan. Ainoastaan silloin kun ekan kerran lähdetään liikenteeseen.
Tyhjäkäynti myös höplättää alkuun hiukkasen, mutta se lienee melko "normaalia" kun lähdetään kylmiltään liikenteeseen. Tasaantuu tosi äkkiä.
Vaan kun tuo rykii ajossa heti kun lähdetään liikkeelle, ja tää vaiva loppuu samantien kun heittää kakkosen silmään tahi pysähtyy/ hiljentää risteykseen tai liikennevaloihin tai ihan mitä vaan = kun ekan kerran laittaa kytkimen pohjaan liikkeelle lähdön jälkeen. Eikä tee samaa toiste saman ajon aikana koskaan. Ainoastaan silloin kun ekan kerran lähdetään liikenteeseen.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Ylläpitäjä
Morjesta..
Noista Lambdoista senverran että mun ärrässä on ainakin saksanpojat vaihtaneet 95FB alkuiset lambdat molemmat samanlaisia numeroiltaan ja pelittää ei ole mitää vikaa..numerosarjan saa kokonaisena multa jos joku haluaa.ovat kuulemma scorpion lambdoja..ja se musta liitin menee 2 ja 3 pytyille ja valkea 1 ja 4 pytyille,ainakin mulla.
Noista Lambdoista senverran että mun ärrässä on ainakin saksanpojat vaihtaneet 95FB alkuiset lambdat molemmat samanlaisia numeroiltaan ja pelittää ei ole mitää vikaa..numerosarjan saa kokonaisena multa jos joku haluaa.ovat kuulemma scorpion lambdoja..ja se musta liitin menee 2 ja 3 pytyille ja valkea 1 ja 4 pytyille,ainakin mulla.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nostetaanpas tätä.
Onko tullut valoa ketjun alkupäässä kerrottuun vikaan? (EDIT: näemmä kirj. vuonna -04
) Eli pätkii 3,5K-4K hujakoilla? Itsellä kaasuläpän anturi kytkettynä tekee samaa, osakaasuilla siis pätkii mutta kunnolla runtatessa toimii.
Vaihdoin TPS-anturin toimivaan yksilöön, röpeltely väheni muttei kadonnut. Vanhassa oli identtiset vastusarvot ja ei katkoksia. Eipä siinäkään siis vikaa ilmeisesti ole.
Jk. Lambdat ovat identtisiä, ero alkup. nrossa tulee ainoastaan johdon pituudesta ja pistokkeen väristä.
Itse sensori on sama kuin CVH, Zetec jne.
Onko tullut valoa ketjun alkupäässä kerrottuun vikaan? (EDIT: näemmä kirj. vuonna -04

Vaihdoin TPS-anturin toimivaan yksilöön, röpeltely väheni muttei kadonnut. Vanhassa oli identtiset vastusarvot ja ei katkoksia. Eipä siinäkään siis vikaa ilmeisesti ole.
Jk. Lambdat ovat identtisiä, ero alkup. nrossa tulee ainoastaan johdon pituudesta ja pistokkeen väristä.
Itse sensori on sama kuin CVH, Zetec jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe