dumpin paikka?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
dumpin paikka?
Mnjooh, tuli tommonen tumppi ostettua (halvalla), kun kaverilta jäi ylimääräkseks.. pari päivää ehti käyttää..
Mutta mutta, mihis tuo on kannattavaa pistää? Monet tai peräti useimmat on laittanu siihen kumiputkeen mikä tulee välijäähyltä, ainakin kuvien perusteella.. mutta mitäs jos laittais kiinteesti siihen metalliseen imuputkeen mikä on venakopan päällä? Oon jossain nähny jonkun sellaisen toteuttaneen, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä verrattuna tuohon kumiputkeen? Kaapista meinaan löytyy yksi tuollainen metalli-imuputki ylimääräsenä..
Jos jollakulla on kuvia toteutuksesta niin otan ilolla vastaan.
Mutta mutta, mihis tuo on kannattavaa pistää? Monet tai peräti useimmat on laittanu siihen kumiputkeen mikä tulee välijäähyltä, ainakin kuvien perusteella.. mutta mitäs jos laittais kiinteesti siihen metalliseen imuputkeen mikä on venakopan päällä? Oon jossain nähny jonkun sellaisen toteuttaneen, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä verrattuna tuohon kumiputkeen? Kaapista meinaan löytyy yksi tuollainen metalli-imuputki ylimääräsenä..
Jos jollakulla on kuvia toteutuksesta niin otan ilolla vastaan.
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: dumpin paikka?
Dumppi ennen cooleria turbon ja coolerin väliputkeen.cossuton kirjoitti:Mnjooh, tuli tommonen tumppi ostettua (halvalla), kun kaverilta jäi ylimääräkseks.. pari päivää ehti käyttää..
Mutta mutta, mihis tuo on kannattavaa pistää? Monet tai peräti useimmat on laittanu siihen kumiputkeen mikä tulee välijäähyltä, ainakin kuvien perusteella.. mutta mitäs jos laittais kiinteesti siihen metalliseen imuputkeen mikä on venakopan päällä? Oon jossain nähny jonkun sellaisen toteuttaneen, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä verrattuna tuohon kumiputkeen? Kaapista meinaan löytyy yksi tuollainen metalli-imuputki ylimääräsenä..
Jos jollakulla on kuvia toteutuksesta niin otan ilolla vastaan.
Ei tartte coolerin jäähdyttää sitä ilmaa joka puhalletaan ulos

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jos olet laittamassa sitä RST:hen (kuten allekirjoituksestasi päättelen), unohda koko juttu. KE-jetti ei toimi kalvo- tai 1-mäntädumpilla. 2-mäntäisen voi saada toimimaan jotenkin säätösession jälkeen, tai asentaa sähköinen ohjaus. Mikä ei ole helppo eikä halpaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: dumpin paikka?
Tähän korjauksena mitä lähempänä kaasuläppää dumppi on sen parempi, koska näin ilman kulkusuunta pysyy läpälle asti oikeana vaihto tilanteessa. Mikäli dumppi on lähellä turboa käy ilma kääntymässä läpällä ja tulee takaisin dumpille IC:ssä väärään suuntaan.TVR kirjoitti:Dumppi ennen cooleria turbon ja coolerin väliputkeen.cossuton kirjoitti:Mnjooh, tuli tommonen tumppi ostettua (halvalla), kun kaverilta jäi ylimääräkseks.. pari päivää ehti käyttää..
Mutta mutta, mihis tuo on kannattavaa pistää? Monet tai peräti useimmat on laittanu siihen kumiputkeen mikä tulee välijäähyltä, ainakin kuvien perusteella.. mutta mitäs jos laittais kiinteesti siihen metalliseen imuputkeen mikä on venakopan päällä? Oon jossain nähny jonkun sellaisen toteuttaneen, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä verrattuna tuohon kumiputkeen? Kaapista meinaan löytyy yksi tuollainen metalli-imuputki ylimääräsenä..
Jos jollakulla on kuvia toteutuksesta niin otan ilolla vastaan.
Ei tartte coolerin jäähdyttää sitä ilmaa joka puhalletaan ulos
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: dumpin paikka?
No mulla on kyllä kummallakin lailla ja kumpikin tapa tuntuu toimivanPerkele kirjoitti:Tähän korjauksena mitä lähempänä kaasuläppää dumppi on sen parempi, koska näin ilman kulkusuunta pysyy läpälle asti oikeana vaihto tilanteessa. Mikäli dumppi on lähellä turboa käy ilma kääntymässä läpällä ja tulee takaisin dumpille IC:ssä väärään suuntaan.TVR kirjoitti:Dumppi ennen cooleria turbon ja coolerin väliputkeen.cossuton kirjoitti:Mnjooh, tuli tommonen tumppi ostettua (halvalla), kun kaverilta jäi ylimääräkseks.. pari päivää ehti käyttää..
Mutta mutta, mihis tuo on kannattavaa pistää? Monet tai peräti useimmat on laittanu siihen kumiputkeen mikä tulee välijäähyltä, ainakin kuvien perusteella.. mutta mitäs jos laittais kiinteesti siihen metalliseen imuputkeen mikä on venakopan päällä? Oon jossain nähny jonkun sellaisen toteuttaneen, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä verrattuna tuohon kumiputkeen? Kaapista meinaan löytyy yksi tuollainen metalli-imuputki ylimääräsenä..
Jos jollakulla on kuvia toteutuksesta niin otan ilolla vastaan.
Ei tartte coolerin jäähdyttää sitä ilmaa joka puhalletaan ulos

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Baileys kaksmantä dumpilla toimi mulla ainakin ilman mitään ongelmia, ilman mitään erillisiä säätöjä. Kaksoismäntä dumpithan on tarkoitettu juuri sellaisiin keksintöihin, joissa ilmamäärämittari/se ihme murikka mikä lie olikaan ke-jetissä. Tarkemmin en ole tuollaisen dumpin toimintaan perehtynyt, mutta hyvä/kunnossa oleva toimii tuollaisessakin jäjestelmässä.jjs kirjoitti:Jos olet laittamassa sitä RST:hen (kuten allekirjoituksestasi päättelen), unohda koko juttu. KE-jetti ei toimi kalvo- tai 1-mäntädumpilla. 2-mäntäisen voi saada toimimaan jotenkin säätösession jälkeen, tai asentaa sähköinen ohjaus. Mikä ei ole helppo eikä halpaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Tällänen.Stefa kirjoitti:Onko kyseessä millainen dumppi?
Onko tuo nyt sitten -mikä dumppi malliltaan?
Jos ei käy tuohon KE-jettiin, niin täytyy myydä poies, onneks en paljoa maksanu

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
kannattaa ainakin kokeilla, helpohkoahan se on pois ottaa jos ei toimi. Henkimaailman juttuhan nuo ke-jetit on, mutta itellä ainakin toimi kaks mäntänen kun piti tarpeeksi kireällä. Joillakin nähnyt yks mäntäisiäkin?cossuton kirjoitti:Tällänen.Stefa kirjoitti:Onko kyseessä millainen dumppi?
Onko tuo nyt sitten -mikä dumppi malliltaan?
Jos ei käy tuohon KE-jettiin, niin täytyy myydä poies, onneks en paljoa maksanu
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Eikös KE-jetti holovaa bensaa koneeseen jos dunpinlaittaa..jjs kirjoitti:Jos olet laittamassa sitä RST:hen (kuten allekirjoituksestasi päättelen), unohda koko juttu. KE-jetti ei toimi kalvo- tai 1-mäntädumpilla. 2-mäntäisen voi saada toimimaan jotenkin säätösession jälkeen, tai asentaa sähköinen ohjaus. Mikä ei ole helppo eikä halpaa.
E: elikkä kun kaasun nostaa pois niin dumppiaukeaa-> ja turbo imee määränjakajan levyä alas = ruiskuttaa bensaa
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Silloin kun nostaa ahdoilta kaasulta niin rikastuu hetkellisesti, jos taas vuotaa normiajossa niin laihenee.
Itsellä on tuo baileyn 2-mäntäviritelmä ja liian löysä jousi se vakio. Matka-ajossa vuoti kun imusarjassa alipainetta mutta turbo pukkasi jo vähän ylipainetta, herkästi kun männät liikkui. Ei ollut hyvä, vetoa puuttui.
Tyhjäkäynnillä kyllä toimi niinkuin pitää. Sillä jäykemmällä jousella voisi olla parempi. Sinänsä perseestä kun tehdas mainostaa että juuri heidän dumppinsa on nimenomaan suunniteltu ilmamäärämittarillisiin autoihin mm RS turboon ja silti se ei toimi niinkuin pitää.
Yksimäntäinen säädettävä kiinni, halvempi ja kun tarpeeksi tiukkaa niin ei vuoda silloin kuin ei pitäisi, on oma mielipide asiaan.
Itsellä on tuo baileyn 2-mäntäviritelmä ja liian löysä jousi se vakio. Matka-ajossa vuoti kun imusarjassa alipainetta mutta turbo pukkasi jo vähän ylipainetta, herkästi kun männät liikkui. Ei ollut hyvä, vetoa puuttui.
Tyhjäkäynnillä kyllä toimi niinkuin pitää. Sillä jäykemmällä jousella voisi olla parempi. Sinänsä perseestä kun tehdas mainostaa että juuri heidän dumppinsa on nimenomaan suunniteltu ilmamäärämittarillisiin autoihin mm RS turboon ja silti se ei toimi niinkuin pitää.
Yksimäntäinen säädettävä kiinni, halvempi ja kun tarpeeksi tiukkaa niin ei vuoda silloin kuin ei pitäisi, on oma mielipide asiaan.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
itellä oli tommonen kiristettävä yksmäntä dumppi ja hienosti pelas.
kyseisen kapistuksen saa mpm-performance.com
reilulla kilon paineella aivastus rupee olemaan jo älytön
kyseisen kapistuksen saa mpm-performance.com
reilulla kilon paineella aivastus rupee olemaan jo älytön

S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
Niissä on liitäntä Hukkaportille, ei dumpille. kaks eri asiaa.. Lue Tämä.jarnok kirjoitti:vähän ot ja tyhmä ks mutta miksi joissakin turbopakosarjoissa on liitäntä dumpille?Niin vaan mietin kun kyseessä oli toi dumpin sijoituspaikka
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Myöhässä heräsin tähän, mutta vaivaa; mikäs ero "dumpilla" ja by-passilla olikaanjuusotil kirjoitti:Itselläni ei toiminut yksimäntäisellä dumpilla, joten oli laitettava bypass venttiili rinnan.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
jjs kirjoitti:
Myöhässä heräsin tähän, mutta vaivaa; mikäs ero "dumpilla" ja by-passilla olikaanJa miten se tähän "ongelmaan" liittyy?
tupu kirjoitti: Lue Tämä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noh, näihin on vaikea saada sarkasmia...
Ero on ainoastaan siinä että by-pass nimensä mukaisesti kierrättää ilman takaisin moottoriin, yleensä ilmanputsarin ja ahtimen välille. Mutta toimintaan sillä ei ole sinällään vaikutusta.
Ero on ainoastaan siinä että by-pass nimensä mukaisesti kierrättää ilman takaisin moottoriin, yleensä ilmanputsarin ja ahtimen välille. Mutta toimintaan sillä ei ole sinällään vaikutusta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe