Oikea sytkäennakko --> prötää
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Oikea sytkäennakko --> prötää
Koitan nyt saada itsepintaisesti tota KE-Jettiä toimimaan, kun MS tuleekin kiinni vasta tuohon uuteen projektiin (täytynee laittaa siitä juttua tonne projektiosioon kunhan pääsee alkuun).
Hetkeksi sain tuossa jo tehojakin irti autosta, mutta ei ne ongelmat mihinkään ole hävinneet. Ainoat jutut mitä oon muuttanu/säätäny on tulpat, sytkä ja ahdot. Pienillä muutoksilla tehot ja toiminta tuntuu vaihtelevan käsittämättömän paljon: Toisinaan ei sudi kunnolla edes ykkösellä märällä asfaltilla ja parhaimmillaan on sutinu kuivalla asfaltilla kakkosella kun lyö kaasun puolesta välistä pohjaan...tämä näin konkreettisena esimerkkinä, kun teholukemia en osaa arvioida.
Parhaiten toimi kun sytkä oli säädetty ihan liian aikaselle...ei prötänny eikä mielestäni nakuttanutkaan. Nyt kun sytkä on lampulla katottu siihen 12 asteeseen (~900rpm ja letku irti) niin ei kulje taas mihinkään, vaan pitää ihme rätinää. Onko ideoita miksi vaatii liikaa ennakkoa toimiakseen kunnolla ja onko turvallista pitää liian suurta ennakkoa? Mikä sitten hajoaa jos hajoaa? Kun tuntuu vaan noin korvakuulolta, että tällä hetkellä kun ottaa kierroksia niin kone ei pidä kovin "terveellistä" ääntä silloinkaan kun ei prötää, mutta isommalla ennakolla kiersi mun mielestä aika nätisti. Tuli vaan mieleen, että ei kai tollanen ajotuslamppukaan voi väärin näyttää ainakaan niin päin että näyttäisi liikaa ennakkoa?
Hetkeksi sain tuossa jo tehojakin irti autosta, mutta ei ne ongelmat mihinkään ole hävinneet. Ainoat jutut mitä oon muuttanu/säätäny on tulpat, sytkä ja ahdot. Pienillä muutoksilla tehot ja toiminta tuntuu vaihtelevan käsittämättömän paljon: Toisinaan ei sudi kunnolla edes ykkösellä märällä asfaltilla ja parhaimmillaan on sutinu kuivalla asfaltilla kakkosella kun lyö kaasun puolesta välistä pohjaan...tämä näin konkreettisena esimerkkinä, kun teholukemia en osaa arvioida.
Parhaiten toimi kun sytkä oli säädetty ihan liian aikaselle...ei prötänny eikä mielestäni nakuttanutkaan. Nyt kun sytkä on lampulla katottu siihen 12 asteeseen (~900rpm ja letku irti) niin ei kulje taas mihinkään, vaan pitää ihme rätinää. Onko ideoita miksi vaatii liikaa ennakkoa toimiakseen kunnolla ja onko turvallista pitää liian suurta ennakkoa? Mikä sitten hajoaa jos hajoaa? Kun tuntuu vaan noin korvakuulolta, että tällä hetkellä kun ottaa kierroksia niin kone ei pidä kovin "terveellistä" ääntä silloinkaan kun ei prötää, mutta isommalla ennakolla kiersi mun mielestä aika nätisti. Tuli vaan mieleen, että ei kai tollanen ajotuslamppukaan voi väärin näyttää ainakaan niin päin että näyttäisi liikaa ennakkoa?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Ylläpitäjä
ennakosta
Mittaa myös kierroksilla ennakko. Eli kierroksia koneeseen noin 4000-5000
ja mittaat maksimi ennakon. Jos turbo niin 0,5-0,8 bar ahtoja käytettäessä maksimi noin 25 astetta niin kestää.
...Isompi paine -> vähempi ennakkoa..
Kuunnella pitää tottakai että ei nakuta!
ja mittaat maksimi ennakon. Jos turbo niin 0,5-0,8 bar ahtoja käytettäessä maksimi noin 25 astetta niin kestää.
...Isompi paine -> vähempi ennakkoa..
Kuunnella pitää tottakai että ei nakuta!
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Minulla on ihan sama juttu, ennakkoa pitää olla reilusti että kulkee. Tosin puristuksetkin on pienemmät kuin vakiossa, mutta sama tilanne oli silloin vakiomännilläkin. Mitään prötäämistä, nykimistä tai muutakaan ongelmaa ei ole koskaan ollut.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Koitin lisätä sitä ennakkoa taas siihen mitä oli aiemmin, mutta ei se vika nyt siinäkään ollu, vaan ei näytä jostain syystä toimivan noilla 7-lämpöarvon tulpilla (Motocraft). Isommalla ennakolla ei käyny enää tyhjäkäyntiikään nätisti. 9-arvolla toimi hyvin, mutta oisko enemmän ollu tekemistä sillä kärkivälillä, kun lämpöarvolla? Noissa on kai jotain 1,0mm ja toisissa oli 0,8mm. Vähän ihmeellinen se tulpan rakenne tossa 7-lämpöarvossa kun ei se kärki tule ollenkaan elektrodin päälle vaan loppuu ihan sen elektrodin reunaan, eihän sitä voi oikein säätääkään? Tulpanjohdoista mittasin resistanssit ja ne oli ihan ok (7-9kohm). Antaisko sitten puola liian heikkoo jännitettä kun ei toimi noin isolla kärkivälillä.
Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?
Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
Miksu kirjoitti: Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?
Ei muutaku alakerta remppaan


-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Jaaaa....en mä nyt oikein usko, kun vasta sillä on muutama tonni ajettu kasaamisen jälkeen (vanhat männät tosin, mutta hyväkuntonen lohko ja männät ja tietysti uudet m-renkaat). Ajellaan nyt ainakin taas sen aikaa kun kestää, kun sain vihdoin toimimaankin kunnolla...tarpeeks kauan kun vaihteli tulppia, tulpanjohtoja, puolia, ym niin alko lopulta toimimaan. Nyt kun sain jopa tollasen boksin kiinni missä ei oo ahtopainerajaa, niin ihan kivastihan se menee. Nyt pitäis vaan hankkia kireempi hukkiksen kello, kun toi on sen verran löysä, ettei pidä ahtoja kun 0,5 paitsi sitten esim. kolmosella kun vedättää niin nousee n. kiloon pikkuhiljaa. Taitaa olla se tanko vedetty niin lyhyeks, että ei pääse aukeemaan portti tarpeeks. Ja eihän se mitään haittaa, että nousee sinne, mutta sais nousta vähän nopeemminkin..STOCKMANN kirjoitti:Miksu kirjoitti: Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?
Ei muutaku alakerta remppaan![]()
jos noin helvetisti lyö läpitte nii kone on valmis...

Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)