Mk1 escon ykslehtiset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mk1 escon ykslehtiset
Pitäiskö niiden edes teoriassa pitää koppa ryhdissään. Mulla on semmoset ja alkuun näytti hyvälle. Nyt on jotenkin takapää alamaissa ja pitää jo miettiä tukilehteä kaveriksi.
Onko tästä hommasta kokemuksia. Tap ainakin mielestäni ajelee ykslehtisillä. Miten on Tap ?
Onko tästä hommasta kokemuksia. Tap ainakin mielestäni ajelee ykslehtisillä. Miten on Tap ?
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onks ne samat kuin Mk-II Escortissa? 60mm?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Minulla ainakin caprissa perä madaltui noin tuuman verran kun ajeli hetkenaikaa. Huomasin vaan kun rupesi rengas kahnaamaan töyssyissä kaariin.
Vähän offtopiccia mutta, itsekkin ihmettelin joskus kun oli 2" eroa yksilehtisten jousien korkeudessa.Netissä seikkaillessa löysin jostain kuvan joka oli vanhasta saksalaisesta fordin lisävaruste luettelosta josta pisti silmään -1" yksi lehtiset jouset elikkä noita jousia on ollut ilmeisemmin saatavana eri korkeuksisina jo alunperin.
Niin ja noita jousia on ollut ainakin saatavilla myös eri jäykkyyksisinä (ainakin välikoppaan) jälkituotantona. Muistelisin myös kuulleeni huhupuheina että jotkut käyttävät f:ssä lehtijousia jotka nippanappa kantoivat auton painon.
Vähän offtopiccia mutta, itsekkin ihmettelin joskus kun oli 2" eroa yksilehtisten jousien korkeudessa.Netissä seikkaillessa löysin jostain kuvan joka oli vanhasta saksalaisesta fordin lisävaruste luettelosta josta pisti silmään -1" yksi lehtiset jouset elikkä noita jousia on ollut ilmeisemmin saatavana eri korkeuksisina jo alunperin.
Niin ja noita jousia on ollut ainakin saatavilla myös eri jäykkyyksisinä (ainakin välikoppaan) jälkituotantona. Muistelisin myös kuulleeni huhupuheina että jotkut käyttävät f:ssä lehtijousia jotka nippanappa kantoivat auton painon.
Ford Capri II
Ford Escort mk2
Ford Escort mk2
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vaihdoin uutta lehteä alle. Nyt on pirun tanakka, ehkä liiankin. Pikkusen on semmonen pompottaja. Voi olla että rengaspaineet takana ei ole ihan ok. Iskarit on bilsteinin keltaset. Mitähän sille vois seuraavaksi tehdä että sais ajomukavuuden kohdalleen.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Ylläpitäjä
Tämä ei ole mikään racerace-neuvo, mutta isompaa kumia kapeammalle vanteelle. Itellä vaihtui (väliaikaisesti) 225/60/15 kumit 7tuuman vanteelta 5.5tuuman vanteelle ja meno pehmeni kummasti.esko kirjoitti:Vaihdoin uutta lehteä alle. Nyt on pirun tanakka, ehkä liiankin. Pikkusen on semmonen pompottaja. Voi olla että rengaspaineet takana ei ole ihan ok. Iskarit on bilsteinin keltaset. Mitähän sille vois seuraavaksi tehdä että sais ajomukavuuden kohdalleen.
Väliin ajoin myös Eskoa Sierran kummeilla ja siinäkin tunsi eron 155/13 ja 165/13 kumeissa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuohan on ihan normaalia silloin kun laitetaan pystyiskarit kynäjousilla. Kun rallissa (eikä vissiin kadullakaan) jousituksen tyyppiä saa vaihtaa mutta "lisäjousia" saa lisätä ja alkuperäisten jousien pitää vähintään kantaa auton paino. Silloin käytetään niin "löysää" jousta kuin mahdollista jotta ei häiritse kynäjousien toimintaa.Pikkupoeka kirjoitti:Muistelisin myös kuulleeni huhupuheina että jotkut käyttävät f:ssä lehtijousia jotka nippanappa kantoivat auton painon.
Esim nelilinkin ja pystyiskareiden+kynäjousien kanssa ne lehtijouset on siellä vaan "sääntöjen ja muodon vuoksi" eli toisin sanoen tarpeettomat mutta pakolliset
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Esco mk1-2 on rallissa joko historic tai ryhmä F auto; historicissä auto pitää olla alkuperäisellä/luokitellulla jousituksella-> lehdet (1-5 lehtiset), ja F-ryhmässä "pääjousen tyyppi tulee säilyä" eli lehdet pakolliset ja niiden tulee tosiaan vähintään kantaa auton paino takapään osalta. Coil-overeita käytetään yleisesti "lisänä".Pikkupoeka kirjoitti:Saako nykyään muuttaa tuota jousitus tyyppiä eli jättäisi lehdet kokonaan pois? Entä mitenkäs ralli puolella? Jostain on jäänyt mieleen et ei tarvitsisi enää mutta kun en ole nyt ihan satavarma..
Kadulla toki saa lehdet nakata pois, mutta kannattaa kysyä konttorilta muutoksen luvanvaraisuustaso...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Tätä varmistusta juurikin hain,kiitos.jjs kirjoitti:
Esco mk1-2 on rallissa joko historic tai ryhmä F auto; historicissä auto pitää olla alkuperäisellä/luokitellulla jousituksella-> lehdet (1-5 lehtiset), ja F-ryhmässä "pääjousen tyyppi tulee säilyä" eli lehdet pakolliset ja niiden tulee tosiaan vähintään kantaa auton paino takapään osalta. Coil-overeita käytetään yleisesti "lisänä".
Kadulla toki saa lehdet nakata pois, mutta kannattaa kysyä konttorilta muutoksen luvanvaraisuustaso...

Ford Capri II
Ford Escort mk2
Ford Escort mk2