Ei tullut kipinää, mutta nyt tulee

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ei tullut kipinää, mutta nyt tulee

Viesti Kirjoittaja esko » La Heinäkuu 22. 23:38:09 2006

Mexicoa vaivaa joku virus. Kipinää ei tule sitten millään.

Puola pitäis olla kondiksessa, mittaus näyttäis jotain 4 ohmia kun + ja - napojen välistä mittaa (primary piiri) Suurjännitepuolta ei oikein pysty mittaamaan, ei ole sopia mittareita paitso strobo ja se ei sano mitään.

Mexicon korjausopas muuten sanoo että akun + menee runkoon

:roll: /enlannin kielinen haynes

12v tulee puolalle ja jopa kärjille asti. Kärjet aukeevat ja ajoituskin pitäis olla sinne päin.

Onko ehdotuksia ?
Viimeksi muokannut esko, Ti Elokuu 1. 23:02:38 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Re: Ei tuu kipinää

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » La Heinäkuu 22. 23:55:13 2006

..jos konkka on suunnilleen ehjä, niin puolan ja jakajan välinen johto on poikki...(?)

esko> Mexicon korjausopas muuten sanoo että akun + menee runkoon

niin vai onko sulla oikeasti akku väärinpäin :) :)

-timppa

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Heinäkuu 23. 0:20:42 2006

Suitsuta elektroniikkasprayta niihin kärkiin ja sipaise kevyesti 2000 hiomapaperilla. Sitten toimii taas. Tuo on jokakeväinen operaatio jos kärjet on joskus viilattu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Ma Heinäkuu 31. 23:03:38 2006

Savua tallissa :D

Tänään tärähti käymään.

Vikoja oli useampia, mutta kyllä Arska oli oikeilla jäljillä. Kärkiin oli syntynyt piikki eikä ne katkoneet.
Puola mikä mulla oli on väärän tyyppinen eikä sähköt riittäneet ruokkimaan sitä riittävästi ennen kuin akusta vedettiin suoraan piuha puolan + navalle. Vesiproppu lensi koneen kyljestä kerran ja auheutti pikkusen ylimääräsiä kierroksia meikäläisen pumpulle. Onneks ei sen vakavampaa.

Vielä yls pikku juttu selvisi. Laitoin uuden weberin autoon. On uudempaa mallia jossa on jälkikäynnin esto solenoidi. Sillekkin pitää antaa 12v jotta hana pysyy auki. Aina oppii uutta kun wanhaa rassaa.

Mutta nyt kun alkuun on päästy niin tästä jatketaan.

Tuli jopa ajettua jokunen metri. Kyllä tuntu hyvältä kun 10v on auto ollut tekeillä.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Ke Elokuu 2. 11:51:23 2006

Mulla on tuossa -77 essikassa myös samanlainen jälkikäynnin esto solenoidi weberissä kiinni. Napsautin solenoidin kärjen pois sivuleikkureilla. Ei tarvinnut mitään ylimääräisiä johtoja alkaa sinne vetämään, eikä vaikuttanut muuhun kaasarin toimintaan millään tavalla ja nyt siis 1 kpl vikakohteita vähemmän.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Syyskuu 3. 13:16:53 2006

Tai sitten vaihtaa siihen tavallisen tyhjäkäyntisuuttimen eli samanlaisen kun toisiopuolellakin, nuo solenoidi suuttimet on kuitenkin melko kalliita :wink:

Vastaa Viestiin