Kannentiiviste rst ja vapari
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
- Paikkakunta: Helsinki
Kannentiiviste rst ja vapari
Onko rs turbossa ja esim xr3 malleissa sama kansipahvi? Varaosakirjan mukaan on, mutta jotenkin tuntuu omituiselta..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sama pahvi siis fyysisesti kyllä sopii, mutta alkuperäisissä pahveissa on ainakin selkeä ero kestävyydessä. RSTn pahvi on ollut Fordilla noin 50e nurkilla. Fordin omissa pahveissa on myös eritelty selkeästi kaasarikoneen ja ruiskukoneen pahvit ja siis RST vielä erikseen. RST:hen ei sitten kannata mitään viriviri-pahvia laittaa. Niistä on monelle tullut vain murheita. Turbon vakiotiiviste on hyvä ja monet pajat suosittelevat juuri sitä rajuissa virityksissä. Eikös Arskakin testaillut jotakin 2.4 bar painella?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Nostellaan vähä ylös aihetta.
Itteltäni meni just kannentiiviste, sylinterin ja vesikanavan välistä -> vettä sekoittui palotilaan.
Kansi plaanattu ennen paikalleen laittoa ja lätsän kiristys tehty oikeaoppisesti. Ajelin pari kuukautta 0,5bar paineilla kunnes sain isommat suuttimet ja nostin kilon paikkeille paineet. Kesti päivän ja pahvi meni, enkä edes pahemmin vedätellyt.
Onko porukalla kokemusta juuri tuosta että menis toi pahvi vesikanavan ja sylinterin välistä. Ehkä meikäläisellä huonoa tuuria vaan?
No jokatapauksessa selvisin säikähdyksellä, luulin aluksi että hajos jotain enemmänki
Itteltäni meni just kannentiiviste, sylinterin ja vesikanavan välistä -> vettä sekoittui palotilaan.
Kansi plaanattu ennen paikalleen laittoa ja lätsän kiristys tehty oikeaoppisesti. Ajelin pari kuukautta 0,5bar paineilla kunnes sain isommat suuttimet ja nostin kilon paikkeille paineet. Kesti päivän ja pahvi meni, enkä edes pahemmin vedätellyt.
Onko porukalla kokemusta juuri tuosta että menis toi pahvi vesikanavan ja sylinterin välistä. Ehkä meikäläisellä huonoa tuuria vaan?
No jokatapauksessa selvisin säikähdyksellä, luulin aluksi että hajos jotain enemmänki

Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
RST:n vakiopahvit ovat Fiestassa yhtä poikkeusta lukuunottamatta kestäneet. Länsiväylän aamuruuhkassa yksi petti,ykköspytyn remmin puoleinen pääty häipyi komean pöllähdyksen myötä jonnekin. Kauluspaita sopi muuten hienosti tilanteeseen!!
Jesse:vain 2,2 baria. Ahtopaineiden kanssa ei pidä hullutella...
Jesse:vain 2,2 baria. Ahtopaineiden kanssa ei pidä hullutella...
-
- Ylläpitäjä
tiiviste
Kuten Jesse aiemmin kertoi niin ennakko sen pahvin yleensä tappaa!
Ja kovilla paineilla ennakko pitää olla melko pieni.
Esim mitsussa puristus jossain 11 nurkilla ja painetta 2 bar niin ennakko on enään noin 3 astetta. kilpavehkeestä siis kyse.
Kannattaa kiinittää huomiota suurestikkin tuohon ennakko juttuun!
Ja kovilla paineilla ennakko pitää olla melko pieni.
Esim mitsussa puristus jossain 11 nurkilla ja painetta 2 bar niin ennakko on enään noin 3 astetta. kilpavehkeestä siis kyse.
Kannattaa kiinittää huomiota suurestikkin tuohon ennakko juttuun!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Taunus (huom, ohc moottori) kesti vakiolla massatiivisteellä 1.5bar ahtopaineita 5-6 asteen max. ennakolla 2 viikkoa, kokeilin 8:aa astetta, jonka jälkeen meni samana iltana kakkospytyn kohdalta pahvi ja nelosen mäntä. Kaikkien pyttyjen liekkirenkaat oli sen näköset, että olis pihdeillä puristeltu reunasta lyttyyn. Kakkospytyn palotilasta oli liekkirengas puhki ja oli palanut tavaraa pois vesitilaan asti. Kolmosestakin oli liekkirengas puhki, mutta palotila oli normaalin paskanen eikä näkynyt jälkiä vesikanaviin asti.
Kone nakutti silloin tällöin, kun kaasun löi pohjaan. Eräs säätäjä jälkikäteen epäili, että ilmeisesti kiihdytyspumpputoiminto oli liian "pienellä", koska muuten ei nakutusta taas ilmentynyt. Moottori teki tätä samaa myös pienemmillä ahtopaineilla ja ehti olla läjässä jonkun aikaa hajoamatta siihen.
Nakutus ilmeni tietyllä kierrosalueella(max vääntö), eikä poistunut vaikka vähensin ennakkoa juuri niistä kohdista. Tehot vain vähenivät, ainakin perstuntumalla. Seosmittarista ei ehtinyt näkemään kävikö kone laihalla sillä sekunnin murto-osalla, jonka aikana ääni kuului. 8:n asteen annakolla kuului täydellä vedolla 1.5bar paineilla pari terävää kravausta, minkä jälkeen ketunhäntä oli todellinen. Tarkkana niiden ennakoiden kanssa. Tuho tulee!
Kone nakutti silloin tällöin, kun kaasun löi pohjaan. Eräs säätäjä jälkikäteen epäili, että ilmeisesti kiihdytyspumpputoiminto oli liian "pienellä", koska muuten ei nakutusta taas ilmentynyt. Moottori teki tätä samaa myös pienemmillä ahtopaineilla ja ehti olla läjässä jonkun aikaa hajoamatta siihen.
Nakutus ilmeni tietyllä kierrosalueella(max vääntö), eikä poistunut vaikka vähensin ennakkoa juuri niistä kohdista. Tehot vain vähenivät, ainakin perstuntumalla. Seosmittarista ei ehtinyt näkemään kävikö kone laihalla sillä sekunnin murto-osalla, jonka aikana ääni kuului. 8:n asteen annakolla kuului täydellä vedolla 1.5bar paineilla pari terävää kravausta, minkä jälkeen ketunhäntä oli todellinen. Tarkkana niiden ennakoiden kanssa. Tuho tulee!

Jäsen #606
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti: