ST220 ja vetokoukku

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

ST220 ja vetokoukku

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Elokuu 8. 15:48:47 2006

Ihme juttu kun kyselin fordilta suoraan, ST220:seen ei saa vetokoukkua ollenkaan?! Eivät osanneet sanoa tähän syytä, sitä ei kuulemma vaan saa siihen autoon ollenkaan. Tietääkö joku enempi asiasta?

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: ST220 ja vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 8. 17:50:38 2006

dudek kirjoitti:Ihme juttu kun kyselin fordilta suoraan, ST220:seen ei saa vetokoukkua ollenkaan?! Eivät osanneet sanoa tähän syytä, sitä ei kuulemma vaan saa siihen autoon ollenkaan. Tietääkö joku enempi asiasta?
Juu ei saa ei. ST200:seen taitaa saada mutta ei 220:seen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Elokuu 8. 18:07:44 2006

Joo mutta miksei?! Kyllähän siihen nyt pitää kaivaa joku järkeenkäypä syy ennenkuin sen voi sellaisenaan hyväksyä :shock:

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 8. 18:25:06 2006

dudek kirjoitti:Joo mutta miksei?! Kyllähän siihen nyt pitää kaivaa joku järkeenkäypä syy ennenkuin sen voi sellaisenaan hyväksyä :shock:
Helpostihan ne voi myydä ei oota. Tästä oli juttua aikoinaan mutta en muista tuliko siinä syy esille.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Elokuu 8. 18:45:10 2006

Johtunee siitä että otteessa on 0kg kärrylle. Syytä tai syyllistä tähän taas en tiedä. Olisiko ST220 erilaiset "puskurit" tiellä niin pahasti ettei haluttu niitä rikottavan?

Meneppä Fordille ja tervehdi myyjiä kuin et olisi nitä ikinä koskaan nähnytkään ja osta tavallisen saman ikäisen Montsikan koukku ja asennuta/asenna paikalleen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Elokuu 8. 20:15:23 2006

saattaa myös tuplapakoputket vaikuttaa asiaan?mutta voipa taas olla niinkin että ei muka saa ja tavallisen ei muka käy ---> käykö kuitenkin kun tekee puskuriin kolon... :? =hyvästi puskuri :cry:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 10. 10:21:16 2006

Eivät varmaan luota että kone kestää vetämistä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Elokuu 12. 2:56:46 2006

tai että kori ei kestä. samaan törmäsin 4x4 cossuun koukkua etsiessä. Ei oota oli vaan tarjolla.

osasetin myyjä epäili että on liikaa paukkua ja voorti ei oo antanu lupaa koukulle.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Elokuu 12. 5:14:07 2006

Mites saako cossu eskoon koukkua?
Ainakin siinä yhessä filmissä vetivät cossu eskolla asuntovaunua pirun kovaa mutta oliko se joku speciaali viritys sitte.
Luulis cossu sierraan saavan koukun kun onhan tavallisissakin sierroissa koukuja.
Mulle sano foordin liikkeessä automyyjä että tohon ST 220:seen ei sais koukkua pakoputkien takia :roll:

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ST220 ja vetokoukku

Viesti Kirjoittaja lappis » La Elokuu 12. 12:04:20 2006

dudek kirjoitti:Ihme juttu kun kyselin fordilta suoraan, ST220:seen ei saa vetokoukkua ollenkaan?! Eivät osanneet sanoa tähän syytä, sitä ei kuulemma vaan saa siihen autoon ollenkaan. Tietääkö joku enempi asiasta?
Soitto fordille ja Peräoja Vesa vastaa näistä asioista 09351700.

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost » La Elokuu 12. 13:14:09 2006

ST 220:a ei ole tyyppihyväksytty koukulle, jolloin ei saa koukkua, eikä myöskään vetää.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Elokuu 12. 14:08:33 2006

overboost kirjoitti:ST 220:a ei ole tyyppihyväksytty koukulle, jolloin ei saa koukkua, eikä myöskään vetää.
Selvä, eli eikun koukku kiinni ja tienpäälle ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Elokuu 12. 23:04:51 2006

Stefa kirjoitti:
overboost kirjoitti:ST 220:a ei ole tyyppihyväksytty koukulle, jolloin ei saa koukkua, eikä myöskään vetää.
Selvä, eli eikun koukku kiinni ja tienpäälle ;)
karavaanari on kaikkien kaveri... :lol:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Elokuu 14. 10:28:33 2006

overboost kirjoitti:ST 220:a ei ole tyyppihyväksytty koukulle, jolloin ei saa koukkua, eikä myöskään vetää.
Juurikin näin. Ei ole muuten ainoa uusi auto, josta vetokoukun speksit kannattaa tarkistaa ennen hankkimista...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 15. 19:51:35 2006

Laitetaan nyt tännekin tämä Forilta tullut vastaus:

Hei,

Kiitos Palvelut-osoitteeseen saamastamme yhteydenotosta.

Mondeo ST220 on valmistettu urheiluautoksi, eikä valmistaja ole ilmoittanut sille vetopainoa.

Autolla ei sen vuoksi saa vetää mitään.



Ystävällisin terveisin

OY FORD AB

Jarkko Pulliainen
asiakasneuvoja
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » Ke Joulukuu 19. 15:12:39 2007

Aihetta hieman sivuten. Saako ST200 mondeoon laittaa vetokoukkua? Jos saa niin kuin viestiketjun alussa epäiltiin, niin paljonko saa kärryssä olla massaa? Aattelin vaan kun oon tällääsestä autosta kaupoissa..

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Joulukuu 19. 16:21:17 2007

escovainaa kirjoitti:Aihetta hieman sivuten. Saako ST200 mondeoon laittaa vetokoukkua? Jos saa niin kuin viestiketjun alussa epäiltiin, niin paljonko saa kärryssä olla massaa? Aattelin vaan kun oon tällääsestä autosta kaupoissa..
Saa siihen koukun laittaa. Massa jarruin 1500 kg, jarruitta 715 kg. Suurin sallittu yhdistelmämassa 3500 kg ja suurin sallittu taka-akselimassa pv:n ollessa kytkettynä 1100 kg. Suoraan rekisteriotteesta
Näin ainakin farkussa.

Eikö jtk:n ex-farkussa ollu irrotettava koukku?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Joulukuu 19. 20:24:41 2007

juu eikä putkien takia koukku oikein käytkkään. Ja mainittiin että jaksaako kenties kärryä edes vetää :) niin onneksi st200:seen saa sit laittaa mut sehän ei ollut se urheilullinen st :)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 19. 21:07:12 2007

hoopee kirjoitti: Eikö jtk:n ex-farkussa ollu irrotettava koukku?
JTK:n toisiksi viimeisimmässä Cossu Sierrassa oli koukku. Sen minäkin tiedän.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 19. 21:50:54 2007

MouTine kirjoitti:
hoopee kirjoitti: Eikö jtk:n ex-farkussa ollu irrotettava koukku?
JTK:n toisiksi viimeisimmässä Cossu Sierrassa oli koukku. Sen minäkin tiedän.
Samoin kuin ST:ssä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » Ke Joulukuu 19. 22:10:47 2007

hoopee kirjoitti:
escovainaa kirjoitti:Aihetta hieman sivuten. Saako ST200 mondeoon laittaa vetokoukkua? Jos saa niin kuin viestiketjun alussa epäiltiin, niin paljonko saa kärryssä olla massaa? Aattelin vaan kun oon tällääsestä autosta kaupoissa..
Saa siihen koukun laittaa. Massa jarruin 1500 kg, jarruitta 715 kg. Suurin sallittu yhdistelmämassa 3500 kg ja suurin sallittu taka-akselimassa pv:n ollessa kytkettynä 1100 kg. Suoraan rekisteriotteesta
Näin ainakin farkussa.
Kiitos! Tämän tiedon halusinkin. Auton haen huomenna! 8)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Joulukuu 20. 8:22:07 2007

Eikö tossa st200:ssa ollu ihan joku mitättömän pieni (30kg tms.) paino ilmotettu vetokoukulle.
Tai jotain tämmöstä rekkarissa luki, että kokonaismassa 1970kg ja kärryn kanssa 2000kg. Oikeita lukuja en muista enkä sitä missä yhteydessä ne oli, mutta joku tämmönen 30kg erotus siellä mainittiin :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 20. 9:01:37 2007

Mulla ainakin lukee rekisteriottessa seuraavasti:

Ajoneuvolle sallittu perävaunun suurin massa jarruin 1500kg, massa jarruitta 750kg. Suurin sallittu yhdistelmämassa 3500kg. Auton suurin sall. kok.massa pv:n ollessa kytkettynä: 2000kg. Auton suurin sall. taka-akselimassa pv:n ollessa kytkettynä: 1030kg.

Auton omamassa on 1455kg ja kokonaismassa 2000kg.
Akselimassat 1030kg, 1030kg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Joulukuu 20. 9:41:42 2007

TeRoK kirjoitti:Eikö tossa st200:ssa ollu ihan joku mitättömän pieni (30kg tms.) paino ilmotettu vetokoukulle.
Veikkaan että ollut kyse aisapainosta, eli kun lastaa kärryn niin ei saa kohdistua kuorman paino autoon vaan kärryyn.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Joulukuu 20. 10:25:38 2007

siipicossu kirjoitti:Mulla ainakin lukee rekisteriottessa seuraavasti:

Ajoneuvolle sallittu perävaunun suurin massa jarruin 1500kg, massa jarruitta 750kg. Suurin sallittu yhdistelmämassa 3500kg. Auton suurin sall. kok.massa pv:n ollessa kytkettynä: 2000kg. Auton suurin sall. taka-akselimassa pv:n ollessa kytkettynä: 1030kg.

Auton omamassa on 1455kg ja kokonaismassa 2000kg.
Akselimassat 1030kg, 1030kg
Mistähän nuo numerot rekisteriotteeseen revitään?
No pitääpä tänään verrata vanhaa ja uuden mallista rekisteriotetta keskenään.

EDIT: nyt on tarkastettu vanhasta ja uudesta paperista:
Omamassa: 1455, Kokonaismassa: 2000, Akselimassat 1030 ja 1030.
Ja perävaunulle jarruitta 1500 kg ja jarruitta 715 kg

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » To Joulukuu 20. 23:09:40 2007

Nyt on auto pihassa! :D
Mistä mun kannattaa lähtiä koukkua kyselemään?
Onko fordin marmoritiski ainoa vaihtoehto?

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ti Joulukuu 25. 20:07:45 2007

Tätä kun on nyt ihmetelty, että miksi ST220:llä ei saa vetää ja pystyykö laittaan koukun, niin römysin asian tiimoilta tonne auton alle tutkimusretkelle ja tulin yhtä tyhmänä pois. Muovia siälä on ainakin tiellä, puskurissa kiinni iso "alustamuovi" joka ylettyy miltei taka-akselilinjaan saakka. Ristipää ruuvella näytti olevan kiinni. Ainakaan pakoputkista tuskin on koukun sopiminen kiinni, mutta sen alustamuovin joutuu ainakin ottaan pois ja puskuriin tekeen helvetin ison loven, se taipuu sinne jumalattoman pitkälle auton alle. Sitä en sitte osaa sanoo että mitä puskurin ja muovien alta löytyy, koska en viittiny ruveta purkaan, kun en oo koukkua laittamassa. Enpä paljoo viisastunu, mutta melkein veikkaisin "vetokiellon" johtuvan puskurista, niin ison palan siitä joutuis lohkaseen pois...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 25. 21:02:00 2007

Varmasti sinne tavallisen Mondeon koukun voi ruuvata kiinni ja tehdä puskuriin kolon. Entäs sitten kun ei saa kuitenkaan mitään vetää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 25. 21:08:18 2007

Paappari kirjoitti:Tätä kun on nyt ihmetelty, että miksi ST220:llä ei saa vetää ja pystyykö laittaan koukun, niin römysin asian tiimoilta tonne auton alle tutkimusretkelle ja tulin yhtä tyhmänä pois. Muovia siälä on ainakin tiellä, puskurissa kiinni iso "alustamuovi" joka ylettyy miltei taka-akselilinjaan saakka. Ristipää ruuvella näytti olevan kiinni. Ainakaan pakoputkista tuskin on koukun sopiminen kiinni, mutta sen alustamuovin joutuu ainakin ottaan pois ja puskuriin tekeen helvetin ison loven, se taipuu sinne jumalattoman pitkälle auton alle. Sitä en sitte osaa sanoo että mitä puskurin ja muovien alta löytyy, koska en viittiny ruveta purkaan, kun en oo koukkua laittamassa. Enpä paljoo viisastunu, mutta melkein veikkaisin "vetokiellon" johtuvan puskurista, niin ison palan siitä joutuis lohkaseen pois...
eikös tödäy riitä kun tekee reiän puskuriin ja laittaa irroitettavalla nupilla olevan? "nykyaikaa"

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ti Joulukuu 25. 21:17:44 2007

Mikitic kirjoitti:
eikös tödäy riitä kun tekee reiän puskuriin ja laittaa irroitettavalla nupilla olevan? "nykyaikaa"
Älä kato kysy multa kun en tiedä (tästäkään) asiasta mitään, toi kirjotukseni oli vaan raportti siitä mitä siälä auton alla on, ja tulin siihen tulokseen, että pakareista ei ainakaan oo kiinni, kun sitäkin joku on arvellu. :D

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 25. 21:19:22 2007

tolla luulis onnistuvan silleen et ei edes katsuri puutu asiaan kun et aja koukka kii leimanvonguntapisteeseen

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 25. 22:42:47 2007

Paappari kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:
eikös tödäy riitä kun tekee reiän puskuriin ja laittaa irroitettavalla nupilla olevan? "nykyaikaa"
Älä kato kysy multa kun en tiedä (tästäkään) asiasta mitään, toi kirjotukseni oli vaan raportti siitä mitä siälä auton alla on, ja tulin siihen tulokseen, että pakareista ei ainakaan oo kiinni, kun sitäkin joku on arvellu. :D
Siitä se on kiinni minkä vastauksen Fordilta sain tuohon asiaan.
Se löytyy tämän keskustelun ensimmäiseltä sivulta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Viesti Kirjoittaja STsam » Ti Huhtikuu 15. 17:49:50 2008

Yks tuttu oli tietävinää että Ford olisi voinut antaa painorajat vetokoukulle juuri ST220 mallille mutta olisi tullut tyyppikatsastukseen niin pienet lukemat ettei kukaan olisi sitä uskonut. Kun on kuitenkin 3l V6. Eli moni olis vetänyt isompaa kärryä mitä olisi saanut.

Mites saako sillä 3l V6 Titanium mallil vetää kärryä(vai mikä se hieman yli 200hv 3l oli)?
Jos saa ni romuttuu tuo teoria. Vai voiko se kone olla heikko kohta?

Meinaan että olis tehty aikoinaan juuri voimansiirron kestävyys testimoottoriksi, mutta siitä tuli niin hyvä kone että piti laittaa tuotantoon.

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ke Huhtikuu 16. 13:19:38 2008

Tu'nari kirjoitti: Meinaan että olis tehty aikoinaan juuri voimansiirron kestävyys testimoottoriksi, mutta siitä tuli niin hyvä kone että piti laittaa tuotantoon.
Ittekin lukenu tota samaa. Kyllä sillä "tavallisella" 3-litrasella saa vetää kärryä.

Vastaa Viestiin