efin vautipyörä vs rs turbo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

efin vautipyörä vs rs turbo

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 3. 11:46:39 2006

onko painoissa eroa? kannattaako keventää efin pyörää?
ford escort´79 tic

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: efin vautipyörä vs rs turbo

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Elokuu 3. 12:16:34 2006

adh kirjoitti:onko painoissa eroa? kannattaako keventää efin pyörää?
Kyllä toi efin pyörä on jonkin verran painavampi...joskus vähän niitä punnailinkin, mutta en nyt muista lukemia...oisko ollu jotain 5kg rst:ssä ja efissä 8kg... :?:
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 3. 12:27:07 2006

siitä efin pyörästä on vaikea ottaa 3kg pois.. mitens jesseT.n vauhtipyörä???
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 3. 22:32:05 2006

Miksi sitä pitäisi keventää?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Elokuu 3. 23:38:33 2006

Mun mielestä oma auto muuttui aika paljon sillätavalla, että nykyään efi-pyörän myötä on auto paljon herkempi sammumaan lähdössä, eli joutuu käytellä kaasua hieman reilummalla jalalla.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Elokuu 4. 9:37:46 2006

Stefa kirjoitti:Mun mielestä oma auto muuttui aika paljon sillätavalla, että nykyään efi-pyörän myötä on auto paljon herkempi sammumaan lähdössä, eli joutuu käytellä kaasua hieman reilummalla jalalla.
Eihän sen noin pitäisi vaikuttaa: Painavampi v-pyörä --> suurempi liikemäärä/-energia moottorissa (sama käyntinopeus) eli vaaditaan enemmän "työtä" vauhtipyörän (moottorin) pysäyttämiseksi --> ei sammu niin helposti. :?:
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Elokuu 4. 16:22:35 2006

JesseT kirjoitti:Miksi sitä pitäisi keventää?
ei kai sitä sit tarvi keventää, jos sellaisenaankin on hyvä...
ford escort´79 tic

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 7. 0:53:35 2006

Miksu kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Mun mielestä oma auto muuttui aika paljon sillätavalla, että nykyään efi-pyörän myötä on auto paljon herkempi sammumaan lähdössä, eli joutuu käytellä kaasua hieman reilummalla jalalla.
Eihän sen noin pitäisi vaikuttaa: Painavampi v-pyörä --> suurempi liikemäärä/-energia moottorissa (sama käyntinopeus) eli vaaditaan enemmän "työtä" vauhtipyörän (moottorin) pysäyttämiseksi --> ei sammu niin helposti. :?:
Sanoppa muuta, mutta näin siinä vaan kävi.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin