Sopiiko V4:sen laatikko...???

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Sopiiko V4:sen laatikko...???

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ti Maaliskuu 9. 23:29:58 2004

Tietääkö kukaan sopiiko 1.7 litraisen Foordin V4:sen laatikko(VM.72 TRANSIT) suoraan OHC:hen???? :shock:

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Re: Sopiiko V4:sen laatikko...???

Viesti Kirjoittaja XR5T » Ke Maaliskuu 10. 3:12:53 2004

Colognevsa kirjoitti:Tietääkö kukaan sopiiko 1.7 litraisen Foordin V4:sen laatikko(VM.72 TRANSIT) suoraan OHC:hen???? :shock:
v4 on erilainen kytkin koppa kuin ohc

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Maaliskuu 10. 8:08:53 2004

kytkinakselin pituudessakin taitaa olla eroa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 10. 8:16:06 2004

Eikös V4 ollu samalla kopalla kun V6?
Jäsen #606

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Heinäkuu 19. 19:09:45 2006

Sopiiko colognen V6 V4:n laatikkoon? Colognehan se 2.0 V4:kin on.

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ke Heinäkuu 19. 21:57:01 2006

cologne v6 ja v4 lootat sopii ristiin. Paitsi että isommissa kutosissa (2,3 tai 2.6-> ei voi muistaa) on isompi vauhtipyörä/kytkin, jolloin se ei mahdu v4 lootan kytkinkoppaan. Kopan tai kytkimen vaihtamalla sopii.
Taunus 17m -69 2.6EFI ms-edition
Taunus 2d sedan 2.0 -75
Nissan Silvia 1.8t -85
Polaris RMK700 -97

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 20. 0:38:36 2006

Jallu kirjoitti:Sopiiko colognen V6 V4:n laatikkoon? Colognehan se 2.0 V4:kin on.
Koska V4 koneet eivät kuulu suosikkeihini :oops: , en ole 100% varma, mutta:
-"Cologne" V4; ainakin 1300, 1500, 1700. Sama jako kuin cologne V6; 2,0-2,8 (-4,0)
-V4 2,0 on tietääkseni vastaavasti tehty Essexistä (V6: 2,5 ja 3,0). Muita tilavuuksia ei liene

Eli on väitetty vuosien varrella että myös colognesta olisi V4 2,0. En ole nähnyt enkä lukenut... Kaikissa ollut jakaja edessä ja 2-reikäkannet ("cologne" V4 1-reikä).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 20. 0:41:02 2006

Yamppa kirjoitti: Paitsi että isommissa kutosissa (2,3 tai 2.6-> ei voi muistaa) on isompi vauhtipyörä/kytkin
Kytkin 240mm 2,6litr., ja 2,3 -farmarissa-. 2,3 Sedan/coupe -korit pikkukytkimellä.
Viimeksi muokannut jjs, To Heinäkuu 20. 17:06:30 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 20. 10:19:18 2006

meiän ransiitissa on v4 2,0 ja siihen olis tarkoitus vähän väkevämpää pataa saada niin mistä sen colognen ja essexin erottaa?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 20. 17:05:49 2006

Virranjakaja edessä: Essex -pohjainen
Vj. takana: Cologne -pohj.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Heinäkuu 22. 12:59:21 2006

jjs oli tosiaan oikeassa. 2.0 V4 on essex-sukuinen, eikä ainakaan paikallinen voorttipappa tiennyt 2.0 v4 colognen olemassaolosta. Itse itselleni vastaten: Cologne v6 ei siis käy transitin 2.0 v4:n laatikkoon.

Vastaa Viestiin