Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Heinäkuu 19. 13:50:01 2006

Kun konttorilla sanoivat etttä ei saa!
Valaskaapas asiaa ne joilla on kyseinen kone keulilla!

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Ke Heinäkuu 19. 13:52:50 2006

Viimeksi muokannut iegres, Pe Heinäkuu 21. 9:52:15 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo STW mk3

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Heinäkuu 19. 14:40:20 2006

Tarkennusta kysymykseen!
Konttorin setä sano et tehojen puolesta sais laittaa kun vertaa cossuun mut tilavuus saa ylittyä 25% eli 2.0L+20%=2,5L

Ja taas kun vertaa 2.8 niin tilavuus piisaa mut ei tehot!
Tehothan saa ylittyä 20% eli 150+20%=180hp

Saako noita vertailu tietoja käyttää niin et tehot cossusta ja tilavuus 2,8?
Vai pitääks ne olla samasta koneesta molemmat tiedot?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Heinäkuu 19. 14:57:39 2006

2.9 on suurin kone mitä sierraan on saanut. Tehot ja tilavuus ei tarvitse olla samasta koneesta. 2.9 tilavuudeksi ja 2wd cosw. tehojen puolesta,ei pitäisi olla mitään ongelmia.

ps. Konttori vaihtoon!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Ke Heinäkuu 19. 15:23:21 2006

jesus48 kirjoitti:ps. Konttori vaihtoon!
Entäs jos seuraavalla konttorilla sanotaan, että Cossu ei kelpaakkaan vertailukohteeksi?

Näköjään sitä ei tiedetä joka konttorilla, mutta jossaihan tuo on jo arkipäivää.
Mondeo STW mk3

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Heinäkuu 19. 16:24:50 2006

iegres kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:ps. Konttori vaihtoon!
Entäs jos seuraavalla konttorilla sanotaan, että Cossu ei kelpaakkaan vertailukohteeksi?

Näköjään sitä ei tiedetä joka konttorilla, mutta jossaihan tuo on jo arkipäivää.
Vääntää asian rautalangasta ja näyttää mallien erot. Jos ei vielä ton jälkeen inssi tajua niin vääntää sen rautalangan inssin kaulan ympärille.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 19. 19:09:56 2006

koittakaa nyt joskus oppia ees se yksi asia jota aina jauhetaan.. Valmistaja, maahantuoja tai sen edustaja antaa aina ohjeen siitä mitä mallia voi käyttää vertailumallina (vertailumoottoritodistus tms.), kun em. vertailumallin tehoihin ja litroihin lisätään sallitut prosenttilisäykset saa siihen autoon myös sellaisen koneen laittaa, oli se kone sit mossesta tai ladasta kunhan vain auton aikaiset päästönormit täyttyvät. katsastaja valvoo vain sitä että tehdään niinkuin maahantuoja on käskenyt, katsastaja ei siis määrää sitä mitä siihen autoon saa laittaa vaan maahantuoja. turha siis itkeä että paska konttori kun ei saa leimattua tuplaturbo isolohkoa eskoorttiin.. fordeihin onneksi saa papereita helpolla, toisin on esim bemarilla kun maahantuoja on antanut lausunnon etteivät he kirjoita minkäänlaisia papereita.. :-)

mikäli maahantuoja tai sen edustaja kirjoittaa virallisen paperin siitä että cosworth on samaa mallisarjaa perus sierran kanssa (ja trust me, näkemys vaihtelee, tää on taas homma joka ei ole kiinni katsastuskonttorista vaan maahantuojasta / edustajasta..) on asia yksinkertainen. cossun tehot plus 20% edellyttäen että maahantuojan esittämät muutokset on tehtynä (esim jarrut abseineen, vakaajat jne mitä on mainittu erilaisiksi). ja vielä se että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarrujen ym päivitystä menee myös jarruista prosentit, oli ne sit vaihdettu jo ennen koneenvaihtoa tai sit vasta nyt kun pakollista.

kyllä sen BOA:n sierraan saa kunhan vaan on paperossi Hopalta että cossuun verrataan.

Xr4
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Lokakuu 24. 20:17:25 2005
Paikkakunta: Imatra/Lpr

Viesti Kirjoittaja Xr4 » Ke Heinäkuu 19. 20:03:26 2006

perkuleen pykälät :twisted:
Sierra Xr4i -84 (solmussa)
Sierra 24v (farkku 4x4)
Volvo 460 -95 (Käyttis)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 19. 20:51:49 2006

Xr4 kirjoitti:perkuleen pykälät :twisted:
rGr that! :-)

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Heinäkuu 20. 18:23:46 2006

...ja ennen sitä kelpasi niille tuo XR4Ti vertailuautoksi. Siinähän sekä tehot että tilavuus myllyssä riittävät tuohon prosenttisääntöön. Mutta ei taida kelvata enää :evil:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Heinäkuu 20. 20:10:46 2006

Muistakaa myös tämä "pelkkien kansien" vaihto! Sekin on yksi vaihtoehto.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Heinäkuu 20. 23:51:59 2006

samiharju kirjoitti: kyllä sen BOA:n sierraan saa kunhan vaan on paperossi Hopalta että cossuun verrataan.
Eli nyt sain semmosen käsityksen et tilavuus ja tehot ei tarvi olla samasta vertailumoottorista! Vai :?: :roll: :?

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Pe Heinäkuu 21. 9:52:00 2006

Cosander kirjoitti:
samiharju kirjoitti: kyllä sen BOA:n sierraan saa kunhan vaan on paperossi Hopalta että cossuun verrataan.
Eli nyt sain semmosen käsityksen et tilavuus ja tehot ei tarvi olla samasta vertailumoottorista! Vai :?: :roll: :?
Niinhän tuo Jeesus sanoi neljännessä viestissä.
Mondeo STW mk3

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Heinäkuu 21. 18:32:32 2006

Olen ite kans yrittämässä tuota temppua että boa leimattuna sierraan,ja suunnitelmat on kovat 8) kerron jos ja kun leima tulee :) usko on luja.fordilta sanoivat kyllä että tekniikka eroavaisuus lappuja ei heru tommoseen rojektiin,pitäkööt lappunsa :twisted: muutokset meinaan kyllä saada papereihin ettei tule esim.seuraavassa leimassa sitten onkelmia :? olen leimannut auton niinkin että konttuurilla inssi huomannut "Että katos saatana,sulla on ruiskut laitettu escoon,kyllähän tää pitäis muutoskatsastaa,mutta antaa nyt olla" :P eikä ollut kyllä ainut asia mikä ois pitäny muutos leimata :roll: :D

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Heinäkuu 21. 23:33:09 2006

samiharju kirjoitti:----ja vielä se että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarrujen päivitystä menee myös jarruista prosentit, oli ne sit vaihdettu jo ennen koneenvaihtoa tai sit vasta nyt kun pakollista.
Kuinka tässä kohtaa löytyy tämmönen epäkohta kun "turvallisuutta lisäävistä osista" ei pitäny tulla prosentteja? Ja eihän sitä kukaan tiedä mitkä jarrut autossa on ollu uutena vai onko AKE:n kuvaamos kaikki pikkiriikkisetkin tiedot jopa uusista autoista? Esim joku raharikas tilannu UUTEEN sierra 1.3:seen eteen 340mm levyt ja taakse samanmoiset, niin lukeeko se jossain??

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 22. 17:58:34 2006

STOCKMANN kirjoitti:Olen ite kans yrittämässä tuota temppua että boa leimattuna sierraan,ja suunnitelmat on kovat 8) kerron jos ja kun leima tulee :) usko on luja.fordilta sanoivat kyllä että tekniikka eroavaisuus lappuja ei heru tommoseen rojektiin,pitäkööt lappunsa :twisted: muutokset meinaan kyllä saada papereihin ettei tule esim.seuraavassa leimassa sitten onkelmia :? olen leimannut auton niinkin että konttuurilla inssi huomannut "Että katos saatana,sulla on ruiskut laitettu escoon,kyllähän tää pitäis muutoskatsastaa,mutta antaa nyt olla" :P eikä ollut kyllä ainut asia mikä ois pitäny muutos leimata :roll: :D
Kuka oli tiskillä? Pete, Miikka vaiko Olli-Pekka?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Heinäkuu 22. 22:37:32 2006

Colognevsa kirjoitti:
samiharju kirjoitti:----ja vielä se että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarrujen päivitystä menee myös jarruista prosentit, oli ne sit vaihdettu jo ennen koneenvaihtoa tai sit vasta nyt kun pakollista.
Kuinka tässä kohtaa löytyy tämmönen epäkohta kun "turvallisuutta lisäävistä osista" ei pitäny tulla prosentteja? Ja eihän sitä kukaan tiedä mitkä jarrut autossa on ollu uutena vai onko AKE:n kuvaamos kaikki pikkiriikkisetkin tiedot jopa uusista autoista? Esim joku raharikas tilannu UUTEEN sierra 1.3:seen eteen 340mm levyt ja taakse samanmoiset, niin lukeeko se jossain??
tästä on väännetty tuhat ja yksi kertaa, mutta asia on niin että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarurmuutosta merkitään ne prosentteihin, jos ei niin ei merkitä.

auton valmistenumeron perusteella selviää jos vaikka mitä.. ja tuskin niitä porsche jarruja monessakaan sierrassa vakiona on :-)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Heinäkuu 25. 9:24:11 2006

samiharju kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti:
samiharju kirjoitti:----ja vielä se että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarrujen päivitystä menee myös jarruista prosentit, oli ne sit vaihdettu jo ennen koneenvaihtoa tai sit vasta nyt kun pakollista.
Kuinka tässä kohtaa löytyy tämmönen epäkohta kun "turvallisuutta lisäävistä osista" ei pitäny tulla prosentteja? Ja eihän sitä kukaan tiedä mitkä jarrut autossa on ollu uutena vai onko AKE:n kuvaamos kaikki pikkiriikkisetkin tiedot jopa uusista autoista? Esim joku raharikas tilannu UUTEEN sierra 1.3:seen eteen 340mm levyt ja taakse samanmoiset, niin lukeeko se jossain??
tästä on väännetty tuhat ja yksi kertaa, mutta asia on niin että mikäli moottorinvaihto edellyttää jarurmuutosta merkitään ne prosentteihin, jos ei niin ei merkitä.

auton valmistenumeron perusteella selviää jos vaikka mitä.. ja tuskin niitä porsche jarruja monessakaan sierrassa vakiona on :-)
Nyt asiaa on varmistettu!
Soitto akelle ja nyt varmistu et tilavuuden ja tehot saa ottaa erikoneista!
Ja tosta jarru prosenteista et jos tekee kanta autotarkistuksen niin silloin ei prosentteja tule jarruista! Näin ainakin mullee kerrottiin kottorilta!
Mitäs sami sanoo tähän?
Mut muulloin tekniikan vaihdos tulee!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 25. 14:03:09 2006

kyseles nyt niitä kanta-autotarkistuksen hintoja, mieluummin venyttää alle 35% ettei tarvii sitä tehdä. mä laskin sen varaan että sä värkkäät sitä hommaa tehtäväksi ILMAN kanta-autotarkistusta..

jes, mä muistaakseni sanoin heti että kyllä se leimaus onnistuu :-)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Heinäkuu 25. 14:22:11 2006

samiharju kirjoitti:kyseles nyt niitä kanta-autotarkistuksen hintoja, mieluummin venyttää alle 35% ettei tarvii sitä tehdä. mä laskin sen varaan että sä värkkäät sitä hommaa tehtäväksi ILMAN kanta-autotarkistusta..

jes, mä muistaakseni sanoin heti että kyllä se leimaus onnistuu :-)
Kanta auton tarkistus on tehty! Lapualla Paukan katsastusasemalla eikä ollut kallis vain 250e
No nyt muuttu suunnitelmat pikkusen scorpion koneen tilalle tulee suora kutonen 3.0l Turbo

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Heinäkuu 25. 15:41:39 2006

Itsekin olen suunnitteilla mennä tonne Paukun asemalle kun hintakin on kohillaan. Useimmissa paikoissa mistä olen kysellyt niin hinta ollut 500-720€ eli europyöristys tehty aika hyvin kun muistaakseni markka-aikana oli 500mk tuo operaatio.

Kuinka kauan toi operaatio kesti?

EDIT: Ja pitääkös mun hommata Fordilta ne eroavaisuuslaput jo tonne kantikseen?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Heinäkuu 25. 16:11:09 2006

Kysyin Fordilta tota lappua ja nyt sieltä tuli sähköpostiin "tärkeimmät rakenteelliset erot sierra"... sierra cosworthista ei kuulemma ole olemassa lappua mutta katsovat mitä voivat tehdä kun olin jo kolmas kysyjä vrk sisään :lol:

Mutta milläs lapulla ne prosenttikossut sitten on ennen tehty? :roll: :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Heinäkuu 25. 17:34:49 2006

SeppoJJ kirjoitti:Kysyin Fordilta tota lappua ja nyt sieltä tuli sähköpostiin "tärkeimmät rakenteelliset erot sierra"... sierra cosworthista ei kuulemma ole olemassa lappua mutta katsovat mitä voivat tehdä kun olin jo kolmas kysyjä vrk sisään :lol:

Mutta milläs lapulla ne prosenttikossut sitten on ennen tehty? :roll: :roll:
Minä kans kysyin eilen noita lappuja fordilta!
Ei tarvi kanta auto tarkistukses olla vielä mitään papereita mukana!
Mulla kävi conttorilla cossu clubin sivuilta tulostettu lappu mis on 2wd cossun tiedot.
Eihän tuol fordilla ollu eres ohc2.0is eikä dohc2.0i rakenteellisia ero lappu ja tai ainakaan mulle ei niitä tullut

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 15. 8:55:02 2008

..Kuinkas tämä päättyi, saikos joku joskus mustaa valkoisella Fordilta tuosta normi sierra vs. cossu vertailusta?

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Marraskuu 15. 22:59:00 2008

samiharju kirjoitti:..Kuinkas tämä päättyi, saikos joku joskus mustaa valkoisella Fordilta tuosta normi sierra vs. cossu vertailusta?
Mun ei tarvinnut ees ford:ilta saada, riitti kun vaihoin konttorii...Nyt tarvii vissiin vaan vaihtaa miestä et löytyy intoo kasata loppuun...
Riittää kun vien lapun jossa on ford:ilta leima että vastaa cossua niinkun alustaltaan...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 16. 10:46:54 2008

Dokki-90 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:..Kuinkas tämä päättyi, saikos joku joskus mustaa valkoisella Fordilta tuosta normi sierra vs. cossu vertailusta?
Mun ei tarvinnut ees ford:ilta saada, riitti kun vaihoin konttorii...Nyt tarvii vissiin vaan vaihtaa miestä et löytyy intoo kasata loppuun...
Riittää kun vien lapun jossa on ford:ilta leima että vastaa cossua niinkun alustaltaan...
siksi kyselenkin onko mustaa valkoisella ihan maahantuojan toimesta. sais jonku yhteneväisen linjan kautta maan.

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Marraskuu 17. 8:46:53 2008

samiharju kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:..Kuinkas tämä päättyi, saikos joku joskus mustaa valkoisella Fordilta tuosta normi sierra vs. cossu vertailusta?
Mun ei tarvinnut ees ford:ilta saada, riitti kun vaihoin konttorii...Nyt tarvii vissiin vaan vaihtaa miestä et löytyy intoo kasata loppuun...
Riittää kun vien lapun jossa on ford:ilta leima että vastaa cossua niinkun alustaltaan...
siksi kyselenkin onko mustaa valkoisella ihan maahantuojan toimesta. sais jonku yhteneväisen linjan kautta maan.
Eipä taida tuommoista ollakaan, ainakaan täällä osassa maata...Tosin en oo käynyt kun 2 asemaa läpi ja jälkimmäises on tarvittavat tiedot valmiina niin ei jaksa enempii ettii/ miettii...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 17. 21:35:25 2008

Niin.. vielä kerran siis:

Kyllä ne tyyppitiedot ovat jokaisen aseman ja katsurin käytettävissä yhtä lailla. Kyse on vain siitä, että jossain välissä maahantuoja ilmoitti ettei cossu olis samaa mallisarjaa perus sierran kanssa. tosin tästä tiedotteesta on jo aikaa pitkä tovi. siksi sitä tämän päivän kantaa edelleen haluaisin ja mustaa valkoisella jos taas saa verrata.. :-)

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja jnd » Ti Tammikuu 6. 22:26:25 2009

Saiko tuon mk2 3d coupemallin leimattua boa koneella.. Kun sitä ei pikasella vilkasulla löytyny kutoskoneella. ja onko siinä tekniikan kannalta yhtä hyvät tilat kun sedanissa ettei tartte tulipeltejä tai kardaanitunnelia alkaa muuttelemaan?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 6. 22:28:23 2009

jnd kirjoitti:Saiko tuon mk2 3d coupemallin leimattua boa koneella.. Kun sitä ei pikasella vilkasulla löytyny kutoskoneella. ja onko siinä tekniikan kannalta yhtä hyvät tilat kun sedanissa ettei tartte tulipeltejä tai kardaanitunnelia alkaa muuttelemaan?
Sama autohan se on persettä lukuunottamatta.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja jnd » Ti Tammikuu 6. 22:30:05 2009

Ettei leimalla olla erimieltä?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Saako sierraa leimattua cossu scorpio moottorilla?

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Tammikuu 7. 0:06:56 2009

jnd kirjoitti: ettei tartte tulipeltejä tai kardaanitunnelia alkaa muuttelemaan?
Ei tarvi muutella mitään. Kone käy suoraan alumiini korvilla uudempaan palkkiin (ja rautaisilla vanhempaan). Laatikosta riippuu tunnelin tila, mut T9, MT75, A4LD, C3 jne. vakio askit menee pökkäämällä. Tilaa tuntuu löytyvän tunnelissa TH 200 R4:kin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin