Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Ylläpitäjä
Tuli itsekkin tilattua tuo Partcon MS2.2 rakennussarja.. innolla odotetaan että pääsee kasailemaan, Olen tuossa lukenut tämän topicin sekä selaillut noita ohjeita läpi, muutama asia jäi vielä askarruttamaan. Miten toi sytytyksen ohjaus tapahtuu kun kyseessä on 2.0 ohc turbo, ja EFI laitteisto. Mitä muutoksia joutuu tuon sytkän suhteen tekemään ? Tällä hetkellä koneessa on kiinni motorcraftin käretönsytkä. Ja tarvinneeko megasquirtti toimiakseen hal-anturin??
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.htmlford85 kirjoitti:Tuli itsekkin tilattua tuo Partcon MS2.2 rakennussarja.. innolla odotetaan että pääsee kasailemaan, Olen tuossa lukenut tämän topicin sekä selaillut noita ohjeita läpi, muutama asia jäi vielä askarruttamaan. Miten toi sytytyksen ohjaus tapahtuu kun kyseessä on 2.0 ohc turbo, ja EFI laitteisto. Mitä muutoksia joutuu tuon sytkän suhteen tekemään ? Tällä hetkellä koneessa on kiinni motorcraftin käretönsytkä. Ja tarvinneeko megasquirtti toimiakseen hal-anturin??
Tossa on tarvittavat muutokset, eli 330ohmin vastus vaan levylle! Triggeröinti otetaan alkup virranjakajalta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Ylläpitäjä
hmm, eiköhän nää jo selvinny. Mutta kysyn jos tarvisqreippi kirjoitti:http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.htmlford85 kirjoitti:Tuli itsekkin tilattua tuo Partcon MS2.2 rakennussarja.. innolla odotetaan että pääsee kasailemaan, Olen tuossa lukenut tämän topicin sekä selaillut noita ohjeita läpi, muutama asia jäi vielä askarruttamaan. Miten toi sytytyksen ohjaus tapahtuu kun kyseessä on 2.0 ohc turbo, ja EFI laitteisto. Mitä muutoksia joutuu tuon sytkän suhteen tekemään ? Tällä hetkellä koneessa on kiinni motorcraftin käretönsytkä. Ja tarvinneeko megasquirtti toimiakseen hal-anturin??
Tossa on tarvittavat muutokset, eli 330ohmin vastus vaan levylle! Triggeröinti otetaan alkup virranjakajalta.

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
EDIS sytkällä ei ole mitään tekemistä hal-anturin kanssa. EDIS tarvitsee pelkästään 36-1 hammaspyörän, edis4-ohjausmodulin ja vr-anturin. Sekä tietenkin pari komponenttien vaihtoa piirilevyltä. Tiedot edis sytkästä löytyy samoilta sivuilta kuin tfi-kytkentäford85 kirjoitti:Tässä TFI- versiossa ei vissiin käytetä HAL-anturia, vaan pelkästään EDIS versioissa? Onko tuo EDIS versio parempi kuin TFI?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
pitäisikö normaali ajoituslampun toimia ediksen kanssa? tänään tarkistelin orionista ennakoita triscon lampulla ,mihin saa ruuvattua ennakon 0-66,5 astetta. kun laittoi megatunella ennakon 0 astetta,lamppu näytti 0 astetta. mut kun laittoi 10 astetta lamppu näytti jo 15 astetta. ja kun laittoi 40 astetta, niin lampusta loppui säätövara(taulussa 66,5 ja merkit ei ihan kohdallaan) . kun otti megatunesta ediksen pois päältä, niin lamppu näytti sen 15 astetta 10 asteen sijaan. onko tommoinen lampun käyttäytyminen normaalia? ja millä saisi varmuuden megatunen ja todellisen ennakon suhteen?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
No niin eli tälläinen ongelma tuli vastaan, kun megasquirtin liittää tietokoneeseen(Com1), ja käynnistää megatunen niin tulee tälläinen ilmoitus:
Controller code version does not match
Expected 0x14
Received 0x1e
Table corruption may occur, this is usually a very serious problem.
Terminate MegaTune now?
Todennäköisesti piirin ja megatunen versiot ei täsmää. Sarja on ostettu Partcolta (v2.2), ja piirissä pitäisi olla valmiina ohjelmiotu s19. Ja megatunen versio on 2.25. Yritettiin saada tuota toimimaan mutta tuloksesetta..Hyvät neuvot ois nyt tarpeen
Controller code version does not match
Expected 0x14
Received 0x1e
Table corruption may occur, this is usually a very serious problem.
Terminate MegaTune now?
Todennäköisesti piirin ja megatunen versiot ei täsmää. Sarja on ostettu Partcolta (v2.2), ja piirissä pitäisi olla valmiina ohjelmiotu s19. Ja megatunen versio on 2.25. Yritettiin saada tuota toimimaan mutta tuloksesetta..Hyvät neuvot ois nyt tarpeen

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Ensimmäiseksi kannattaa rekisteröityä www.msefi.com sivustolle ja ladata easytherm (muistaakseni download osiossa kaikki ms ohjelmat) Huom! Vaatii siis rekisteröinnin tai et voi kopioida mitään sivuilta.ford85 kirjoitti:No niin eli tälläinen ongelma tuli vastaan, kun megasquirtin liittää tietokoneeseen(Com1), ja käynnistää megatunen niin tulee tälläinen ilmoitus:
Controller code version does not match
Expected 0x14
Received 0x1e
Todennäköisesti piirin ja megatunen versiot ei täsmää. Sarja on ostettu Partcolta (v2.2), ja piirissä pitäisi olla valmiina ohjelmiotu s19. Ja megatunen versio on 2.25. Yritettiin saada tuota toimimaan mutta tuloksesetta..Hyvät neuvot ois nyt tarpeen
http://prdownloads.sourceforge.net/mega ... p?download
Tuolta sivulta lataat uusimman megasquirt'n'spark (jos sen haluat) version 029q2
http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/2.25/
Tuolta lataat uusimman megatunen version
1. Purat tuon ladatun 029q2 version kiintolevylle
2. Asennat megatunen (uuden) koneelle
3. Teet easythermillä uudet .inc tiedostot (ohje pari postaus aiemmin tässä topicissa)
4. Ajat download.bat tiedoston tuon uuden version kansiosta (muista laittaa boot jumpperi kiinni jos asennat ensimmäistä kertaa uuden koodin boksiin, mikäli et ole asentanut ms'n'spark:ia siis aiemmin
5. 029q2 version kansiosta klikkailet copyini.bat tiedostoa (huom. toimii vain jos asennat megatunen sen oletuskansioon tai kopioit msnextra.ini tiedoston megatune/MtCfg kansioon)
6. Käynnistät megatunen kansiosta megatune configuratorin (siis löytyy käynnistävalikostakin) ja asetat oikean version käyttöön
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
tuon sivun kolme configuratorin kuvaa kertoo kaiken, eli valitsen oikean version ini tiedoston valikoista ja aktivoit sen valikosta ylhäältä kuvien mukaan. Muista myös laittaa car1/settings valikosta oikean "koodivariantin" käyttöön MSNS_EXTRA
7. Tarkasta samoista valikoista vielä että oikea map-anturi on käytössä MPX4250 jos käytät partcon sarjan mukana tullutta map-anturia
- samalla kannattaa laittaa KPa valikkoon ruksi Gauges all in kPa jos et tykkää jenkkien yksiköistä
- celsius valikossa samahomma
- lambdasensor valikosta kans luonnollisesti oikeanlainen anturi käyttöön jos ylipäätään asennettu
Eli helppoa kuin heinänteko

Ei siinä itselläkin meni "tovi" että pääsi sisälle tuosta megasquirtin softa/firmware asennuksista, jos englantia osaa niin silloin kannattaa luonnollisesti katsoa kaikki readme ja upgrade tekstitiedostot joissa on kaikki vaiheet kohtuu selvästi laitettu. Voipi olla että näin äkkiseltään laitoin joitain kohtia väärin, eli joku muukin ms:n kanssa värkkäilevä vois äkkiseltään lukaista tuon mun ohjeen läpi ja kertoa jos satuin heittää jonkinkohdan ihan väärin.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
Piiriin on päivitetty uusi koodi (ms'n'spark) Ja tuo Megatunen 2.25 ohjelmisto oli jo valmiina. Näyttäis toimivan ihan hyvin tässä vaiheessa. Kiitos näistä tiedoistafsohc kirjoitti:Ensimmäiseksi kannattaa rekisteröityä www.msefi.com sivustolle ja ladata easytherm (muistaakseni download osiossa kaikki ms ohjelmat) Huom! Vaatii siis rekisteröinnin tai et voi kopioida mitään sivuilta.ford85 kirjoitti:No niin eli tälläinen ongelma tuli vastaan, kun megasquirtin liittää tietokoneeseen(Com1), ja käynnistää megatunen niin tulee tälläinen ilmoitus:
Controller code version does not match
Expected 0x14
Received 0x1e
Todennäköisesti piirin ja megatunen versiot ei täsmää. Sarja on ostettu Partcolta (v2.2), ja piirissä pitäisi olla valmiina ohjelmiotu s19. Ja megatunen versio on 2.25. Yritettiin saada tuota toimimaan mutta tuloksesetta..Hyvät neuvot ois nyt tarpeen
http://prdownloads.sourceforge.net/mega ... p?download
Tuolta sivulta lataat uusimman megasquirt'n'spark (jos sen haluat) version 029q2
http://not2fast.wryday.com/megasquirt/mt/2.25/
Tuolta lataat uusimman megatunen version
1. Purat tuon ladatun 029q2 version kiintolevylle
2. Asennat megatunen (uuden) koneelle
3. Teet easythermillä uudet .inc tiedostot (ohje pari postaus aiemmin tässä topicissa)
4. Ajat download.bat tiedoston tuon uuden version kansiosta (muista laittaa boot jumpperi kiinni jos asennat ensimmäistä kertaa uuden koodin boksiin, mikäli et ole asentanut ms'n'spark:ia siis aiemmin
5. 029q2 version kansiosta klikkailet copyini.bat tiedostoa (huom. toimii vain jos asennat megatunen sen oletuskansioon tai kopioit msnextra.ini tiedoston megatune/MtCfg kansioon)
6. Käynnistät megatunen kansiosta megatune configuratorin (siis löytyy käynnistävalikostakin) ja asetat oikean version käyttöön
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
tuon sivun kolme configuratorin kuvaa kertoo kaiken, eli valitsen oikean version ini tiedoston valikoista ja aktivoit sen valikosta ylhäältä kuvien mukaan. Muista myös laittaa car1/settings valikosta oikean "koodivariantin" käyttöön MSNS_EXTRA
7. Tarkasta samoista valikoista vielä että oikea map-anturi on käytössä MPX4250 jos käytät partcon sarjan mukana tullutta map-anturia
- samalla kannattaa laittaa KPa valikkoon ruksi Gauges all in kPa jos et tykkää jenkkien yksiköistä
- celsius valikossa samahomma
- lambdasensor valikosta kans luonnollisesti oikeanlainen anturi käyttöön jos ylipäätään asennettu
Eli helppoa kuin heinänteko![]()
Ei siinä itselläkin meni "tovi" että pääsi sisälle tuosta megasquirtin softa/firmware asennuksista, jos englantia osaa niin silloin kannattaa luonnollisesti katsoa kaikki readme ja upgrade tekstitiedostot joissa on kaikki vaiheet kohtuu selvästi laitettu. Voipi olla että näin äkkiseltään laitoin joitain kohtia väärin, eli joku muukin ms:n kanssa värkkäilevä vois äkkiseltään lukaista tuon mun ohjeen läpi ja kertoa jos satuin heittää jonkinkohdan ihan väärin.

-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Eli siis mulle tarjotiin MS v2.2 mikä tulee alumiinikotelossa ja ohjelmointi kaapeli.
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tohon pitäis ostaa vielä että sais toimimaan vapari ohc:ssä. Ite en ole vielä toho MS tutustunu tarkemmin,mutta opetellaan opetellaan
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tohon pitäis ostaa vielä että sais toimimaan vapari ohc:ssä. Ite en ole vielä toho MS tutustunu tarkemmin,mutta opetellaan opetellaan

Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kolvi, Hermoja, Läppäri, Hermoja, Kiinnostusta ja Hermojaxsx kirjoitti:Eli siis mulle tarjotiin MS v2.2 mikä tulee alumiinikotelossa ja ohjelmointi kaapeli.
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tohon pitäis ostaa vielä että sais toimimaan vapari ohc:ssä. Ite en ole vielä toho MS tutustunu tarkemmin,mutta opetellaan opetellaan
Lopputulos = ei merkittävää hyötyä

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
TFI-jakaja modauksen piirilevylle (1 vastus lisää?), eipä näin yht'äkkiä tule muuta mieleen. Lambda-anturi tietenkin ois hyvä, muttei sekään pakollinenxsx kirjoitti:Eli siis mulle tarjotiin MS v2.2 mikä tulee alumiinikotelossa ja ohjelmointi kaapeli.
Nyt kysymys kuuluukin että mitä tohon pitäis ostaa vielä että sais toimimaan vapari ohc:ssä. Ite en ole vielä toho MS tutustunu tarkemmin,mutta opetellaan opetellaan
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
Terve
Osaiskohan kukaan neuvoa tyhmää kun....
Laitan msns-extra.ini tiedoston tuonne car1/mtcfg
kansioon niin megatunen configurator tiedostoa
avattaessa tulee ilmoitus että
Runtime error!
Program C:/Program Files/Megasqruit/Megatune2.25/mtcfg.exe
This application has requested the runtime to terminate it an unusual way.
Please contact the application`s support team for more information.
Ja tuo extra.ini on 29b
Osaiskohan kukaan neuvoa tyhmää kun....
Laitan msns-extra.ini tiedoston tuonne car1/mtcfg
kansioon niin megatunen configurator tiedostoa
avattaessa tulee ilmoitus että
Runtime error!
Program C:/Program Files/Megasqruit/Megatune2.25/mtcfg.exe
This application has requested the runtime to terminate it an unusual way.
Please contact the application`s support team for more information.
Ja tuo extra.ini on 29b
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Teitkö juuri niinkuin pari postausta aiemmin, siis ohje minkä tein? Äkkiseltään vaikuttaa että kopioit tiedostot väärään paikkaanturbo-otus kirjoitti:Terve
Osaiskohan kukaan neuvoa tyhmää kun....
Laitan msns-extra.ini tiedoston tuonne car1/mtcfg
kansioon niin megatunen configurator tiedostoa
avattaessa tulee ilmoitus että
Runtime error!
Program C:/Program Files/Megasqruit/Megatune2.25/mtcfg.exe
This application has requested the runtime to terminate it an unusual way.
Please contact the application`s support team for more information.
Ja tuo extra.ini on 29b
pitäisi olla esim.
copy msns-extra.ini "c:\program files\megasquirt\megatune2.25\mtcfg" [ini tiedoston oikea paikka]
notepad "C:\program files\megasquirt\car1\mtcfg\settings.ini" [asetustiedosto mitä muokataan]
Tai sitten asennettu megatune ei ole yhteensopiva tuon boksissa olevan koodinkanssa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.htmlSultzi kirjoitti:Mistä sierrasta saa helpoiten asennettavan virranjakajan megaa ajatellen? Tietysti toimivuuden kärsimättä? Niin tietäisin sitten metsästää oikeata jakajaa koneeseen.
Tuon sivun alussa oleva kytkentä kun löytyy jakajan kyljestä (muistaakseni motorcraftin jakaja?) niin käsittääkseni toimii sen yhden vastuksen lisäämällä piirilevylle. Käsittääkseni tuo normi efi jakajakin pitäsi kyllä toimia, siis tuo moduli on lokasuojassa kiinni.
qreippi varmaankin vahvistaa nuo?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
fsohc kirjoitti:Nyt on aloitettu squirtin kytkentä autoon tai johtosarjanteko. Eli alkuper.ruiskuboksin johtosarjasta menee käyttöön navat 37,20,40,60,26,46,47,22,7,21.
Siis tarkoitus on kytkeä seuraavasti
-------------------------------------------------------------
EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
20,40,60 ---> 7,8,9,10,19 (maadoitukset)
26 ---> 26 (TPS +5V)
46 ---> 7,8,9,10,15 (TPS - & CLT -)
47 ---> 22 (TPS signal)
22 ---> 37 (Bensapumpun rele)
7 ---> 21 (CLT signal)
58 ---> 32 (suuttimet)
59 ---> 34 (suuttimet)
21 ---> 30 ("tyhjäkäynti venttiili")
edit: lisätty eec-iv boksin johtojen värit
37 musta
20,40,60 ruskea
26 ruskea/musta
46 ruskea
47 ruskea/vihreä
22 sininen/punainen
7 ruskea/vihreä
58,59 ruskea
21 ruskea/keltainen
--------------------------------------------------------------
Seuraavat vain omia muistiinpanoja
DB37
20 sininen/punainen (air temp sensor)
23 ruskea/musta (lambda signal)
24 ruskea/sininen (PIP)
30 ruskea/punainen (f.idle solenoid)
25 ruskea (SAW)
28 valkoinen/punainen (+12V päävirta)
6,7,8,10,19 musta (maadoitukset)
26 sininen/musta (TPS +5V)
22 sininen/vihreä (TPS signal)
37 keltainen/ruskea (bensapumpun rele)
21 ruskea/vihreä (CLT signal)
32 valkonen/musta (suuttimet bank 1)
34 ruskea/valkoinen (suuttimet bank 2)
--------------------------------------------------------------
Lambda, imuilmanlämpö ja edis4 kytketään erillisillä johdoilla.
-
- Ylläpitäjä
Sultzi kirjoitti:fsohc kirjoitti:Nyt on aloitettu squirtin kytkentä autoon tai johtosarjanteko. Eli alkuper.ruiskuboksin johtosarjasta menee käyttöön navat 37,20,40,60,26,46,47,22,7,21.
Siis tarkoitus on kytkeä seuraavasti
-------------------------------------------------------------
EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
20,40,60 ---> 7,8,9,10,19 (maadoitukset)
26 ---> 26 (TPS +5V)
46 ---> 7,8,9,10,15 (TPS - & CLT -)
47 ---> 22 (TPS signal)
22 ---> 37 (Bensapumpun rele)
7 ---> 21 (CLT signal)
58 ---> 32 (suuttimet)
59 ---> 34 (suuttimet)
21 ---> 30 ("tyhjäkäynti venttiili")
edit: lisätty eec-iv boksin johtojen värit
37 musta
20,40,60 ruskea
26 ruskea/musta
46 ruskea
47 ruskea/vihreä
22 sininen/punainen
7 ruskea/vihreä
58,59 ruskea
21 ruskea/keltainen
--------------------------------------------------------------
Seuraavat vain omia muistiinpanoja
DB37
20 sininen/punainen (air temp sensor)
23 ruskea/musta (lambda signal)
24 ruskea/sininen (PIP)
30 ruskea/punainen (f.idle solenoid)
25 ruskea (SAW)
28 valkoinen/punainen (+12V päävirta)
6,7,8,10,19 musta (maadoitukset)
26 sininen/musta (TPS +5V)
22 sininen/vihreä (TPS signal)
37 keltainen/ruskea (bensapumpun rele)
21 ruskea/vihreä (CLT signal)
32 valkonen/musta (suuttimet bank 1)
34 ruskea/valkoinen (suuttimet bank 2)
--------------------------------------------------------------
Lambda, imuilmanlämpö ja edis4 kytketään erillisillä johdoilla.
Kiitokset, tästä on paljon apua

Kysytään nyt vielä tästä lamdasta. Tilasin VPV-motor racingista tälläisen 4 johtoisen lamdan --> BOSCH 0 258 006 245/246 planaari lambda-anturi. Ei ole mitään hajua johdoista kuinka ne tulisi laittaa, googlettanut olen innoissani, mutta tuloksetta . Jos jollakulla sattuisi tähänkin löytymään kaavio?

-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mites muuten onkohan OHC ruiskusierran vakiosuuttimet matala- vai korkeaohmiset? Ei jaksaisi sotkea sormia..
Mertie pub & 3D
-
- Ylläpitäjä
No niin, tuli viikpnloppuna värkkäiltyä tuo ms2 autoon kiinni..pari "pientä" ongelmaa on tullut vastaan, ei tule ollenkaan kipinää, ja tulpat ei saa bensaa. Kone oli 2l ohc, ja Efi systeemit kiinni. Sytytyksen ohjauksen tein ohjeen mukaan, mutta tarvitseeko virranjakajasta ottaa ohjausta boxille, tai tarvitseeko se jonkun erillisen piirin toimiakseen? Laitoin vaan MS:n piirilevylle sen 330 Ohmin vastuksen, ja otin ohjaus signaalin led 17 jalasta, mutta ei lähteny pelittää. Oisko tuohon sytytys / bensa ongelmaan hyviä neuvoja 

-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Oharia jos meinaat, niin Efistä tai sähkökaasarillisesta. Niissä on Hall anturi jakajat. Tunnistaa ulkoisesti siitä, että alipainesäädin puuttuu.Sultzi kirjoitti:Mistä sierrasta saa helpoiten asennettavan virranjakajan megaa ajatellen? Tietysti toimivuuden kärsimättä? Niin tietäisin sitten metsästää oikeata jakajaa koneeseen.
-
- Ylläpitäjä
Tällänen jakaja mulla on, kuva siinnä heti ekalla sivulla. Ei kai tässä mitään alipainesäätöä ole, ei tuosta lähde kuin tuo johtonippu.
http://community.webshots.com/user/lehko
http://community.webshots.com/user/lehko
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Just tommonen.ford85 kirjoitti:Tällänen jakaja mulla on, kuva siinnä heti ekalla sivulla. Ei kai tässä mitään alipainesäätöä ole, ei tuosta lähde kuin tuo johtonippu.
http://community.webshots.com/user/lehko
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin pelkkä Hall anturi ei pysty ohjaamaan Megaa vaan tarvii erillisien sytkäboxin vahvistimeksi.
Jesse T antaa varmaan tieteellisen selvityksen.
Itellä on Edis joten jakajaa tarvii vain öljypumppu.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Tämän mukaan olen kytkenyt, ja lisäksi laittanut imuilmanlämpö anturin ja lamdan eriskeen. Ei kyllä äkikseltään tule mieleen mikä voisi olla vikana 
EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
20,40,60 ---> 7,8,9,10,19 (maadoitukset)
26 ---> 26 (TPS +5V)
46 ---> 7,8,9,10,15 (TPS - & CLT -)
47 ---> 22 (TPS signal)
22 ---> 37 (Bensapumpun rele)
7 ---> 21 (CLT signal)
58 ---> 32 (suuttimet)
59 ---> 34 (suuttimet)
21 ---> 30 ("tyhjäkäynti venttiili")
Ja sytkän olen johdottanut näin:
TFI MODULE WIRING
#6 PIP--> DB37 :n pin 24
#5 SPOUT--> DB37 :n pin 36
#4 START--> Startin herätteeseen
#3 PWR--> kytkettävä +12V
#2 COIL - --> Puolan miinukseen
#1 GND--> Maihin

EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
20,40,60 ---> 7,8,9,10,19 (maadoitukset)
26 ---> 26 (TPS +5V)
46 ---> 7,8,9,10,15 (TPS - & CLT -)
47 ---> 22 (TPS signal)
22 ---> 37 (Bensapumpun rele)
7 ---> 21 (CLT signal)
58 ---> 32 (suuttimet)
59 ---> 34 (suuttimet)
21 ---> 30 ("tyhjäkäynti venttiili")
Ja sytkän olen johdottanut näin:
TFI MODULE WIRING
#6 PIP--> DB37 :n pin 24
#5 SPOUT--> DB37 :n pin 36
#4 START--> Startin herätteeseen
#3 PWR--> kytkettävä +12V
#2 COIL - --> Puolan miinukseen
#1 GND--> Maihin
-
- Ylläpitäjä
juu, no jos ei ala selviämään niin pitänee laittaa vanha sytkän ohjaus / vakio boxi kiinni ja kattoo tuleeko se bensa, ja antaako kipinää. Sit vaikka laittaa megan takasin.Jari H kirjoitti:Mulla ton Ediksen kanssa on käytössä Megan pin 24 ja 25, kun ohjaus on otettu Led 17:sta ja pin 36 on toimeton.
Megatunessa on valittuna "LED 17 Spark output A"
Tiiä sitten päteekö sama tohon sun systeemiin....
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Hall anturi nimen omaan pystyy ohjaamaan megaa, induktiivinen ei, se tarvitsee muunnospiirin. Sytkäboxia taas käytetään puolan ohjaamiseen.Jari H kirjoitti:Just tommonen.ford85 kirjoitti:Tällänen jakaja mulla on, kuva siinnä heti ekalla sivulla. Ei kai tässä mitään alipainesäätöä ole, ei tuosta lähde kuin tuo johtonippu.
http://community.webshots.com/user/lehko
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin pelkkä Hall anturi ei pysty ohjaamaan Megaa vaan tarvii erillisien sytkäboxin vahvistimeksi.
Jesse T antaa varmaan tieteellisen selvityksen.
Itellä on Edis joten jakajaa tarvii vain öljypumppu.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Ylläpitäjä
Fullspeed kirjoitti:Hall anturi nimen omaan pystyy ohjaamaan megaa, induktiivinen ei, se tarvitsee muunnospiirin. Sytkäboxia taas käytetään puolan ohjaamiseen.Jari H kirjoitti:Just tommonen.ford85 kirjoitti:Tällänen jakaja mulla on, kuva siinnä heti ekalla sivulla. Ei kai tässä mitään alipainesäätöä ole, ei tuosta lähde kuin tuo johtonippu.
http://community.webshots.com/user/lehko
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin pelkkä Hall anturi ei pysty ohjaamaan Megaa vaan tarvii erillisien sytkäboxin vahvistimeksi.
Jesse T antaa varmaan tieteellisen selvityksen.
Itellä on Edis joten jakajaa tarvii vain öljypumppu.
Eli en tarvitse kuin erillisen sytkäboxin vahvistamaan signaalia? mistäs noita sytkäboxeja saa?
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Sytkän "boxeja" löytyy tarvikeliikeistä.ford85 kirjoitti:juu, no jos ei ala selviämään niin pitänee laittaa vanha sytkän ohjaus / vakio boxi kiinni ja kattoo tuleeko se bensa, ja antaako kipinää. Sit vaikka laittaa megan takasin.
Näin itsellä tehty myös.Sytkä alkuun hoidettu toimimaan (ainakin paikallaan ollessa,tänään haalealla koneella lähti käymään samalla lailla kuin olisi ollut cossunsytkän ohjaus käytössä

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
Voisko joku tarkentaa millainen sen pitäisi olla? malli tai varaosanumero olisi paikallaan.Aksu kirjoitti:Sytkän "boxeja" löytyy tarvikeliikeistä.ford85 kirjoitti:juu, no jos ei ala selviämään niin pitänee laittaa vanha sytkän ohjaus / vakio boxi kiinni ja kattoo tuleeko se bensa, ja antaako kipinää. Sit vaikka laittaa megan takasin.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Eli esimerkiksi Bosch 0 227 100 137 / 0 227 100 139 ja niiden korvikkeet. Tuolla sivulla on lista autoista mistä niitä mm. löytyy.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Itse itselleni vastaen ja muillekkin tiedoksi:glue kirjoitti:Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa (cosa megasquirtnedis):
Ennenkun auton käynnistää, käynnistysjönnite on 0V. Kun auton käynnistää, se on 12V. Ja sitten se erikoisuus.. auton kun sammuttaa jää käynnistysjännitteeseen haamuna joku reilu 3V, joka kuitenkin pitää releen päällä ja auton käynnissä. Valot päällä sammuu, kun on kuormaa. Vähän epäkäytännöllinenMistähän tuo jännite mahtaa tulla? (Autoon integroitu tietokone on ollut irrotettuna, samoin radio ja muut ylimääräiset hilavitkuttimet)
Sitten auto ei joskus lähde käyntiin millään. Kerran jätti paikallisen fordin pihalle, menin myöhemmin "korjaamaan" sitä, mutta lähtikin käyntiin ettei mitään. Tänään teki saman tallin pihalle, kolvailtiin jotain juotoksia uusiksi boxista, mutta ei ole varmuutta auttoiko se vai korjaantuiko vika taas itsestään. Vaikuttaisi että suuttimet ei saa ohjausta. Megatuneen tulee kierroslukutieto ja edis paukuttaa kipinää. Tulpat kuivat. Bensapumput käyvät. Tämä on tapahtunut molemmilla kerroilla lämpöisellä koneella muutaman minuutin seisonnan jälkeen.
Että sellaiset pähkinät
Eli ongelma oli kuitenkin asetuksissa. Käytössä on delphin 900cc suuttimet joten tyhjäkäynti ja käynnistys vaiheissa on aukiolot todella pienet. Lämpöisellä koneella, jos auringonpilkut olivat väärin ja starttaus kierrokset jäivät alle jonkun tietyn pisteen (200rpm?), jäi suuttimien aukioloaika niin pieneksi ettei ne auenneet ollenkaan. Tähän auttoi kun cranking rpm:n tiputti minimi arvoon (olisko ollut 100rpm).
Taas ajeltiin viikonverran ennekun taas jäätiin tankkauksen jälkeen kylmäasemalle sahailemaan. Taaskaan ei ilmeisesti suuttimet auenneet. Lisäämällä cranking settingsseistä Standart Priming Pulse Width:iä alkoi taas kone käynnistymään. Ja onkin sen jälkeen taas toiminut. Kylmänä vaan tuppaa saamaan liikaakin bensaa käynnistyksessä ja tuppaa käymään kahdella/kolmella sylinterillä hetken. Hankalaa venkslausta, kun on noin isot suuttimet..
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Olisi tuolla kylillä kaupan Megasquirtti joka on versiota 2.2, hintakin on sopiva jotta voisin tuota harkita vaikkei olekaan nyt ihan ajankohtainen. Siinä vaan on sellainen pointti että tuo ei ole ollut vielä koskaan kiinni, joten testatahan sitä pitäisi ennenkun alkaa kauppoja tekemään. Löytyisikös keltään tässä eteläsuomen aluella sitä stimulatoria jolla tuota voisi testailla? Ei tarvitse lähetellä mihinkään, tulen kyllä ihan paikan päälle testaamaan jos joku paikka vaan löytyisi.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Moi,Krisse kirjoitti:Olisi tuolla kylillä kaupan Megasquirtti joka on versiota 2.2, hintakin on sopiva jotta voisin tuota harkita vaikkei olekaan nyt ihan ajankohtainen. Siinä vaan on sellainen pointti että tuo ei ole ollut vielä koskaan kiinni, joten testatahan sitä pitäisi ennenkun alkaa kauppoja tekemään. Löytyisikös keltään tässä eteläsuomen aluella sitä stimulatoria jolla tuota voisi testailla? Ei tarvitse lähetellä mihinkään, tulen kyllä ihan paikan päälle testaamaan jos joku paikka vaan löytyisi.
mulla on stimulaattori jolla saa testailla. Samalla voi vilkaista yhtä MS+Edis4 asennusta jos kiinnostaa. Stimulaattori asustaa Nurmijärvellä Rajamäen kylällä.
- Kimmo
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Onko kukaan löytänyt muuten mitään virheitä noista mun kytkentä merkinnöistä? Tuli vaan mieleen, että jos joku typo on sattunut tuonne niin ilmoittakaa ihmeessä, ettei kukaan muu hyödynnä vääriä kytköksiä.
Siis tuo mikä alkaa:
EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
jne.
Siis tuo mikä alkaa:
EEC-IV ---> DB37
37 ---> 28 (+12V päävirta squirtille)
jne.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No kyllä kiinnostaa! Ensi viikolla on tarkoitus vähän kierrelle mualimaa, mutta jos sen jälkeen olen vielä niin rahoissani että pystyn tuon ostamaan niin palataan asiaan. Voisit vaikka heittää puhelinnumeroa privaattiin.Kimmo's kirjoitti:mulla on stimulaattori jolla saa testailla. Samalla voi vilkaista yhtä MS+Edis4 asennusta jos kiinnostaa.
-
- Ylläpitäjä
Mulla on tullut muutamia kymysyksiä mieleen, kun on tullut tämä topicci nyt luettua alusta loppuun ja tarkoitus olisi cvh efi turbo rukata toimintaan ensi kesänä. Elikkäs mulla on valmiina täydellinen 1.6 cvh efin tekniikka mk5 escosta, joka siis tulee tuohon projekti mk3:een. Ilmeisesti tarpeisiini paras MS on tuo 2.2. Mitenkäs on tuon mk5 efin johtosarjan kanssa, että tarviiko siihen mitään lisää tehdä? Ilmeisesti MS:aan saa tuon efin boxin liittimen, joten pitäisi saada suoraan kiinni alkuperäiseen johtosarjaan? Entä toimivatko kaikki alkuperäiset anturit ja tarviiko mitään olennaista lisätä?
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Perus MS:n saa EFi:n johtosarjaan kätevästi vaikka tälläisellä.Kehmu kirjoitti: Ilmeisesti tarpeisiini paras MS on tuo 2.2. Mitenkäs on tuon mk5 efin johtosarjan kanssa, että tarviiko siihen mitään lisää tehdä? Ilmeisesti MS:aan saa tuon efin boxin liittimen, joten pitäisi saada suoraan kiinni alkuperäiseen johtosarjaan?
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Purin tuossa tuollaisen 90 mallisen 1.1 Fiestan missä oli se sellainen EDIS4:ltä näyttävä ECS loota (No, ECSissä on alipaineletkun liitäntä) ja sen liitin on kovasti EDIS4 liittimen näköinen, siis tällainen. Liittimen muoto on täysin tuon kuvan näköinen ja pinnien määräkin on sama.
Kysymys kuuluukin nyt että onko tuo liitin oikeastikin käypänen EDIS4 lootaan? Voisi ruveta vaikka johtosarjan väsäilyä katselemaan jos tuohon saisi varmuuden, EDISiä ei ole vielä tullut hommattua.
Mitäs tuollaisessa ECS modulissa muuten on 'vikana' ettei se MS:n kaveriksi käy EDISin korvikkeeksi?
Kysymys kuuluukin nyt että onko tuo liitin oikeastikin käypänen EDIS4 lootaan? Voisi ruveta vaikka johtosarjan väsäilyä katselemaan jos tuohon saisi varmuuden, EDISiä ei ole vielä tullut hommattua.
Mitäs tuollaisessa ECS modulissa muuten on 'vikana' ettei se MS:n kaveriksi käy EDISin korvikkeeksi?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
ECS moduuli on itsenäinen. Siellä on kartta sisällä eikä se tarvitse ecu:lta mitään tietoa. Kierroslukutieto tulee kampianturilta ja paine omalta mapilta. Toki tuollaista voisi käyttää missä projektissa vaan, mutta kartta on sitten täysin kiinteä. Liitin on kyllä varmastikin sama.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Edis liitin on just senverran erillainen ettei käy suoraan.JesseT kirjoitti: Liitin on kyllä varmastikin sama.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.