pitäis 2" tai 2.5" vaimentimia saada 2kpl mahdollisimman pitkiä ja ns. huilu mallisia.
äänenvaimentimet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
äänenvaimentimet
onko tietoa mistä sais halvat ja hyvin vaimentavat läpivirtaavat mahdollisimman pitkät vaimentimet?
pitäis 2" tai 2.5" vaimentimia saada 2kpl mahdollisimman pitkiä ja ns. huilu mallisia.
pitäis 2" tai 2.5" vaimentimia saada 2kpl mahdollisimman pitkiä ja ns. huilu mallisia.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
ParDe
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
pönttö
Martelius. Ei muita vaihtoehtoja.
(JOS NÄKYY HYMIÖITÄ niin pönttökaaviot eivät näy oikein!!!! eli poistakaa hymiömoodi )
Kiikari, huilu eli LÄPIVIRTAAVA --->---|::::::|----->- (näkyy läpi suoraan. (suora reikäputki))
Puolittain läpivirtaava ----->---|....---|----->---- Reikäputki tekee MUTKAN, eli sisään tulo ja ulostulo ovaalissa pöntossä siten että sisään on esim oik. laidassa ja ulos vas. laidassa. MUTKA.... (esim: 2x45ast.)
Perusvaimennin, päätevaimennin jne jne.....
---->----||::::::::|
|::::::::::||----->----
Reikäputkia 2kpl. Sisään tuloreikäputken päässä peltilappu. Eli pkaasu pakotetaan reikäputken reistä villoihin ja siten toiseen reikäputkeen...
Marteliusksen yleismallit noin 25-80e.
Jos kiikarimalli houkuttelee niin harkitse sellaista jossa sisäänmeno esim 63mm ja ulos 58mm... Eli pakotat osittain kaasun kiertämään... TAI tee kuten mulla eli valitse putkikoko järkevästi. Itsellä seuraava katin jälkeen:
Katille 65mm, kisa katti 65mm jonka jälkeen supiste 58 ja pöntölle (55mm sisäreikä.) Pönttö suunnillee käsijarrukahvan kohdalla ja siitä puskurille 2" pöntöt (55mm) ja 2" putki.
2,0 vapari 4syl Bensa. Tuollainen suunniteltiin fokukseen itsensä Arto Marteliuksen kanssa ja toimii loistavasti. reilu 10 hv ja 16Nm. _Todella_ hiljainen, paitsi +3500 rpm... Tyhjäkäynnilla matala. Itsellä yhteensä kisakatin lisäksi 2 kiikaripönttöä 2" ja Yksi LYHYT puolittain läpi loivalla kurvilla.
Putkiston pitäisi riittää arton mukaan noin 200hv tuollaisenaan.
2 1/4" noin 250 ja 2,5 siitä ylösp.......
Mikäli pidät maltillisen putkikoon niin virtauspainen putkessa pysyy suurena. Tällöin kiikari pönttö toimii kun pakokaasu pääsee oman paineensa avulla purkautumaan osittain reikäputkesta. Mikäli laitat vakio ohc 2,0 sierraan marteliuksen putken niin tulee aikas kovat pörinät, koska virtauspaine on liian heikko 2,5" putkessa jolloin vaimentajat eivät toimi oikein. Mutta jos pistät räyhemmän nokan ja paranna ruttua ja kantta niin ääni usko tai älä hiljenee..
Käytä järkeä.
(JOS NÄKYY HYMIÖITÄ niin pönttökaaviot eivät näy oikein!!!! eli poistakaa hymiömoodi )
Kiikari, huilu eli LÄPIVIRTAAVA --->---|::::::|----->- (näkyy läpi suoraan. (suora reikäputki))
Puolittain läpivirtaava ----->---|....---|----->---- Reikäputki tekee MUTKAN, eli sisään tulo ja ulostulo ovaalissa pöntossä siten että sisään on esim oik. laidassa ja ulos vas. laidassa. MUTKA.... (esim: 2x45ast.)
Perusvaimennin, päätevaimennin jne jne.....
---->----||::::::::|
|::::::::::||----->----
Reikäputkia 2kpl. Sisään tuloreikäputken päässä peltilappu. Eli pkaasu pakotetaan reikäputken reistä villoihin ja siten toiseen reikäputkeen...
Marteliusksen yleismallit noin 25-80e.
Jos kiikarimalli houkuttelee niin harkitse sellaista jossa sisäänmeno esim 63mm ja ulos 58mm... Eli pakotat osittain kaasun kiertämään... TAI tee kuten mulla eli valitse putkikoko järkevästi. Itsellä seuraava katin jälkeen:
Katille 65mm, kisa katti 65mm jonka jälkeen supiste 58 ja pöntölle (55mm sisäreikä.) Pönttö suunnillee käsijarrukahvan kohdalla ja siitä puskurille 2" pöntöt (55mm) ja 2" putki.
2,0 vapari 4syl Bensa. Tuollainen suunniteltiin fokukseen itsensä Arto Marteliuksen kanssa ja toimii loistavasti. reilu 10 hv ja 16Nm. _Todella_ hiljainen, paitsi +3500 rpm... Tyhjäkäynnilla matala. Itsellä yhteensä kisakatin lisäksi 2 kiikaripönttöä 2" ja Yksi LYHYT puolittain läpi loivalla kurvilla.
Putkiston pitäisi riittää arton mukaan noin 200hv tuollaisenaan.
2 1/4" noin 250 ja 2,5 siitä ylösp.......
Mikäli pidät maltillisen putkikoon niin virtauspainen putkessa pysyy suurena. Tällöin kiikari pönttö toimii kun pakokaasu pääsee oman paineensa avulla purkautumaan osittain reikäputkesta. Mikäli laitat vakio ohc 2,0 sierraan marteliuksen putken niin tulee aikas kovat pörinät, koska virtauspaine on liian heikko 2,5" putkessa jolloin vaimentajat eivät toimi oikein. Mutta jos pistät räyhemmän nokan ja paranna ruttua ja kantta niin ääni usko tai älä hiljenee..
Käytä järkeä.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
no nyt on putkikoko 2" ja ja 2kpl simonssin läpivirtaavia pönttöjä, eli 1/putki, ääni on ihana kamala, tyhjäkäynnilläkin pitää melkeen huutaa jos haluaa viestin perille
2" putkella ainakin paine on kohdallaan kun tuntuu että tavarat lentelee sielä pakoputkien läheisyydessä.
marteliuksen valikoima pitäis käydä kyllä läpi, nämä "simons" pöntöt on mun mielestä aikahuonoja, ei tunnu vaimentavan juurikaan mitään.
2" putkella ainakin paine on kohdallaan kun tuntuu että tavarat lentelee sielä pakoputkien läheisyydessä.
marteliuksen valikoima pitäis käydä kyllä läpi, nämä "simons" pöntöt on mun mielestä aikahuonoja, ei tunnu vaimentavan juurikaan mitään.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
saastamoinen/kansiset oy mulle tota kiikari marteliusta suositteli. on kuulemma saatu hyviä vääntöjä tolla. hmm, mulla taitaa olla vikaa vaimentimessa.
martelius on siitä hyvä, kun polkee pimeässä niin ei näy kipinäsuihkua= ei pala villat sisältä. hyvä vaimennin, ainakin jos vertaa simoon. mutta yhdellä vaimentimella toimii mun auto, ja on tarpeeksi hiljaiset äänet. ehkä.. 
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
onko tällänen kiikaritaneli kirjoitti:saastamoinen/kansiset oy mulle tota kiikari marteliusta suositteli. on kuulemma saatu hyviä vääntöjä tolla. hmm, mulla taitaa olla vikaa vaimentimessa.martelius on siitä hyvä, kun polkee pimeässä niin ei näy kipinäsuihkua= ei pala villat sisältä. hyvä vaimennin, ainakin jos vertaa simoon. mutta yhdellä vaimentimella toimii mun auto, ja on tarpeeksi hiljaiset äänet. ehkä..
ja missä kohtaa putkistoa on? alkupäässä vissiin?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
ParDen selvitys Marteliuksen vaimentimista on selventävä ja hyvä. Mielestäni molemmat Martelius ja Simons ajaa asiansa hyvin vapaavirtausvaimentimina. Jos euroja liikaa, niin merkin puolesta Applen vaimentimet.
Mulla alla 4xSimons Motonetistä. Hiljaiset alarundeilla, mut räyhää kun kaasu kaakossa.
Mulla alla 4xSimons Motonetistä. Hiljaiset alarundeilla, mut räyhää kun kaasu kaakossa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
on noita putkistoja tullu tehtyä moneen biiliin motonetin putkiosilla, mutta tuntuu että ei ole vaihtoehtoja ja pitää tehdä taas niistä.samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
kävi mielessä että jos yhdistäis peltisarjojen 2" lähdöt melkeen hetiyhteen 2.5" putkeen, niin sais 2kpl 2.5" vaimentimia, vaimentaiskohan paremmin, ainakin tulis kevyempi kun tulis vaan 1putki.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
taneli
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
mun matolaatikko ei suostu avaamaan marteliuksen sivuja.. mutta se on sellainen n 60cm pikä mötikkä.. tarkkoja mittoja en muista. aikasta iso kuitenkin. mulla se on taka-akselin jälkeen, eli perä-osastolla..
äänet on mun mielestä ihan sopivat. naapurin mummelit voivat olla toista mieltä. 
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
noniin, nyt on hiljasemmat äänet kuin koskaan ennen, tein tuningia ja asensin 2.5" marteliuksen vaimentimen.
etuputki + vaimennin vielä kun tekee taka-akselin ylityksen ja toiselle puolelle levoton rallipönttö, niin alkais varmasti olemaan äänet hyvällä mallilla. mistähän nykyisin saa niitä 2.5" sisää ja kartio -> 4" isoja "ralli" vaimentimia?
etuputki + vaimennin vielä kun tekee taka-akselin ylityksen ja toiselle puolelle levoton rallipönttö, niin alkais varmasti olemaan äänet hyvällä mallilla. mistähän nykyisin saa niitä 2.5" sisää ja kartio -> 4" isoja "ralli" vaimentimia?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
jleinon2
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
oisko kellään tietoa, mistä saisi rosterisia etupönttöjä?
Takapönttöjä löytyy kyllä jokapaikasta, mutta mistä löytäisi 2" etupöntön...
Pitäisi ruveta rakentamaan etuputkea, rosterinen loppuputki jo löytyy...
Takapönttöjä löytyy kyllä jokapaikasta, mutta mistä löytäisi 2" etupöntön...
Pitäisi ruveta rakentamaan etuputkea, rosterinen loppuputki jo löytyy...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
TC:hen oon alkanut jo mielessäni suunnittelemaan putkistoa... Mikä on paras vaimennin joka kestää ja virtaa, mutta myös vaimentaa ääniä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Nuot on varmaan niitä samoja virolaisia rosteri pönttöjä ku mitä täälläkin myydään.samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
Itel oli tuommonen jäärata riesan takapönttönä. Ainakin villat tuntu olevan vähän löyhässä kun putkenpää oli aina kuin siellä sisällä olis parta kasvanu. Semmoistä nöyhtää pöllyytti pihalle. Liekö sitten ettei välttämättä tykännyt liekityksestä+kovemmasta painepiikistä aina välillä.
Ainakin nuilla rosterisilla saa järkky matalat äänet.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Eikun ne on samoja kiinalaisia pönttöjä joita jokapaikassa myydään. Sieltä Kiinasta saa millaisia pönttöjä haluaa, vaikka Hartza -logollaEemeli kirjoitti:Nuot on varmaan niitä samoja virolaisia rosteri pönttöjä ku mitä täälläkin myydään.samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
aivan loistava putkisto tuli kun pisti heti alusta 2" putket yhteen 2.5" putkeen ja löi takapenkin kohdalle yhden ovaalin 2.5" MARTELIUS vaimentimen ja taka-akseli ylityksen jälkeen toisen 2.5" MARTELIUS pöntön mikä on pyöreä, tuli TODELLA hiljainen. Simonssin pöntöillä ei varmasti olis päässy samaan, niissä on se kuori jotain sellasta alumiinia tai muuta ihmeellistä kamaa kun koputtelee sitä.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
ParDe
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
pönttö
Marteliuksen pöntöissä KAIKISSA paskaratamöyköissä on kaksoislaippa:
Materiaali ferriittirosteri päällä ja alla norm. sinkki.
ilmaa voi olla välissä noin 0,1-0,5mm.
Päädyt sinkittyä 1,6mm.
vaippa: 2x0,75
Putki: normaali musta, noin 2mm seinä.
Kasaus: Prässi./ TIG
Materiaali ferriittirosteri päällä ja alla norm. sinkki.
ilmaa voi olla välissä noin 0,1-0,5mm.
Päädyt sinkittyä 1,6mm.
vaippa: 2x0,75
Putki: normaali musta, noin 2mm seinä.
Kasaus: Prässi./ TIG
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
-Tate-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
Tharkad
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Noi walkerit vaan ruostuu puhki ennen kun kerkee tarrat ees irtoomaan-Tate- kirjoitti:Itsellä nyt walkerin suoria vaimentajia benarissa ja en kyllä niitä simonin pönttöjä mihinkään laita enää..Sen verta kauheet äänet niistä saa.
Walkeria saa ainakin vielä 2,5" koossa.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä ero noissa Marteliuksen ja Simonssin saman kokoisissa perus läpivirtaavissa on? Miksi esim. porukkaa sanoo että Simons ei vaimenna niinkuin Martelius? Itse olen onnistunut luomaan Simonssin läpivirtaavilla suht' hiljaisen kokonaisuuden.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Timppa
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
samaa mieltä,mulla alla 3 x simons(1x2,5" ja 2x2"),ei valittamista.vordson kirjoitti:ParDen selvitys Marteliuksen vaimentimista on selventävä ja hyvä. Mielestäni molemmat Martelius ja Simons ajaa asiansa hyvin vapaavirtausvaimentimina. Jos euroja liikaa, niin merkin puolesta Applen vaimentimet.
Mulla alla 4xSimons Motonetistä. Hiljaiset alarundeilla, mut räyhää kun kaasu kaakossa.
vordson,onko meidän autoissa liian vähän voimaa,kun ei saada ääntä aikaan ?
ovat muuten jo kolmatta kesää käytössä,eli ei siis ihan uudet,ja menee aikalailla pakokaasua läpi niistä
eli turha simonssia haukkua sen enempää ku muitakaan,tehdään enemmän ja puhutaan vähemmän.
Timppa 24V
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mites onko purukalla kokemuksia mimmoset äänet lähtis yhellä tommosella simonssin 30cm pitkällä 2'' läpivirtaavalla vaimentimella? vaimentaako tommonen yksinään mitään ja onko ääni enempi matala vai korkee rääyntä?
Kun pitäs tohon talvibemuun saada vähän matalempaa pörinää niin tommosen simonssin sais ainakin suht halvalla mutta tekeekö sillä sitten mitään niin... Kun nykyään siinä on vaan yks tyhjä pönttö takana niin äänet on aika korvia raastavat
niin aattelin et jos sen korvais tolla simonssilla
mitään hiljasia ääniä ei oo tarvetta saada mutta ees vähän sivistyneemmät
Kun pitäs tohon talvibemuun saada vähän matalempaa pörinää niin tommosen simonssin sais ainakin suht halvalla mutta tekeekö sillä sitten mitään niin... Kun nykyään siinä on vaan yks tyhjä pönttö takana niin äänet on aika korvia raastavat
mitään hiljasia ääniä ei oo tarvetta saada mutta ees vähän sivistyneemmät
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Se pitää matalilla kierroksilla voimakasta pörinää, joka voimistuu varsin raastavaksi mekkalaksi kun polkaisee kaasua... Saa niillä Simonsseilla äänenpaineen siedettäväksi kunhan niitä laittaa riittävästi, mutta tuo yksi ei paljoa parane suorista rööreistäjesse1987 kirjoitti:Mites onko purukalla kokemuksia mimmoset äänet lähtis yhellä tommosella simonssin 30cm pitkällä 2'' läpivirtaavalla vaimentimella? vaimentaako tommonen yksinään mitään ja onko ääni enempi matala vai korkee rääyntä?
mitään hiljasia ääniä ei oo tarvetta saada mutta ees vähän sivistyneemmät
Mertie pub & 3D
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
juu no pitää vissiin huomenna käydä ostamassa yks tommonen kokeeks ja kattoo mitenkä äänet muuttuu ja jos vielä kaipaa lisää vaimennusta niin sit laittaa eteen toisen kaveriks
pitäskö sinne eteen muuten sitten laittaa semmonen ohuempi huilu tms. joka poistas vaan niitä ns. korkeita ääniä, et ei laita toista isoa eteenkin vai?
pitäskö sinne eteen muuten sitten laittaa semmonen ohuempi huilu tms. joka poistas vaan niitä ns. korkeita ääniä, et ei laita toista isoa eteenkin vai?
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa.MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Hah hah... Kyllä on heikosti asiat jos auton kulku on muutamasta ekstra kilosta kiinni. =) Oikeesti, jos haluaa tehdä sopivan putkiston läpihengittävillä vaimentimilla, täytyy sinne laittaa muutama enempi. Turbo-autoissa itse ahdin auttaa paljon ja tällöin ei tarvita välttämättä kuin se yksi pönttä sinne ihan päähän. Jos haluaa kevyen putkiston, niin reflektori vaimentimella saa aikaan hyvän, mutta se ei olekaan läpihengittävä enää.Hesus kirjoitti:Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa.MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
En minä silti mitään vaimentimitsta tiedä. Kuhan kokeilen mita tapahtuu ja jne jne. Ainut mitä nyt oon saanut selville niin jos V-koneessa haluaa sen rääkäisyn pois siinä 3-4000 kohdilla, pitää eteen laittaa yhdet pöntöt.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
rääkäsyhän on just hieno,,,..rrrräääähhiiinääää....ja sit mennääääää...MouTine kirjoitti:Hah hah... Kyllä on heikosti asiat jos auton kulku on muutamasta ekstra kilosta kiinni. =) Oikeesti, jos haluaa tehdä sopivan putkiston läpihengittävillä vaimentimilla, täytyy sinne laittaa muutama enempi. Turbo-autoissa itse ahdin auttaa paljon ja tällöin ei tarvita välttämättä kuin se yksi pönttä sinne ihan päähän. Jos haluaa kevyen putkiston, niin reflektori vaimentimella saa aikaan hyvän, mutta se ei olekaan läpihengittävä enää.Hesus kirjoitti:Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa.MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
En minä silti mitään vaimentimitsta tiedä. Kuhan kokeilen mita tapahtuu ja jne jne. Ainut mitä nyt oon saanut selville niin jos V-koneessa haluaa sen rääkäisyn pois siinä 3-4000 kohdilla, pitää eteen laittaa yhdet pöntöt.