Escort mk2.sen perä lukolliseksi

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Escort mk2.sen perä lukolliseksi

Viesti Kirjoittaja jtk » Su Heinäkuu 9. 18:41:19 2006

Hupsista vain..taitaa olla ensimmäinen kerta kun tähän osioon(classic) kajoan kun ei oikein ollut tarvetta,mutta nyt on ääni muuttunut kellossa.
Mikä mahtaa olla sellainen takavetovoortti joka kuopii vain toisella takatassulla..kysyn vain.Nyt tarttis opiskella perätietoutta..siis niinkun auton suhteen :wink:
KYSYMYS KUULUUKIN:mikä lukkoperä escoon(2.0i tbo "92kw",sierran 5vaiht.) jos/kun siinä nyt vakio? perä ja näyttää tälläiselle wannabe asentajallekkin varsin yksinkertaiselta toi perä-aihe kaikkine mahdollisine vaihtamisineen.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Su Heinäkuu 9. 19:29:32 2006

Atlas kestävä mut kallis, Volvon aika edullinen ja hyvä, Hiacen tms ?? Kyl vaihto ehtoja on, itellä kans tarves jonkinlaiselle Jos vielä saksalainen alla ja kestänyt kun varovaisia lähtöjä ottanut. 8) 8)
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Heinäkuu 15. 22:25:06 2006

Ite ajattelin laittaa 1030 volvon alumiiniperän ja kaventaa sitä se noin 3 cm.Danan lukkoa suunnittelin siihen mut oon kuullut että ralliporukalla niitä on mennyt ei siis hajonnut vaan ruvennut pienessä ajassa luistaan en sitten tiedä itellä tulee katuautoon.
Viimeksi muokannut Tupi, Su Elokuu 13. 19:09:53 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Heinäkuu 16. 23:28:39 2006

Dana kestää ja toimii hyvin kun esijännittää sitä shimmaamalla n. 17kg momenttiin ennen asennusta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Heinäkuu 17. 20:37:11 2006

Tupi kirjoitti:Ite ajattelin laittaa 1030 volvon alumiiniperän ja kaventaa sitä se noin 9 cm.
juu ite kans kävin urkkimas "isojenpoikien" kirjoittelua rallinetissä ja siel samaa pähkäiltiin ett 740 volvon perä ja niitäkö ois kahdenlaisia 1030 ja 1031 tjtn :shock: ja 240tbon peräkin ilmeisesti kävis...
noh tankoprojekti aloitettu kuitenki..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Heinäkuu 20. 21:42:30 2006

Tietoa kellään missä 240 malleissa tarkalleen ottaen on tuota alumiini murikkaista perää?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Heinäkuu 21. 16:38:48 2006

Varmaan tuoreemmissa a-ryhmäläisisissä, normimalleissa ei missään. Siinä 240 turbiinissakin on 1030 tai 1031, kaikissa 200/700/900:ssa on. Paitsi 760/960 multilinkit (alumiininen retkuperä). Kakssatasissa tietysti vaan kapeempana.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Heinäkuu 22. 16:41:37 2006

On sitä löytynyt normi 240 volvoistakin sekä ambulanssi ja ruumisautomalleissa on sitä ollut.perkeleen vaikea löytää tuollainen akseli,yksi meni juuri sivusuun :(
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 22. 18:02:54 2006

Millasia välityksiä noissa Volvon perissä on saatavissa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Heinäkuu 23. 12:04:40 2006

3,31:1 3,54:1 3,73:1 ja 3,91:1 tuossa yleisimmät tiheämpiäkin on tullut vastaan jotain 4,1:1 yms. harvempiakin on kuutoskoneisista löytynyt.Itse ajattelin escorttiin laittaa tuollaisen 3,54 välityksen joka on sama kuin rs 2000 escossa.


Kertokaapa joku hyvä jarrupaketti taakse jolla mahtuu 13" vanne ja sitten pitäisi olla vaijerilla toimiva käsijarru. Mistä autosta satula?joku sellainen yleinen johon saa helposti jarrupalat ja huoltosarjat levyjä löytyy kyllä moneen lähtöön.
Viimeksi muokannut Tupi, Su Elokuu 13. 19:12:30 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Heinäkuu 27. 21:45:19 2006

no niin A ryhmän alumiini murikkainen volvon akseli ostettu.Jarru hommat vielä auki missähän autossa olisi sellaiset satulat joissa olisi vaijerilla toimiva hydraulinen käsijarru?jotku yleisemmät kuin cossun.Niin ja jäähdyttämättömälle levylle ajattelin escon etulevyt laittaa taakse.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » To Heinäkuu 27. 22:04:12 2006

scorpion=samat ku kossun?

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Pe Heinäkuu 28. 9:39:19 2006

Ainakin volkkareissa golf/bora 98> eteenpäin löytyy vaijerilliset takasatulat ja noita on varmasti purkaamot täynnä..Bilteeman kuvastossa taitaa olla kans satuloita veijeri käsijarrulla, laadukkuudesta ei tietoa...

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » La Elokuu 5. 23:16:03 2006

Mulla G-mallin astran takasatulat (boschit) ja etu veto escon levyt ei jäähdytetyt, ihan hyvä paketti! ja halpa! Satulat purkaamolt 40e ja vaijerilla käsijarru, motonetist levyt muutama kymppi.
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Elokuu 10. 20:59:41 2006

ossi kirjoitti:Mulla G-mallin astran takasatulat (boschit) ja etu veto escon levyt ei jäähdytetyt, ihan hyvä paketti! ja halpa! Satulat purkaamolt 40e ja vaijerilla käsijarru, motonetist levyt muutama kymppi.

Onko sulla volvon perässä tuo kokoonpano?Minkälaisia välikappaleita piti satuloille tehdä vai sopiko suoraan?

Lisää volvon perään rakennettuja jarru kombinaatioita kaivataan.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Elokuu 10. 23:36:05 2006

Oisko volvon omat levyt ja satulat mitään?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Elokuu 11. 15:34:31 2006

ei taida mahtua 13" vanteen kanssa? Ja se volvon oma käsijarru on melko sekunda.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Takalevyistä

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Pe Elokuu 11. 18:11:28 2006

Kaikki levyyn vaikuttavat mekaaniset kässärit kai ovat nippanappa määräysten mukaisia. Volvon 460-satulat eivät liene muita huonompia ja ainakin niillä homma onnistuu. Esim. etuvetoEscon jarrulevyt sopivat lievällä koneistuksella.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Elokuu 14. 3:23:08 2006

Huomenna mittailen että miten saisin volvon omilla jarruilla sopimaan 13" vanteen jos ei muuta niin sorvaan levystä pois ja pistän jotku matalemmalla kiinnityksellä olevat satulat.Lisää jarruista yms asiaan liittyvästä voi kertoa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » To Elokuu 24. 0:18:42 2006

Ei ole mulla volvon perää mut esimerkkinä heitin. Mulla on itellä vielä sakuperä.
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Syyskuu 4. 19:56:34 2006

Eikö mahdukkin 253mm levyllä ja cossun satulalla 13" vanne?Kuinka syvä 253mm levy on vetariin vastaavasta pinnasta levyn sisäpinnalle?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Pe Syyskuu 22. 13:12:03 2006

mahtaako Atlas 4.11 olla liian tiheä kun tuo loota o 5v ja lyhentimellä..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Syyskuu 22. 17:15:53 2006

No se kepin juuressa oleva vaihteenvälin lyhenninhän ei liity mitenkään välityksiin :wink: :D

Riippuu tuo liian tiheä/harva paljon siitä mitä autolta haluaa

esim 175/70/13 renkailla ja 3.89 perällä on 80kmh nelosella noin 3000rpm ja sadassa 3500rpm ja vitosella sadassa 3000rpm ja 120kmh noin 3600rpm

Kyllähän se kiihtyy ihan mukavasti tuolla 4.11 mutta jos paljon matka-ajoa ajaa niin 3.54-3.89 väliltä saisi melkeen olla

Ja jos se kone on turbolla niin voimaa varmaan kuitenkin sen verran on että jaksaa mennä aika pirteästi myös vähän harvemmalla

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Syyskuu 22. 17:20:35 2006

Mulla on peugeot 205 gti:n takasatulat, on toiminut ihan hyvin ja on aika kevytrakenteiset. (ps. ei ole volvon perässä kiinni)
#6
Escort -75

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Syyskuu 22. 19:47:21 2006

jtk kirjoitti:mahtaako Atlas 4.11 olla liian tiheä kun tuo loota o 5v ja lyhentimellä..
Sinne vaan.. Tosin turbo jaksaa kyllä vetää harvempaakin.. Itelle tulee 4,63 ja 5-vaihteinen Riesan laatikko.. :wink: . taitaa olla työmatka ~15 km max tolle paketille..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vastaa Viestiin