Rst ahtopaineet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Rst ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja j.kangas » To Kesäkuu 22. 15:32:16 2006

Ongelma on hieman erikoinen koska ahtopaineita on hieman liikaa, noin 2.2bar ja pitäis saada tiputettua mutta miten? Muutenhan toi ei varmaan ole ongelma, mutta toi vakio kone ei varmaan kauhean kauaa tota kestä. Kaikki osat ovat vielä alkuperäisiä ja silti paineita vähän liikaa. Tietysti hukkaportinkellosta vois varmaan säätää, mutta vakio kellolla toi tuntuu vähän oudolta.
ESCORT MK3/4

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Kesäkuu 22. 17:00:59 2006

Kaikki letkut painekellolle ehjät ja kiinni?
Painekello ehjä? Koeta laittaa vaikka kompuralla ilmaa kellolle ja katsoa liikkuuko tanko. Jos åmål on kiinni niin voi vaikka ottaa liittimen irti niin pitäisi päästää kaikki paineet kellolle jos vaan sekin ehjä.

Jossain on vikaa, koska ei tuo vakiokello tuollaisia paineita pidä millään.
Ja kone ei varmasti kestä.

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » To Kesäkuu 22. 17:08:27 2006

Joo noi letkut tossa jo tarkistin ja ehjät oli kuten ämal ja kellokin liikku ihan hyvin. Äsköisellä koeajolla huomasin, että kierrosten rajoitinkin on kadonnut johonkin kun ei tuu rajaa vastaan vaikka kuinka painaa. Ihme homma sinänsä kun autoa ei ole muutettu mitenkään viime aikoina.
ESCORT MK3/4

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Kesäkuu 23. 0:56:09 2006

Jos oikeen ajaa paineen puolella ei pitäs kyllä kauaa kestää tommosia ahtoja. Kannattaa olla varovainen.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Kesäkuu 23. 8:21:03 2006

Kokeilin tossa aikani kuluksi vaihdella boksejakin ja kaikilla kolmella parilla teki samoin, eli ei minkäänlaisia rajoittimia ole enää olemassa. Toista åmål venttiiliäkin tuli kokeiltua ja ei ollut mitään vaikutusta. Pitänee varmaan ottaa toi turbo irti ja katsoa on siellä jotain hämärää.
ESCORT MK3/4

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » La Kesäkuu 24. 9:58:21 2006

Tuli katsottua toi turbokin läpikohtaisesti ja ehjähän sekin näyttäisi olevan joten vian etsintä näköjään jatkuu vielä.
ESCORT MK3/4

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Kesäkuu 24. 13:37:35 2006

j.kangas kirjoitti:Tuli katsottua toi turbokin läpikohtaisesti ja ehjähän sekin näyttäisi olevan joten vian etsintä näköjään jatkuu vielä.


eihän vaan mittari kuseta??
ford escort´79 tic

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Kesäkuu 24. 13:40:06 2006

adh kirjoitti:
j.kangas kirjoitti:Tuli katsottua toi turbokin läpikohtaisesti ja ehjähän sekin näyttäisi olevan joten vian etsintä näköjään jatkuu vielä.


eihän vaan mittari kuseta??
tota munkin piti kysyä, eli muuttuko teho kun mittari alko tommosta näyttää?

äänestäkin melkeen kuulee onko siel oikeesti yli2bar.
Kauheesti ei kyl ehkä kannata nyt kaasua painaa...
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Su Kesäkuu 25. 9:39:16 2006

On se kahdella mittarilla kokeiltu ja kyllä siellä se +2baria on ja kyllä sen tosiaan äänestä huomaa ja tehotkin kasvoivat riittävästi.
ESCORT MK3/4

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 25. 10:06:22 2006

hukkis tai sen kello jumissa?

rst:n vakioahdin uskomatonta kyllä voi hetkellisesti ladata yli 2bar.. kokemusta on :-)

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Su Kesäkuu 25. 11:39:36 2006

Tuli tossa kokeiltua vähän pisempää kiihdytystä ja åmål venttiili ei ilmeisesti siitä oikein tykännyt kun meni kappaleiksi, joten nythän sen voi jättää pois. Pitää kokeilla mitä tapahtuu kun vaihtaa ton -31:sen kellon.
ESCORT MK3/4

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Kesäkuu 25. 12:43:52 2006

Ainakin sä koeponnistat sen koneen heti kunnolla :D

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Kesäkuu 26. 9:35:56 2006

Nyt on -31 kello kiinni ja åmål poistettu ja ahtoa on noin 1.8 bar. Eikös toikin ole vähän liikaa tolle kellolle?
ESCORT MK3/4

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Kesäkuu 26. 9:45:02 2006

Kannattaa tutkia hukkaPORTIN toiminta.
Vakioasetuksilla boksin pitäis katkaista meno 0,8-0,9 bar kohdalla, ja jos kierroksillakaan ei rajoita niin saatko jostain toisia bokseja lainaan? Jotta voit kokeilla onko ne ehjiä.

Vakiohiluilla ei kauaa tarvitse noita paineistuksia tehdä :)

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Kesäkuu 26. 10:39:47 2006

Hukkaporttikin on kyllä ihan kunnossa ja kolmilla eri bokseilla kokeiltu ja ei mitään vaikutusta, tuskin noi kaikki boksit voi olla samallalailla rikki.
Minkäs siellä oikein pitäis katkoa sitä ahtopainetta ynnä muita?
ESCORT MK3/4

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Kesäkuu 26. 11:39:23 2006

j.kangas kirjoitti:Hukkaporttikin on kyllä ihan kunnossa ja kolmilla eri bokseilla kokeiltu ja ei mitään vaikutusta, tuskin noi kaikki boksit voi olla samallalailla rikki.
Minkäs siellä oikein pitäis katkoa sitä ahtopainetta ynnä muita?
En nyt tiedä yhtään millanen on rst:n hukkaportti systeemi, mutta onko sulla nyt se kellon varsi niin "löysällä" kun sen saa? eli varsi niin pitkänä kun vain voi olla?

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Kesäkuu 27. 9:56:26 2006

[/quote]En nyt tiedä yhtään millanen on rst:n hukkaportti systeemi, mutta onko sulla nyt se kellon varsi niin "löysällä" kun sen saa? eli varsi niin pitkänä kun vain voi olla?[/quote]

Kyllähän niitä ahtoja saa tietysti tiputettua jos ajaa hukkaportti auki, mutta lieneekö pisemmällä aika välillä kannattavaa. Pitänee vaan ajella tolla 1.8bar niin kauan kuin kestää ja vaihtaa sitten parempi kone tilalle.

Kiitokset vastanneille.
ESCORT MK3/4

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Kesäkuu 27. 10:04:47 2006

j.kangas kirjoitti:Kyllähän niitä ahtoja saa tietysti tiputettua jos ajaa hukkaportti auki, mutta lieneekö pisemmällä aika välillä kannattavaa. Pitänee vaan ajella tolla 1.8bar niin kauan kuin kestää ja vaihtaa sitten parempi kone tilalle.
Sulla ei tosiaan taida tuo kello olla oikein säädetty! Ei sitä kelloa tarvii silleen säätää et hukkaportti on auki jo valmiiks, vaan vähän löysäät sitä vartta et portti yleensä pääsee aukeamaan.
Meneekös imusarjasta boksille letkua?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Kesäkuu 27. 10:17:36 2006

Ongelma on siinä, että vaikka sen säätää oikein niin ahtoja ei saa tiputettua kuin pitämällä porttia kokoajan vähän auki. Imusarjasta menee luonnollisesti letku boksille ja kaikki on muutenkin niin kuin pitää. Auto on toiminut 5 vuotta kyseisellä kokoonpanolla moitteettomasti, kunnes yhtenä päivänä.
ESCORT MK3/4

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Kesäkuu 27. 18:35:37 2006

j.kangas kirjoitti:Ongelma on siinä, että vaikka sen säätää oikein niin ahtoja ei saa tiputettua kuin pitämällä porttia kokoajan vähän auki. Imusarjasta menee luonnollisesti letku boksille ja kaikki on muutenkin niin kuin pitää. Auto on toiminut 5 vuotta kyseisellä kokoonpanolla moitteettomasti, kunnes yhtenä päivänä.
joko kokeilit toisella painemittarilla? esim hydrauliikka kaupasta neste vaimennettu wika.
ford escort´79 tic

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 27. 20:29:49 2006

Jos imusarjasta tai kompurakotelosta todellakin menee paine kellolle, ehjästä letkusta joka ei ole haaroitettu mistään bleederiletkusta, niin aivan varmasti ahtopaineet on kohdallaan. Edellyttäen että portin läppä pääsee liikkumaan vapaasti joka tilanteessa. Ettei sinne kellolle mene nyt väärä letku? Ei noin yksinkertaiseen järjestelmään voi tulla mitään vikaa, siis yksi letku ja painekello.... 8)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ke Kesäkuu 28. 9:46:45 2006

Arska kirjoitti:Jos imusarjasta tai kompurakotelosta todellakin menee paine kellolle, ehjästä letkusta joka ei ole haaroitettu mistään bleederiletkusta, niin aivan varmasti ahtopaineet on kohdallaan. Edellyttäen että portin läppä pääsee liikkumaan vapaasti joka tilanteessa. Ettei sinne kellolle mene nyt väärä letku? Ei noin yksinkertaiseen järjestelmään voi tulla mitään vikaa, siis yksi letku ja painekello.... 8)
Aivan samaa mieltä, että ei voi tulla vikaa mutta kun. Ei tosiaan ole kun yksi letku joka lähtee kompurakotelosta ja menee kellolle ja läppä pääsee liikkumaan kunnolla joka tilanteessa.
ESCORT MK3/4

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Kesäkuu 28. 10:26:30 2006

j.kangas kirjoitti:Aivan samaa mieltä, että ei voi tulla vikaa mutta kun. Ei tosiaan ole kun yksi letku joka lähtee kompurakotelosta ja menee kellolle ja läppä pääsee liikkumaan kunnolla joka tilanteessa.
Mitenkäs tiukalle se kello on säädetty?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ke Kesäkuu 28. 16:56:49 2006

Kellon säädöt on ollut samat vuodesta 2001 ja tähän asti on pelannut hyvin. Enpä taida tohon haaskata sen enempää aikaa, kun toistaiseksi tuntuu kestävän ton 1.8bar ihan hyvin ja seoksetkin ovat kohtalaiset.
Kiitän kaikkia jotka jaksoivat antaa neuvoja.
ESCORT MK3/4

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Kesäkuu 28. 17:53:01 2006

Härski äijä kun syöttää ke jetille 1,8 baaria :)

Vastaa Viestiin