Cossu escon ilmastoinnista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Cossu escon ilmastoinnista
eli ongelmana on ettei ilmastointi lähde päälle. Nappulaa kun painaa, valo syttyy, flektit lähtee pyörimään, mutta magneettikytkin ei vedä. Akulta suoraan kytkettäessä magneettikytkin vetää ja kompura toimii. Järjestelmässä on riittävästi painetta, se on mittaamalla todettu.
Edit: niin, järjestelmä toimi vielä marraskuussa kun auto haettiin, mutta talvella hallissa kokeilin ja ei enää pelannu. Ilmastointi ei kait ecu:lta tarvii mitään? Antaa vaan ecu:lle tiedon "ac päällä" ja ecu nostaa sit vähän tyhjäkäyntiä?
Edit: niin, järjestelmä toimi vielä marraskuussa kun auto haettiin, mutta talvella hallissa kokeilin ja ei enää pelannu. Ilmastointi ei kait ecu:lta tarvii mitään? Antaa vaan ecu:lle tiedon "ac päällä" ja ecu nostaa sit vähän tyhjäkäyntiä?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulla vastaavassa tilanteessa auttoi Maglitella kopauttelu kuivaimeen/sen kytkimeen. Sinullahan taisi olla kanssa R12 aineilla?
Viimeksi muokannut Sine, Ke Kesäkuu 14. 18:39:03 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Tähän päivään asti luulin, että on R12. Tänään kävin ammattiauttajalle näyttämässä tuota systeemiä, niin väitti ainaki että järjestelmä on muutettu R134 aineille.Sine kirjoitti:Minulla vastaavassa tilanteessa auttoi Maglitella kopauttelu kuivaimeen/sen kytkimeen. Sinullahan taisi olla kanssa R12 aineilla?
Piuhoja on ronkittu, kun heivattiin oma ecu olan yli. No tarvii tuohon täyskaasu kytkentään perehtyä vielä sen verran et kokeilla hyppylenkkiä tuon releen paikalle. Releen vaihdoin tänään jo uuteen.
Mutta vielä ennen sitä lyödä moukarilla painekytkintä

Edit: en muista tarkkaan korkeapaine puolen painetta, muistaakseni meni aika lähelle ylipaine rajaa, joka on vissiin n. 14,2
Edit2: Ei ainakaan painekytkimen koputtelu auttanut
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Oliko paine mitattu ennen kun purit autoa? Omassani oli ennen r12 ja hävisi aina talven seisonnan aikana paineet jolloin magneettikytkin ei kytkenyt kompuraa pääll. Viime kesänä laitoin sitten r134 ja luulin että taas oli tyhjentynyt talven aikana kun ei lähtenyt kompura pyörimään. Sitten heiluttelin yhtä johtoa ja avot jo lähti toimimaan
Eli ilmeisesti r134:set pysyy paremmin sisällä mutta teho on ihan eri luokkaa kun r12:ta. Mut nyt toimii ihan normaalisti.

Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Paine on mitattu tänään. Johtojakin tuli heiluteltua, runkattua ja vaikka mitä, ei apua.cossy kirjoitti:Oliko paine mitattu ennen kun purit autoa? Omassani oli ennen r12 ja hävisi aina talven seisonnan aikana paineet jolloin magneettikytkin ei kytkenyt kompuraa pääll. Viime kesänä laitoin sitten r134 ja luulin että taas oli tyhjentynyt talven aikana kun ei lähtenyt kompura pyörimään. Sitten heiluttelin yhtä johtoa ja avot jo lähti toimimaanEli ilmeisesti r134:set pysyy paremmin sisällä mutta teho on ihan eri luokkaa kun r12:ta. Mut nyt toimii ihan normaalisti.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Noi voihan hel.... Mä katon huomenna mistä ja mihin se johto menee jota heiluttelin jos siitä olis apua. Noi onko kyllä aika veemäisiä noi ilmastoinnit. Itse taistelin sen kanssa ties kuinka kauan ja kävin monessa paikassa.tony the tiger kirjoitti:Paine on mitattu tänään. Johtojakin tuli heiluteltua, runkattua ja vaikka mitä, ei apua.cossy kirjoitti:Oliko paine mitattu ennen kun purit autoa? Omassani oli ennen r12 ja hävisi aina talven seisonnan aikana paineet jolloin magneettikytkin ei kytkenyt kompuraa pääll. Viime kesänä laitoin sitten r134 ja luulin että taas oli tyhjentynyt talven aikana kun ei lähtenyt kompura pyörimään. Sitten heiluttelin yhtä johtoa ja avot jo lähti toimimaanEli ilmeisesti r134:set pysyy paremmin sisällä mutta teho on ihan eri luokkaa kun r12:ta. Mut nyt toimii ihan normaalisti.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Vika löytyy täyskaasu poiskytkennästä. Rele ei saa maadoitusta eikä näin anna ilmastoinnin lähteä päälle. No, tällä hetkellä paikoillaan jumitettu rele, eli ilmastointi kokoajan päällä. Vissiin alkuperäisen ecun kautta maadoituisi tuo rele? Pitää koittaa etsiä oikea karva tai laittaa maadoittumaan suoraan katkaisijan kautta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ilmaantui taas tuo vanha vika ilmastoinnissa/lämmityslaitteessa, joka vaivasi jo silloin kun auto haettiin. Eli toimii aluksi jonkin aikaa normaalisti (vaihtelevan aikaa), sitten pikku hiljaa hiipuu sisälle puhallus. Tämä siis riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Puhaltimen moottori pyörii kyllä, mutta ilma ei kulje sisälle, sulkee siis ilmeisesti jonkun läpän. Kun ilmastoinnin sulake ei ole paikoillaan, vikaa ei ilmene. Mikähän tuota mahtaa vaivata?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
luulen että jos pysäytät auton ja sammutat kaiken niin kohta huoaat että alkaa tulemaan vettä auton tulipellin kohdalta maahan.tony the tiger kirjoitti:Ilmaantui taas tuo vanha vika ilmastoinnissa/lämmityslaitteessa, joka vaivasi jo silloin kun auto haettiin. Eli toimii aluksi jonkin aikaa normaalisti (vaihtelevan aikaa), sitten pikku hiljaa hiipuu sisälle puhallus. Tämä siis riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Puhaltimen moottori pyörii kyllä, mutta ilma ei kulje sisälle, sulkee siis ilmeisesti jonkun läpän. Kun ilmastoinnin sulake ei ole paikoillaan, vikaa ei ilmene. Mikähän tuota mahtaa vaivata?
jos näin on niin sulla jäätyy ilmastoinnin kenno ja ei päästä ilmaa läpi.
syitä tähän on monia
1. riittämätön sisäflektin teho,päästää kennon jäätymään.
2. sisäilman suodatin tukossa ,liittyy edelliseen vikaan.
3. paisuntaventiili säädetty väärin ,työntää liikaa kamaaa kenolle ja jäätyy
4. paisunta venttiili jumissa auki.liikaa kamaa kennolle.
siinä muutama jos kennon jäätyminen lopettaa ilman virtauksen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Aivan, vettä tulee tulipellin kohdalta. Mutta mitenkäs selittyy se, että puhallus loppuu vaikka ilmastointi ei olisi kytketty päälle (en tosin ole kokeillut nyt kesäällä)? Minun ymmärtääkseni silloin kennon ei pitäisi päästä jäätymään?sierra friikki kirjoitti:luulen että jos pysäytät auton ja sammutat kaiken niin kohta huoaat että alkaa tulemaan vettä auton tulipellin kohdalta maahan.
jos näin on niin sulla jäätyy ilmastoinnin kenno ja ei päästä ilmaa läpi.
syitä tähän on monia
1. riittämätön sisäflektin teho,päästää kennon jäätymään.
2. sisäilman suodatin tukossa ,liittyy edelliseen vikaan.
3. paisuntaventiili säädetty väärin ,työntää liikaa kamaaa kenolle ja jäätyy
4. paisunta venttiili jumissa auki.liikaa kamaa kennolle.
siinä muutama jos kennon jäätyminen lopettaa ilman virtauksen.
Mistä löytyy paisuntaventtiili? Sitä ei varmaan ite parane mennä säätelemään?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jos ilmastointi jäätyy niin se ei jäädy jos pumppu ei pyöri.tony the tiger kirjoitti:Aivan, vettä tulee tulipellin kohdalta. Mutta mitenkäs selittyy se, että puhallus loppuu vaikka ilmastointi ei olisi kytketty päälle (en tosin ole kokeillut nyt kesäällä)? Minun ymmärtääkseni silloin kennon ei pitäisi päästä jäätymään?sierra friikki kirjoitti:luulen että jos pysäytät auton ja sammutat kaiken niin kohta huoaat että alkaa tulemaan vettä auton tulipellin kohdalta maahan.
jos näin on niin sulla jäätyy ilmastoinnin kenno ja ei päästä ilmaa läpi.
syitä tähän on monia
1. riittämätön sisäflektin teho,päästää kennon jäätymään.
2. sisäilman suodatin tukossa ,liittyy edelliseen vikaan.
3. paisuntaventiili säädetty väärin ,työntää liikaa kamaaa kenolle ja jäätyy
4. paisunta venttiili jumissa auki.liikaa kamaa kennolle.
siinä muutama jos kennon jäätyminen lopettaa ilman virtauksen.
Mistä löytyy paisuntaventtiili? Sitä ei varmaan ite parane mennä säätelemään?
eli jos menee tukkoon muulloinkin kun ilm ollessa päällä niin unohda edellinen.
yleensätämä jäätymis ongelma tulee esille helpommin kuumalla kun kylmällä säällä.
paisuntav entiiliä ei kannata säätää itse. sen pystyy tekemään todella ammattimainen ilmastointi asentaja. EI mikään ilmastointi täyttäjä automaattikoneen käyttäjä.
Ainoa mitä voit tehdä on katsoa kapilaari putken pään paikan, se pitää olla kennon lähellä (jos on pitkä putkinen).
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
- Paikkakunta: Urjala
lisää ilmastointi ongelmaa:
cossu esco makaa korjaamolla ilmastointi vian takia ja kompuraan pitäis löytää joku levy mitä magneettikytkin vetää.. (en ymmärrä näistä mitään)
olisiko ohc sierran kompurasta apuja eli olisko kompurat samoja? olis tollanen sierran kompura vaan tiedossa
cossu esco makaa korjaamolla ilmastointi vian takia ja kompuraan pitäis löytää joku levy mitä magneettikytkin vetää.. (en ymmärrä näistä mitään)
olisiko ohc sierran kompurasta apuja eli olisko kompurat samoja? olis tollanen sierran kompura vaan tiedossa
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kiikuta se sierran kompura korjaamolle ja kysy onko käypänenmk4zetec kirjoitti:lisää ilmastointi ongelmaa:
cossu esco makaa korjaamolla ilmastointi vian takia ja kompuraan pitäis löytää joku levy mitä magneettikytkin vetää.. (en ymmärrä näistä mitään)
olisiko ohc sierran kompurasta apuja eli olisko kompurat samoja? olis tollanen sierran kompura vaan tiedossa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyselläämpäs hiukan tämän topikin jatkeeksi tuosta ilmastoinnin johdotuksesta. Itsellä kun tuossa cossu eskossa on jälkikäteen asennettu orkkis ilmastointi paketti, mutta se oli rakennettu omilla johdotuksilla, jotka jo revin mäkeen ja ajattelin kytkeä sen auton alkuperaiseen johtosarjaan. Oletettavasti kaikkien mallien johtosarjoissa on valmiiksi kaikki johdot kytkentää varten? Ainakin kykimeltä löysin päällekytkennän johdon joka menee kuskin etulampun taakse, onko tämän johdon välissä valmiiksi se täys kaasu pois kykentä? Ja toinen kysymys mihin pitäisi tulla johdon pään joka kytkee sisäkierron solenoidin päälle, kytkimestä seurasin johtoa sulake boxille, mutta löytyisiko tuo johto valmiiksi konetilasta jostain? Sekä nähtävästi tuosta pienestä säliöstä puhaltimen vieressä pitää vetää letku imusarjaan jotta saadaan alipaine läppää ohjaavalle männälle, mitä tuo edellä mainittu solenoidi sitten ohjaa?
Ja voisiko joku luetella mitkä releet liittyvät ilmastoinnin toimintaan ja millä tavalla, jos mitkään?
Kiitos.
Ja voisiko joku luetella mitkä releet liittyvät ilmastoinnin toimintaan ja millä tavalla, jos mitkään?
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Arvauksia:tony the tiger kirjoitti:Ilmaantui taas tuo vanha vika ilmastoinnissa/lämmityslaitteessa, joka vaivasi jo silloin kun auto haettiin. Eli toimii aluksi jonkin aikaa normaalisti (vaihtelevan aikaa), sitten pikku hiljaa hiipuu sisälle puhallus. Tämä siis riippumatta onko ilmastointi päällä vai ei. Puhaltimen moottori pyörii kyllä, mutta ilma ei kulje sisälle, sulkee siis ilmeisesti jonkun läpän. Kun ilmastoinnin sulake ei ole paikoillaan, vikaa ei ilmene. Mikähän tuota mahtaa vaivata?
1) Lämppärintuulettimen moottorin hiilet väärin päin ja tuuletin pyörii väärään suuntaan? Tosin silloin pitäisi koko ajan puhalluksen olla heikkoa.
2) Voisiko Esco Cossussa olla samanlainen systeemi kuin Scorpiossa eli alipaineella tms. ohjataan ulko-/sisäkierron läppää. Voisiko läppä (esim. sisäkierron imurööri tukossa) tai alipaineen puute aiheuttaa, että puhallus sisälle loppuu jossakin vaiheessa?
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
1) Puhallin toimii muuten ihan normaalisti.Sine kirjoitti:Arvauksia:
1) Lämppärintuulettimen moottorin hiilet väärin päin ja tuuletin pyörii väärään suuntaan? Tosin silloin pitäisi koko ajan puhalluksen olla heikkoa.
2) Voisiko Esco Cossussa olla samanlainen systeemi kuin Scorpiossa eli alipaineella tms. ohjataan ulko-/sisäkierron läppää. Voisiko läppä (esim. sisäkierron imurööri tukossa) tai alipaineen puute aiheuttaa, että puhallus sisälle loppuu jossakin vaiheessa?
2) Kyllä kait, jotain alipaine-härdelli letkuja siellä on, sekä alipainemoottori ja säiliö. Säiliö ja moottori ovat uusia.
Muistaakseni R11 rele on täyskaasu pois kytkentä, sellainen pieni ruskea. Joku toinenkin rele siellä tuntuu napsuvan, mutta en ole ehtinyt tutkimaan mikä. Ja lisäksi flektien relettäkin kait ohjataan ilmastoinnin nappulasta.Perkele kirjoitti:Kyselläämpäs hiukan tämän topikin jatkeeksi tuosta ilmastoinnin johdotuksesta. Itsellä kun tuossa cossu eskossa on jälkikäteen asennettu orkkis ilmastointi paketti, mutta se oli rakennettu omilla johdotuksilla, jotka jo revin mäkeen ja ajattelin kytkeä sen auton alkuperaiseen johtosarjaan. Oletettavasti kaikkien mallien johtosarjoissa on valmiiksi kaikki johdot kytkentää varten? Ainakin kykimeltä löysin päällekytkennän johdon joka menee kuskin etulampun taakse, onko tämän johdon välissä valmiiksi se täys kaasu pois kykentä? Ja toinen kysymys mihin pitäisi tulla johdon pään joka kytkee sisäkierron solenoidin päälle, kytkimestä seurasin johtoa sulake boxille, mutta löytyisiko tuo johto valmiiksi konetilasta jostain? Sekä nähtävästi tuosta pienestä säliöstä puhaltimen vieressä pitää vetää letku imusarjaan jotta saadaan alipaine läppää ohjaavalle männälle, mitä tuo edellä mainittu solenoidi sitten ohjaa?
Ja voisiko joku luetella mitkä releet liittyvät ilmastoinnin toimintaan ja millä tavalla, jos mitkään?
Kiitos.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Voisiko joku vielä selventää mihin tuon sisäkierronläpän alipaine letkun pitää mennä. Suoraan imusarjaan, onko sillä joku oma alipainepumppu vai ryöstetäänkö sille jarrutehostajalta alipaine?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Edelleen tätä samaa tietoa kaipailisin.Perkele kirjoitti:Voisiko joku vielä selventää mihin tuon sisäkierronläpän alipaine letkun pitää mennä. Suoraan imusarjaan, onko sillä joku oma alipainepumppu vai ryöstetäänkö sille jarrutehostajalta alipaine?
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Nyt ajattelin kysellä astetta spesiaalimpaa tietoa ilmastointiin liittyvistä sähköistä, eli näistä auton omaan ECUun menevistä johdoista. Kun autossanihan ei alunperin ollut ilmastointia vaan se on siihen jälkikäteen asennettu ja kaikkia ilmastointiin liittyviä johtoja ei siinä tehtaalta lähtiessään ollut.
Onko ilmastoimattoman ja ilmastoidun boxit samoja, että löytyykö minunkin boxistani WOT-releelle "Wide Open Throttle" lähtö, sekä inputti tiedon paikka siitä milloin ilmastointi on päällä, jotta boxi ymmärtää nostaa tyhjäkäyntiä?
Ja vielä pitäisi selvittää mitkä nastanumerot näillä ovat ECUn kampaliittimessä. A/C-in on kai nro. 21 ja WOT mahdollisesti 12 kummassakaan kohtaa ei kampaliittimessä ole johtoa, "boxissa pinnit kylläkin
" olisi kiva tosiaan tietää kannattaako niihin johtoja edes koittaa askarrella?
Noh tulipas taas sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti idea selviää.
Kiitos.
Onko ilmastoimattoman ja ilmastoidun boxit samoja, että löytyykö minunkin boxistani WOT-releelle "Wide Open Throttle" lähtö, sekä inputti tiedon paikka siitä milloin ilmastointi on päällä, jotta boxi ymmärtää nostaa tyhjäkäyntiä?
Ja vielä pitäisi selvittää mitkä nastanumerot näillä ovat ECUn kampaliittimessä. A/C-in on kai nro. 21 ja WOT mahdollisesti 12 kummassakaan kohtaa ei kampaliittimessä ole johtoa, "boxissa pinnit kylläkin

Noh tulipas taas sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti idea selviää.
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Vielä aiheesta jatkaakseni niin tuo nasta nro. 21 taitaa tosiaan olla se tyhjäkäynnin laskemisen kompensoinnin nasta ilmastoinnin kytkeytyessä päälle vai?
Ja tämmöinen kuvakin osui silmäänhttp://img1.photobucket.com/albums/0903 ... ionPIK.jpg voisikohan tuosta päätellä, että nasta 12 maadoittuu kun vedetään lusikka pohjaan, vai onkohan tuo kuva jonkin P8-boxin modipiirin ominaisuukia. Vai onkohan tuossa P8:ssa ollenkaan tuota WOT-toimintoa, kun pikkuturbo esko cossun EEC-IV:ssä on ainakin.
Ja tämmöinen kuvakin osui silmäänhttp://img1.photobucket.com/albums/0903 ... ionPIK.jpg voisikohan tuosta päätellä, että nasta 12 maadoittuu kun vedetään lusikka pohjaan, vai onkohan tuo kuva jonkin P8-boxin modipiirin ominaisuukia. Vai onkohan tuossa P8:ssa ollenkaan tuota WOT-toimintoa, kun pikkuturbo esko cossun EEC-IV:ssä on ainakin.
Viimeksi muokannut Perkele, La Syyskuu 2. 2:21:13 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Kaivellaanpa vanha aihe ylös taas.
Viimein sain kaiveltua alkuperäisestä johtosarjasta ecu:lle menevän piuhan tuota täyskaasu pois kytkentää varten, että sais ilmastointiin muunkin katkaisijan kuin sulake. Nooh, kokeilin maadoittaa suoraan tuon piuhan ja sillä wot-rele vetää, niinkuin pitääkin, mutta ilmastointi kytkeydy pois kuitenkaan omasta katkaisijastaan. Tietäiskös kukaan, onko katkasija kytketty alunperin ecun kanssa sarjaan (ecuun jälkeen), vai löytyykö jotain muuta ideaa?
Huomenna jatkuu tutkimukset...
Viimein sain kaiveltua alkuperäisestä johtosarjasta ecu:lle menevän piuhan tuota täyskaasu pois kytkentää varten, että sais ilmastointiin muunkin katkaisijan kuin sulake. Nooh, kokeilin maadoittaa suoraan tuon piuhan ja sillä wot-rele vetää, niinkuin pitääkin, mutta ilmastointi kytkeydy pois kuitenkaan omasta katkaisijastaan. Tietäiskös kukaan, onko katkasija kytketty alunperin ecun kanssa sarjaan (ecuun jälkeen), vai löytyykö jotain muuta ideaa?
Huomenna jatkuu tutkimukset...
Jos et vielä ole saanut selvyyttä asiaan, niin kyllä siellä on kys. toiminto ja rele on R11.Perkele kirjoitti:Vai onkohan tuossa P8:ssa ollenkaan tuota WOT-toimintoa, kun pikkuturbo esko cossun EEC-IV:ssä on ainakin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
No joo, tulipa päivä tutkittua asiaa, mutta yhtään en viisastunut.
Nyt vaan ilmeisesti magneettikytkin tuli tiensä päähän. Lopetti yks kaks vaan pelaamisen, pieni mahdollisuus kosketus häiriöstä on, mutta selvitellään huomenissa.
Jotain posiitivistakin savotassa oli, jarrun painaminen heilautti aiemmin kiekkamittarin neulaa, mutta ei enää, kun sulakerasian tinailin helpoista paikoista (halkaisematta) kokonaan uudestaan. Katotaan pimeässä häviskö vielä laturinvalon hehkuminenkin...
Nyt vaan ilmeisesti magneettikytkin tuli tiensä päähän. Lopetti yks kaks vaan pelaamisen, pieni mahdollisuus kosketus häiriöstä on, mutta selvitellään huomenissa.
Jotain posiitivistakin savotassa oli, jarrun painaminen heilautti aiemmin kiekkamittarin neulaa, mutta ei enää, kun sulakerasian tinailin helpoista paikoista (halkaisematta) kokonaan uudestaan. Katotaan pimeässä häviskö vielä laturinvalon hehkuminenkin...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Yksin puhelua, mutta enivei.tony the tiger kirjoitti:No joo, tulipa päivä tutkittua asiaa, mutta yhtään en viisastunut.
Nyt vaan ilmeisesti magneettikytkin tuli tiensä päähän. Lopetti yks kaks vaan pelaamisen, pieni mahdollisuus kosketus häiriöstä on, mutta selvitellään huomenissa.
Jotain posiitivistakin savotassa oli, jarrun painaminen heilautti aiemmin kiekkamittarin neulaa, mutta ei enää, kun sulakerasian tinailin helpoista paikoista (halkaisematta) kokonaan uudestaan. Katotaan pimeässä häviskö vielä laturinvalon hehkuminenkin...
Sain ilmastoinnin pelaamaan. Vika oli huonossa kosketuksessa, kun kompuran liitin oli melko huonossa hapessa.
Nyt siis pysyy vakio cooleri ja aletaan suunnitella erillisen vesikierron EVO2:sta. Ja jos ilmanlämpö ei sillä pysy kurissa, niin sitten keksitään jotain muuta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99