rs escon toisenpuolen käsijarru ei pidä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
rs escon toisenpuolen käsijarru ei pidä
mikähän voi olla kun vasentakajarru ei oikeen pidä? dynolla ajaa niin oikeapuoli on noussut jo 60(max110) kun vasen rupee vasta ottamaan, poljin on siis melkeen puolvälissä enen kun vasuri rupee ottamaan. ja sit kun oikee on maksimissa niin vasuri on puolet siitä.
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?
katsastus olis kuun loppuun mennessä joten alkaa tulee pikkuhiljaa kiire.
Otsikko muutettu uutta ongelmaa kuvaavaksi
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?
katsastus olis kuun loppuun mennessä joten alkaa tulee pikkuhiljaa kiire.
Otsikko muutettu uutta ongelmaa kuvaavaksi
Viimeksi muokannut sesse, To Kesäkuu 15. 20:24:58 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Re: rs escon toinen takajarru ei pidä
Kuten edellä mainitsitkin niin putkissa ja letkuissa voi olla tukoksia ja letkut voi antaa myöten kun jarrua painaa. Ja on paineensäätäjäkin voinut ottaa sitä ihteensä sisään. Kokeile vaihtaa nesteetjesse1987 kirjoitti:mikähän voi olla kun vasentakajarru ei oikeen pidä? dynolla ajaa niin oikeapuoli on noussut jo 60(max110) kun vasen rupee vasta ottamaan, poljin on siis melkeen puolvälissä enen kun vasuri rupee ottamaan. ja sit kun oikee on maksimissa niin vasuri on puolet siitä.
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?
katsastus olis kuun loppuun mennessä joten alkaa tulee pikkuhiljaa kiire.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
joo tänään vaihdoin noi jarrunesteet jotka oli ihan kuravelliä, varmaan 10vuoteen vaihdettu niitä
ja se takajarrupaineiden säätäjäkin oli ihan jumissa jolloin se ei päästäny toiselle puolelle nestettä ollenkaan. sain sen onneksi herkisteltyä ja nyt jarrujen välinen ero oli kokoajan alle 3%, eli aika pirun hyvät
Mutta oli jännä huomata mitenkä tehottomat noi takajarrut on, kun etujarrut menee lukkoon niin viisari näytti 1250 ja takajarruja ei saanut edes lukkoon ja lukema jäi 600. eli siis puolet tehottomammat, en ois uskonu et noin etupainoset on jarrut. jopa käsijarru oli tehokkaampi kun käyttöjarrut takana
Mutta seuraava ongelma koskeekin juuri tuota käsijarrua, eli kuskinpuoleinen pitää ihan pirun hyvin, mutta pelkääjänpuoleinen ei käytännössä ollenkaan. levy on uus samoin myös käsijarrukengät, purin myös koko systeemin ja herkistelin mut ei silti pidä. kehin ne myös niistä pienistä reijistä niin että molemmat pyörivät yhtä herkästi. myös vaieri on säädetty ''sopivaksi''.
Oisko jollain jotain hienoa kuvaa et mitenkä se käsijarrumekanismi oikeen toimii, kun näytti jotenkin niin utoopiselta


Mutta oli jännä huomata mitenkä tehottomat noi takajarrut on, kun etujarrut menee lukkoon niin viisari näytti 1250 ja takajarruja ei saanut edes lukkoon ja lukema jäi 600. eli siis puolet tehottomammat, en ois uskonu et noin etupainoset on jarrut. jopa käsijarru oli tehokkaampi kun käyttöjarrut takana

Mutta seuraava ongelma koskeekin juuri tuota käsijarrua, eli kuskinpuoleinen pitää ihan pirun hyvin, mutta pelkääjänpuoleinen ei käytännössä ollenkaan. levy on uus samoin myös käsijarrukengät, purin myös koko systeemin ja herkistelin mut ei silti pidä. kehin ne myös niistä pienistä reijistä niin että molemmat pyörivät yhtä herkästi. myös vaieri on säädetty ''sopivaksi''.
Oisko jollain jotain hienoa kuvaa et mitenkä se käsijarrumekanismi oikeen toimii, kun näytti jotenkin niin utoopiselta
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä