rs escon toisenpuolen käsijarru ei pidä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

rs escon toisenpuolen käsijarru ei pidä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 8. 18:06:01 2006

mikähän voi olla kun vasentakajarru ei oikeen pidä? dynolla ajaa niin oikeapuoli on noussut jo 60(max110) kun vasen rupee vasta ottamaan, poljin on siis melkeen puolvälissä enen kun vasuri rupee ottamaan. ja sit kun oikee on maksimissa niin vasuri on puolet siitä.
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?

katsastus olis kuun loppuun mennessä joten alkaa tulee pikkuhiljaa kiire.

Otsikko muutettu uutta ongelmaa kuvaavaksi
Viimeksi muokannut sesse, To Kesäkuu 15. 20:24:58 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: rs escon toinen takajarru ei pidä

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Kesäkuu 8. 23:25:46 2006

jesse1987 kirjoitti:mikähän voi olla kun vasentakajarru ei oikeen pidä? dynolla ajaa niin oikeapuoli on noussut jo 60(max110) kun vasen rupee vasta ottamaan, poljin on siis melkeen puolvälissä enen kun vasuri rupee ottamaan. ja sit kun oikee on maksimissa niin vasuri on puolet siitä.
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?

katsastus olis kuun loppuun mennessä joten alkaa tulee pikkuhiljaa kiire.
Kuten edellä mainitsitkin niin putkissa ja letkuissa voi olla tukoksia ja letkut voi antaa myöten kun jarrua painaa. Ja on paineensäätäjäkin voinut ottaa sitä ihteensä sisään. Kokeile vaihtaa nesteet
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Kesäkuu 10. 20:57:20 2006

herkistele alb venttiilin vivustot ettei jää kantamaan. Se vois tehdä ton paineen rajoituksen.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 15. 20:21:42 2006

joo tänään vaihdoin noi jarrunesteet jotka oli ihan kuravelliä, varmaan 10vuoteen vaihdettu niitä :x ja se takajarrupaineiden säätäjäkin oli ihan jumissa jolloin se ei päästäny toiselle puolelle nestettä ollenkaan. sain sen onneksi herkisteltyä ja nyt jarrujen välinen ero oli kokoajan alle 3%, eli aika pirun hyvät :wink:
Mutta oli jännä huomata mitenkä tehottomat noi takajarrut on, kun etujarrut menee lukkoon niin viisari näytti 1250 ja takajarruja ei saanut edes lukkoon ja lukema jäi 600. eli siis puolet tehottomammat, en ois uskonu et noin etupainoset on jarrut. jopa käsijarru oli tehokkaampi kun käyttöjarrut takana :)

Mutta seuraava ongelma koskeekin juuri tuota käsijarrua, eli kuskinpuoleinen pitää ihan pirun hyvin, mutta pelkääjänpuoleinen ei käytännössä ollenkaan. levy on uus samoin myös käsijarrukengät, purin myös koko systeemin ja herkistelin mut ei silti pidä. kehin ne myös niistä pienistä reijistä niin että molemmat pyörivät yhtä herkästi. myös vaieri on säädetty ''sopivaksi''.
Oisko jollain jotain hienoa kuvaa et mitenkä se käsijarrumekanismi oikeen toimii, kun näytti jotenkin niin utoopiselta

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 15. 21:51:02 2006

missä kunnossa käsijarruvaijeri???
ford escort´79 tic

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 15. 23:35:13 2006

adh kirjoitti:missä kunnossa käsijarruvaijeri???
ei tietoa. sitä on pirun vaikee nähä kun on pakoputki ja kaikki lämpösuojat siinä välissä :evil:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Kesäkuu 16. 0:11:14 2006

Idea oli siinä että -liikkuuko se-, ja jos, niin onko liikerata normaalin mittainen....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin