205 lohko + 91.6mm viseco

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

205 lohko + 91.6mm viseco

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Huhtikuu 26. 19:14:10 2006

Tässä nyt arvotaan uutta alakertaa ja edullisin se ois toteuttaa 205 lohkoon. Onko jollain kokemusta että kestääkö kurapaska 205 91,6mm porauksella enään mitään. Puhutaan ~2bar ja 500hv vai onko se pakko ostaa 200 lohko. Yks tietty olis 205 + betonit. Onko kokemuksia ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 26. 20:25:28 2006

Voi olla katkolla, varsinkin tuolla tehotasolla. -Vapareissa- tuo n.92mm 205:ssa toimii, 94mm on jo epävarmaa; repee tai-ja muuttuu tynnyriksi. Itsellä nyt työn alla 94mm 205 ja tarkoitus työntää betonit...
Pahaa pelkään ettei toimi turbona 500hv:nä. Ota riski ja kokeile betonia O:)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 26. 21:43:56 2006

Voi se kestää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Ke Huhtikuu 26. 21:53:50 2006

onko siipicossulla 205 lohko? itse vien 205 lohkon perjantaina koneistamolle ja se pitää todennäköisesti porata ja varmaankin tulee wisecot
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 26. 22:33:39 2006

madhand kirjoitti:onko siipicossulla 205 lohko? itse vien 205 lohkon perjantaina koneistamolle ja se pitää todennäköisesti porata ja varmaankin tulee wisecot
Mulla on 205 lohko ja 92mm Wisecot.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Huhtikuu 26. 22:35:01 2006

pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
:wink: +2b

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Huhtikuu 27. 7:12:34 2006

bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
:wink: +2b
Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Huhtikuu 27. 10:57:12 2006

vahvistaa saman verran kuin 4wd lohko vahvistettu niin ei mitään ongelmaa ollu monta vuotta käytössä
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Huhtikuu 27. 12:33:33 2006

Skorppi kirjoitti:
bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
:wink: +2b
Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
niin ja yleensä putki repeää yläältä missä harvemmin on betonia..
tuttu on joskus betonoinu yläältä ja tehny sitte vesireikiä mutta enpä oikeen tiiä ....

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Huhtikuu 27. 23:15:39 2006

Skorppi kirjoitti:. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
Ainakin kaverin välikopassa noin 450hp ( joku 2wd ihmelohko ja wisecot ) ja kurat ( n. puoliväliin betonoitu ) niskassa ei lämpöongelmia kovassakaan ajossa. Öljylämmöt sitävastoin hipoivat pilviä...asettui kun lisäsi kunnon öljynlauharin.
S a a b & F o r d

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Huhtikuu 28. 7:10:25 2006

Tähtisilmä kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
Ainakin kaverin välikopassa noin 450hp ( joku 2wd ihmelohko ja wisecot ) ja kurat ( n. puoliväliin betonoitu ) niskassa ei lämpöongelmia kovassakaan ajossa. Öljylämmöt sitävastoin hipoivat pilviä...asettui kun lisäsi kunnon öljynlauharin.
Joo tuon kuulin että kaipaa kunnon öljynjäähdytystä ja kossun syylari on myös onneton jopa vakio vesitilalla tehokkaassa koneessa, eli teetän kunnollisen 3 rivisen syylarin ja laitan öljykuulerin. Osaako joku sanoa minkä kokonen ton öljykuulerin kennon pitäisi suunnilleen olla kun ei ole niistä mitää kokemusta. Kelpaako 240 x 100 x 50 13-rivinen kenno vai pitääkö olla isompi ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Toukokuu 8. 16:25:44 2006

Skorppi kirjoitti:
bpasi kirjoitti:pistä pitkilläpulteilla 200 ja kunnon sylinteriputkilla niin kestää
:wink: +2b
Laittaisinkin jos ois rajaton pudjetti. Tossa betoniasiassa mua huolettaa lämmöt. Jos lykkään lohkon lähes täyteen betonia niin pysyykö lämmöt kurissa enään kun vesitila pienenee reippaasti ?
Porsche jolla on "jonkin" verran on kokemusta tehokkaista turbo-moottoreista on käyttänyt n. 5cm korkeaa vesitilaa putkien yläpäässä kisamoottoreissa ja myös kadulla lyhyttä vesitilaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Toukokuu 25. 9:38:09 2006

Skorppi kirjoitti: Osaako joku sanoa minkä kokonen ton öljykuulerin kennon pitäisi suunnilleen olla kun ei ole niistä mitää kokemusta. Kelpaako 240 x 100 x 50 13-rivinen kenno vai pitääkö olla isompi ?
Pitää käydä kaverin tallilla ja kysästä mikä sillä oli kiinni, jos vaikka samalla hieroisi kauppoja ko. mosasta. :twisted:
Tuli tuossa käytyä romiksella...Pajeron lauharissa näyttäisi ainakin koko riittävän vaativaankin menoon. :wink:
S a a b & F o r d

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 5. 7:40:17 2006

91,6 wisecot varmaan löytyy moneltakin klupilaiselta koneesta, joten mitä m-renkaan katkosvälystä olette käyttäneet ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Kesäkuu 5. 12:29:49 2006

taisin laittaa kaverin koneeseen 0,35mm..

0,3-0,4mm sanoivat koneistamolla

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 5. 15:02:16 2006

Uspartsilta lupasivat laittaa lapun postiin. Prkl ois voinut sekin olla heti mäntien mukana... Wisecon sivuilta löytyvän "sport compact" yleisohjeen mukaan ylemmän renkaan välys pitäisi olla 0,45 ja alemman 0,5.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Kesäkuu 5. 17:42:34 2006

Mulle tehtiin 0.5-0.6, Ohjeitten mukaan. Laput on tallilla niin ei pysty nyt ulkoota muistaa mitä niissä lukee.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 5. 19:47:49 2006

Mjoo, us-partsin heppu sano puhelimessa 0.016 - 0.018", joka olis 0,4 - 0,45. No laitoin nyt reilu 0,4.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Elokuu 8. 15:57:28 2006

oisko jollain skannattuna tota cossu wisecoiden lappua?
ford escort´79 tic

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ti Elokuu 8. 17:25:06 2006

Jos on vielä huomennakin tarvetta lappuselle, niin voin katsoa josko löydän sen ja nappaan sitten kuvan.
#1193

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Pe Syyskuu 8. 17:24:41 2006

oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Syyskuu 9. 11:48:28 2006

neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Syyskuu 9. 11:56:31 2006

Skorppi kirjoitti:
neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.
Mulla on kanssa 0.08mm välys porauksessa ja katkosvälit viilasin muistaakseni 0,5mm.
Pienempi välys porauksessa soveltuu paremmin ympäri vuotiseen käyttöön, iso porausvälys aiheuttaa pakkasilla julmetun kilinän.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Syyskuu 9. 11:58:39 2006

tony the tiger kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
neliveto kirjoitti:oliskohan 0.4mm liian tiukka katkosvälys 91.6mm wisecoille juuri porattuun mottiin kun wisecon lappu neuvoo: Supercharged, turbo .024-.026" eli 0.60-0.66mm ei viittis sentään noin väljiks viilata heti uutena. Poraus tehtiin 0.08mm välyksellä
Mulla oli omassa 0,55 joka on liian väljä, lisäksi kun oli vielä lämpöongelmia ja kone kävi liian kylmänä niin ajoi öljyä huolella palotilaan -> poks. Seuraavaksi tulee 0,3 joka on kuulemma testattu toimivaksi viskoiden kanssa. Aika pieni sulla toi poraus, sais olla toisella kymmenelläkin. Tekee helposti leikkaus jälkiä mäntiin kun vähänki lämpeää.
Mulla on kanssa 0.08mm välys porauksessa ja katkosvälit viilasin muistaakseni 0,5mm.
Pienempi välys porauksessa soveltuu paremmin ympäri vuotiseen käyttöön, iso porausvälys aiheuttaa pakkasilla julmetun kilinän.
No joo, ite ei tuu stressattua kylmä kilinöitä kun ei oo käyttöautosta kyse. Pääasia vaa et ois voimaa :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » La Syyskuu 9. 15:40:08 2006

Mittasin öljyrenkaiden katkokset ja näytti 0.65-0.7mm! niitähän ei edes tarvitse viilata mutta että noin paljon uutena? onko muilla ollu minkälaisilla välyksillä nuo? ei ihme jos wisecoilla haukkoo öljyä :shock:

Vastaa Viestiin