Cossulla penkissä..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AnttiS
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinäkuu 6. 17:37:29 2005

Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja AnttiS » Pe Toukokuu 19. 22:07:01 2006

Tänään vierailu Harisella tuotti lukemat (+palaneen kannen tiivisteen mutta se oli täysin omaa huolimattomuutta)325hv/391nm 1.05bar.Ja kun ajattelee että kärryssä on vain Mongoosen 3" putki,Pro alloyn iso cooleri,Hestec suorasytkällä,390 suuttimet,vakio ahdin ja kannesta vain siistitty lievästi suurimmat valuviat.
Ainakin itsellä oli odotukset tehon suhteen melkoisesti alempana ja Harinenkin vähän ihmetteli..Ilmeisesti onnistunut säätö??
-10 Mondeo 2.2 TDCI STW Titanium S
-10 Toyota Verso D4D
Ex:-06 Mondeo 2.2 TDCI STW ..481nm.
Ex:-07 Mondeo 2.0 TDCI STW
Ex:Sierra Cosworth 4x4

anteboy
Viestit: 143
Liittynyt: La Maaliskuu 22. 11:40:56 2003
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja anteboy » Pe Toukokuu 19. 22:19:34 2006

hyvältä näyttää lukemat,onnittelut :wink:
Ford Focus -02
avokupla -73

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Toukokuu 19. 23:02:53 2006

kyllähä ny cosasta se 300hp lähtee konetta avaamatta ja mitää muuta ku suuttimet ja lastu vaihtamalla :D Paljo pienemmillä ahdoilla tosin sulla menny toi raja rikki ja komeesti :)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Toukokuu 20. 13:48:08 2006

Hyvät lukem kyllä.

Itellä kohta sama edessä, penkissä pitäs tuo oma sirpa käyttää..
no saa nähä sit mitä irtoaa.. 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Cossulla penkissä..

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Toukokuu 20. 22:25:04 2006

AnttiS kirjoitti:Tänään vierailu Harisella tuotti lukemat (+palaneen kannen tiivisteen mutta se oli täysin omaa huolimattomuutta)325hv/391nm 1.05bar.Ja kun ajattelee että kärryssä on vain Mongoosen 3" putki,Pro alloyn iso cooleri,Hestec suorasytkällä,390 suuttimet,vakio ahdin ja kannesta vain siistitty lievästi suurimmat valuviat.
Ainakin itsellä oli odotukset tehon suhteen melkoisesti alempana ja Harinenkin vähän ihmetteli..Ilmeisesti onnistunut säätö??
ONNEA tuleviin virivirivirityksiin..... komeat nrot 4los moottorista :lol:
äkkiä tsuumattuna suuttimet on jo ylittäny ittensä ....eli isompaa pitäs saada tilalle.
Timppa 24V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 20. 22:59:47 2006

Takavedon ahtimella ei ihan moisiin tehoihin pääse, tuo on hyvä tulos :)

Laitetaan vertailun vuoksi erään 2wd:n tulos jonka tein/mittasin (Tuning World) vko sitten:
-stanuporaus ja puristukset
-kansi "putsattu"
-3" putkisto loivakartiolähdöllä (jjs), vakio 2wd ahdin (KH-Motors)
-803 vihreät, 3bar MAP, RS-Pro -lastu (jjs)
-AMW "RS500" välijäähdytin
-ahtopaineohjaus malli jjs :?, käy 1,2 bar ja pudotetaan kierrosten myötä 0,8 bar

298hv 0,8 bar / 482nm 1,2 bar n.3500rpm, pysyy yli 400nm 5500rpm asti.

EDIT: se ikuinen kysymys eri penkkien eroista; T W vs. Harinen on kuulemma hyvin balanssissa :) , liki samat arvot useammasta rallipelistä viime vkoina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Toukokuu 21. 19:41:35 2006

Komiat lukemat kyllä! 8)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Toukokuu 22. 0:03:17 2006

Hienot lukemat, joo... Mikä selittä tuon kahden auton n. 100nm vääntö eron?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Toukokuu 22. 2:09:07 2006

MouTine kirjoitti:Hienot lukemat, joo... Mikä selittä tuon kahden auton n. 100nm vääntö eron?
Jälkimmäisessä autossa 0,4 bar enemmän ahtoa väännön kohdalla kuin maksimiteholla, oisko se siinä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Toukokuu 22. 9:31:01 2006

Ahdolla vääntöä. Kierroksilla tehoa.
Eikös se näin mene...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Toukokuu 22. 11:57:52 2006

Pitäsköhän sitä siirtyä ahdettuun autoon..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Toukokuu 22. 12:09:24 2006

MouTine kirjoitti:Pitäsköhän sitä siirtyä ahdettuun autoon..?
Vapari ei ole vaihtoehto.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Toukokuu 22. 12:38:56 2006

Skorppi kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Pitäsköhän sitä siirtyä ahdettuun autoon..?
Vapari ei ole vaihtoehto.
:D
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 22. 12:48:12 2006

MouTine kirjoitti:Pitäsköhän sitä siirtyä ahdettuun autoon..?
remmaria vaan kiinni.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 22. 13:00:50 2006

Hienot lukemat.
ytte kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Pitäsköhän sitä siirtyä ahdettuun autoon..?
remmaria vaan kiinni.
Pääsiköhän enään perille tapahtumapäiville rikkomatta voimansiirtoa :lol:
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Toukokuu 22. 21:32:39 2006

en usko :D

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Toukokuu 22. 21:38:03 2006

Tässä olisi vertailun vuoksi lappu 4x4 moottorista vakiohilppeillä ja 34mm kuristimella. :P
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Toukokuu 22. 21:41:09 2006

Jay kirjoitti:Tässä olisi vertailun vuoksi lappu 4x4 moottorista vakiohilppeillä ja 34mm kuristimella. :P
ihan kunniotettavat luvut nuokin
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » To Toukokuu 25. 16:12:23 2006

Mulla on 14.6 aika Karalalle.Mielenkiinnolla ja jännityksellä odotellaan mitä sieltä irtoaa..

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Toukokuu 25. 19:36:13 2006

harry81 kirjoitti:Mulla on 14.6 aika Karalalle.Mielenkiinnolla ja jännityksellä odotellaan mitä sieltä irtoaa..
Pakosarjan pultit ainakin.. 8)

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Pe Toukokuu 26. 13:21:11 2006

magelius kirjoitti:
harry81 kirjoitti:Mulla on 14.6 aika Karalalle.Mielenkiinnolla ja jännityksellä odotellaan mitä sieltä irtoaa..
Pakosarjan pultit ainakin.. 8)
Noh noh..

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Pe Toukokuu 26. 13:40:23 2006

harry81 kirjoitti:
magelius kirjoitti:
harry81 kirjoitti:Mulla on 14.6 aika Karalalle.Mielenkiinnolla ja jännityksellä odotellaan mitä sieltä irtoaa..
Pakosarjan pultit ainakin.. 8)
Noh noh..
Ja sähän sen sieltä pois ajat!
Tai huonolla tuurilla mä työnnän... :?

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » La Kesäkuu 3. 21:09:35 2006

Ja vitut! Piti perua..Auto paskana!

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Kesäkuu 3. 21:13:34 2006

Noh.. Mikäs tuli?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » La Kesäkuu 3. 21:24:35 2006

Teknisiltä ongelmilta välyttiin.Vika penkin ja ratin välissä..
Ei paha mut VITUTTAA!

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » To Heinäkuu 20. 20:20:37 2006

Tänään penkissä tuli seuraavat tulokset:Koneteho 288 hv/4500 rpm ja vääntö laskennallinen 497 nm/3500 rpm.Ahdot 1.1 bar

Autoon tehty:Stage 2 lastu,vihreät suuttimet,3 bar map,turbonkello -31,kansi siistitty,iso välijäähdytin,vakio turbo,Pipercrossin kartiosuodatin,Martelius 2,5 tuumanen putkisto.

Itse olen erittäin tyytyväinen tulokseen.Ahtoja nostamalla siitä sais varmaan enemmän.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Heinäkuu 20. 20:44:21 2006

cossu- kirjoitti:Tänään penkissä tuli seuraavat tulokset:Koneteho 288 hv/4500 rpm ja vääntö laskennallinen 497 nm/3500 rpm.Ahdot 1.1 bar

Autoon tehty:Stage 2 lastu,vihreät suuttimet,3 bar map,turbonkello -31,kansi siistitty,iso välijäähdytin,vakio turbo,Pipercrossin kartiosuodatin,Martelius 2,5 tuumanen putkisto.

Itse olen erittäin tyytyväinen tulokseen.Ahtoja nostamalla siitä sais varmaan enemmän.
Törkeesti vääntööö 8)
Varmaan kiva ajaa kun on noin alhaalla peuhaa!
Palaako kumi hyvin?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Heinäkuu 20. 20:45:11 2006

vääntö on kyllä erikoisen hyvä, millä lailla se on "laskennallinen"? heppoja ois voinut kuvitella tulevan hieman enemmän, mutta ei paha noinkaan..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Heinäkuu 20. 21:38:03 2006

:shock: ton tehon voisin vielä jotenkin uskoa,mutta en tota wääntöä.
:D ,siis tehdyt muutokset ja käytetty paine huomioon ottaen,missäs kävit ?
Timppa 24V

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 20. 21:49:41 2006

Aika samat tehot löyty veljen siivestäkin, oisko ollu 295hp/490nm ja aika samoilla kieroksilla. Koneeseen oli laitettu vaan stage2 lastu ja isommat siittimet :?

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » To Heinäkuu 20. 22:08:16 2006

cossu- kirjoitti:Tänään penkissä tuli seuraavat tulokset:Koneteho 288 hv/4500 rpm ja vääntö laskennallinen 497 nm/3500 rpm.Ahdot 1.1 bar

Autoon tehty:Stage 2 lastu,vihreät suuttimet,3 bar map,turbonkello -31,kansi siistitty,iso välijäähdytin,vakio turbo,Pipercrossin kartiosuodatin,Martelius 2,5 tuumanen putkisto.

Itse olen erittäin tyytyväinen tulokseen.Ahtoja nostamalla siitä sais varmaan enemmän.
Mahtavat väännöt :D Viime kesänä omasta autosta 291hv ja 420nm vakio suuttimilla. Vääntö tulee kylläkin vasta 4000rpm.
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 21. 10:04:33 2006

Ei muista vääntöjä mut viimeks ku haettiin katsastulappuja ni koitettiin samalla yks veto 0,8bar ja oli 380hv. Olin melko yllättänyt kun pari vuotta sitten oli vanhalla kokoonpanolla sama teho 1,5bar. Ihmeitä tekee kun saa koneen jotenki hengittämään :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Heinäkuu 21. 10:42:38 2006

Kovia tehoja pienillä paineilla lappuja näytille.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 21. 11:23:23 2006

t5 kirjoitti:Kovia tehoja pienillä paineilla lappuja näytille.
Tossa on huono kamerakännykuva mut siitä selvii et 381hv ja painetta 0,75bar.

http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/kuva012.jpg
Viimeksi muokannut Skorppi, Pe Heinäkuu 21. 15:49:02 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Heinäkuu 21. 12:34:30 2006

Skorpin kone tunnetusti hengittää hyvin, ilma kulkee vähän joka suuntaan. ;)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 21. 15:49:55 2006

lauri kirjoitti:Skorpin kone tunnetusti hengittää hyvin, ilma kulkee vähän joka suuntaan. ;)
heko heko :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Heinäkuu 21. 16:37:00 2006

Jäi oikein itseänikin häiritsemään tuo vääntö soitin penkittäjälle ja se sano että se on antanut muillekkin kävijöille positiivisia vääntö lukemia.Voi olla että siinä on pari kymppiä liikaa.Autoa ei penkitetty Karalalla eikä Harisella.Auto penkitettiin että se saatiin säätöihin,nuo lukemat olivat bonusta.Pääasia että hevoset eivät vähentyneet virytyksen myötä :D

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 12:06:51 2006

Skorppi kirjoitti:
t5 kirjoitti:Kovia tehoja pienillä paineilla lappuja näytille.
Tossa on huono kamerakännykuva mut siitä selvii et 381hv ja painetta 0,75bar.

http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/kuva012.jpg
Kivat tehot on mut mua häiritsee edelleen toi paine ton kuvan mukaan olis piikki 185 kpa joka olisi 1.85 bar....? sanokaa ihmeessä jos olen väärässä

jakano
Viestit: 38
Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakano » La Heinäkuu 22. 12:32:28 2006

niin,mut ilmanpaine on 1 bar,mun map ainakin näyttää just noin...mahtavat väännöt kyllä vaikka vähän ylimääräistä oliskin... 8)
sierra 2.0 turbo ,orion 1.6i clx

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 12:57:17 2006

Niin mutta vapaastihengittävissä koneissa mennään alipaineen puolella ja ahdetuissa ollaan ylipaineenpuolella. En ymmärrä tuota pointtia tuosta ilmakehän paineesta. mitä tarkoitat, koska moottori on suljettu järjestelmä johon pakotetaan ilmaa ahtaessa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Heinäkuu 22. 13:05:06 2006

Kyllä sillä ahdetullakin bensakoneella ollaan välillä alipaineen puolella.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 13:14:07 2006

kyllä toi asia tiedetään, mutta edelleenkin moottori on eristetty ulkoilmanpaineesta oli vapaastihengittävä tai ahdettu. tämä asia menee hieman ohi alkuperäisestä jutusta, kyse oli siitä paljon koneessa on ahtopaineita.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Heinäkuu 22. 13:21:39 2006

:?: :?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Heinäkuu 22. 14:34:48 2006

Skorppi kirjoitti:
t5 kirjoitti:Kovia tehoja pienillä paineilla lappuja näytille.
Tossa on huono kamerakännykuva mut siitä selvii et 381hv ja painetta 0,75bar.

http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/kuva012.jpg
Samassa paikassa mitattu http://www.fordcosworth.net/warasto/paineteho.jpg ja max paineet n. 1,5bar :?:

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 17:07:30 2006

cossuesco kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
t5 kirjoitti:Kovia tehoja pienillä paineilla lappuja näytille.
Tossa on huono kamerakännykuva mut siitä selvii et 381hv ja painetta 0,75bar.

http://kotisivu.mtv3.fi/mvkuvia/kuva012.jpg
Samassa paikassa mitattu http://www.fordcosworth.net/warasto/paineteho.jpg ja max paineet n. 1,5bar :?:
Tossahan toi varmistus tulee, nimittäin paineiden osalta kun tossa printissä on n. 150 kPa = 1,5 bar. siinä toisessa oli 185 kPa mikä olisi 1,85 bar eikä 0,75 bar...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Heinäkuu 22. 17:48:26 2006

Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Heinäkuu 22. 18:01:26 2006

jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Heinäkuu 22. 18:08:40 2006

Onko kukaan muu kuin minä epäillyt Sportti Auton penkkiä positiiviseksi?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Heinäkuu 22. 18:10:02 2006

t5 kirjoitti:
jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?
Skorpin lapussa taitaa olla paine ilmoitettu absoluuttisena paineena ja cossuescon lapussa verrattuna ilmakehän paineeseen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Heinäkuu 22. 18:13:13 2006

t5 kirjoitti:
jouni kirjoitti:Huomaa asteikko: toisessa alkaa -70kPa ja toisessa 0kPa :wink:
Se muuten EI ala -70:stä vaan nollasta. ja mitä se vaikuttaa siihen huippulukemaan.......?
Tosta nyt on ihan turha kiistellä. Jos Skorppii sanoo että siellä on ollu 0.75bar niin sitten siellä on ollu se. 1.8barilla sillä tais olla pikkasen paremmat lukemat. Tai no kiistelkää vaan jos siltä tuntuu :D

Vastaa Viestiin