Katsastus ja päästöt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

aka
Ylläpitäjä

Katsastus ja päästöt

Viesti Kirjoittaja aka » Ma Maaliskuu 1. 21:43:59 2004

Loiskis
Koittaa katsastus ja tuntuma lienee että tulee hylsy.
Päästöt ovat seuraavaa:
973 l/min
HC 206
CO 0.834
lamda 1.058

2145 l/min
HC 73
CO 0.840
lamda 1.025

Katti vaihdettu about vuosi sitten, alla on uusiputki katista taakse.
Onkos tuolla EGR zydeemillä jotakin tekoa, tarvitaako se katsastuksessa?

Niin autona on rs2000 -92

-aka

arde
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja arde » Ti Maaliskuu 2. 20:46:49 2004

No itellä oli samoja vikoja niin antureita tuli vaihdeltua kuten lambda niin arvot oli sen jälkeen kuin uuden auton :)
Eli antureista aloittaisin.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Maaliskuu 3. 9:12:53 2004

Lambda- arvoon vaikuttaa pakoputken vuodot eli jos sulla on uusi putki, varmista ettei se vuoda hiukkaakaan mistään.

Pjoottor
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Pjoottor » To Maaliskuu 4. 10:06:44 2004

Silloin kun ostin oman rs 2000 niin siinä oli katsastus melkein heti. Ei mennyt päästöistä läpi, auto vietiin foordille ja se oli siellä kolme viikkoa mutta päästöjä ei saatu kohdalleen millään. Lopputulos oli että autoon vaihdettiin uusi kansi, Jonka autokauppa ja minä maksoimme puoliksi. Tuskin tuollaista vikaa on, mutta noinkin voi käydä. Kyllä mulla ainakin meni joka kerta läpi päästöistä ilman egr:ää.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Maaliskuu 4. 14:52:40 2004

Laita 10€ bensaa ja puoli litraa sinolia tankkiin niin menee varmasti läpi tuolla jipolla saa vaikka minkä paukuttimen läpi :) Puhdistaa samalla moottoriakin
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Maaliskuu 4. 14:56:44 2004

Itse olen käyttänyt noin litraa metanolia / 10 litraa bensaa.

Käy vähän turhan kuumana, eli älä käytä kuin katsastuksen ajan. Mutta päästöarvot ovat lähellä nollaa... Eikä vaikuta kattiin mitenkään tuo metanoli.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

aka
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja aka » To Maaliskuu 4. 20:29:13 2004

No nii
Kuinka asia korjautui alla oleviin arvoihin elikä päästöt linjassa

900 l/min
HC 25
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 100 C

2350 l/min
HC 24
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 101 C

Heitetään about 350km turnee.
Vältetään toisten perässä ajoa ja poliisiautossa istumista.
Vaihdetaan mittauksen suorittavaa firmaa
ja näin se homma etenee. :wink:

-aka

stereo
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja stereo » Su Huhtikuu 3. 20:36:47 2005

kirjoitanpas tähän vanhan topicin alle kun on taas rs2000:sta kysymys.

elikkä katsastuksessa tuli taas pettymys, viime vuonna kun oli kaikki päästöt pielessä, niin vaihdettiin katti ja kaikki tuli kuntoon. no nyt tänä vuonna kaikki muut arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kohdallaan PAITSI tyhjäkäynnillä HC-arvo :cry:

mitatut/sallitut arvot

tyhjäkäynti
CO 0,12% 0,50%
HC 189ppm 100ppm
CO2 14,60%
O2 0,70% 5,00%

kierroksilla
CO 0% 0,30%
HC 30ppm 100ppm
lambda 1,03 0,97-1,03
CO2 14,50%
O2 0,90% 5,00%

ja neuvoksi ei tarvitse taas ehdottaa että laita sinolia tankkiin, täytyy siihen joku muukin apu olla.ja auto on täysin vakio...ihmetyttää se, että miksi ainoastaan tuo yksi arvo on liian korkea eikä mikään muu?
ja kierroksilla testattaessa piti autoa lämmittää aika kauan ennen kuin arvot tippuivat kohdilleen...

-vastauksista jo etukäteen kiitollinen-
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Huhtikuu 3. 20:44:12 2005

PasiZ kirjoitti:Itse olen käyttänyt noin litraa metanolia / 10 litraa bensaa.

Käy vähän turhan kuumana, eli älä käytä kuin katsastuksen ajan. Mutta päästöarvot ovat lähellä nollaa... Eikä vaikuta kattiin mitenkään tuo metanoli.
Mitäs kone muuten tosta tykkää.. :roll: :lol: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 3. 20:53:51 2005

Laze kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:Itse olen käyttänyt noin litraa metanolia / 10 litraa bensaa.

Käy vähän turhan kuumana, eli älä käytä kuin katsastuksen ajan. Mutta päästöarvot ovat lähellä nollaa... Eikä vaikuta kattiin mitenkään tuo metanoli.
Mitäs kone muuten tosta tykkää.. :roll: :lol: 8)
Ei pitäisi vaikuttaa kun ajelee nätisti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Huhtikuu 3. 22:45:06 2005

Eli leimalle ja tankki tyhjäks.. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Huhtikuu 4. 2:02:10 2005

stereo kirjoitti:kirjoitanpas tähän vanhan topicin alle kun on taas rs2000:sta kysymys.

elikkä katsastuksessa tuli taas pettymys, viime vuonna kun oli kaikki päästöt pielessä, niin vaihdettiin katti ja kaikki tuli kuntoon. no nyt tänä vuonna kaikki muut arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kohdallaan PAITSI tyhjäkäynnillä HC-arvo :cry:

mitatut/sallitut arvot

tyhjäkäynti
CO 0,12% 0,50%
HC 189ppm 100ppm
CO2 14,60%
O2 0,70% 5,00%

kierroksilla
CO 0% 0,30%
HC 30ppm 100ppm
lambda 1,03 0,97-1,03
CO2 14,50%
O2 0,90% 5,00%

ja neuvoksi ei tarvitse taas ehdottaa että laita sinolia tankkiin, täytyy siihen joku muukin apu olla.ja auto on täysin vakio...ihmetyttää se, että miksi ainoastaan tuo yksi arvo on liian korkea eikä mikään muu?
ja kierroksilla testattaessa piti autoa lämmittää aika kauan ennen kuin arvot tippuivat kohdilleen...

-vastauksista jo etukäteen kiitollinen-
Pako puolen venttiili vuoto,näin ainakin mulle sanottiin kun emännän autoa käytin mittauksissa ja HC päästö tippui kun nosti kierroksia lähelle 1500
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Elokuu 5. 12:12:57 2005

Jep hylky tuli päästöistä mikähän mahtais olla vikana kun on niin viturallaan ja auto on 90 xr2i fiesta eli 1,6l cvh

Mitattu/Sallittu
CO 0,16 / 3,50 %
HC 1272 / 600ppm
CO2 10,70%
O2 5,80 / 5,00%

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Elokuu 5. 12:16:52 2005

makeN kirjoitti:Jep hylky tuli päästöistä mikähän mahtais olla vikana kun on niin viturallaan ja auto on 90 xr2i fiesta eli 1,6l cvh Efi

Mitattu/Sallittu
CO 0,16 / 3,50 %
HC 1272 / 600ppm
CO2 10,70%
O2 5,80 / 5,00%

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Elokuu 5. 12:45:14 2005

Todennäköisesti pätkii sytkäpuolella, kun palamatonta tulee reilusti, ajoitus? Pahemmassa tapauksessa venttiilivika. Korkea happipitoisuus ei välttämättä tuossa johdu pakoputkivuodosta, HC ja O2 kun kulkevat vähän "käsi kädessä". Happiarvo kyllä laskee, kun koneen saa käymään kunnolla.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Helmikuu 14. 16:47:06 2006

Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:

Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83

Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79

Lambda 1,08 / 0,97-1,03

Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Helmikuu 14. 17:02:17 2006

SeppoJJ kirjoitti:Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:

Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83

Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79

Lambda 1,08 / 0,97-1,03

Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
lähtisin etsimään ensin imuvuodoista vikaa, kun on noi happi arvot aika korkealla.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 15. 7:47:43 2006

lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...

en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..

-katsastusmies himself-

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 15. 8:04:51 2006

samiharju kirjoitti:lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...

en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..

-katsastusmies himself-
niin mut sää sanoitkin ammatin puolesta :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Helmikuu 15. 8:32:39 2006

Voortikari kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:

Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83

Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79

Lambda 1,08 / 0,97-1,03

Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
lähtisin etsimään ensin imuvuodoista vikaa, kun on noi happi arvot aika korkealla.
Lambada-anturi on tod, näk. kunnossa, imuvuoto tahtoo monasti sotkea Hard Core-arvonkin, jos vaikka tehostimen kautta vuotaisi. Tilkitte tarkkaan se pakoputki, pienikin putputus näkyy heti tossa lambdassa.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Helmikuu 15. 8:51:37 2006

samiharju kirjoitti: en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..

-katsastusmies himself-
Ilmeisesti et ymmärrä sitten virittelyä? Jos vian takia arvot on korkeella normiautossa niin vika esiin mutta korkealle viritetyt pelit ei aina osu "lambda-arvoihin".
Tuo sinol, masinol, etanol... on vanha konsti eikä kone siitä kärsi. Katsastukseen ja heti sen jälkeen tankki täyteen.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Helmikuu 15. 12:38:45 2006

samiharju kirjoitti:lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...

en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..

-katsastusmies himself-
Näin on, monesti tilanteessa, jossa sekä Co että HC ovat korkeat, kyse taitaa tosiaan olla tulpissa/katin karstaisuudessa tjsp., kuten sami jo sanoikin. Ainaki viimeeks ku katsastin ukon mondeota nii arvot oli alkuu aivan hirveät -> vähän konetietä kierroksilla(luetaan että haisi oikeen palanut ku ajoin takasi korjaamohalliin) nii päästöt oli melkein nollissa :)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Helmikuu 15. 13:02:19 2006

Ja sitten kun lambda aivollinen viedään päästömittauksiin (-87 normi arvoille) niin saa ruveta kikailemaan b-paineita säätimestä kilo tolkulla ylös päin että sai ohje arvoihin(co 0,5->3,5). Seuraavana aamuna konttorille lähtö kylmällä koneella olikin mielenkiintoinen kun soppaa sai sitten "hieman" reilun tuntuisesti. Ei inssi oikein uskonut etä oli päästöt kohdallaan parin kilometrin ajon jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Helmikuu 15. 14:37:13 2006

ckolli kirjoitti:
samiharju kirjoitti: en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..

-katsastusmies himself-
Ilmeisesti et ymmärrä sitten virittelyä? Jos vian takia arvot on korkeella normiautossa niin vika esiin mutta korkealle viritetyt pelit ei aina osu "lambda-arvoihin".
Tuo sinol, masinol, etanol... on vanha konsti eikä kone siitä kärsi. Katsastukseen ja heti sen jälkeen tankki täyteen.
Juu viritetyissä koneissa tuo bensan ja metanolin sekoittelu nyt ei ole mitenkään uusi asia. Vaikka kone on kuinka kunnossa tahtoo noi päästöt mennä usei yli arvojen. Tuolla konstilla sen saa kätevästi sallittuihin rajoihin.

Vakio koneet sitten eri asia...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 15. 21:26:13 2006

ckolli, toki viritetyt koneet on asia erikseen. käsitin kuitenkin että nyt puhuttiin tavallisen auton katsastamisesta koska jutussa ei esiintynyt esim lausetta "päästöt meni vituilleen virityksen jälkeen"...

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Helmikuu 17. 18:11:48 2006

Kiitoksia vinkeistä. Laitoin uudet tulpat, vaihdoin kattiosan ja loppuputken välisen tiivisteen sekä poltin karstat ja meni kirkkaasti läpi. :)
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Helmikuu 27. 12:20:45 2006

Mistä vois johtua kun HC(tyhjäkäynti) arvot on nuossu lyhyelle aikaa?
Kävin pakokaasumittauksessa tossa marraskuussa ja sillon arvot oli reilusti alta rajojen ja nyt tossa perjantaina kun kävin katsastuksessa niin HC humpaili päälle sadan...
Just ne siihen sadanpintaan asettu, mutta jotain häikkää sinne nyt on tullu, mistä moinen nuosu johtus?

Edit. jos vika vois olla virta/sytyspuolella, niin sehän vois samalla selittää ton huonon käynnistymisen?
Se kun nim. alkutalvesta käynnistykin paremmin, kun nykysellään...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Helmikuu 28. 13:00:40 2006

Huono kipinä, puolien johtosarja tai jompikumpi puola antautumassa. Tommoset mulle tulis ensin mieleen...
Ford Fiesta ST 2013
#727

SannaRS
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003

Viesti Kirjoittaja SannaRS » Ti Toukokuu 9. 11:35:01 2006

RS2000 esco vm.-92

joutokäynnillä arvot (per*eellään):

CO
Mitattu: 1,00 Sallittu: 0.50%
HC
Mitattu: 800 Sallittu: 100ppm

( CO2: 11.93 ja O2: 3.78 )

Kierroksilla:

CO
Mitattu: 0.05 Sallittu: 0.30%
HC
Mitattu: 70 Sallittu: 100ppm
Lambda
Mitattu:1.01 Sallittu: 0.97-1.03

(CO2: 15.01% ja O2 0.32/5.00%)

Että kysymys kuuluu mikä noita tyhjäkäynnin CO:ta ja HC:ta noin korkeeks nostaa!? (Tulpat vaihdoin viime syksynä ja auto ollu talven pois käytöstä..)

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 9. 17:28:53 2006

SannaRS kirjoitti:RS2000 esco vm.-92

joutokäynnillä arvot (per*eellään):

CO
Mitattu: 1,00 Sallittu: 0.50%
HC
Mitattu: 800 Sallittu: 100ppm

( CO2: 11.93 ja O2: 3.78 )

Kierroksilla:

CO
Mitattu: 0.05 Sallittu: 0.30%
HC
Mitattu: 70 Sallittu: 100ppm
Lambda
Mitattu:1.01 Sallittu: 0.97-1.03

(CO2: 15.01% ja O2 0.32/5.00%)

Että kysymys kuuluu mikä noita tyhjäkäynnin CO:ta ja HC:ta noin korkeeks nostaa!? (Tulpat vaihdoin viime syksynä ja auto ollu talven pois käytöstä..)
Katti kylmä tai menossa sököksi
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Pe Toukokuu 19. 17:37:12 2006

Onko SannaRS saanu päästöarvot kohilleen, jos on niin millasta vikaa löyty?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

SannaRS
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003

Viesti Kirjoittaja SannaRS » Pe Toukokuu 19. 18:23:40 2006

Esco oli pakokaasuanalyysis ja diagnoosiks tuli jarrutehostimen alipaine vuoto tms. ....Ja tyhjäkäynnissä kone kävi kuulemma kolmella pytyllä...Tehostinta ei oo viä vaihdettu, et ihan satavarmaks en mee viä sanoon et vika olis sillä sit korjattu...;) ilmottelen sit miten kävi,jahka saadaan korjattua...Ens viikolla viimestään,ku leimaa pitää mennä yrittään.....

SannaRS
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003

Viesti Kirjoittaja SannaRS » Ma Toukokuu 22. 17:49:44 2006

Viaksi ilmeni jarrutehostimen takaiskuventtiili, eli ei tarvinnu vaihtaa koko tehostinta. Leimakin tuli.

Vastaa Viestiin