rs2000 ahtaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Löysin samalta sivulta haku-toiminnolla tiedot, 10,0:1. Ei ole kauhean hyvä sekään. Onko sitten kenelläkään tietoja näiden koneiden männistä, kummista voisi enemmän sorvata? Siis 2,0 RS2000 vs 2,3 Scorpio.Sine kirjoitti:Hmm...
http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm
Kaikista muista koneista onkin "Compression ratio" tieto, mutta ei 2.3 16V:sta. Pikainen Googlettaminen kertoo arvoksi 9.9, mutta lopullista totuutta en pikaisesti löytänyt.
#1096
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta.

#1096
-
- Ylläpitäjä
Onhan noita 'bolt-on' sarjoja vaikka mihin. Amerikoissa focukseen käyvät sarjat ovat aika suosittuja. Uudemmissa Fiestoissakin on käytetty nuita. Paineet tosin on jossain 0,5-0,6 hujakoilla maksimissaan. Kukin taaplaa tyylillään. Mä olen kyllä sitä mieltä että kerralla kuntoon koko paketti eikä mitään rävellyksiä 

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Brittipajat on tehneet montakin versiota aiheesta, tuloksena usein mäntävaurio tai haljennut kansi; yllätys...Meeme kirjoitti:Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta.
OffTopic:
Meeme, älä lue yhtään riviä escon viritysopasta enempää

Katsopa esimerkkinä sitä teho"mittaus"karttaa jossa verrataan 1,9 vapari CVH:ta 1,6 turboon; Huhhuh... Haluan alle 2-litraisen vaparin jossa on ~70hv tyhjäkäynnillä, suunnilleen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Sitä minäkin ihmettelin kun kaveri latelee lähinnä omia mielipiteitä asioista tyylillä "minusta tuntuu".jjs kirjoitti:Brittipajat on tehneet montakin versiota aiheesta, tuloksena usein mäntävaurio tai haljennut kansi; yllätys...Meeme kirjoitti:Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta.
OffTopic:
Meeme, älä lue yhtään riviä escon viritysopasta enempääPolta se. Kirjan alunperin kirjoittanut Dennis Foy on survonut käsittämättömän määrän virheitä ko. teokseen ja herran ymmärrys autoista vähintäänkin puutteellinen. Muuten kiva kirja...
Katsopa esimerkkinä sitä teho"mittaus"karttaa jossa verrataan 1,9 vapari CVH:ta 1,6 turboon; Huhhuh... Haluan alle 2-litraisen vaparin jossa on ~70hv tyhjäkäynnillä, suunnilleen...
Tekisi vaan mieli tehdä sille escortille jotain, kun se on muutenkin suurimman osan ajasta joutilaana.
#1096
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Jos en väärin muista niin ParDe sanoi että rsn löytyy ylikoko/tarvikemäntiä joissa on jo kuoppa männänlaella. Eli siis toisin sanoen samanlaiset männät kun scorpio 2.0 16v koneessa. Ja siinä on puristukset 9.8:1. Jos niistä männistä ottaa mallia tai ottaa niistä viel hieman pois niin eikös noi puristukset alakohta olemaan siinä 9 korvilla... vai riittäskö jo 9.8:1 ahtamiseen?jesus48 kirjoitti:Tottakai siitä on hyötyä riippuen toki siitä että kuinka paljon niistä uskaltaa ottaa lastua pois.Meeme kirjoitti:Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?jesus48 kirjoitti: Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
MVLA
Oikein.
Mäntä:
RS2k 0,5mm ylikoko. Valmistaja AE.
Myyjä:
Varaosamaailma Jyväskylä. Minna puhelimeen ja homma toimii. Mikää muu paikka, ei edes Koivunen kyennyt toimittamaan ko mukeja. Soitin noin 60 eri firmaa.
Epäilijöille:
Miksi tilaisin mukit turun lähelle jyväskylästä, pikatoimituksena jos lähempääkin olisi saanut? Mukit tulivat suoraan AE:n tehtaalta Belgiasta lentorahtina...
Oikein.
Mäntä:
RS2k 0,5mm ylikoko. Valmistaja AE.
Myyjä:
Varaosamaailma Jyväskylä. Minna puhelimeen ja homma toimii. Mikää muu paikka, ei edes Koivunen kyennyt toimittamaan ko mukeja. Soitin noin 60 eri firmaa.
Epäilijöille:
Miksi tilaisin mukit turun lähelle jyväskylästä, pikatoimituksena jos lähempääkin olisi saanut? Mukit tulivat suoraan AE:n tehtaalta Belgiasta lentorahtina...
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ne monttupäiset 0,5mm ylikoko männät saattaa olla Scorpion DOHCista eli niitä voi etsiä myös sillä nimellä. Olen nähnyt kuvissa tehdaskorjattuja Scorpion alakertoja ja niissä on ollut montut männän päässä eikä kuvissa ole erottunut venttiilinkoloja. Scorpin 8 vena DOHCissa on muistaakseni ilmoitettu puristukset alle 10 ja on siinä tehoakin vähemmän kuin Sierran koneessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Hinta?ParDe kirjoitti:MVLA
Oikein.
Mäntä:
RS2k 0,5mm ylikoko. Valmistaja AE.
Myyjä:
Varaosamaailma Jyväskylä. Minna puhelimeen ja homma toimii. Mikää muu paikka, ei edes Koivunen kyennyt toimittamaan ko mukeja. Soitin noin 60 eri firmaa.
Epäilijöille:
Miksi tilaisin mukit turun lähelle jyväskylästä, pikatoimituksena jos lähempääkin olisi saanut? Mukit tulivat suoraan AE:n tehtaalta Belgiasta lentorahtina...