Optimi AFR ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Optimi AFR ?
juu. Mikähän mahtaa olla vakioahtimella 4wd:ssä parhaan tehon AFR? onkostas joku mittaillut penkissä millä tuo harjakatto antaa reilummin leistungia ? pitäiskös pistää rikkaan puolelle 12,6 vaiko antaa menna 13,00 ?
pö.
pö.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
aika paksulle pitää pistää. Sain just rpm narun kiinni, ja kävin vetäseen Meriniityllä pätkän logia, niin näyttäis sopat olevan 13.0 @ 3krpm ja siittä paksuuntuu 12.5 - 12.2, kunnes 5500 rpm alkaa laiheneminen aina 13,4 asti maks rundeille ( jotka oli login mukaan 7246 ). Eli voisi kiäntää vähän bensanpaineita ylös, kun toi oma spruutta on vielä vaiheessa...
Paljonkos toi orig bensanpaineensäädin vaikutti vakiosuuttimilla AFR:ään pär kierros ( ja kiinnipäin lisää kö ? )
p.
Paljonkos toi orig bensanpaineensäädin vaikutti vakiosuuttimilla AFR:ään pär kierros ( ja kiinnipäin lisää kö ? )
p.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Kiinnipäin joo bensanpaine nousee, mutta tuskin kukaan osaa tarkkaan sanoa, että minkäverran vaikuttaa AFR:ään, kun säätimen iässä/jousen jäykkyydessähän on varmasti heittoja eri säädinten välillä.
Hyvin paljoa ei varmaan kannata nostaa, koska tohon 5500 rpm asti noi arvot ois ainakin minun mielestäni tosi hyvät.
Muistaa vaan olla laskematta kilsatolkulla kaasu pohjassa niin luulis kestävän ihan nykyisilläkin arvoilla nipussaan.
Hyvin paljoa ei varmaan kannata nostaa, koska tohon 5500 rpm asti noi arvot ois ainakin minun mielestäni tosi hyvät.
Muistaa vaan olla laskematta kilsatolkulla kaasu pohjassa niin luulis kestävän ihan nykyisilläkin arvoilla nipussaan.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
kyl toi 13.4 on jo melkosen laihalla. En kyl ite uskaltais ajaa noin laihalla seoksella.MikkoT kirjoitti:Kiinnipäin joo bensanpaine nousee, mutta tuskin kukaan osaa tarkkaan sanoa, että minkäverran vaikuttaa AFR:ään, kun säätimen iässä/jousen jäykkyydessähän on varmasti heittoja eri säädinten välillä.
Hyvin paljoa ei varmaan kannata nostaa, koska tohon 5500 rpm asti noi arvot ois ainakin minun mielestäni tosi hyvät.
Muistaa vaan olla laskematta kilsatolkulla kaasu pohjassa niin luulis kestävän ihan nykyisilläkin arvoilla nipussaan.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Totta, mutta jos seos on 5500rpm n. 12,2 niin luulis ton riittävän.Yrkesman kirjoitti:kyl toi 13.4 on jo melkosen laihalla. En kyl ite uskaltais ajaa noin laihalla seoksella.
Tässähän tulee ongelmaksi se, että jos kyseessä on lastuviritys, niin bensanpainetta nostamalla saadaan yläpäähän lisää kakkua, mutta alapää ja ainakin keskialue menee ehkä jo liian rikkaalle.
Yksi vaihtoehto vois olla kertova b-paineensäädin, jolla sais tonne ihan ylös enemmän keittoa.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
eihän se kertova säädin auta mitään jos oletetaan että 5500rpm ja 7000rpm on sama ahtopaine. Eihän se sitä kierrosluvun mukaan kerroMikkoT kirjoitti:Totta, mutta jos seos on 5500rpm n. 12,2 niin luulis ton riittävän.Yrkesman kirjoitti:kyl toi 13.4 on jo melkosen laihalla. En kyl ite uskaltais ajaa noin laihalla seoksella.
Tässähän tulee ongelmaksi se, että jos kyseessä on lastuviritys, niin bensanpainetta nostamalla saadaan yläpäähän lisää kakkua, mutta alapää ja ainakin keskialue menee ehkä jo liian rikkaalle.
Yksi vaihtoehto vois olla kertova b-paineensäädin, jolla sais tonne ihan ylös enemmän keittoa.


-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
joo, pitää kärvistellä tällä chipillä vielä hetki, kun laiskuus estää paremman huomisen...
Käänsin puoli kierrosta, ja afr:t muuttu kans about puolikkaan yksikköä, ei enään niin laihalla ylhäällä, mutta laihemmallakin alapää menis.
Kuis pitkälle se seosruuvi boksissa vaikuttaa, onko se vain tyhjäkäynnillä ?
p.
Käänsin puoli kierrosta, ja afr:t muuttu kans about puolikkaan yksikköä, ei enään niin laihalla ylhäällä, mutta laihemmallakin alapää menis.
Kuis pitkälle se seosruuvi boksissa vaikuttaa, onko se vain tyhjäkäynnillä ?
p.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
tyhjäkäynti seoksiin ainakin vaikuttaa.pau kirjoitti:joo, pitää kärvistellä tällä chipillä vielä hetki, kun laiskuus estää paremman huomisen...
Käänsin puoli kierrosta, ja afr:t muuttu kans about puolikkaan yksikköä, ei enään niin laihalla ylhäällä, mutta laihemmallakin alapää menis.
Kuis pitkälle se seosruuvi boksissa vaikuttaa, onko se vain tyhjäkäynnillä ?
p.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Omia havaintoja on että vaikuttaa vaikuttavan läpi alueen...siipicossu kirjoitti:tyhjäkäynti seoksiin ainakin vaikuttaa.pau kirjoitti:joo, pitää kärvistellä tällä chipillä vielä hetki, kun laiskuus estää paremman huomisen...
Käänsin puoli kierrosta, ja afr:t muuttu kans about puolikkaan yksikköä, ei enään niin laihalla ylhäällä, mutta laihemmallakin alapää menis.
Kuis pitkälle se seosruuvi boksissa vaikuttaa, onko se vain tyhjäkäynnillä ?
p.

Seos turboissa rikkaalle erityisesti ylhäällä eli ~11.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe