Mistä uusi voimansiirto cossu escoon?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Mistä uusi voimansiirto cossu escoon?

Viesti Kirjoittaja gene » To Toukokuu 4. 20:07:44 2006

Jepjep

Ehdin ajaa sitten omalla cossullani tasan kolmepäivää... Autosta siis puuttui alunperin katti, joka myyjän kanssa sovittiin laitettavaksi autoon. Autoa oltiin siis ajamassa korjaamolle, kunnes motarilla etupään kardaani antoi peräksi ja rikkoi etuperän, kytkimen, vaihdelaatikon, kardaanin ja pakoputkiston. Kiva kiva. :evil:

Yritän nyt neuvotella myyjän kanssa ottaako hän osaa korjaukseen / kaupan purkua.

Jos ei niin, kädessä on sitten risa cossu esco. Joka pitäisi korjata uuttavastaavaan kuntoon. Kysymys kuuluukin tietääkö joku mistä mahdollisesti voisi kysellä/etsiskellä osia tai kokonaista voimansiirtoa escoon. Suomesta tai ulkomailta? Vinkit ois tarpeen

Käykö mahdollisesti cossu sierra osat vai pitääkö olla escon?

Kiitokset jo etukäteen! ja saas nähdä kuinka äijän käy.... :shock:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Toukokuu 4. 20:39:08 2006

höpöhöpö dokki nelikosta irrotteleen :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Toukokuu 4. 20:39:16 2006

Tietääkseni laatikko/jakolaatikko ja etuperä ainakin ovat samat 4wd Cossu Sierrassa! Aika paska säkä sulla. Harvemmin nuo kardaanit pettää kuitenkaan?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Toukokuu 4. 20:45:06 2006

Kyllähän noita vermeitä on Suomikin pullollaan. Luulis ainakin, kun meidäkin pajalla moiset rojut on.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Toukokuu 4. 20:48:32 2006

Mistä Kardaani muuten petti?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Toukokuu 4. 21:21:34 2006

Olen minäkin nähnyt yhden ajossa poikki menneen etukardaanin. Taisipa koko välinekin olla ihan vakio.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Toukokuu 4. 21:54:42 2006

Kyllä ainaki askeja on myynnissä jonki verran ollu, talvella vasta itekkin ostin. Sierra cossun laatikon laitoin escorttiin. Nyt pitäis synkro-remppa tehdä entiseen, niin olis sit varalaatikko.
Foorumillakin on näitä ajoittain on myynnissä, bsdg:ltä saattais löytyä, onhan näitä...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Toukokuu 4. 22:00:53 2006

4 wd Sierra cossussa on ihan sama voimansiirto kuin escossakin. 4 wd dokki sierrassa on eri välitykset kuin cossussa. Dokkisierran vaihdelaatikko eroaa myös sisuskaluiltaan cossun lootasta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 4. 22:02:43 2006

Mullakin on yksi 4x4 Cossu aski jonka kuoret etukardaani on moukaroinut rikki eli ei kovinkaan harvinainen askin hajoamistapa. Kone leikannut kiinni tai muuten mennyt juntturaan ja sitten kardaani antanut kyytiä laatikolle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » To Toukokuu 4. 23:36:28 2006

Mankka kirjoitti:4 wd Sierra cossussa on ihan sama voimansiirto kuin escossakin. 4 wd dokki sierrassa on eri välitykset kuin cossussa. Dokkisierran vaihdelaatikko eroaa myös sisuskaluiltaan cossun lootasta.
Kyllä mä oon ymmärtäny et dokki 4x4 laatikko ja kossu 4x4 laatikko olis ihan sama. Mut jos sul on eri tietoo ni kerros tarkemmin miten ne eroo.

-Pasi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Toukokuu 5. 0:02:16 2006

Luultavammin eturistikon neulalaakerit tippuneet pihalle, omassa oli jo lähtenyt vastapuolilta pois onneksi oli vielä toisilla puolilla, pakoputki taituu mukavasti juuri ristikon alta ja kuumentaa rasvat pois (nyt on volvon ristikko rasvanupilla ;) ). 4wd cossun osat käy paitsi kardaanin kiinnitys on erinlainen mutta siitäkin selviää kun ottaa vanhasta laatikosta hännän joka tuskin on mennyt rikki.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Pe Toukokuu 5. 8:39:26 2006

Joo nyt vaan hommaamaan dokki sierran etu ja taka perän niin saat kiihtyvyyttä autoon lisää!

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Pe Toukokuu 5. 9:43:55 2006

Silizium kirjoitti:
Mankka kirjoitti:4 wd Sierra cossussa on ihan sama voimansiirto kuin escossakin. 4 wd dokki sierrassa on eri välitykset kuin cossussa. Dokkisierran vaihdelaatikko eroaa myös sisuskaluiltaan cossun lootasta.
Kyllä mä oon ymmärtäny et dokki 4x4 laatikko ja kossu 4x4 laatikko olis ihan sama. Mut jos sul on eri tietoo ni kerros tarkemmin miten ne eroo.

-Pasi

5-vaihteen rattaassa eroa. Näin olen itse kuullut.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Pe Toukokuu 5. 9:44:50 2006

Cosander kirjoitti:Joo nyt vaan hommaamaan dokki sierran etu ja taka perän niin saat kiihtyvyyttä autoon lisää!
Samalla huippunopeus laskee ja maantiellä saa lisää kierroksia koneeseen.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Toukokuu 5. 12:26:30 2006

Mankka kirjoitti:
Silizium kirjoitti:
Mankka kirjoitti:4 wd Sierra cossussa on ihan sama voimansiirto kuin escossakin. 4 wd dokki sierrassa on eri välitykset kuin cossussa. Dokkisierran vaihdelaatikko eroaa myös sisuskaluiltaan cossun lootasta.
Kyllä mä oon ymmärtäny et dokki 4x4 laatikko ja kossu 4x4 laatikko olis ihan sama. Mut jos sul on eri tietoo ni kerros tarkemmin miten ne eroo.

-Pasi

5-vaihteen rattaassa eroa. Näin olen itse kuullut.
löytyy myös 2? ja 3 rattaissa myös välitys eroo ja muistaakseni myös kytkinakselissa ois eroa....jjs korjaa varmaan.. :wink: :wink:

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Pe Toukokuu 5. 12:29:03 2006

Mankka kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Joo nyt vaan hommaamaan dokki sierran etu ja taka perän niin saat kiihtyvyyttä autoon lisää!
Samalla huippunopeus laskee ja maantiellä saa lisää kierroksia koneeseen.
Kyllä se silti vielä yli 200 kulkee!
Ja suomes ei tarvi edes radalla tota yli 200km nopeutta

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 5. 13:14:53 2006

Eihän Cos ja DOHC perien välitysero ole kuin rontti 8%, kaikilla lienee Cosassa jo niin isot pallot alla, että ero kompensoituu renkaissa eikä huippunopeus muutu mihinkään.
Joku Scorpio Cossu + MT75 4x4 autoilija Briteissä oli vaihtanut dieselin laatikosta vitosen 4x4 lodjuun, välitys oli 0,62 tai 0,63.

Technicians Product Training-opuksen mukaan Cossun laatikossa on vaihdettu erilainen tiiviste laatikon ja jakolaatikon välille ja tiivisteessä on huohotusvena Cossussa, sekä pääakselilla jakolaatikossa on vahvistettu laakeripesä?(bracket=kannake).
Samainen opus mainitsee Cos + V6 vaihteiston välitysten eroavan DOHC 4x4 mallista, mutta tämä kai tarkoittaa kokonaisvälitystä, kun DOHC perät on 3,92.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gene » Ma Toukokuu 8. 13:52:28 2006

Jeps,

Elikkäs tuosta etuperän ristikkonivelsetä antoi periksi... Kyl v...ti, aattelin ekas et paalaan koko auton niine hyvineen.... :evil: Noh viikonlopun rauhoittelut autto... Jospa sen vaix kuntoon saattais... Kuhan vaan osat jostain saa harsitua kasaan...

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Toukokuu 22. 20:48:46 2006

Mankka kirjoitti:4 wd Sierra cossussa on ihan sama voimansiirto kuin escossakin. 4 wd dokki sierrassa on eri välitykset kuin cossussa. Dokkisierran vaihdelaatikko eroaa myös sisuskaluiltaan cossun lootasta.
Juu, periaatteessaon sama, mutta erojakin on. Laatikossa takakardaanin etupään kiinnityksessä on eroa ja takakardaani on lyhyempi..

DOHC ja Cossu laatikot ole samoja. Visko ja voiman sivuunotto-ketju on eri noiden edellisten lisäksi..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gene » Ma Toukokuu 29. 12:22:08 2006

Jeps,

Pikkuhiljaa pääsee auto purkamisen makuun... Pikku vinkkejä olisin vailla, koskien vaihteiston irroitusta ja paikalleen laittoa. Onnistuuko se alkautta ollenkaan, vai vaatiiko koneen nostoa pois nokalta? :shock: Ja edelleenki olisin vailla sopivaa vaihdelaatikkoa, kytkintä ja vauhtipyörää. Jos joku sattuu tietämmän mistä löytyisi, niin tarjotkaa ihmeessä.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ma Toukokuu 29. 13:51:26 2006

Ei tuossa lootan irroituksessa mitään ihmeempää ole. Jakolaatikon kanssa painaa varmaan ~40 kg. Auton alle ihmetteleen ja kardaanit, putkisto eka pois.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Toukokuu 29. 14:12:47 2006

Hartsa kirjoitti:Ei tuossa lootan irroituksessa mitään ihmeempää ole. Jakolaatikon kanssa painaa varmaan ~40 kg. Auton alle ihmetteleen ja kardaanit, putkisto eka pois.
Ja kallistuksenvakaaja samassa rytäkässä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Toukokuu 29. 17:13:15 2006

Kannattaa varautua katkenneisiin vakaajan kiinityspultteihin jos ei ole ihan äsken avattu!!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 29. 21:29:57 2006

Runkoaisan sisäreunassa olevan aukon kautta voi työntää salvaa etukäteen muhimaan kierteille. Ja aukaisu käsipelillä, ei paineilma/sähkömööpeleillä. Jos takertertaa, rasvaa ja takasin sisäänpäin kierroksen verran jnejne
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Toukokuu 29. 22:48:11 2006

Aake vaihto kahen pikkutunkin kanssa ainakin pihalla omaansa kytkimen.. kuulemma oli kohtuullisen vittumainen urakka mutta onnistuu :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

gene
Viestit: 40
Liittynyt: To Syyskuu 22. 0:30:40 2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gene » To Kesäkuu 1. 7:40:17 2006

Purkaminen etenee... Etuperä ja laatikko irti. Pahaa jälkeä tulee kun kardaani irtoaa vauhdissa :? Mitas ootte mieltä. Oli tuo kardaani antanu mukavan pusun tuohon kytkimeenkin, joka on siis palasina... Onko mahollista että on samalla kolauksella lyönyt myös kampaikselin vempulaan? :shock: Pitäskös se konekkin nyt purkaa varmuuden vuoksi? :roll:

Vastaa Viestiin