XR3i vetää laihalle

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

XR3i vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ke Huhtikuu 26. 15:20:48 2006

Tuli asennettua seosmittari ja näyttäis kone käyvän laihalla. Tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksessa ja vaihdetta vaihtaessa palaa vihreät ledit, mutta osa kaasulla tai kiihdytyksessä sammuu koko mittari! :shock:

Miten seosta saa säädettyä? Ruiskuna K-jetronic

Lambdana on NTK yksjohtoinen

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 26. 19:04:54 2006

Laita nyt aluksi lämmitettävä lambda niin pääset lähemmäksi totuutta. Moottorijarrutuksessa ei pitäisi palaa yhtään lediä, eli silläkin puolella lienee pientä laittoa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ke Toukokuu 3. 13:10:32 2006

Nyt on vaihdettu uus bensa pumppu ja 4-johtoinen lämmitettävä lambda ja vieläkin näyttäis käyvän laihalla.

Mitä ruuvia pitäis pyöritellä ja mihin suuntaan :?: Kun toi k-jetronic ei oo ennestään tuttu laite.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 3. 13:40:55 2006

ja sun seosmittari on sopiva tolle lambdalle? :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 3. 16:11:19 2006

Siinä määränjakajassa sen itse mötikän mistä putket lähtee ja ilma putken välissä pitäis olla semmonen tötsä mistä pääsee olikohan se nyt 3 milliseen kuusiokulma ruuviin käsiksi.

Jos ei oo tötsää niin pelkkä reikä mikä ehkä jollain tukittu.

Muistaakseni myötäpäivään menee rikkaammalle...vai oliko se vastapäivään... xD Örf, tarvii tarkistaa ja tosiaan kyllähän muistaakseni jo tuossa vanhimmassakin K-Jetissä on jonkinlainen bensan syötön katkaisu moottorijarrutukselle.

Melkein varmaan kannattais testata jossain korjaamolla päästömittarin kanssa et näyttääkö se ees sinne päin. :f
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 3. 21:14:12 2006

Tuo seosruuvi ei juurikaan ajossa vaikuta, jos todellisuudessa ollaan laihalla, niin lähtisin etsimään vikaa ohjauspaineista. Missä kohtaa putkea tuo lambda-anturi muuten on?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ke Toukokuu 3. 22:19:59 2006

Lambda anturi on aika lähellä pakosarjaa. Noin 15 cm päässä.

Tutkiskelin noita sähköjohtoja ja huomasin, että rele on ohitettu ja pumppu pyörii kokoajan eli ei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 3. 22:31:28 2006

fiesta boy kirjoitti:Lambda anturi on aika lähellä pakosarjaa. Noin 15 cm päässä.

Tutkiskelin noita sähköjohtoja ja huomasin, että rele on ohitettu ja pumppu pyörii kokoajan eli ei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa.
Ei se katkaisu pumpun avulla tapahdukaan vaan sillä ilmamäärämittarin takana olevalla venttiilillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 3. 22:34:13 2006

Laita se anturi kollektorin jälkeen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 3. 22:37:45 2006

Arska kirjoitti:Tuo seosruuvi ei juurikaan ajossa vaikuta, jos todellisuudessa ollaan laihalla, niin lähtisin etsimään vikaa ohjauspaineista. Missä kohtaa putkea tuo lambda-anturi muuten on?
Niin, aivan eipä siitä juuri vaikutusta ole muuhunkuin tyhmäkäyntiin.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Toukokuu 4. 17:59:30 2006

Örr, tuossa kun kävin pari kirjaa läpi ja niin aloin kummastelemaan että miten se ei vaikuta kuin tyhmäkäyntiin vaikka näyttäisi olevan kokoajan yhteydessä toisiinsa, ruuvi sekä sensorin varsi...niinkuin esimerkiksi tässä kuvassa. Ja kun Haynesin opasta kattelee niin eipä niissä kovin suuria eroja ole. -.^

Taidan mennä purkamaan tuon Escortin jakelijan atomeiksi ja perehtyä oikein kunnolla siihen.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Toukokuu 4. 18:10:36 2006

Tyhjäkäynnillä lautanen nojaa tuohon ruuviin ja sillä määrätään kuinka alhaalla lautanen on ja täten kuinka paljon bensaa tulee suuttimista.

Normaalissa ajossa ilmaa menee sen verta läpi ettei lautanen nojaa tuohon ruuviin vaan on alempana niin se ruuvi ei vaikuta seoksen rikkauteen.

Näin joskus tuumailin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 4. 19:24:04 2006

Ei se ihan noinkaan mene, Kyllä se siihen koko ajan nojaa ja vaikuttaa koko skaalalla. Tuollaisen pienen offset säädön vaikutus vaan hukkuu isoilla syötöillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Toukokuu 4. 20:35:42 2006

Katos tuumasin väärin, no aina oppii lisää.
Näkyyhän se tuosta kuvastakin kun kattoo muulla kun persesilmällä.

Vastaa Viestiin