Rs-alut

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kine
Ylläpitäjä

Rs-alut

Viesti Kirjoittaja Kine » To Huhtikuu 27. 14:56:51 2006

Onkohan noita nelipuolaisia rs-aluja paljon liikkeellä suomenmaassa vai pitäisikö tähytä ulkomaille? Sattuis meinaan vähän hyvin tuohon vanhakoppasen alle varsinkin kun nuo originaalit 12" nakit on vähän pykineet.

Mitenkä muuten nuo caprin laser-mallin alut eroaa esim. mk2 rs2000-vastaavista? Niitä näytti olevan edullisesti myynnissä. Ja muidenkin mallien erovaisuudet vois joku tietävä valaista.

Saa muuten ja pitääkin tarjota jos omistat joutavia kappaleita.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 27. 22:38:07 2006

Caprin "laserin" nelipuolat ovat hieman erinäköiset (hui..), et on samaa luokkaa kuin takavetoescoissa (~15), muttereita capreissa kahta tyyppiä; vanhempi holkki ja uudempi kartio, leveyttä 5,5", 6" tai 7". Escoissa vain 5,5" (mk1) ja 6" (mk2). RS3100 -vanne on myös sitten ihan oma valunsa.
Näitä vanteita löytyy maailmalta myös etuveto ET:llä, luokkaa 25-35, kannattaa varoa jos ulkomailta tilailee (kokemusta on :roll: ).
Oma lukunsa on sitten X-pack 7,5" et miinus 19.
Vain 13" halkaisijalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 28. 9:17:47 2006

Mä oottelinki et joku kertois suunnilleen noin,

lisäyksenä, Mk2 vanteista iso osa on 5.5 tuumasia.
näkyvin erot Mk1 ja Mk2 välillä on aina keskireiän koko.

Caprin vanteista JPS-specialin 5.5 on lähinnä escortin vannetta, sen tunnistaa kullanvärisestä maalista jos sitä on jäljellä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 28. 23:21:31 2006

Ja odotettu vänkäysvastaus :wink: ; jokusen uuden-alkuperäisen RS:n aikoinaan nippelipervona (jo silloin) tutkineena ja saksantuonti-osakasa -autoja nuuskineena rohkenisin väittää ettei kyseessä ole -iso osa- ?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 1. 20:14:44 2006

jos niitä sit on useemmin myynnissä :?:

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

aluvanteet

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ma Toukokuu 22. 21:40:48 2006

Katso www.ebay.co.uk
valitse hakualueeksi classic car parts ja hakusanaksi escort mk1 niin löytyy kaikenlaista tavaraa---- ja eiku huutamaan!!

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Toukokuu 22. 22:16:41 2006

bda12 oishan tuolla esim hyvät puskurit projektiis jos et oo vielä hommannu..

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Ma Toukokuu 22. 22:39:06 2006

Joo, ebayta on tullu tiirailtua "kikki pystyssä", mut taitaa tulla vaan hulluna kuluja jollain tnt:llä tai ups:lla.. Pätkäpuskurit ja jotain muuta olen hankkinut enkkulasta. Eikä nuo vanteiden myyjät oo kovin innokkaita pistämään niitä mihkään kyytiin, pitäis hakee paikan päältä.

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

kuljetuskulut

Viesti Kirjoittaja bda12 » Ti Toukokuu 23. 9:39:42 2006

Pääasiasssa myyjät alan harrastajia niin kuin mekin ja usein ystävällisiä ja palvelualttiita laittavat pakettiin vievät postiin tai rahtiasemalle.
Näin on ainakin minulle käynyt ja olen ostanut paljon.

Vastaa Viestiin