Kiertokanki poikki

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Kiertokanki poikki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Huhtikuu 20. 11:03:50 2006

Sain vihdoin purettua tota konetta sen verran, että selvis mikä petti tällä kertaa ja tästä sen voi katsoa. Ei noita luulis kovin helposti saavan poikki, mutta jotain "pientä" häikkää on jossain kun viimeks meni kk-pultit ja nyt kun oli ARP:t nii kanki anto periks. Ja ihan vakiopaineilla ajelin tietysti ja todella rauhallisesti, mutta vikaa ei vaan löytyny taaskaan ennen ku pamahti. Kai se täytyy seuraavaks koittaa, jos sais Megalla pelaamaan.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » To Huhtikuu 20. 13:59:37 2006

aikas tutun näköisiä kuvia on mulla meni samanlailla kiertokanki poikki :? taitaa olla nuo fordin omat kiertokanget melko huonoja kestämään..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Huhtikuu 20. 15:06:55 2006

Täysin normaalia, multakin löytyy tollanen :lol:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Huhtikuu 20. 16:31:45 2006

Millä tehoilla nuo vakiokanget alkaa antautua?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Huhtikuu 20. 16:46:17 2006

Jotenkin multa on jäänyt sellainen maku suuhun, että nuo olisi poksahtaneet ihan ilman logiikkaa tai tehoriippuvuutta. Toiset työntää isolla ahtimella 2bar ilman ongelmia ja toisilla näköjään poksahtaa jo vakioahdoilla. Kierrokset tietysti vaikuttaa paljon, mutta silti tässä on jotakin mikä ei käy järkeen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Huhtikuu 20. 19:24:48 2006

JesseT kirjoitti:Jotenkin multa on jäänyt sellainen maku suuhun, että nuo olisi poksahtaneet ihan ilman logiikkaa tai tehoriippuvuutta. Toiset työntää isolla ahtimella 2bar ilman ongelmia ja toisilla näköjään poksahtaa jo vakioahdoilla. Kierrokset tietysti vaikuttaa paljon, mutta silti tässä on jotakin mikä ei käy järkeen.
Sehän tässä ihmetyttääkin, kun paineet on ollu ennemminkin alle 0,5 kuin yli. Kierrokset oli nyt varmaankin jossain 3-4 tonnin välillä kun koneesta kuului jotain omituista, jolloin otin heti vedon pois. Pääsin jatkamaan matkaa varovasti kaverin pihalle, kun olin jo ihan kulmilla. Siinä sitten pihalla ihmettelin että mistä kyseinen "sirinä" tulee niin tyhjäkäynnillä sitten pamahti kanki läpi lohkosta. Ekassa konerikossa pamahti myös siinä 4 tonnin paikkeilla, mutta kunnolla ihan kertalaakista, niin että hieno savupilvi jäi taakse. :) Ei kai ton noilla paineilla ja kierroksilla pitäis tolleen hajota kun jonkinlaisen "takapotkun" seurauksena. Sellaista on ainakin esitetty, mutta tiedä sitten. Sehän nyt on selvää että kone ei oo toiminu ollenkaan niinkuin pitäisi, vaan paukkunu ja rykiny heti kun päästään ahdoille.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Huhtikuu 20. 19:29:07 2006

Olisiko tuossa kangessa ollut sitten joku särö kun noin helposti antaantui. Käytitkö särötarkastuksessa silloin kun laitoit nuo kanget?
Jäsen #1112

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Huhtikuu 21. 14:17:27 2006

AnttiR kirjoitti:Olisiko tuossa kangessa ollut sitten joku särö kun noin helposti antaantui. Käytitkö särötarkastuksessa silloin kun laitoit nuo kanget?
En mä usko että tossa kangessa mitään vikaa oli, tai ainakin tuntuu epätodennäköstä että alakerta pettää kahdesti 10000km aikana ja syy olisi ollut itse alakerrassa. Ekalla kerralla oli tällasta jälkeä, että en tiedä mikä paikka sillon ensimmäisenä petti.

Voikohan muuten noi ARP:n kk-pultit käyttää uudestaan? Eihän ne kai mitään venyviä ole?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Pe Huhtikuu 21. 17:06:01 2006

Koneistamon welho sanoi mulle joskus et kanki menee poikki nopeissa moottorijarrutuksissa..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 23. 13:36:40 2006

Huono voitelukin tekee tollasia tuhoja.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Huhtikuu 24. 13:39:19 2006

JesseT kirjoitti:Jotenkin multa on jäänyt sellainen maku suuhun, että nuo olisi poksahtaneet ihan ilman logiikkaa tai tehoriippuvuutta. Toiset työntää isolla ahtimella 2bar ilman ongelmia ja toisilla näköjään poksahtaa jo vakioahdoilla. Kierrokset tietysti vaikuttaa paljon, mutta silti tässä on jotakin mikä ei käy järkeen.
Olen ajanut vakiokangilla pari kesää 1,5-1,8 barilla. Viime kesä olikin sitten huono-onnisempi: kerran venttiili poikki ja kansi romuksi. Toinen kerta olikin sitten pahempi, kaksi kankea poikki ja täystuho.Ahtoa 2,2 baria.Eikä ahdinkaan vakio...Oli muuten ARP:n pultit alhaalla. Eli järjen rajoissa kestävät hyvin.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Huhtikuu 24. 17:52:11 2006

cossu44 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Jotenkin multa on jäänyt sellainen maku suuhun, että nuo olisi poksahtaneet ihan ilman logiikkaa tai tehoriippuvuutta. Toiset työntää isolla ahtimella 2bar ilman ongelmia ja toisilla näköjään poksahtaa jo vakioahdoilla. Kierrokset tietysti vaikuttaa paljon, mutta silti tässä on jotakin mikä ei käy järkeen.
Olen ajanut vakiokangilla pari kesää 1,5-1,8 barilla. Viime kesä olikin sitten huono-onnisempi: kerran venttiili poikki ja kansi romuksi. Toinen kerta olikin sitten pahempi, kaksi kankea poikki ja täystuho.Ahtoa 2,2 baria.Eikä ahdinkaan vakio...Oli muuten ARP:n pultit alhaalla. Eli järjen rajoissa kestävät hyvin.
cossu44, mitkä männät sulla on? jos jotkin keveät niin ihan mahdollista. Noi omat mahlen paskataotut on aika painavat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ke Huhtikuu 26. 17:03:52 2006

Lohko tullut Saksasta aikoinaan, mäntineen kaikkineen. Lienevät olleet vakiot, lohko helyineen jo turbokoneiden taivaassa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 27. 11:03:53 2006

Mitkäs tommosen RST:n moottorin kangen mitat on? pituus, tappi ja laakerisilmä.
Jäsen #606

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Huhtikuu 27. 13:50:56 2006

Itse en ole vastaava nähnyt muualla kuin kaverin 200 äS äXässä.

Kanki tuli lohkosta läpi aika ilosesti, senkin olis tietty voinut välttää kun ei olis yrittäny ajaa pitkää matkaa kun selvästi oli jotain vialla.

Monesti kuullut että niissä todella yleistä alakerta viat mutta siinä tapauksessa saattoi kyllä olla ihan inhimillinen virhe syynä, koska sen irronneen kangen toinen muttereista oli noin puoliksi irti. :roll:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin