Esco Savuttaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Esco Savuttaa

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Huhtikuu 17. 17:08:20 2006

elikkä eilen huomasin että esco savuttaa sinistä ku ajaa hiljaa ja pienemmillä kierroksilla :( ...ja sit ku pysäyttää auton turbosta kuulee outoo ääntä ihan ku ois laakerivika mut onx se normaalii et se savuttaa silloin...turbo on garrettin gt28rs ja kone 1,8 ZVH...ja jos vika on siinä niin missä löytyy hyvä paikka huoltaa semmonen...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 17. 20:08:46 2006

Vaikuttais siltä että ahdin on finaalissa. Eiks toi GT28RS oo kuulalaakeroitu ahdin?Kuulalaakeroituihin ahtimiin on todella vaikea tehdä remppaa koska niihin ei tahdo saada varaosia mistään.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Huhtikuu 17. 21:25:46 2006

Entinen starletti teki myös moista ja ahdin oli aikalailla tiensä päässä.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Huhtikuu 17. 22:28:18 2006

joo se on kuulalaakeroitu ja uus maksaa mammonaa...prkl...ehkä ois helpompaa laitaa 3/4 sinne...no mut soitan ainakin ensin pro turbolle ja kysyn et voiko sille tehä mitään...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 17. 22:34:30 2006

sunkka kirjoitti:joo se on kuulalaakeroitu ja uus maksaa mammonaa...prkl...ehkä ois helpompaa laitaa 3/4 sinne...no mut soitan ainakin ensin pro turbolle ja kysyn et voiko sille tehä mitään...
Pro turbon äijän kans oli juttua noista kuulalaakeriahtimista ja se kyllä kutsu niitä kertakäyttö tavaroiksi. On varmasti helpompaa/halvempaa laittaa 3/4 sinne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Huhtikuu 17. 22:40:01 2006

voi voi nyt alkaa vi....aa...ei kenelläkään oo 3/4 nurkissa kotona...tai joku muu mut ei vakio ahdin...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 17. 22:55:25 2006

sunkka kirjoitti:voi voi nyt alkaa vi....aa...ei kenelläkään oo 3/4 nurkissa kotona...tai joku muu mut ei vakio ahdin...
Kannattaa tietysti soittaa sinne Pro turboon huomenna ja kysyä mutta voi olla kallista jos tommoseen saa edes osia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Ma Huhtikuu 17. 23:15:53 2006

jep niin teen...ja niin muuten minkäslaista öljyä pitäis käyttää näis koneis..nyt on ainakin nesten 5w40 täyssynteettinen...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 17. 23:50:25 2006

sunkka kirjoitti:jep niin teen...ja niin muuten minkäslaista öljyä pitäis käyttää näis koneis..nyt on ainakin nesten 5w40 täyssynteettinen...
tuolla on jupinaa öljyistä -> http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... ght=%F6ljy
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 18. 19:55:58 2006

rst:n vakioahdin meni finaaliin siten että savutti ku auto kävi tyhjäkäyntiä hetken. ei ollu mitää muuta ku tyyppikilpi ehjänä..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Huhtikuu 18. 22:14:37 2006

samiharju kirjoitti:rst:n vakioahdin meni finaaliin siten että savutti ku auto kävi tyhjäkäyntiä hetken. ei ollu mitää muuta ku tyyppikilpi ehjänä..
samat oireet oli mulla.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ti Huhtikuu 18. 22:45:20 2006

Ahtimen väljyyksien tarkistus ja ahtoputken öljynmäärä kertoo sit jo paljon. Kumpaakin mielummin vähän...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 19. 8:37:28 2006

Meizzzi kirjoitti:Ahtimen väljyyksien tarkistus ja ahtoputken öljynmäärä kertoo sit jo paljon. Kumpaakin mielummin vähän...
eikös sinne ahtoputkiin tule sitä öljyä kans jonkinverran,jos on alkuperäinen huohotus systeemi käytössä?
ford escort´79 tic

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ke Huhtikuu 19. 9:26:34 2006

adh kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti:Ahtimen väljyyksien tarkistus ja ahtoputken öljynmäärä kertoo sit jo paljon. Kumpaakin mielummin vähän...
eikös sinne ahtoputkiin tule sitä öljyä kans jonkinverran,jos on alkuperäinen huohotus systeemi käytössä?
Kyllä vähäsen, mutta sitten kun sieltä tulee kaatamalla öljyä niin ei hyvä :)

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Su Huhtikuu 23. 14:36:47 2006

Nå lykkäsin nytsit pois turbon autossa eilen ku oli niin hieno sää...ja öljyä tuli kaatamalla ulos putkista ja coolerista :D tässä pari kuvaa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=a ... d=34146261
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Su Huhtikuu 23. 21:32:00 2006

Jos öljyä on noin paljon ahtimen imupuolella niin se tulee sinne yleensä vain huohottimen kautta joka alkuperäisessä systeemissä työntää huohotushöyryt sinne määränjakajan koteloon ja sitä kautta ahtimen läpi takaisin koneeseen. Öljyä sinne kertyy pieniä määriä mutta noin iso määrä ja savutus viittaa siihen että kone on yksinkertaisesti väljä tai muuten vaurioitunut. Jos on vakio-Zetec männillä tehty ZVH niin vikaa ei tarvitse edes arvailla...
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

sunkka
Viestit: 55
Liittynyt: La Helmikuu 18. 8:47:23 2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sunkka » Su Huhtikuu 23. 22:33:36 2006

no sitä minäkin mietiskelin :shock: ...mut painepuolen letkusta tuli kyll ihan kaatamalla öljyä ja ahtimen akseli on väljä...ja koneessa ei ole vakio männät...
Escort Rs Turbo Cab -89
MB 300 SE W140

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Huhtikuu 23. 22:36:19 2006

mulla taas vanha ahdin teki noin jos seisoi jonkin aikaa käyttämättä...

Vastaa Viestiin