Escortin jarru pääsylinteri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Escortin jarru pääsylinteri
Onko 2 litrasen pääsylinterissä eroa pienempi koneisiin malleihin? Motonet väittää kiinnitys reikien välin olevan 21mm isompi...
Onko jarruputkien lähdöt samat?
Onko kukaan rakentanut jonkun muun pääsylinterin sinne paikoilleen, jos on niin minkä laitteen?
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, pedalboxia autoon ei tule.
Onko jarruputkien lähdöt samat?
Onko kukaan rakentanut jonkun muun pääsylinterin sinne paikoilleen, jos on niin minkä laitteen?
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, pedalboxia autoon ei tule.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mk-II/III Capreissa on pääsylintereiden reikäjako kaikissa sama, 81mm. Välikoppa-Escortista en tiedä, mutta wanhakoppa Escortissa ainakin on pienempi väli.Ilkka_H kirjoitti:Välikopasta oli ilmeisesti kyse.
10/78-80 vuoden tehostimella olevat OHC 1.1/1.3/1.6 käyttää samaa sylkkyä kuin 8/75-80 2.0 mallit
Myös Capri 2 ja 3 (ei 2,8i) 74-81 tehostimella käyttää samaa sylkkyä.
Mulla on Mk-I Escortin tehostin Caprissa ja siihen pulttasin ihan "bolt-on" 316 Bemarin uuden pääsylinterin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jos näin on, niin Mk-II/III Caprin sylinteri ei sovi.Rytinä kirjoitti:Joo välikopasta oli kyse. Mulla se reikäväli on 60 milliä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Kaivellaans vähän vanhaa ylös
Eli pitäisi tuohon mk2 escoon löytää pääsylinteri jostain, purkaamoilta löytyisi kyllä mutta tahtoo nekin takerrella miten milloinkin
Tällä kertaa työntää nestettä tehostajaan useamman kumien vaihdon jälkeenkin
Paljonkohan mahtaa olla tuon mk1 ekkerin sylinterin reikäjako, tai siis toisinsanoen tuon 316 BMWn sylkyn jos sellainen passaisi
Eli pitäisi tuohon mk2 escoon löytää pääsylinteri jostain, purkaamoilta löytyisi kyllä mutta tahtoo nekin takerrella miten milloinkin
Tällä kertaa työntää nestettä tehostajaan useamman kumien vaihdon jälkeenkin
Paljonkohan mahtaa olla tuon mk1 ekkerin sylinterin reikäjako, tai siis toisinsanoen tuon 316 BMWn sylkyn jos sellainen passaisi
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Pariin MK1 Escorttiin olen laittanut 200-sarjan Volvon pääsylinterin. Sopii melko pienin muutoksin. Laipan reikäväli sama molemmissa. Polkimen ja sylinterinvälistä tankoa pitää muuttaa pienentämällä sitä "kuulaa" tangonpäästä ja pääsylinterin ja paloseinän väliin tulevan paksun laipan keskireikää tarvii aavistuksen suurentaa. Molempiin autoihin on tullut asialliset jarrut tuolla Volvon pääsylinterillä.
#809
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Jepjep, eli kyseessähän on mk2 tehostimella oleva viritys jossa tehostin löytyy sen häkkyrän päästä keulasta, joten tuo volvon sylinteri varmaan jää pois suunnitelmista
Myös tanarin kanssa taitaa tulla sellainen ongelma että tuohon tilaan ei taida juuri milliäkään isompi tehostin mahtua, ainakaan mielenkiinto ei ole kovin suuri ruveta enää suuria muutoksia tuolle tekemään tämän takia
http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... eesta6.jpg
Tuo alkuperäinen on perusmallin tehostin+syliteri ja muistaakseni kokoa 19.05mm tai jotain sinne päin
Eli kun tuo escon oma tehostaja pitäisi säilyttää niin siihen passaava pitäisi löytää
Myös tanarin kanssa taitaa tulla sellainen ongelma että tuohon tilaan ei taida juuri milliäkään isompi tehostin mahtua, ainakaan mielenkiinto ei ole kovin suuri ruveta enää suuria muutoksia tuolle tekemään tämän takia

http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... eesta6.jpg
Tuo alkuperäinen on perusmallin tehostin+syliteri ja muistaakseni kokoa 19.05mm tai jotain sinne päin
Eli kun tuo escon oma tehostaja pitäisi säilyttää niin siihen passaava pitäisi löytää