Escort Cosworth ongelmat

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Escort Cosworth ongelmat

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Huhtikuu 29. 19:23:48 2005

Edelleen tuo eckeri kiukkuilee .

Tyhjäkäynti on epätasaista (ns.pätkii) ja jatkuu 3000 rpm asti jolloin loppuu .
ahdot noustessa yli 1.1 bar paukkuu ja pätkii . Myös tasakaasulla nykii . Käy aavistuksen laihalla tulpista katsottuna (tai sitten joka sylinteri on täynnä vettä :lol: )

803 Suuttimet puhdistettu , MAP vaihdettu , letkut tarkistettu . kaasuläpän asentoanturi tarkistettu , kaasuläppä ja imusarja puhdistettu (auttoi vähän)
Ecu L8 maadoitettu (motorsport lastulla) bensanpaineita kokeiltu nostaa .
"multiplugit" puhdistettu.

Alkaa loppua ideat , voisiko lämpötila-anturi tehdä näitä oireita . Auttaisko kenties Crane-puola ... ?
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 29. 19:25:41 2005

Miten nokkien ajoitus?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Huhtikuu 29. 23:33:16 2005

Onko tulppien ja puolan johdot tarkistettu? Entäs seokset, onko mittarilla katottu? Pienellä tulppien kärkivälillä ainaki itellä pätki vähän tyhjäkäynnillä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Huhtikuu 30. 9:56:39 2005

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Huhtikuu 30. 10:11:23 2005

Nokat ja nokkapyörät on vakiot . Tulpat ja johdot on uudet , mutta ei ole tarkistettu antaako kunnolla virtaa .

Kärkiväli on tällä hetkellä n.6 mm . Ei juurikaan vaikuta jos muuttaa .
Seosmittaria ei ole , tulpat oli hiukan vaaleat .
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Toukokuu 1. 20:36:19 2005

Mikä tämä tunnistin on joka löytyy jakajan sisältä , liitin , 2 johtoa menee muoviseen boksiin joka on kiinni metalli klöntissä ?
Johdot oli kunnossa mutta tummassa pohjalevyssä oli hiushalkeama , voisiko tämä aiheuttaa pätkimistä ?
ex Jäsen #10

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Toukokuu 3. 14:42:48 2005

Koitappas escon omaa boxia onko vaikutusta (P8).
Ex. #28
Escort RS Cosworth

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ke Toukokuu 4. 0:35:10 2005

Jake kirjoitti:Mikä tämä tunnistin on joka löytyy jakajan sisältä , liitin , 2 johtoa menee muoviseen boksiin joka on kiinni metalli klöntissä ?
Johdot oli kunnossa mutta tummassa pohjalevyssä oli hiushalkeama , voisiko tämä aiheuttaa pätkimistä ?
en tiedä onko yhtään samanlaisia mutta yhdellä kaverilla oli turbo luupäässä jakajan sisällä jossain osassa pieni halkeama oli vähän samanlaista vikaa..

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Nostetaas tää ylös

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Pe Huhtikuu 14. 19:37:30 2006

Nyt on multakin ideat loppuneet jaken auton kanssa :!:

koitettiin vakio suuttimia (jos vihreet jumissa tmv.) ei vaikutusta
Jakokin on kohdillaan, kipinä tulee koitettiin toista moduliakin , pensaa saa,


hetken käy jotenkin sit laskee kierrokset ja röp röp ja tyhjäkäynti venttiili sanoo ssshhhh ja nostaa taas kierrokset et lähes normiksi ja sama rulianssi alkaa taas :!: tuota se tekee koko ajan käydessä.


Viisammat kertokaa mistä etsiä vikaa et saadaan sit tulevaisuudessa täältäkin 2 autoa radalle pyöriin 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Huhtikuu 14. 19:45:01 2006

Kyllä näin on , kohta joutuu kädet nostaa ylös :roll:
Sytytykseen ilmeisesti vika liittyy ?

Pientä päivitystä :

Puola vaihdettu Crane LX91:een
Painekotelon tiiviste vaihdettu (vanha vuosi)
Multiplugit poistettu (johdot suoraan kiinni)
Kaasuläpän anturi vaihdettu ja säädetty
Kokeiltu L6 boksia mutta ei toiminut ollenkaan (tiedetään , toinen kaasuläppä)
Seokset säädetty aavistuksen rikkaalle
ex Jäsen #10

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Huhtikuu 15. 14:45:53 2006

Luinkos minä oikein, että olisi L8 boksi? Eikös EscoCossussa ole kuulkaas P8 ecu. Ja se on kyllä varma homma, ettei L6 eculla toimi ollenkaan! Escon omassa Ecussa pitäisi lukea IAW48/P8. Toivottavasti käyntivika selviäisi!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Huhtikuu 15. 19:56:46 2006

On P8 vakiona mutta oikeanlaista lastua ei löytynyt joten vaihdettiin L8 , pitäisi toimia tälläkin ihan kunnolla .
ex Jäsen #10

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Escort Cosworth ongelmat

Viesti Kirjoittaja jorecos » Su Huhtikuu 16. 0:11:22 2006

Jake kirjoitti:On P8 vakiona mutta oikeanlaista lastua ei löytynyt joten vaihdettiin L8 , pitäisi toimia tälläkin ihan kunnolla .
Eikö toimi P8 poksillakaan?
Oisko seuraavasta mitään apuja: Oma escortti toimi L6 poksillakin (jotenkin). Sillä myös katsastin pelin viime syksynä, kun P8:ssa oli vikaa. Nyt on ehjä P8 paikallaan (johdotuksiin ei poksien vaihdossa tarvinnut kajota, L8:aa ei tullut kokeiltua).

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Huhtikuu 17. 13:26:37 2006

olisko kellään escoon omaa boxia lainalle antaa niin selviäis tuokin :?:

laittais vakio hilut niin näkis jatkuuko ongelmat..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Huhtikuu 17. 15:17:53 2006

Missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on? siivapyörän anturi ja jakajan-asentoanturi oli ilmeisesti ihan ok? Ne ei kyl paljoa maksa vaikka hakis uudet. Entä lämpöanturit, ootteko niiden kunnon mitannu? Mitäs se seos näyttää? Toimiiko lambda oikein? laajakaistakin vois olla kova niin tietäis mitä se seos oikeesti on.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Huhtikuu 17. 17:46:08 2006

Yrkesman kirjoitti:Missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on? siivapyörän anturi ja jakajan-asentoanturi oli ilmeisesti ihan ok? Ne ei kyl paljoa maksa vaikka hakis uudet. Entä lämpöanturit, ootteko niiden kunnon mitannu? Mitäs se seos näyttää? Toimiiko lambda oikein? laajakaistakin vois olla kova niin tietäis mitä se seos oikeesti on.

Muistaakseni jake sanonut et ne olis uusittu, tarkistetaan kunto.
seokset viime mittausessa olleet ok, tulpatkin sen kertoo.
Yksi uusi epäilys, venttiilit? mittaamaan puristuksia.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Huhtikuu 17. 19:33:37 2006

Vikakoodit on luettu ja kaikki ok , eli anturit pitäis olla kunnossa . Jakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu . Johdot lähes uudet .
ex Jäsen #10

tml
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Tammikuu 14. 18:46:51 2003
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja tml » Ma Huhtikuu 17. 20:57:19 2006

Perusjuttuja ja varmaan jo tutkittu mutta:

Moottorin maadotus kunnossa? Onko akulta lähtevä paksu maadotuskaapeli ok liitinpinnoistaan. Ainakin omassa 2wd cossussa löyty hapettumaa sieltä, en tiedä onko escossa maadoitus tehty noin.

Onko escossa inertiakytkintä niikuin 2wd cossussa varapyöräkotelossa?
jos huono kontakti bensapumppu käy mutta ei saa täyttä jännittä?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 17. 21:02:38 2006

tml kirjoitti: Onko escossa inertiakytkintä niikuin 2wd cossussa varapyöräkotelossa?
jos huono kontakti bensapumppu käy mutta ei saa täyttä jännittä?
Noita inertiakytkimiä on kyllä viljelty muuallekkin kun varapyöräkoteloon. Ts. ei se aina ole siellä,on myös muita paikkoja missä se voi olla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Huhtikuu 17. 21:25:54 2006

maadoitukset on paranneltu/tarkistettu.

Escossahan ei ole Ns.varapyöräkoteloa se on sellainen koholla oleva juttu,
missahän mahtaa olla escossa tuo inertiakytkin?

Kyllä se bensaa tuntuis saavan tehokkaampi b-pumppu laitettu.

Ja ne puristukset oli täysin kunnossa kun mitattiin ne, todella vähäisiä eroja, ei pitäis vaikuttaa..

nyt vaan enää se boxi juttu. sit mulla ideat loppu..

Jos jollain löytyis ylim.. vakio boxi vakio lastulla ja sais sen verran lainaan et saatais testattua vakio osilla, jospa se vika löytyis silloin.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Huhtikuu 17. 22:00:37 2006

jarkkoma kirjoitti:maadoitukset on paranneltu/tarkistettu.

Escossahan ei ole Ns.varapyöräkoteloa se on sellainen koholla oleva juttu,
missahän mahtaa olla escossa tuo inertiakytkin?
hanttimiehen jalkatilassa on b-pumpun kytkin.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Huhtikuu 17. 22:07:24 2006

jarkkoma kirjoitti:maadoitukset on paranneltu/tarkistettu.

Escossahan ei ole Ns.varapyöräkoteloa se on sellainen koholla oleva juttu,
missahän mahtaa olla escossa tuo inertiakytkin?

Kyllä se bensaa tuntuis saavan tehokkaampi b-pumppu laitettu.

Ja ne puristukset oli täysin kunnossa kun mitattiin ne, todella vähäisiä eroja, ei pitäis vaikuttaa..

nyt vaan enää se boxi juttu. sit mulla ideat loppu..

Jos jollain löytyis ylim.. vakio boxi vakio lastulla ja sais sen verran lainaan et saatais testattua vakio osilla, jospa se vika löytyis silloin.
Ainaki omassa inertiakytkin löytyy n. 10 cm ecu:n alapuolelta.
Edit: hidas olin
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Huhtikuu 18. 19:47:02 2006

Lisämaadoitukset on vedetty akulta runkoon ja akusta moottoriin , ei vaikutusta . Bensaa kyllä saa ehkä enemmänkin kuin olisi tarpeen .
Lastu on vihreille , 3bar mapille jne. mutta miten toimii vakio 2.5 barisella ? On ollut 2 3bar Mappia , toisella ei lähtenyt käyntiin ja toisella kävi todella huonosti , tuolla vakio mapilla toimi parhaiten .
ex Jäsen #10

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » To Huhtikuu 20. 15:35:25 2006

Sulla on siis L8 ecu ja perjaattessa sama stage 2 lastu ku mulla vihreille, kaikki mahdollinen tutkittu ja samat viat kun sulla... mä alan epäilemää tota lastua.. Ajattelin sen näin että kun ne on tehty tietyille osille, esim joudut vaihtaa eri tulpat, 3bar mappi, nylonjetit, suuttimet jne.. jos tekee muita muutoksia ei välttämättä käy päikseen ja sekoo?? Tai sit mä oon sekoomas ku ei keksi eikä löydä mikä siellä nyt on :lol:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Huhtikuu 20. 22:17:09 2006

Montune kirjoitti:Sulla on siis L8 ecu ja perjaattessa sama stage 2 lastu ku mulla vihreille, kaikki mahdollinen tutkittu ja samat viat kun sulla... mä alan epäilemää tota lastua.. Ajattelin sen näin että kun ne on tehty tietyille osille, esim joudut vaihtaa eri tulpat, 3bar mappi, nylonjetit, suuttimet jne.. jos tekee muita muutoksia ei välttämättä käy päikseen ja sekoo?? Tai sit mä oon sekoomas ku ei keksi eikä löydä mikä siellä nyt on :lol:
Näin se taitaa olla , pitäis saada vakioboksi tai 3bar map (toimiva) lainaksi että voisi kokeilla toimiiko niillä . "jarkkoma" nyt tuut sen Mappis kans tänne :lol:

Tai sitten täytyy siirtyä , kuten jo mainitsit , säädettävään moottorinohjaukseen :roll:
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Huhtikuu 20. 22:50:28 2006

Jake kirjoitti:
Montune kirjoitti:Sulla on siis L8 ecu ja perjaattessa sama stage 2 lastu ku mulla vihreille, kaikki mahdollinen tutkittu ja samat viat kun sulla... mä alan epäilemää tota lastua.. Ajattelin sen näin että kun ne on tehty tietyille osille, esim joudut vaihtaa eri tulpat, 3bar mappi, nylonjetit, suuttimet jne.. jos tekee muita muutoksia ei välttämättä käy päikseen ja sekoo?? Tai sit mä oon sekoomas ku ei keksi eikä löydä mikä siellä nyt on :lol:
Näin se taitaa olla , pitäis saada vakioboksi tai 3bar map (toimiva) lainaksi että voisi kokeilla toimiiko niillä . "jarkkoma" nyt tuut sen Mappis kans tänne :lol:

Tai sitten täytyy siirtyä , kuten jo mainitsit , säädettävään moottorinohjaukseen :roll:
No huomenna vois mun mapilla koittaa...
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Pe Huhtikuu 21. 0:37:42 2006

Joo, pitäisi tosiaan saada kokeiluun ehjä 3bar mappi, kun en ole varma onko toi kunnossa!! En sitten tiedä onko tuo lastu katilliselle tarkotettu, että onko jotain väliä onko ne katit sielä välissä vai ei.. ei kumminkaa lamdaa ole niiden jälkee :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 21. 7:31:32 2006

Montune kirjoitti:Joo, pitäisi tosiaan saada kokeiluun ehjä 3bar mappi, kun en ole varma onko toi kunnossa!! En sitten tiedä onko tuo lastu katilliselle tarkotettu, että onko jotain väliä onko ne katit sielä välissä vai ei.. ei kumminkaa lamdaa ole niiden jälkee :roll:
Ei ole väliä onko katit paikalla vai ei kun ei kerran mittaa mitään niiden jälkeen.
Mutta lastu pitää olla katilliseen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Huhtikuu 23. 22:43:23 2006

Vika löytyi , oli sittenkin Map rikki , kokeiltiin jarkkoma:n 3baarisella niin alkoi toimia :roll: Nyt saa tarjota ehjää 3bar mappia vaikka yv:llä
ex Jäsen #10

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Huhtikuu 23. 23:01:34 2006

Jake kirjoitti:Vika löytyi , oli sittenkin Map rikki , kokeiltiin jarkkoma:n 3baarisella niin alkoi toimia :roll: Nyt saa tarjota ehjää 3bar mappia vaikka yv:llä
Olin hidas.. :lol:
tässä huomataan et mikään ei ole varma kuin epävarma.. :wink:

No onneks tuokin selvis, pääset kohta bilikselle :P
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Lokakuu 17. 9:33:54 2006

Nostellaas vanhaa topikkia ylös kun nyt minäkin pääsin näiden cossun röpöttely ongelmien pariin. Eli täysin vastaavia ongelmia kuin topikin aloittajalla, mutta auto periaatteessa vakio "putkisto, turbo ja suodin vaihdettu" -94 esko.

Alle 3000rpm ja alipaineen puolella rykii, nykii ja röpöttää, tyhjäkäynti seilaa ja bensaa kuluu sitten huolella.

Jo tehtyä, boxin kuorestä vedetty lisä maa koriin, parennettu akun maadoitus, puhdistettu koneen maadoituksen liitokset, vaihdettu kokeeks biilteeman kuiva tehopuola, vaihdettu puolanjohto ja kokeiltu toisella sytty-yksiköllä. Pyörijä ja virranjakajan kansi tulossa.

Minkäs vuotisista Civikeistä löyty muuten ne sopivat tulpan johdot? Saa pois suljettua nekin.

Mapin ja TPS:n yritän mittailla tänään. Liittyen tähän olisiko jollain lainata vakio 2.5bar mappia kokeeks niin tietää kannattaako uutta hankkia? yv.

Ja vielä tuosta vikakoodien lukemisesta, onko silloin kaikki ok kun ledi palaa koko ajan välkkymättä vai onko kaikki tuhannen p****na?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Lokakuu 17. 15:08:00 2006

Nyt mittailtu TPS ja MAP ja turhankin hyvältä näytti.
referenssi jännite 4.9V
TPS:n alue 0,13V-4,73V ja tasaseen nousi koko alueen.

MAP
Käynnissä
40kpa n.0,4V
50kpa n.0,6V
60kpa n.0,8V
Ja virrat vain päällä eli 100kpa 1,78V
Nuo map-arvot katsottu noin about auton omasta ahtomittarista.
Vielä en päässyt testaamaan ahtojen puolella mapin näyttämää, mutta tuntuisi olevan kunnossa. Tuo 1,78V:han ei täsmää sen diagnosointi ohjeen 2,2Voltin kanssa, koska se ohje on sierralle jossa on 2bar map, mutta suhteessa on täysin kohdallaan.

Oletettavasti vika jää näin ollen syltty puolelle, mutta tästä huolimatta saa tarjota testiin laina mappia tai jopa crane fireball LX91:stä. Jälkimmäisen voin ihan ostaakkin. Toimiihan tuo fireball cossun omalla sytty-yksiköllä ettei siihen tarvitse hommata sitä HI-6:sta mitä ne joka paikassa siihen mainostaa?
Viimeksi muokannut Perkele, Ti Lokakuu 17. 15:41:08 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Lokakuu 17. 15:39:47 2006

Perkele kirjoitti:Nostellaas vanhaa topikkia ylös kun nyt minäkin pääsin näiden cossun röpöttely ongelmien pariin. Eli täysin vastaavia ongelmia kuin topikin aloittajalla, mutta auto periaatteessa vakio "putkisto, turbo ja suodin vaihdettu" -94 esko.

Alle 3000rpm ja alipaineen puolella rykii, nykii ja röpöttää, tyhjäkäynti seilaa ja bensaa kuluu sitten huolella.

Jo tehtyä, boxin kuorestä vedetty lisä maa koriin, parennettu akun maadoitus, puhdistettu koneen maadoituksen liitokset, vaihdettu kokeeks biilteeman kuiva tehopuola, vaihdettu puolanjohto ja kokeiltu toisella sytty-yksiköllä. Pyörijä ja virranjakajan kansi tulossa.

Minkäs vuotisista Civikeistä löyty muuten ne sopivat tulpan johdot? Saa pois suljettua nekin.

Mapin ja TPS:n yritän mittailla tänään. Liittyen tähän olisiko jollain lainata vakio 2.5bar mappia kokeeks niin tietää kannattaako uutta hankkia? yv.

Ja vielä tuosta vikakoodien lukemisesta, onko silloin kaikki ok kun ledi palaa koko ajan välkkymättä vai onko kaikki tuhannen p****na?
Ahdoilla / isommilla kierroksilla toimii?
Onko lambda kunnossa?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Lokakuu 17. 15:49:53 2006

Ainakin jonnekkin 0,7bar asti toimii, isommilla en ole vielä kokeillut sisäänajon takia, on se kyllä hetkellisesti käynyt jossain 1bar kohilla ja hyvin toiminut. Kierros skaalaa samoin en ole yli 5000rpm:n kokeillut, mutta siihen asti ainakin hyvin toimi.
Lambdan mittasin joskus aikaa sitten ja se toimi, mutta tarvii mitata uudestaan. Aluksi epäilinkin lambdaa koska ajossa auto käyttäytyy sillein oudosti kun kiihdyttää vaikka 2000-2700rpm ja jää siihen tasakaasulle niin hetki menee hyvin ja sitten rupee tuntumaan kuin joku painaisi jarrua eli meno hyytyy vaikka kaasu pysyy samassa. Tämän takia luulin että boxi laihentaa seoksia. Mutta tarvitsee laajakaistan kanssa tarkistaa tämä asia.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Lokakuu 18. 9:52:50 2006

Lamdba oli kuitenkin paskana, vaikka se reilu pari kuukautta sitten sattui toimimaan. Laajakaistalla tosiaan kahtelin niin hetken on aina seokset kohillaan kunnes boxi rupeaa säätämään niitä laihemmalle jonnekkin 18:1 / 19:1 tuntumaan joten ei ihmekkään, että tyhjäkäynti hiukan seilaa. Hyvä että noilla seoksilla pysyy edes käynnissä. Mittasin auton oman lambdan enkä saanut siitä kaasuttelullakaan mitään järkevää jännitettä ulos, jotain -0.05V - +0.05V väliltä mitä nyt löytyy irtonaisen piuhan päistäkin. Joten ainakin se menee vaihtoon.
Boxihan taitaa hypätä closed toopista openlooppiin ahtojen puolella joka selittää sen että auto toimi ahdoilla??
Ihmetyttää vaan se miksi boxi säätää sen väärään suuntaan koska jos lambdalta ei tule jännitettä tarkoittaa se sitä että kone on laihallaa jolloin boxin pitäisi yrittää rikastaa seosta.
Hätpäissää mittailin vielä puristukset etten ollut laihoilla seoksilla kerinnyt särkemään mitään niin mukavastihan ne oli kohillaan 11. 11. 11. 11,1. :D
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Lokakuu 18. 11:57:41 2006

Perkele kirjoitti:Lamdba oli kuitenkin paskana, vaikka se reilu pari kuukautta sitten sattui toimimaan. Laajakaistalla tosiaan kahtelin niin hetken on aina seokset kohillaan kunnes boxi rupeaa säätämään niitä laihemmalle jonnekkin 18:1 / 19:1 tuntumaan joten ei ihmekkään, että tyhjäkäynti hiukan seilaa. Hyvä että noilla seoksilla pysyy edes käynnissä. Mittasin auton oman lambdan enkä saanut siitä kaasuttelullakaan mitään järkevää jännitettä ulos, jotain -0.05V - +0.05V väliltä mitä nyt löytyy irtonaisen piuhan päistäkin. Joten ainakin se menee vaihtoon.
Boxihan taitaa hypätä closed toopista openlooppiin ahtojen puolella joka selittää sen että auto toimi ahdoilla??
Ihmetyttää vaan se miksi boxi säätää sen väärään suuntaan koska jos lambdalta ei tule jännitettä tarkoittaa se sitä että kone on laihallaa jolloin boxin pitäisi yrittää rikastaa seosta.
Hätpäissää mittailin vielä puristukset etten ollut laihoilla seoksilla kerinnyt särkemään mitään niin mukavastihan ne oli kohillaan 11. 11. 11. 11,1. :D
kyllä sen varmasti olisit huomannut ilman purituspainetestiäkin jos jotain olis sulanut

:D

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 19. 9:41:33 2006

Ei auttanut ainakaan bilteman lambada joka sattui löytymään hyllystä, hetken tuntui hiukan paremmalta matalilta kierroksilta kiihdyttäessä ja tasakaasu ajelu oli vähän vähemmän huonoa kuin ennen. Mutta hetken ajelun jälkeen tilanne palasi yhtä p*****si kuin alunperin. Sylettää niin perhanasti kun ei voi skulata kunnolla, autoon on kyllä tulossa MS2 ja hukkapuola, mutta en niitä kerkiä pariin kuukauteen laittamaan niin saisi toimia tollaisenaan kunnolla. Orkkis lambda maksaa fordilla 305€ :( no onneksi eräältä klubilaiselta on tulossa käytetty ehjä hiukan huokeammalla hinnalla niin voi kokeilla sillä.

:edit:
PS. Onko Cossu eskon lambda tyypiltään Zirconia (jänniteulostulo) vai Titania (muuttaa vain vastusta) eli pitääkö sieltä edes tulla jännitettä mitattaessa ulos, biltemalaisesta tuli kyllä.
Viimeksi muokannut Perkele, To Lokakuu 19. 10:35:38 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Lokakuu 19. 9:46:20 2006

Perkele kirjoitti:Ei auttanut ainakaan bilteman lambada joka sattui löytymään hyllystä, hetken tuntui hiukan paremmalta matalilta kierroksilta kiihdyttäessä ja tasakaasu ajelu oli vähän vähemmän huonoa kuin ennen. Mutta hetken ajelun jälkeen tilanne palasi yhtä p*****si kuin alunperin. Sylettää niin perhanasti kun ei voi skulata kunnolla, autoon on kyllä tulossa MS2 ja hukkapuola, mutta en niitä kerkiä pariin kuukauteen laittamaan niin saisi toimia tollaisenaan kunnolla. Orkkis lambda maksaa fordilla 305€ :( no onneksi eräältä klubilaiselta on tulossa käytetty ehjä hiukan huokeammalla hinnalla niin voi kokeilla sillä.
Lambdaa löytyy myös tarvikkeena n. puolella Fordin hinnasta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 19. 10:41:53 2006

Itse vastatakseni itselleni tuosta lambda tyypistä, löysin tämmöisen tekstin pätkän netistä

Zirconia sensors are fitted to 90% of vehicles in the UK fitted with a catalytic converter - the sensor will usually have black, grey, purple or white wires (or a combination of these).
Titania sensors are far less common - such a sensor will have a red wire, a yellow or both fitted to it (most commonly found on late Vauxhall Ecotec engines, late BMW, Range Rover and some early Rover 800).

Ja eskon lambdastahan löytyy punainen johdin :( Titaniat tosiaan kalliimpia. Voisiko joku kuitenkin vahvistaa että se on titania?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Lokakuu 19. 13:52:00 2006

Perkele kirjoitti:Ja eskon lambdastahan löytyy punainen johdin :( Titaniat tosiaan kalliimpia. Voisiko joku kuitenkin vahvistaa että se on titania?
Zirkonilambdoissa on isompi se tunnistuspää, siinä on metallikuoressa niitä pidempiä lovia joista näkyy välistä sitä posliinin näköistä tököttiä. Titaanilambdoissa on sellainen matalampi paremmin suojattu tötsä se tunnistin. Just tuli ihmeteltyä noita antureita kun kaverin Ooppelissa on titaanilambda. Uusi maksoi Motonetissä 105e, tosin oli neljällä johtimella.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Lokakuu 19. 14:13:09 2006

Tota 3 johtoista löytyy myös titania-kärjellä, pikkasen kalliimpi vaan kuin toi nelijohtoinen, on aika harvinainen.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 19. 14:21:05 2006

Johtojen määrällähan ei nyt ole suurempaa merkitystä 4-johtoisessahan on vaan yksi lisä maakarva verrattuna 3-johtoiseen. Mutta kiinnostaa edelleen tieto siitä, että onko tuohon esko cossuun alun perin tarkoitettu Zirkonia vai Titania. Autossa on todennäköisesti nyt rikkinäinen Titania, koska lambda on 12mm kierteellä ja siitä löytyy tuo punainen johdin, mutta sitä ei voi tietää onko se alkuperäinen vai onko siihen joku vaan suuressa viisaudessa laittanut sen.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Lokakuu 19. 14:48:21 2006

No seuraamalla lambadan lohtoja liittimeen asti selvii ainakin onko autoon vaihdettu joskus jälkiasennuslambda. Eikös noissa kossuissa ole titania-lambdat johtuen mahdollisesti kuumemmista pakokaasuista?

titania-antureissa värit ovat seuraavat:

Nelijohtoiset:
Musta=referenssi ulos
punainen=lämmitys +
valkoinen=lämmitys -
keltainen=referenssi sisään

Kolmijohtoiset:
Musta=referenssi ulos
punainen=lämmitys + ja referenssi sisään
valkoinen=lämmitys -

Ei välttämättä auta tähän ongelmaan, kunhan päden :) (ja luen suoraan asennusmanuskasta...)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 19. 15:31:50 2006

Hartza kirjoitti:No seuraamalla lambadan lohtoja liittimeen asti selvii ainakin onko autoon vaihdettu joskus jälkiasennuslambda. Eikös noissa kossuissa ole titania-lambdat johtuen mahdollisesti kuumemmista pakokaasuista?

titania-antureissa värit ovat seuraavat:

Nelijohtoiset:
Musta=referenssi ulos
punainen=lämmitys +
valkoinen=lämmitys -
keltainen=referenssi sisään

Kolmijohtoiset:
Musta=referenssi ulos
punainen=lämmitys + ja referenssi sisään
valkoinen=lämmitys -

Ei välttämättä auta tähän ongelmaan, kunhan päden :) (ja luen suoraan asennusmanuskasta...)
Kiitoksia tämä selventää jo paljon, ei muuta kuin titaania metsästämään. :D
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Lokakuu 20. 10:23:26 2006

Nyt se on todettu 99%:n varmuudella että syyllinen on lambda, jätin lambdan topselin kokonaan irti niin ajo sujuu heti noin 5 kertaa jouheammin, tyhmäkäynti seilaa kyllä vieläkin. Nyt vain odottelemaan ehjän saapumista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Lokakuu 24. 19:56:40 2006

Kyllä ihminen voi sitten olla putkiajattelija kun olettaa, että Cosworth Escortissa on tottakai Cosworth Escortin P8 boxi jossahan ei seos säätö ruuvilla ole merkitystä. Aivan oikein näinhän tässä pääsi käymää, että autossa onkin 4x4 sierran L8 boxi ja seos-säätö potikka ihan mehtässä. Ei tarvinnut kuin 4-kierrosta kääntää niin päästiin alueelle. Kylläpäs sitä taas vaihteeks tuntee ittensä fiksuksi kun pitäny tommosen kanssa painia päivä tolkulla. No eipä ole ennen tullut cossun boxien kanssa touhuttua, menköön sen piikkiin. Mutta pääasia että nyt pelaa ja erittäinkin jouheasti ja tulipa tuossa selvitellessä laitettua syttypuolikin kuntoon valmiiksi. :D
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Lokakuu 24. 21:07:55 2006

itse olen luullut että katti malleissa ei ole merkitystä tuolla seos ruuvilla boxissa esco/sierra? varmaan en samo kun ei ihan faktaa ole.

Mutta taka vedoissa taas on merkitys alle 3000rpm.

Viisaat kertokoon varmempaa tietoa.

PS.viisastuu itekkin :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 24. 21:21:25 2006

L8 katti boksi säätää tyhjäkäynnillä ja hiukan kovemmillakin kierroksilla. Ahdoilla lappulattiassa Open-looppina, eli ei säädä enää anturin mukaan! Jos on ollut anturi kappaleina ja boksissa säädöt metsässä, niin ei varmaankaan toimi. Ehjällä anturilla on säätänyt aikaisemmin edes alueelleen? Näin mun käsittääkseni asia menee. Omassa nelikossa aikoinaan samankaltaista ongelmaa. Kun lambda hajosi niin melkein loppui matkanteko. Makaroonit taitaa pyöritellä niitä ruuveja ihan huvikseenkin? :?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Lokakuu 24. 22:26:50 2006

Tuntuu olevan tuo closed loop ja open loop vaihto piste ahdoilla 0bar eli sen alla lambda sääteli aina seokset mehtään. Ja tosiaan vanhakin anturi taisi olla kuitenkin ehjä, mutta seokset oli niin mehtään säädetty ettei se saanut niitä kohdilleen tai boxihan nimenomaan sääti ne mehtään, koska nollauksen jälkeen ne olivat hetken kohillaan kunnes boxi sääti ne päin seiniä, ennen korjaus säätöä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin