ZVH ja efi rst:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
- Paikkakunta: Turku
ZVH ja efi rst:hen
Onko jossain tarkkoja ohjeita ZVH koneen kasaamisesta ja efin asentamista rst:hen?
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
On.
http://www.quantums.info/zvh.htm
Efistä löytyy tältäkin palstalta kaikki ohjeet kun selaa vanhoja topicceja, voi ne tietysti tähänkin kirjoittaa...
http://www.quantums.info/zvh.htm
Efistä löytyy tältäkin palstalta kaikki ohjeet kun selaa vanhoja topicceja, voi ne tietysti tähänkin kirjoittaa...
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Jotain efistä lyhyesti, jos ja kun jotain puuttuu/on virheitä niin korjatkaa:
-imusarja, bensatukki, bensanpaineensäädin, kaasuläppäkotelo ja muut hilut 1,6L efi cvh koneesta
-jotta suuttimet saisivat esteettä bensaa ruiskittua täytyy ei-efin kanteen tehdä kanavien alkuun lovet suuttimille (esim dremel tai vastaava) tai tehdä sovitelaippa jossa nämä lovet ovat tai vaihtaa se efin kansi
-kaasuvaijeri efistä, kaasarimallin kaasupoljin käy, K/KE-jetin poljin ei ihan suoraan
-kannen pinnapultit vaihtaa lyhemmiksi/muokata vanhoja että imusarjan saa kiinni
-efin kaasuläppäkotelon "sisääntulon" halkaisija 70mm (vrt. RST 60mm) eli jossain tapauksessa jonkinlainen supiste tarvitaan tai vastaava
-johtosarja helpoiten efi koneesta, jota muokata tai ei riippuen ruiskusta ja kokoonpanosta
-efin imusarjassa oleva putki josta jäähdytysvesi esmes. öljynjäähdyttimelle menee osoittaa toiseen suuntaan kuin RST:n imusarjassa joten pidempi letku siihen
-jarrutehostimen letkun liitäntä erilainen kuin rst:n imusarjassa, foortilta saa siihen letkun tai imusarjaan voi tehdä jengat rst:n liittimelle tai mitä nyt haluaakaan
-huohottimen letkujen liitäntäpaikka efissä eri paikassa ja niitä on kaksi
Muitakin toteutustapoja varmasti on.
-imusarja, bensatukki, bensanpaineensäädin, kaasuläppäkotelo ja muut hilut 1,6L efi cvh koneesta
-jotta suuttimet saisivat esteettä bensaa ruiskittua täytyy ei-efin kanteen tehdä kanavien alkuun lovet suuttimille (esim dremel tai vastaava) tai tehdä sovitelaippa jossa nämä lovet ovat tai vaihtaa se efin kansi
-kaasuvaijeri efistä, kaasarimallin kaasupoljin käy, K/KE-jetin poljin ei ihan suoraan
-kannen pinnapultit vaihtaa lyhemmiksi/muokata vanhoja että imusarjan saa kiinni
-efin kaasuläppäkotelon "sisääntulon" halkaisija 70mm (vrt. RST 60mm) eli jossain tapauksessa jonkinlainen supiste tarvitaan tai vastaava
-johtosarja helpoiten efi koneesta, jota muokata tai ei riippuen ruiskusta ja kokoonpanosta
-efin imusarjassa oleva putki josta jäähdytysvesi esmes. öljynjäähdyttimelle menee osoittaa toiseen suuntaan kuin RST:n imusarjassa joten pidempi letku siihen
-jarrutehostimen letkun liitäntä erilainen kuin rst:n imusarjassa, foortilta saa siihen letkun tai imusarjaan voi tehdä jengat rst:n liittimelle tai mitä nyt haluaakaan
-huohottimen letkujen liitäntäpaikka efissä eri paikassa ja niitä on kaksi
Muitakin toteutustapoja varmasti on.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Liittyen aiheeseen jatketaan topiccia:
Eli kasailen projektiin (perus 1.6 rst-kone) tuota efiä ja siinä kun ei ollu mitään ruiskua kiinni niin täytyy rakentaa toi bensapuoli kokonaan ja mietin että millanen bensanpaineenvaraaja kannattais laittaa, kun jonkinlainen on varmaan hyvä olla? Toi rst:n ke-jetronicin orkkis "fuel accumulator" käsittääkseni kävis ainakin, mutta voi olla hankala saada mistään?
Bensapumpuksi ajattelin hakea Motonetistä ton perus ke-jetronicin pumpun, niin ei tarvi kiinnityksiä muutella ja tuottokin siinä varmaan riittää? Painettahan se tuottaa ainakin enemmän kun tuohon efiin tarvitseekaan.
Entäpä toi efin bensanpaineensäädin; kannattaako vaihtaa suoraan johonkin säädettävään?
Eli kasailen projektiin (perus 1.6 rst-kone) tuota efiä ja siinä kun ei ollu mitään ruiskua kiinni niin täytyy rakentaa toi bensapuoli kokonaan ja mietin että millanen bensanpaineenvaraaja kannattais laittaa, kun jonkinlainen on varmaan hyvä olla? Toi rst:n ke-jetronicin orkkis "fuel accumulator" käsittääkseni kävis ainakin, mutta voi olla hankala saada mistään?
Bensapumpuksi ajattelin hakea Motonetistä ton perus ke-jetronicin pumpun, niin ei tarvi kiinnityksiä muutella ja tuottokin siinä varmaan riittää? Painettahan se tuottaa ainakin enemmän kun tuohon efiin tarvitseekaan.
Entäpä toi efin bensanpaineensäädin; kannattaako vaihtaa suoraan johonkin säädettävään?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Lähinnä tota tietoa just tarvitsinkin, että paljon toi vakiosäädin pitää painetta. Täytyy se sitten vaihtaa samantien, kun ei kuitenkaan vakiokokoonpano ole kyseessä, vaikka kyllä 390cc suuttimet jotka todennäkösesti tulee, riittä jo johonkin. Megalla hoidetaan ruiskun + sytkän ohjaus. Tehtotavoite on reippaasti yli 200 hv (kantta on paranneltu, Piperin nokkasarja kiinni ja ahdot ois tarkotus asettaa noin 1,2 bariin). Onko suosituksia mikä olis hyvä säädin?Meizzzi kirjoitti:Riippuu suuttimista ja ruiskusta. Sehän on 2.5bar vakiona, mutta jos ei autoa ala kutittelemaan niin vakio kelpaa aluksi, vaihtaa sitten kun tarvii.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ei efit tartte tommasia varaajia.Miksu kirjoitti: mietin että millanen bensanpaineenvaraaja kannattais laittaa, kun jonkinlainen on varmaan hyvä olla?
Sitä efin paineen säädintä saa säädettyä, tiedä sitte kuinka hyvin toimaa, tarkoitus olis itselläkin kokeilla. Jos urpoa meinaat niin osta edes +400cc suuttimet heti kärkeen.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi