ZVH ja efi rst:hen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zammy
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Kesäkuu 6. 17:27:54 2003
Paikkakunta: Turku

ZVH ja efi rst:hen

Viesti Kirjoittaja Zammy » To Huhtikuu 13. 19:09:12 2006

Onko jossain tarkkoja ohjeita ZVH koneen kasaamisesta ja efin asentamista rst:hen?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Huhtikuu 13. 20:50:59 2006

On.
http://www.quantums.info/zvh.htm

Efistä löytyy tältäkin palstalta kaikki ohjeet kun selaa vanhoja topicceja, voi ne tietysti tähänkin kirjoittaa...

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Huhtikuu 14. 14:14:14 2006

Jos virtaa riittää niin voisihan joku tänne jotain pientä FAQ/UUK/tiedotetta kyhäillä kun näitä kerran kysellään.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Huhtikuu 17. 15:13:55 2006

Jotain efistä lyhyesti, jos ja kun jotain puuttuu/on virheitä niin korjatkaa:

-imusarja, bensatukki, bensanpaineensäädin, kaasuläppäkotelo ja muut hilut 1,6L efi cvh koneesta

-jotta suuttimet saisivat esteettä bensaa ruiskittua täytyy ei-efin kanteen tehdä kanavien alkuun lovet suuttimille (esim dremel tai vastaava) tai tehdä sovitelaippa jossa nämä lovet ovat tai vaihtaa se efin kansi

-kaasuvaijeri efistä, kaasarimallin kaasupoljin käy, K/KE-jetin poljin ei ihan suoraan

-kannen pinnapultit vaihtaa lyhemmiksi/muokata vanhoja että imusarjan saa kiinni

-efin kaasuläppäkotelon "sisääntulon" halkaisija 70mm (vrt. RST 60mm) eli jossain tapauksessa jonkinlainen supiste tarvitaan tai vastaava

-johtosarja helpoiten efi koneesta, jota muokata tai ei riippuen ruiskusta ja kokoonpanosta

-efin imusarjassa oleva putki josta jäähdytysvesi esmes. öljynjäähdyttimelle menee osoittaa toiseen suuntaan kuin RST:n imusarjassa joten pidempi letku siihen

-jarrutehostimen letkun liitäntä erilainen kuin rst:n imusarjassa, foortilta saa siihen letkun tai imusarjaan voi tehdä jengat rst:n liittimelle tai mitä nyt haluaakaan

-huohottimen letkujen liitäntäpaikka efissä eri paikassa ja niitä on kaksi

Muitakin toteutustapoja varmasti on.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Toukokuu 4. 9:14:41 2007

Liittyen aiheeseen jatketaan topiccia:

Eli kasailen projektiin (perus 1.6 rst-kone) tuota efiä ja siinä kun ei ollu mitään ruiskua kiinni niin täytyy rakentaa toi bensapuoli kokonaan ja mietin että millanen bensanpaineenvaraaja kannattais laittaa, kun jonkinlainen on varmaan hyvä olla? Toi rst:n ke-jetronicin orkkis "fuel accumulator" käsittääkseni kävis ainakin, mutta voi olla hankala saada mistään?

Bensapumpuksi ajattelin hakea Motonetistä ton perus ke-jetronicin pumpun, niin ei tarvi kiinnityksiä muutella ja tuottokin siinä varmaan riittää? Painettahan se tuottaa ainakin enemmän kun tuohon efiin tarvitseekaan.

Entäpä toi efin bensanpaineensäädin; kannattaako vaihtaa suoraan johonkin säädettävään?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Pe Toukokuu 4. 9:26:54 2007

Riippuu suuttimista ja ruiskusta. Sehän on 2.5bar vakiona, mutta jos ei autoa ala kutittelemaan niin vakio kelpaa aluksi, vaihtaa sitten kun tarvii.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Toukokuu 4. 9:58:13 2007

Meizzzi kirjoitti:Riippuu suuttimista ja ruiskusta. Sehän on 2.5bar vakiona, mutta jos ei autoa ala kutittelemaan niin vakio kelpaa aluksi, vaihtaa sitten kun tarvii.
Lähinnä tota tietoa just tarvitsinkin, että paljon toi vakiosäädin pitää painetta. Täytyy se sitten vaihtaa samantien, kun ei kuitenkaan vakiokokoonpano ole kyseessä, vaikka kyllä 390cc suuttimet jotka todennäkösesti tulee, riittä jo johonkin. Megalla hoidetaan ruiskun + sytkän ohjaus. Tehtotavoite on reippaasti yli 200 hv (kantta on paranneltu, Piperin nokkasarja kiinni ja ahdot ois tarkotus asettaa noin 1,2 bariin). Onko suosituksia mikä olis hyvä säädin?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Toukokuu 4. 10:00:01 2007

Miksu kirjoitti: mietin että millanen bensanpaineenvaraaja kannattais laittaa, kun jonkinlainen on varmaan hyvä olla?
Ei efit tartte tommasia varaajia.
Sitä efin paineen säädintä saa säädettyä, tiedä sitte kuinka hyvin toimaa, tarkoitus olis itselläkin kokeilla. Jos urpoa meinaat niin osta edes +400cc suuttimet heti kärkeen.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 4. 12:40:34 2007

Ei säädy merkittävästi tuo efin paineensäädin. Ja kun liikaa säätä, niin ahdoilla jää sitten ykskaks jumiin sellaiseen tilaan, että mitään bensaa ei enää tule ennenkuin ruuvaa takas alaspäin kunnes kuuluu paukaus :)
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Toukokuu 4. 17:53:49 2007

Onko Jessellä empiirisiä kokemuksia millä paineilla se voisi vielä toimia?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 4. 19:36:40 2007

_P_ kirjoitti:Onko Jessellä empiirisiä kokemuksia millä paineilla se voisi vielä toimia?
En paineita mitannut, vaan katsoin vaan seosmittarista tapahtuiko mitään. Ei juuri havaittavaa eroa ylöspäin saanut ainakaan sillä yksilöllä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Toukokuu 5. 21:12:42 2007

Koeponnistin muuten juuri linjat ja 3bar näytti, korkkaamattomalla efin säätimellä. Taitaa olla kotoisin MK5 cvh:sta jos merkitystä.

Vastaa Viestiin