Mikä syyläri esco mk1:een?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbo-otus
Ylläpitäjä

Mikä syyläri esco mk1:een?

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » La Maaliskuu 25. 11:12:02 2006

Mitä syyläriä olette käyttäneet escorteissa?
Näyttäisi että vesi ei kierrä kunnolla orkkis jäähyttimellä...
tuleekohan ilmalukko johonkin kun ahtimen vesikierto menee
venttilikoppa tason yläpuolella..
Auttaisiko jos laittaisi paisuntasäiliön?

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » La Maaliskuu 25. 12:56:27 2006

Ladan syyläri flekti yhdistelmää käytin ekassa mk2 mikä minulla oli.En ole varma käykö mk1:een. :roll:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Maaliskuu 25. 13:23:25 2006

Meneekö se vesikierto syylärin yläpuolella?

Syylärin ylävesitila pitäisi olla koko vesjärjestelmän korkein kohta. Tarkemmin niin että ylävesitilan alareuna olisi korkein kohta. Paisuntasäiliöllisessä järjestelmässä taasen paisuntasäiliö on korkein ja sen säiliön "min" merkki on himpun koko järjestelmän yläpuolella. Tällöin ei syylärin korkeudella ole merkitystä. Silloin ei myös yleensä ole syylärissä korkkia, vaan paisuntasäiliössä.

Niin ja paisuntasäiliö on eri asia kuin ylivuotokeräilyastia, joita näkee jovkus jossain vanhoissa autoissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » La Maaliskuu 25. 23:00:25 2006

Elikkä pitää laittaa sierran paisari johonkin.....
tila alkaa loppumaan kesken :x
Ja vesikierto on iskarin yläpään tasolla
elikka PALJON syylärin yläpuolella.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Maaliskuu 26. 21:37:55 2006

turbo-otus kirjoitti:Elikkä pitää laittaa sierran paisari johonkin.....
tila alkaa loppumaan kesken :x
Ja vesikierto on iskarin yläpään tasolla
elikka PALJON syylärin yläpuolella.
Ilmalukkoahan se sinne tekee.. paisari pitäis saada korkeimmalle kohdalle.

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » Su Maaliskuu 26. 23:08:46 2006

Pitää laittaa vissiinkin saabin paisari,
joutuupi asentamaan jarrutehostimen yläpuolelle....
taitaisi olla korkein kohta(tulipellin vieressä kuskinpuolella).

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 26. 23:33:33 2006

Eipä siinä muu auta. Paisari T-haaralla alavesiletkuun ja itse säiliö niin korkealle kuin mahdollista. Syylärin korkki kannattaa sitten eliminoida. www.nic.fi/~moutine/capri/capri021.jpg Tossa näkyy hyvin oma toteutukseni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Maaliskuu 28. 16:37:56 2006

MouTine kirjoitti:Eipä siinä muu auta. Paisari T-haaralla alavesiletkuun ja itse säiliö niin korkealle kuin mahdollista. Syylärin korkki kannattaa sitten eliminoida. www.nic.fi/~moutine/capri/capri021.jpg Tossa näkyy hyvin oma toteutukseni.
Kuinkas saa ilmat pois systeemistä, jos ei ole letkua paisarin ja vesitilan korkeimman kohdan välillä? :roll:

turbo-otus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbo-otus » Pe Maaliskuu 31. 15:18:20 2006

Pitäis ottaa toi korkki pois syyläristä.......
Millä olette tukkineet noita reikiä???
Tinaamallako?
Ei taida kyetä hitsaamaankaan...

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Maaliskuu 31. 21:14:25 2006

Ei ehkä nätein viritys mutta joku tulppa ja mustaa sikaa! :P Toimii jos tekee hyvin ja siististi....
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 31. 21:36:59 2006

turbo-otus kirjoitti:Pitäis ottaa toi korkki pois syyläristä.......
Millä olette tukkineet noita reikiä???
Tinaamallako?
Ei taida kyetä hitsaamaankaan...
No hitsaaminen riippuu matskusta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » La Huhtikuu 1. 0:04:28 2006

itellä on volvo 145:sen syyläri paisareineen,ja siinähän on bonuksena yksi tulpattu reikä,ja paluu siihen.siitä 1,5 poranterällä läpi ja homma ok.., ei lämpö ongelmia sen jälkeen... ja nin iso kuuleri ku vanhuksen keulalle mahtuu.. :D Ja vanha koppasenhan kone-huonehan melko tilava...
jäsen #323

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Huhtikuu 1. 20:56:25 2006

Bootsi kirjoitti: Kuinkas saa ilmat pois systeemistä, jos ei ole letkua paisarin ja vesitilan korkeimman kohdan välillä? :roll:
Siinähän se letku näkyy kuvassa.
turbo-otus kirjoitti:Pitäis ottaa toi korkki pois syyläristä.......
Millä olette tukkineet noita reikiä???
Tinaamallako?
Ei taida kyetä hitsaamaankaan...
Kuparipäätyiseen syyläriin tinataan mitali. Itellä on Pohjanmaan Pesis-seuran mitalli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Huhtikuu 1. 21:11:22 2006

MouTine kirjoitti:
Bootsi kirjoitti: Kuinkas saa ilmat pois systeemistä, jos ei ole letkua paisarin ja vesitilan korkeimman kohdan välillä? :roll:
Siinähän se letku näkyy kuvassa.
Juu juu...
Mutta tarkoitin sitä ilmaa mikä on noussut tuonne koneen sisuksiin (kansiin ym. vesitilaan)
...tuskin tulee pois tuolta alavesiletkun haarasta? :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Huhtikuu 1. 21:21:34 2006

itellä oli (mk1 2000 ohc) ekkerissä volvon syyläri ja paisari ja oli vitun hyvä panna ne sinne 8)

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Huhtikuu 1. 21:39:49 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:itellä oli (mk1 2000 ohc) ekkerissä volvon syyläri ja paisari ja oli vitun hyvä panna ne sinne 8)
Juuri näin. 8) tässä 142:sen jäähy

Sopii hyvin keulille, ja on riittävän iso.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Su Huhtikuu 2. 0:29:44 2006

Kyse oli vanhakopasta...
mutta siviili-välikoppaan laitoin Volvon alusyylärin.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 2. 14:00:27 2006

Bootsi kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Bootsi kirjoitti: Kuinkas saa ilmat pois systeemistä, jos ei ole letkua paisarin ja vesitilan korkeimman kohdan välillä? :roll:
Siinähän se letku näkyy kuvassa.
Juu juu...
Mutta tarkoitin sitä ilmaa mikä on noussut tuonne koneen sisuksiin (kansiin ym. vesitilaan)
...tuskin tulee pois tuolta alavesiletkun haarasta? :roll:
Kuvassa näkyvä letku menee termarikotelon omaan ohivirtaus/ilmaus putkilähtöön. Paksumpi, 22mm, letku joka menee paisarin alapinnasta T-haaraan alavesiletkuun, ei näy kuvassa. Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Huhtikuu 2. 17:34:21 2006

MouTine kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Siinähän se letku näkyy kuvassa.
Juu juu...
Mutta tarkoitin sitä ilmaa mikä on noussut tuonne koneen sisuksiin (kansiin ym. vesitilaan)
...tuskin tulee pois tuolta alavesiletkun haarasta? :roll:
Kuvassa näkyvä letku menee termarikotelon omaan ohivirtaus/ilmaus putkilähtöön. Paksumpi, 22mm, letku joka menee paisarin alapinnasta T-haaraan alavesiletkuun, ei näy kuvassa. Aai..?
No nyt kuullostaa paremmalta..

"yks kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa", ei vaan tälläkertaa toiminut. :oops:

Vastaa Viestiin