Öljyä veden seassa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yoco
Ylläpitäjä

Öljyä veden seassa

Viesti Kirjoittaja Yoco » Su Maaliskuu 19. 21:23:11 2006

4x4 sierra Cosworth
sekottaa paisuntasäiliöön öljyä/ jotain muuta paskaa... auto ei savuta eikä säiliössä kaiketi kuplikkaan tai ainakaan en ole huomannut, Öljyjen sekaankaan ei mitään ihmeellistä tule.
Järjestelmää on putsailtu useampaan kertaan eikä apua ole löytynyt... en viitsisi konettakaan avata jos sieltä ei vikaa löydykkään olisiko kenelläkään heittoa missä vika olisi..

*Juuso

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Maaliskuu 19. 22:08:54 2006

kansibaffi vaihtoa vaille... mites onko öljykorkissa valkeaa töhnää?
edit: huomasin vasta että tossa luki ettei öljybseassa mitään ylimääräistä

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 19. 22:45:02 2006

Milläs tuo järjestelmä olisi paras putsata tuon öljyyntymisen jälkeen ?
Muutaman kerran huuhdellut järjestelmän lohkon halkeamisen jälkeen ja vielläkin tahtoo tulla jotain mossoä paisarin seinille(aikaisemmin oli juttua mutten löytänyt sitä).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ma Maaliskuu 20. 0:32:33 2006

Yoco: kansipahvin oireilta vaikuttaa. Kannen koeponnistus maksaa n.50,- ja sillä selviää jos kansi ei olisi kunnossa.
Aksu:järjestelmän putsaukseenhan löytyy useita kaupallisia tuotteita. Itse laitoin nestemmäistä konetiskiainetta. Sillä lähtee autosta irroitettu paisarikin puhtaaksi kun käyttää lämmintä vettä.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Maaliskuu 20. 9:40:35 2006

Aksu kirjoitti:Milläs tuo järjestelmä olisi paras putsata tuon öljyyntymisen jälkeen ?
Muutaman kerran huuhdellut järjestelmän lohkon halkeamisen jälkeen ja vielläkin tahtoo tulla jotain mossoä paisarin seinille(aikaisemmin oli juttua mutten löytänyt sitä).
Hyvä keino putsaukseen on ottaa termari pois ja laittaa nesteen sekaan jotain pesuainetta ja pyörittää auto lämpimäksi. Toistaa ton pari kertaa ja huuhtelee moottorin pyörittämällä sen jälleen lämpimäksi pari kertaa pelkällä vedellä.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Maaliskuu 20. 11:13:39 2006

Villi arvaus, öljynlauhdutin vois kans vuotaa öljyt vesitilaan..
#350

Yoco
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Yoco » Ma Maaliskuu 20. 12:06:25 2006

sitä olen siinä vaan ihmetellyt kun öljytilaan ei tule mitään ja kuitenkin sammutuksen jälkeen vesi tilassa on lämpimänä huomattavasti kovempi paine... olisi voinut luulla ainakin että silloin siirtyisi vettä öljyjenkin sekaan. Kannen ponnistuskin vaatii ilmeisesti sen irroituksen... Ohivuotoja ei ollut juuri nimeksikään n.12-15% Voiko Turbo vuotaa oljyä veteen vai näkyisikö se pöllytyksenä?? täytyypä varmaankin ottaa lauhduttimen letkut irti ja liittää toisiinsa...
se öljytilan puhtaus minua vain siinä häiritsee...
*Juuso

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 30. 23:46:06 2006

Ajellessa se paine-ero vesitilan ja öljykanavan välillä on useita kiloja, sillon on öljykin vielä kuumempaa. Jos siis pahvi vuotaa öljyä painekanavasta vesitilaan.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Maaliskuu 31. 8:31:17 2006

niinku jo sanottu; kansipahvilta haiskahtaa.. käytteleppäs autoa paisarin korkki auki; "seilaako" nesteen pinta?

Yoco
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Yoco » Pe Maaliskuu 31. 13:12:40 2006

Joo no nyt muutama päivä sitten huomasin kuplintaa paisarissa auton käydessä, joten kyllä se tarvii auki ottaa. vielä kun tietäisi kumpi sieltä on rikki, mutta sehän selvii jahka jaksan kannen siitä napata irti. vakio käyttöön riittää varmaan ihan vakio pahvi ja vakiot pultit (tai VW LT:n) kunhan vain tarkistaa että pinnat ovat suorat.
voisihan sitä samalla tehdä muitakin ehostuksia konehuoneeseen esim. venakopan värjäyksen yms...
*Juuso

Vastaa Viestiin