Sivupeltien irroitus RS2000 MK6

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sivupeltien irroitus RS2000 MK6

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Maaliskuu 25. 11:17:27 2006

Elikkä, tarvis vaihtaa noi pellit tosta poies ja ongelmana onkin että mistä lähtee irti?
Millä on kiinni?
Onko miten vaikea irrottaa?
Ja jos on jotain vinkkejä niiden irrotukseen niin tänne vaan.. :D
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

siis

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Maaliskuu 25. 14:50:01 2006

Sivupellit????? Siis mitkä?


Jos tarkoitat HELMALEVIKKEITÄ niin toimi näin:


Avaa ovet ja ittoita kynnyskotelon päällä oleva kuminen tiiviste lista. Se lähtee suoraan vetämällä ja hieman nostamalla.

Poraa POP-niitit irti helmoista ja irroita mahd. kiinnikkeet pyörien puolelta. Sitten levike lähtee vetämällä. Se on kiinni helmapellin takaosasta noin 200mm pituisella kiskolla

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Maaliskuu 25. 15:00:26 2006

Nojoo siis helmatkin täytyy kyllä irrottaa.. Mutta kun ostin siis Cossun levitykset niin ne tulevat noiden vanhojen peltien tilalle.. Siis nuo pellit missä on renkaiden kaarteet.. Niitä tarjoitin
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Maaliskuu 25. 15:08:53 2006

Erhm .. Aihepiiri lähestyy tietämykseni rajoja, mutta eikös Eskoot Kosfoord oo tavis-ekkeriä pitempi :shock: Korin osien sovitus sen johdosta sitten vähän niin tai näin?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Maaliskuu 25. 15:42:53 2006

Joo onhan se mutta nuo palikat mitkä minulla on, on teetty sopivaan juuri tähän autoon.. Pitäsi vain saada tietoon että millä nuo vanhat lähtee pois..?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Maaliskuu 25. 16:32:23 2006

Eeros kirjoitti:Joo onhan se mutta nuo palikat mitkä minulla on, on teetty sopivaan juuri tähän autoon.. Pitäsi vain saada tietoon että millä nuo vanhat lähtee pois..?
Etulokarit vai takakaaret?

Rälläkkää ja porakonetta tarviit, ei ne muuten irtoo. Pistehitsit poraamalla auki etc...
Ford Fiesta ST 2013
#727

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Maaliskuu 25. 16:33:59 2006

Molemmat tarvis saada irti.. Näin vähän pelkäsinki et tarvii järeempää operaatiota :?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 25. 16:46:57 2006

Kannattaako tuohon alkaa ollenkaan jos jo tuossa vaiheessa homma tyssää? Ei todellakaan ole mikään harrastelijan homma asentaa tuollaisia levityksiä KUNNOLLA.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Maaliskuu 25. 16:51:09 2006

Totta turiset.. Siksi tässä tutkitaan ennen hutkimista.. Turhaan enään siinävaiheessa alan kyseleen kun on pellit poikki ja levitykset reisillään.. J

Jos homma ei oikeen sovi amatöörille niin ammattilaisen apuunhan tässä on välttämättäkin turvauduttava! :)
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Maaliskuu 26. 15:41:40 2006

Etulokasuoja, osa joka alkaa konepellin reunasta, kiertää renkaan ja päättyy etuoven etuosaan:


Auto ylos, pyörä irti, sisälokasuoja irti. Loksun takareunassa on kaksi 10mm kannalla olevaaa "peltikatto" ruuvia. Irroita. Avaa konepelti ja poraa pistehitsaukset irti, muistaakseni noin 20kpl. Tunnistat ne näin: Harjaa porakoneen teräsharjalla lokasuojan konetilanpuoleinen noin 25mm leveä alue peltipuhtaaksi, hitsit näkyyy sellaisina pyöreinä pisteinä. Lyö ritspiikillä hitsin keskelle ja poraa sitten 8mm terällä läpi.

Poraa hitsit myös helmapellin ja lokasuojan välistä. Muistaakseni 2kpl.

Etupuskurin takana on myös joitain hitsejä.

HUOM::: Osat täytyy hitsata, joten tarvitset mig/magin sekä rälläkän, s-porakoneen, akkuporakoneen, USEITA laikkoja jne....

Helmapelti: Heitä se kossun helmapelti vanhan orkkisen päälle ja piirrä tussilla raja. Leikkaa TARKASTI rälläkällä viivan sisäpuolelta koko paska irti ja sovittele uusi. Hitsaa kaikki saumat umpeen. Muista hitsata noin 5mm pätkissä eli napittamalla ja aina ristiin. Eli suomeksi:


1-6--4--3--5-7--2 Viiva on sauman kuva ja numerot hitsijärjestys. Tällöin pelti ei pahemmin veny.

Takaloksu: Uusi paikalleen ja viiva, leikkaa viivan alta jne.

Aina kun rälläköit peltiä niin käytä millistä katkaisulaikkaa tai 1,5mm paksua. Älä upota laikkaa kokonaan heti pellin läpi vaan "hio" laikalla pelti puhki. Esim takaloksun uloimmassa kaaressa on juuri ennen pokkausta 3 peltiä päällekkäin. JA sinä otat vain uloimmaisen pois.


HUOM: TYÖ VAATII KOKEMUSTA JA AMMATTITAITOA: vaikeusaste EI ole mikään helppo.


Jos ei ole kokemusta niin ÄLÄ aloita tekeen.

Muista suojaimet, hanskat, lasit, tulityö haalarit, hitsatessa kunnon maski, esim "euromaski".

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Maaliskuu 26. 16:17:05 2006

onhan uudet loksut peltiä sitte, ettei olis kusilaitua?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 16:25:20 2006

Tuota lasikuitua minäkin epäilen, se tekee hommasta vielä epäkiitollisemman. On kuitenkin sen verran iso muutos tuo levittäminen että auton hinnassa se näkyy varmasti, eikä todellakaan positiivisessa mielessä. Neuvoisin myymään levikkeet vaikka ralli.netissä ja keksimään jotain muuta nikkarointia sen sijaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » Su Maaliskuu 26. 16:32:25 2006

:( Laiskuituahan ne ovat.. Tähänkö tää mun juttu sitten kaatuu?

Osaako kukaan sanoa paljonko maksaisi niiden laitattaminen liikkeessä?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Su Maaliskuu 26. 17:04:53 2006

Kuituhan ei (kai) vastaa peltiä, joten et saa ottaa helmoja etkä takakylkeä pois alta.

Eli jos hommaan ryhdyt joudut laminoimaan ne siihen päälle, mutta kai etu lokarin saa vaihtaa peltisestä kuituseen (ei varmaa tietoa)

aluksi täytyisi saada helmat ja takakylki pysymään kiinni alkuperäisessä pellissä kiinni kunnolla ruuveilla, poppareilla tai muulla vastaavalla sit vitusti kittiä ja hiontaa.

sit maalaamaan ja hetken kuluttua sauma on halki koska pelti ja lasikuitu elävät eri tavalla... (omat kokemukset huonot)

sitten sama rumpa uudestaan kittiä ja hiontaa... ja maalaus...

en välttämättä suosittelisi ryhtymään, mutta harrastus on aina harrastus
(oma mielipide)

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » Su Maaliskuu 26. 17:18:44 2006

Tämmöiset tai siis sama paketti mikä on tässä autossa niin on kyseessä.. Näyttää ainakin kilvissä olevan että luulisi ettei haittaa katsastuksessa..
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Su Maaliskuu 26. 17:28:21 2006

Eeros kirjoitti:Tämmöiset tai siis sama paketti mikä on tässä autossa niin on kyseessä.. Näyttää ainakin kilvissä olevan että luulisi ettei haittaa katsastuksessa..
Eikös tuo ole nimimerkki 2002rs:n entinen auto? saattaa tietää asiasta enemmän?
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 26. 17:39:38 2006

Voihan nuo liimata vaan ihan peltien päälle, mutta sitten lopputulos on samanlainen kuin tuossa kuvassa, eli omat pyöränkaaret estää pienellä et luvulla olevien vanteiden käytön ja pyörät jää syvälle koteloihin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » Su Maaliskuu 26. 18:42:01 2006

Juu onhan tuo 2002rs:n entinen auto ja kyselyt menee sinne suuntaan kovaa vauhtia..

Tuossa autossa niitä ei ole liimattu peltien päälle vaan pellit on otettu alta pois.
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

ripaj86
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Marraskuu 5. 10:05:16 2003
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja ripaj86 » Su Maaliskuu 26. 22:10:28 2006

2. Muutokset eivät saa heikentää auton liikenneturvallisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia eivätkä oleellisesti lisätä ohjauslaitteisiin, akselistoihin, jarruihin, voimansiirtoon tai kantaviin rakenteisiin ajon aikana kohdistuvia rasituksia. Auton rakenneosaa, varustetta tai ominaisuutta, jonka on auton käyttöönottoajankohtana edellytetty olevan E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukainen, ei saa auton käytössä vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut käyttöönottoajankohdan mukaiset tai niitä uudemmat vaatimukset eivät täyty. Tarvittaessa vaatimuksenmukaisuudesta on esitettävä selvitys.
(AKE)
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Niin no niin, jos vaihdat pellin lasikuituun, on hyvin epätodennäköistä ettei kestä samaa rasitusta. ainakaan mun mielestä.

jos yllämainitussa autossa on pelkät kuitu kyljet niin onkohan siitä ilmoitettu leimalla?
:wink:
tietysti kysymällä konttorilta selviäis.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ma Maaliskuu 27. 9:13:09 2006

Pari vuotta sitten kun emäntä etsiessään RS2000:sta, kävi katsomassa myös tätä yksilöö, kuva1, kuva2, kuva3. Autoon oli tehty noi muutokset (myyjä sanoi), niin että lokasuojat olivat leikattu puolesta välistä ja alaosa oli sitten lasikuitua. Kuvissa näkyvä puhelinnumero taitaa olla auton rakentajan, eli lisä faktaa varmaan saa siltä. Auto oli muuten rakennettu 1.6:sta. Mikä sitten jäikin ostamatta....

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 27. 9:31:56 2006

Kinsky kirjoitti:Pari vuotta sitten kun emäntä etsiessään RS2000:sta, kävi katsomassa myös tätä yksilöö, kuva1, kuva2, kuva3. Autoon oli tehty noi muutokset (myyjä sanoi), niin että lokasuojat olivat leikattu puolesta välistä ja alaosa oli sitten lasikuitua. Kuvissa näkyvä puhelinnumero taitaa olla auton rakentajan, eli lisä faktaa varmaan saa siltä. Auto oli muuten rakennettu 1.6:sta. Mikä sitten jäikin ostamatta....
Toi auto pyörii nykyään täällä meidän kulmilla ja koneena on kuulema vapari cossu,no kerran pääsin kurkkaamaan konehuoneeseen niin ei siellä mitään cossun konetta ole vaikka omistaja muuta väittääkin. Ihan normi rs2k:n kone siellä majailee.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ma Maaliskuu 27. 10:36:15 2006

jesus48 kirjoitti:Toi auto pyörii nykyään täällä meidän kulmilla ja koneena on kuulema vapari cossu,no kerran pääsin kurkkaamaan konehuoneeseen niin ei siellä mitään cossun konetta ole vaikka omistaja muuta väittääkin. Ihan normi rs2k:n kone siellä majailee.
Jep. 1.6:sesta tehty tekniikanvaihto RS2000:ksi.. Muistaakseni sen rakensi Hämeenkyröstä/Kyröskoskelta oleva jannu.. Automaalaamossa töissä???

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Maaliskuu 27. 20:53:29 2006

Eikös koriliimallakin nuo sais, moni kolarikorjaamokin käyttää. Ei tartte hitsailla, mutta itse en lähtis omilla taidoilla totakaan tekemään.

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeros » Ti Maaliskuu 28. 17:04:24 2006

Onkohan kellään mitään arviota paljonko maksaisi liikkeessä tuon homman teko?

Tai onko clubissa joku joka haluisi, korvausta vastaan tottakai, tehdä?
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 28. 17:15:19 2006

Kinsky kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Toi auto pyörii nykyään täällä meidän kulmilla ja koneena on kuulema vapari cossu,no kerran pääsin kurkkaamaan konehuoneeseen niin ei siellä mitään cossun konetta ole vaikka omistaja muuta väittääkin. Ihan normi rs2k:n kone siellä majailee.
Jep. 1.6:sesta tehty tekniikanvaihto RS2000:ksi.. Muistaakseni sen rakensi Hämeenkyröstä/Kyröskoskelta oleva jannu.. Automaalaamossa töissä???
Joo tais olla 1.6:Sta. Paikkakunta kuullostais kuitenkin aika tutulta,tais tää nykyinen omistaja mainita siitä kans.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ti Maaliskuu 28. 17:30:18 2006

Eeros kirjoitti:Onkohan kellään mitään arviota paljonko maksaisi liikkeessä tuon homman teko?

Tai onko clubissa joku joka haluisi, korvausta vastaan tottakai, tehdä?
Mulla on ton sinisen Escon rekkari tiedossa, eli jos haluat selvittää kuka ton ja miten rakensi. Jos haluut, voin pistää privalla.. Niin kun noista kuvistakin voi päätellä, kyllä se ihan siistiä jälkee teki.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Maaliskuu 29. 10:26:59 2006

Tuolla ovat rakentanee tai tyyppi on ollut jollainlailla rakentamassa samanlaista.

Kannattaa kysyä, http://www.diffdealer.com/
Ford Fiesta ST 2013
#727

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ke Maaliskuu 29. 15:12:04 2006

Asialla ratsastaen, saakohan mistään noita cossuescon lokareita peltisinä, ei kuituisina...? Itellä on tuo cossuesco-look-projekti meneillään, ja nyt pitäs päättää, jotta laittaako tuohon ne leveät lokarit, vai ei... :?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Huhtikuu 9. 9:55:51 2006

Peltisinä saa tietysti alkuperäisiä cossuescon lokareita. Hinta muistaakseni 2kpl on n.700eur. Muistaakseni ei täysin sovi paikoilleen kun cossuescoa on käsittääksen pidennetty juuri tuosta oven ja pyörän välistä, vai sopisiko sittenkin mutta pyöränkaari ei mene sitten juuri renkaan kohdalle? Varmaankin joku näitäkin on sovitellut?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 9. 16:00:41 2006

Escocossussa on pidempi akseliväli, ja lisäksi molemmat akselit ovat edempänä. Taka-akselilinja on jokusia senttejä, mutta edessä ero on huomattava. Eli replikaan lasikuituiset lokasuojat jotka täytyy olla tehty nimenomaan replikaan; kannattaa varmistaa, osa kuituisista on tarkoitettu kilpa-autokäyttöön eli sopivat vain alkuperäisellä cossun mitoilla oleviin autoihin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Su Huhtikuu 9. 16:04:28 2006

Nooh, escortti projekti taitaa jäädä tälläkertaa, ja tilalle Cossu-mersu... :roll:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Vastaa Viestiin