Täällä kuulee aika usein kun turbo+kaasarit yhdistelmistä puhutaan...
Kaasareiden "paineistus"?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Kaasareiden "paineistus"?
Selittäkääpä tälle järjen jättiläiselle mitä se kaasarin paineistus(tai jotain
)meinaa?
Täällä kuulee aika usein kun turbo+kaasarit yhdistelmistä puhutaan...
Täällä kuulee aika usein kun turbo+kaasarit yhdistelmistä puhutaan...
-
jive
- Ylläpitäjä
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
*TH*
- Viestit: 18
- Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
- Paikkakunta: KOUVOLA
kyllä kaasarin voi laittaa putsarin ja tbon väliin (jotku "viisaat" on tehnyt ja saanut jopa toimimaan ,mutta viive + kuuma ilma+bensa seos...
myös mitsu on käyttänyt ainakin cordiassa turboa imevänä (kompura imusarjassa ja toimii ) omassa oli 1.6l 125 hp pyöriltä.
mutta paineistamattomat toimivat myös painepuolella ,jos pienet paineet.
myös mitsu on käyttänyt ainakin cordiassa turboa imevänä (kompura imusarjassa ja toimii ) omassa oli 1.6l 125 hp pyöriltä.
mutta paineistamattomat toimivat myös painepuolella ,jos pienet paineet.
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No kyllä läppäakselit on tiivistettävä ja paineista riippuen kohot muutettava sellaisiin jotka eivät painu kasaan paineenalaisina..fomoco3 kirjoitti:Eli se paineistus ei tarkoita mitään suuttimien thi läppien muutoksia?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Larppa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
- Paikkakunta: jkl
missä firmoissa voisi teettää läppäakseleiden tiivistyksiä?
ja onko se niin että kaasarit eivät toimi turbokäytössä jos
kohokammiota ei paineista?
->eli ei riitä jos laittaa reilusti isommat
pääsuuttimet ja lisärikastuspiirin?
ja onko se niin että kaasarit eivät toimi turbokäytössä jos
kohokammiota ei paineista?
->eli ei riitä jos laittaa reilusti isommat
pääsuuttimet ja lisärikastuspiirin?
#1040
2600T
2600T
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
toimii myös imupuolella mutta en laittais siviiliautoon
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=105547
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=105547
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Ainaha kaikki voi paineistaa, mut eriasia sit kestääkö kohot painetta. Paperiset tiivisteet kestää aikasa, mutta rupeavat kusemaan vanhuuttaan ja sillon menee vuotokohdasta riippuen laihalle/rikkaalle. Akselin tiivistäminen niin tärkeetä oo, sieltä tulee ulos jo valmista seostaLarppa kirjoitti:missä firmoissa voisi teettää läppäakseleiden tiivistyksiä?
ja onko se niin että kaasarit eivät toimi turbokäytössä jos
kohokammiota ei paineista?
->eli ei riitä jos laittaa reilusti isommat
pääsuuttimet ja lisärikastuspiirin?
-
sierrakuski
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
- Paikkakunta: lempäälä
esimerkki dellortton dhla 45 kaasarin paineistuksesta.
Eli muuten normaali, mutta tarvii tarkastaa onko kumikärkiset neulaventtiilit, että muut tiivisteet ehjät--eli--> ettei vuoda mistään, ja asentaa turbokäyttöön tarkoitetut suutinkopat, ja asentaa siten että esim. painekoteloista letkut suutinkopille. jotta että kopilla vaikuttaa ahtopaine joka estää ahtopaineen noususta johtuvat ongelmat joita muuten tulisi. Eli vuodot.
Ja malpassi tms turbokaasarikäyttöön tarkoitettu bensanpaineentasaaja kaasareille, joka säätää bensanpaineen siten että se on 0bar ahdoilla noin luokkaa 0.25 ja 1 bar ahdoilla. 1.25 etc.
näillä eväillä itse olen värkkäillyt, tietävämmät korjatkoon.
Eli muuten normaali, mutta tarvii tarkastaa onko kumikärkiset neulaventtiilit, että muut tiivisteet ehjät--eli--> ettei vuoda mistään, ja asentaa turbokäyttöön tarkoitetut suutinkopat, ja asentaa siten että esim. painekoteloista letkut suutinkopille. jotta että kopilla vaikuttaa ahtopaine joka estää ahtopaineen noususta johtuvat ongelmat joita muuten tulisi. Eli vuodot.
Ja malpassi tms turbokaasarikäyttöön tarkoitettu bensanpaineentasaaja kaasareille, joka säätää bensanpaineen siten että se on 0bar ahdoilla noin luokkaa 0.25 ja 1 bar ahdoilla. 1.25 etc.
näillä eväillä itse olen värkkäillyt, tietävämmät korjatkoon.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
ei tarvii eikä oikein ees voiBootsi kirjoitti:Ja ilmeisesti pysty "lorttoissakaan" ei tarvi tehdä mitään, kun suuttimethan on siinä päällä? vai kuinka?ytte kirjoitti:ei ole pakollinen se "turbo" mallin suutinkansi. Kaasarin päässä olevat pienet reiät menee samaan tilaan mihin toi suutinkansi työntää ilmaa.
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Tietämättömät taas neuvovat tietämätöntä. Linkistä kohta 3
Kaikkia kaasareita ei voi paineistaa. Suomeksi sanottuna, niihin ei ole sarjoja sitä varten.
Näissä asioissa halpaa ja hyvää ei ole.
Kaasari imupuolelle. Lyhyet imu- ja ahtoputket sekä seokset kohdalleen niin viiveetkin ovat siedettävässä tasossa. Työtä se teettää, mutta jos hetken hurmaa haluaa niin seoksista viis ja antaa palaa. Pattejahan aina saa ja reikäsen männän tilalle uusia.
Edit: Ja coolerit voi sitten unohtaa kun imupuolle kaasareita lykkii.
Kaikkia kaasareita ei voi paineistaa. Suomeksi sanottuna, niihin ei ole sarjoja sitä varten.
Näissä asioissa halpaa ja hyvää ei ole.
Kaasari imupuolelle. Lyhyet imu- ja ahtoputket sekä seokset kohdalleen niin viiveetkin ovat siedettävässä tasossa. Työtä se teettää, mutta jos hetken hurmaa haluaa niin seoksista viis ja antaa palaa. Pattejahan aina saa ja reikäsen männän tilalle uusia.
Edit: Ja coolerit voi sitten unohtaa kun imupuolle kaasareita lykkii.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Se että ei ole olemassa "valmista sarjaa" ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kyseistä kaasaria ei vois muuttaa paremmin sopivaksi turbo käyttöön.ckolli kirjoitti:Tietämättömät taas neuvovat tietämätöntä. Linkistä kohta 3
Kaikkia kaasareita ei voi paineistaa. Suomeksi sanottuna, niihin ei ole sarjoja sitä varten.
Näissä asioissa halpaa ja hyvää ei ole.
Kaasari imupuolelle. Lyhyet imu- ja ahtoputket sekä seokset kohdalleen niin viiveetkin ovat siedettävässä tasossa. Työtä se teettää, mutta jos hetken hurmaa haluaa niin seoksista viis ja antaa palaa. Pattejahan aina saa ja reikäsen männän tilalle uusia.
Edit: Ja coolerit voi sitten unohtaa kun imupuolle kaasareita lykkii.
Powervalve:ahan sinä ilmeisesti tarkoitat, kun laihoilla seoksilla varoittelet, ja sulaneilla männillä?
Noita pysty tuplia kuitenkin on näkynyt nopeissa/tehokkaissa/toimivissa moottoreissa, eli onko niissä käytetty sitten ulkopuolista rikastusta (suutin painekotelossa) vai onko kaasuttimiin tehty jotain omia muutoksia?
Voisitkos jakaa tietoa, suuresta viisaudestasi meille tietämättömille?
-ei halpaa ja hyvää.. mutta kompromissi-
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ja pieni varoituksen sana koskien "ennen turboa olevalla kaasarilla -tyyppisiä" rakennelmia; ahtimessa pitäisi olla kompressorissa hiilitiiviste. Normi rengastiiviste kun tuppaa leipomaan kiinni/ kulumaan nopeasti, bensan ansiosta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Tietoni olen tässäkin asiassa jo monet kerrat jakanut enkä viitsi alkaa toistamaan itseäni. Vuonna -80 kun katukiihdytyspeliäni rakentelin tuli meinaan testikilsoja ajettua helvetillinen määrä. Viisastuin ja hankin paineistetut tuplalortot.Bootsi kirjoitti:Voisitkos jakaa tietoa, suuresta viisaudestasi meille tietämättömille?
-ei halpaa ja hyvää.. mutta kompromissi-
Jos valmiita sarjoja ei ole saatavilla on meinaan helvetillinen homma ja humppa alkaa etsimään sovia akselitiivareita... Tuplalortot ei paljoo maksa ja helppoo kuin heinänteko, kun kaasarit on valmiiksi suunniteltu siten että suuttimien ja jarruilmojen vaihdossa ei kauaa kestä.
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
-
voicecoil
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Täsmennys:voicecoil kirjoitti:aina sitä oppii uutta..jjs kirjoitti:Ja pieni varoituksen sana koskien "ennen turboa olevalla kaasarilla -tyyppisiä" rakennelmia; ahtimessa pitäisi olla kompressorissa hiilitiiviste. Normi rengastiiviste kun tuppaa leipomaan kiinni/ kulumaan nopeasti, bensan ansiosta.
En tiedä nykytilanteesta (nyk. materiaaleilla), mutta ongelmia oli mm. pontiacilla 301 turbo trans-amin kanssa ~-79, ja muutama muu vastaavalla rakenteella oleva tehdastekele + tutuilla pellepelottomilla (niillä saattoi räjähtää omia aikojaankin
Joka tapauksessa marginaaliaihe, ja näiden kotitekoisten käyttötunnit on kuitenkin vaatimatonta luokkaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Mikko R.
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Ahtimiahan on nykyään niin moneen lähtöön, että ei voi tarkkaan sanoa mitä kestävät. Siitä lähtisin, että mikä tahansa muu kuin ilma luultavasti ennen pitkää vahingoittaa sitä kompurapuolta läpi mennessään. Se kumitiiviste joka siellä on luultavasti kestää ainakin jonkun aikaa ja akselin metallirengas/metallirenkaat tuskin itseensä ottavat. En kyllä itse lähtisi imupuolelle sitä kaasaria asentamaan 
#1193
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Minähän olen tässä ollut "kysely linjalla".. enkä ole puhunut mitään vesiruiskutuksesta.ckolli kirjoitti:Bootsi
Sä kun niin vitun näsäviisaasti kommentoit antamatta yhtään mitään itse, niin kerros miten tuo vesiruisku rakennetaan ja siten että toimii ahtopaineella.
Ps. Joillakin on omakohtaisia kokemuksiakin asioista eikä vain kerran kuultua ja viisi kertaa veisteltyä joka sitten totuutena kerrotaan.
Jos haluat etsiä näsäviisasta gurua, joka on jo kokeillut kaikesta kaiken ja luulee/tietää että muut ei tiedä mistään mitään... KATSO PEILIIN.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
offtopic:Bootsi kirjoitti: Jos haluat etsiä näsäviisasta gurua, joka on jo kokeillut kaikesta kaiken ja luulee/tietää että muut ei tiedä mistään mitään... KATSO PEILIIN.
Näitä ckollin kirjoituksia jo jonkun aikaa seuranneena olen kyllä samaa mieltä bootsin kanssa.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus