Atlaksessa klappia

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Atlaksessa klappia

Viesti Kirjoittaja olski » La Maaliskuu 11. 1:21:49 2006

Onko se nyt levähtänyt?
Tänään takajarruja kootessa huomasin kuskinpuolen vetoakselissa noin 1/8 kierroksen klapin. Sitä saa pyörittää tuon verran ennenkuin kardaanin laippa alkaa pyöriä. Toisella puolellakin hieman klappia havaittavissa, mutta huomattavasti vähemmän.
Täytyy tutkia vielä tarkemmin, mutta jos joku viisaampi kuvauksen perusteella vian tunnistaisi?
Syksyllä koeajolla kuului pieni kolahdus, kun painoin ekaa kertaa kaasun pohjaan.Tän jälkeen ei mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut. Epäilin kolahduksen kuuluneen jarruista, jotka oli hieman jumissa.
Kyseessä on siis 20m lukoton iso-atlas.
20m 2.9 -65 ms&edis

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Maaliskuu 11. 12:31:51 2006

Ei kai nyt noin nopeasti kaikkiin hampaisiin tuollasta välystä tule? Ainut mikä tulis mieleen ois, jos tasauspyörästön keskitappi olisi löysässä ja eläisi. Avaa kansi ja tutki ja kerro. Ainakin itsellä viimekesänä kun katselin sitä jo levinnyttä akselia, oli keskitappi syönyt reijät kotelossa soikeiksi ja koko systeemi eli hltisti ja aiheutti melkosen klapin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Su Maaliskuu 12. 0:47:22 2006

Taisi olla väsymyspiru.
Kurkistin tänään kannen alle eikä mitään hälyttävää näkynyt. Tasauspyörästön pikkurattaat pyörii tuon 1/8kierroksen ajan tyhjää(molemmat vetarit pyörii) jonka jälkeen koko tasauspyörästö alkaa pyöriä ja toisen puolen vetoakseli pysähtyy.Tänään huomasin toisella puolella yhtä paljon "väljää". Jos toisen puolen vetoakselista pitää kiinni mitään isoa välystä ei tunnu. Tarvii perehtyä tarkemmin näitten juttujen toimintaan.
Harvemmin tulee varmaan taunuksella hypittyä jolloin molemmat takapyörät olis ilmassa.
Joo-o tän voi vaikka poistaa.
20m 2.9 -65 ms&edis

Vastaa Viestiin