Oliko noissa laakereissa öljyura molemmissa liuskoissa?tony the tiger kirjoitti: Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset.
Cossun kone renppa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No kuulostaa kyllä hurjalta, ettei vika ois jossain muualla kun laakereissa. Kossun laakerit sitten ei karkaa vai ? Molemmat vaan on mitoiltaan identtiset niin ihmetyttää kovasti tuo juttu. Ihan oharin vadervellit mullakin koneessa on ja en ole mitään ongelmia niitten kanssa havainnut.tony the tiger kirjoitti:Mulla tippuu ohc:een laakerit itestään pois laakeripesästä, sillä tavalla ei ole käypäset. Mitä aiemmin ite koneita kasannu, niin liuskat kun on paikoilleen laittanu, ei niitä ole tarvinnu pitää paikoillaan etteivät karkaa pesästä.Skorppi kirjoitti:Millä tavalla ne ohc:n laakerit ei ole käypäset ? Monella toiminut ongelmitta tehokkaissakin koneissa laadukkaat ohc:n laakerit, esim. glacier vandervell. Ja tosiaan männänrenkaat näyttää olevan cossun katalokissa 142e srj + postikulut sumujen saarilta. Laakerit näyttää myös saavan satasella jos sinne nyt ne cossun laakerit haluaa.
En väitä ettei ne yleensä vois olla sopivat, mutta ei ainakaan tuohon lohkoon.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
jos tuo oli vanhoilla laakereilla joilla on ajettu niin ei taida olla kovin epänormaalia, että eivät ole jämtit pesään. Itsellä on useammasta koneesta tullut vastaan laakereita jotka ovat olleet kuvaamallasi tavalla irtiotettaessa löysiä tai jopa reunat suppuun painuneita jääneet kampuraan kiinni ja heiluneet pesissä. Osa ollut kuluneempia ja osa vähemmän kuluneita ja aina on uudet laakerit taas olleet jämtejä.L@RE kirjoitti:tony the tiger kirjoitti: Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset.
kyseessä kyllä olleet ihan tavalliset oharit mutta eipä taida noissa kohdin olla suuremmin eroja

Viimeksi muokannut heka, Ti Helmikuu 28. 19:01:24 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ei oo cossun laakereita tullu vielä kokeiltuu. Ja kuten jo projekti osiossa kirjoitin, nuo laakerit oli molemmin puolisella öljyuralla.Skorppi kirjoitti:No kuulostaa kyllä hurjalta, ettei vika ois jossain muualla kun laakereissa. Kossun laakerit sitten ei karkaa vai ? Molemmat vaan on mitoiltaan identtiset niin ihmetyttää kovasti tuo juttu. Ihan oharin vadervellit mullakin koneessa on ja en ole mitään ongelmia niitten kanssa havainnut.
Tietääkös kukaan onko mitään käytännön eroo noilla kahdella eri liuskalla mitä cossuun alkuperäisenä alapuolelle tarjolla?
Ja onko tietoo liekkö tehtaalta lähteny ylikokoon koneistetulla runkolaakeri pesällä olevia cossun lohkoja? Jossain muissa voorteissa tiedän olevan, mutta onko cossuja...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Se niissä on eronatony the tiger kirjoitti:Nii just, eli siis uuden ja vanhan oharin laakereissa on siis se ero.Skorppi kirjoitti:Niin siis ehdottomasti uudemman oharin laakerit kossuun.ettei ole sitä öljyuraa alhaalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mutua?? ei tossa nyt pitäis olla mitään ihmeellistä että isompi pinta-ala kestää enemmän painetta....ei kannata tehdä yksinkertaisesta vaikeaa, ohc uudemmat jotkut laadukkaat liuskat kiinni ja se on siinä. Ei ole sattumaa että alempiliuska on sileä vaikka -70 taunuksessa siinä on ura. Enemmän pitäisi stressata että laittaa veiviin mahdollisimman laadukkaat liuskat ja varmistaa että voitelu toimii. Sellaista laakeria ei ole kukaan valmistanu että kestää ilman/puutteellisella voitelullaKtK kirjoitti:Onko siitä öljyurasta alhaalla jotain muuta haittaa ,kuin pienempi pinta-ala ja sitä kautta ehkä huonompi kestävyys.
Vai onko se ero kestävyydessä vain mutua.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
- Paikkakunta: jämsänkoski
sama....KtK kirjoitti:Juu en epäile hommaa yhtään ,mulla on tossa tallilla kone kasausvaiheessa ja koneistamolta tuli "laadukkaat" runkolaakerit mukaan. Piti olla cossun orkkiksia vastaavat ohc laakerit ,mutta on öljyura molemmin puolin ja en taida niitä koneeseen pistää.

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mulla omassa oli tuollaset "öljyura molemminpuolin"-laakerit, ei oo luultavasti kovin kauan olleet koneessa paikoillaan, mut olivat kuluneet jo melko paljon.kipi kirjoitti:sama....KtK kirjoitti:Juu en epäile hommaa yhtään ,mulla on tossa tallilla kone kasausvaiheessa ja koneistamolta tuli "laadukkaat" runkolaakerit mukaan. Piti olla cossun orkkiksia vastaavat ohc laakerit ,mutta on öljyura molemmin puolin ja en taida niitä koneeseen pistää.en tiiä sit arvaako laittaa.... vaikka kyllä pyysin uudemmat ohc:n laakerit!!
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Tossa tapauksessa kannattaa jo alkaa ihmettelemään miksi laakerit ovat tuossa kunnossa. Kaulat kuluneet, akseli kiero, öljynkierto puutteellinen yms... kuten sanottua, mitkään laakerit eivät kestä jos öljy ei kierrä.tony the tiger kirjoitti:Mulla omassa oli tuollaset "öljyura molemminpuolin"-laakerit, ei oo luultavasti kovin kauan olleet koneessa paikoillaan, mut olivat kuluneet jo melko paljon.
Muutenkin mietityttää kaiken maailman punamettallilaakerit ja übermateriaalit, öljykalvohan siinä välissä on. Ja jos se pettää, ei auta vaikka olisi NASAn laakerit

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
No, ei noitten kuluminen pelkästään laakereiden laadusta johdu, sitä en väitä.Hartza kirjoitti:Tossa tapauksessa kannattaa jo alkaa ihmettelemään miksi laakerit ovat tuossa kunnossa. Kaulat kuluneet, akseli kiero, öljynkierto puutteellinen yms... kuten sanottua, mitkään laakerit eivät kestä jos öljy ei kierrä.tony the tiger kirjoitti:Mulla omassa oli tuollaset "öljyura molemminpuolin"-laakerit, ei oo luultavasti kovin kauan olleet koneessa paikoillaan, mut olivat kuluneet jo melko paljon.
Muutenkin mietityttää kaiken maailman punamettallilaakerit ja übermateriaalit, öljykalvohan siinä välissä on. Ja jos se pettää, ei auta vaikka olisi NASAn laakerit
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tossa olis mulla saatavilla edullisesti Ae Federal Mogulin runkolaakerit uudempiin Ohc pannuihin. Niissä on alapuolet ilman öljy-uraa.
Onko toi kelpo merkki tai sanotaanko cossuun sopiva.
Niitä urallisia en kuitenkaan sinne laita ,koska olivat vanhat pari vuotta paikallaan olleet uralliset mielestäni liian kuluneet ikään nähden.
Öljynkierto oli kunnossa ja laadukkaat öljyt sisällä. Ehkä jopa liiankin usein vaihdettu öljytkin.
Onko toi kelpo merkki tai sanotaanko cossuun sopiva.
Niitä urallisia en kuitenkaan sinne laita ,koska olivat vanhat pari vuotta paikallaan olleet uralliset mielestäni liian kuluneet ikään nähden.
Öljynkierto oli kunnossa ja laadukkaat öljyt sisällä. Ehkä jopa liiankin usein vaihdettu öljytkin.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Vieläkö tämä hintaluokka pitää paikkansa?
Olisiko jollain viime hetken tietoa näistä hinnoista?