1,6 cvh millä kannella sopivat puristukset turbolle?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
1,6 cvh millä kannella sopivat puristukset turbolle?
eli taasen jäärata fiestaan kyselen kun noita cvh koneita ja kansia pyörii jokapuolella tallissa että millä yhdistelmällä sais puristuksia tiputettua???
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eikös se ole niin että jos on ne perseenmuotoset palotilat niin sitten on erilaiset männät kuin semmoisessa koneessa jossa on puolipalloilla palotiloilla se kansi. Että jos sulla on siinä fiestassa nyt semmonen kansi jossa on ne perseenmuotoset palotilat niin saat puristuksia pienemmäksi sellaisella kannella jossa on ne puolipallot palotilat.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos on sellaset männät missä on ne "pahkat" (eli uudempi kone) niin ne pahkat pois ottamalla (vaikka dremelillä tai jollain) saapi puristukset kohdilleen. Vaihtoehtona on vaihtaa vanhemman koneen männät jotka on tasalakiset jo suoraan... (olikohan se 86 kun toi vaihtuu).
Edit: niin jos on tollanen vanhempi kone niin sitten laittaa uudemman kannen
.
Edit: niin jos on tollanen vanhempi kone niin sitten laittaa uudemman kannen

http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Helpomminki voi vittuilla.Arska kirjoitti:Jos kerran on osia valmiiksi levällään, niin miksipä et tutkisi asiaa itse? Vähän mittausta ja yksinkertainen laskutoimitus, minulla on oikeat vastaukset, mistäs saataisiin sinulle?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Vanhemmat kaasarimallit on samalla kannella kuin ruiskutkin. Sydämen muotoinen palotila tuli vasta ´86.Stefa kirjoitti:ruiskun männissä on iso pahka
kaasareissa jokin pienempi ja
turbossa tasalakiset.
saattaisi se ihan ruiskunmännilläkin (9,5:1) toimia hyvin pikkupaineilla, joskus tekisi mieli kokeilla.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Toisilla on hyvä tilanne kun osat on levällään, mikäs siinä mittaillessa. Jotkut ei esim. voi purkaa konetta tuon toimituksen ajaksi jos auto pitää olla jatkuvasti ajossa. Varmasti monet muutkin haluavat tietää eri kansi/mäntäyhdistelmien aikaansaamia puristuksia, vaikka vapaastihengittäviin koneisiinkin. Hävytöntä alkaa kiukuttelemaan omaa aikaansaamattomuuttaan näissä asioissa, jos kerran mahdollisuus tutkimuksiin on mitä otollisin. Vetäkää ruikuttajat hameet päälle.
Odotan asiallisia kysymyksiä em. mittauksien suorittamisesta ja siinä käytettävistä välineistä kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Odotan asiallisia kysymyksiä em. mittauksien suorittamisesta ja siinä käytettävistä välineistä kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Ilpo kirjoitti:Ainoat CVH-koneet jotka on tehtaalta lähteneet tasalakisilla männillä on turboversiot. Kaikissa vaparikoneissa on pahkapäiset männät, eri vuosimalleissa ne on vaan eri kokoisia.
Hmm, kyllä minulla 1.4 CVH:ssa oli tasalakiset... Ja turboa ei ollut nähnytkään.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos persekoneen päälle laitetaan puolipallokansi, niin puristukset putoaa alle 9, johonkin 8.6-8.8 tienoille. Mittaus oli vain pikainen ja suuntaa antava. Kuitenkin tuollaisella kokoonpanolla on ajettu kilon paineilla ilman vaurioita. Persekannen kanavat on tarkempaa tekoa, eli kun verrataan vanhempiin, niin erot tehtaan koneistuksissa seetialueilla eri kanavien välillä ovat pienemmät.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Osataanko kertoa millaiset sisuskalut on 80 luvun alun Escort XR3 kaasarivehkeessä? Lähinnä tuo kansi ja mäntävarustus kiinnostaa.
Edit: Ja onko tuollaisen pannun nokasta - sikäli kun on kunnossa - iloa jos sen istuttaa 86-> 1.6 koneeseen?
Edit: Ja onko tuollaisen pannun nokasta - sikäli kun on kunnossa - iloa jos sen istuttaa 86-> 1.6 koneeseen?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siellä on ne isopattiset männät ja puolipallon muotoiset palotilat. Puristukset 9.5:1 niin kuin kaikissa vapareissa. Nokat on kaikissa CVH koneissa niin lähellä toisiaan että ei ole mitään iloa vaihtaa niitä. Varaosina usein myydäänkin yhtä ja samaa nokkaa kaikkiin.Krisse kirjoitti:Osataanko kertoa millaiset sisuskalut on 80 luvun alun Escort XR3 kaasarivehkeessä? Lähinnä tuo kansi ja mäntävarustus kiinnostaa.
Edit: Ja onko tuollaisen pannun nokasta - sikäli kun on kunnossa - iloa jos sen istuttaa 86-> 1.6 koneeseen?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Ylläpitäjä
Sama kiinnostas.. ts. millä helpolla puristukset ylös cvh:ssaTharkad kirjoitti:Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä tuossa pitää jotakin männille tehdä, jotta ei ota kanteen kiinni.teme_l kirjoitti:Sama kiinnostas.. ts. millä helpolla puristukset ylös cvh:ssaTharkad kirjoitti:Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)
Escort mk3 + 2x Focus mk1