1,6 cvh millä kannella sopivat puristukset turbolle?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

1,6 cvh millä kannella sopivat puristukset turbolle?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Helmikuu 25. 1:29:52 2006

eli taasen jäärata fiestaan kyselen kun noita cvh koneita ja kansia pyörii jokapuolella tallissa että millä yhdistelmällä sais puristuksia tiputettua???

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Helmikuu 25. 10:33:55 2006

Eikös se ole niin että jos on ne perseenmuotoset palotilat niin sitten on erilaiset männät kuin semmoisessa koneessa jossa on puolipalloilla palotiloilla se kansi. Että jos sulla on siinä fiestassa nyt semmonen kansi jossa on ne perseenmuotoset palotilat niin saat puristuksia pienemmäksi sellaisella kannella jossa on ne puolipallot palotilat.
Jäsen #1112

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » La Helmikuu 25. 11:03:56 2006

Jos on sellaset männät missä on ne "pahkat" (eli uudempi kone) niin ne pahkat pois ottamalla (vaikka dremelillä tai jollain) saapi puristukset kohdilleen. Vaihtoehtona on vaihtaa vanhemman koneen männät jotka on tasalakiset jo suoraan... (olikohan se 86 kun toi vaihtuu).

Edit: niin jos on tollanen vanhempi kone niin sitten laittaa uudemman kannen :D.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Helmikuu 28. 15:55:58 2006

Ainoat CVH-koneet jotka on tehtaalta lähteneet tasalakisilla männillä on turboversiot. Kaikissa vaparikoneissa on pahkapäiset männät, eri vuosimalleissa ne on vaan eri kokoisia.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 28. 16:04:58 2006

Jos kerran on osia valmiiksi levällään, niin miksipä et tutkisi asiaa itse? Vähän mittausta ja yksinkertainen laskutoimitus, minulla on oikeat vastaukset, mistäs saataisiin sinulle?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Helmikuu 28. 16:25:41 2006

Arska kirjoitti:Jos kerran on osia valmiiksi levällään, niin miksipä et tutkisi asiaa itse? Vähän mittausta ja yksinkertainen laskutoimitus, minulla on oikeat vastaukset, mistäs saataisiin sinulle?
Helpomminki voi vittuilla.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Helmikuu 28. 21:36:36 2006

Arska kirjoitti:minulla on oikeat vastaukset, mistäs saataisiin sinulle?
pidä ihmeessä tallessas vaan, mua ei vois vähempää kiinnostaa.

että voi tulla pienestä paskanmaku suuhun :-s

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 1. 1:36:58 2006

ruiskun männissä on iso pahka
kaasareissa jokin pienempi ja
turbossa tasalakiset.

saattaisi se ihan ruiskunmännilläkin (9,5:1) toimia hyvin pikkupaineilla, joskus tekisi mieli kokeilla.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Maaliskuu 1. 1:40:29 2006

Arska kirjoitti:minulla on oikeat vastaukset, mistäs saataisiin sinulle?
Voi jeesus, näiden arskan viisaiden komenttien kanssa.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 1. 11:11:17 2006

Stefa kirjoitti:ruiskun männissä on iso pahka
kaasareissa jokin pienempi ja
turbossa tasalakiset.

saattaisi se ihan ruiskunmännilläkin (9,5:1) toimia hyvin pikkupaineilla, joskus tekisi mieli kokeilla.
Vanhemmat kaasarimallit on samalla kannella kuin ruiskutkin. Sydämen muotoinen palotila tuli vasta ´86.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Maaliskuu 1. 14:17:42 2006

Toisilla on hyvä tilanne kun osat on levällään, mikäs siinä mittaillessa. Jotkut ei esim. voi purkaa konetta tuon toimituksen ajaksi jos auto pitää olla jatkuvasti ajossa. Varmasti monet muutkin haluavat tietää eri kansi/mäntäyhdistelmien aikaansaamia puristuksia, vaikka vapaastihengittäviin koneisiinkin. Hävytöntä alkaa kiukuttelemaan omaa aikaansaamattomuuttaan näissä asioissa, jos kerran mahdollisuus tutkimuksiin on mitä otollisin. Vetäkää ruikuttajat hameet päälle.

Odotan asiallisia kysymyksiä em. mittauksien suorittamisesta ja siinä käytettävistä välineistä kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 1. 14:40:22 2006

Ilpo kirjoitti:Ainoat CVH-koneet jotka on tehtaalta lähteneet tasalakisilla männillä on turboversiot. Kaikissa vaparikoneissa on pahkapäiset männät, eri vuosimalleissa ne on vaan eri kokoisia.

Hmm, kyllä minulla 1.4 CVH:ssa oli tasalakiset... Ja turboa ei ollut nähnytkään.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 1. 14:57:21 2006

Fullspeed, puhuinkin männistä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Maaliskuu 1. 15:26:48 2006

Jos persekoneen päälle laitetaan puolipallokansi, niin puristukset putoaa alle 9, johonkin 8.6-8.8 tienoille. Mittaus oli vain pikainen ja suuntaa antava. Kuitenkin tuollaisella kokoonpanolla on ajettu kilon paineilla ilman vaurioita. Persekannen kanavat on tarkempaa tekoa, eli kun verrataan vanhempiin, niin erot tehtaan koneistuksissa seetialueilla eri kanavien välillä ovat pienemmät.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 1. 16:22:20 2006

Ja ihan vakio ruiskun männistä kun sorvaa ne patit pois, niin männän muoto ja mitat ovat identtiset turbon mäntien kanssa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Maaliskuu 2. 1:45:37 2006

Stefa kirjoitti:Fullspeed, puhuinkin männistä.
Niin, siis eikö ruisku- ja vanhan mallin kaasarin männät ookkaan samanlaiset??? Kun ymmärtääkseni männät menee suoraan palotilan muodon mukaan. :shock: Turbo sitten erikseen.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » La Heinäkuu 29. 12:27:31 2006

Osataanko kertoa millaiset sisuskalut on 80 luvun alun Escort XR3 kaasarivehkeessä? Lähinnä tuo kansi ja mäntävarustus kiinnostaa.

Edit: Ja onko tuollaisen pannun nokasta - sikäli kun on kunnossa - iloa jos sen istuttaa 86-> 1.6 koneeseen?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 29. 14:11:33 2006

Krisse kirjoitti:Osataanko kertoa millaiset sisuskalut on 80 luvun alun Escort XR3 kaasarivehkeessä? Lähinnä tuo kansi ja mäntävarustus kiinnostaa.

Edit: Ja onko tuollaisen pannun nokasta - sikäli kun on kunnossa - iloa jos sen istuttaa 86-> 1.6 koneeseen?
Siellä on ne isopattiset männät ja puolipallon muotoiset palotilat. Puristukset 9.5:1 niin kuin kaikissa vapareissa. Nokat on kaikissa CVH koneissa niin lähellä toisiaan että ei ole mitään iloa vaihtaa niitä. Varaosina usein myydäänkin yhtä ja samaa nokkaa kaikkiin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Heinäkuu 31. 18:49:02 2006

Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

teme_l
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja teme_l » Ma Heinäkuu 31. 21:24:06 2006

Tharkad kirjoitti:Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)
Sama kiinnostas.. ts. millä helpolla puristukset ylös cvh:ssa :P

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Heinäkuu 31. 21:50:19 2006

Minkähän kokoinen on sydämen muotoisilla palotiloilla varustetussa kannessa palotilan tilavuus? Kukaan mitannut??
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Heinäkuu 31. 22:44:51 2006

teme_l kirjoitti:
Tharkad kirjoitti:Onko kukaan mitannu / laskenu mitä tapahtuu jos puolipallotilallisen alakerran päälle laskee sydämenmuotosilla palotiloilla varustetun kannen? Toimiiko tollanen yhdistelmä? (huomasin asian viimeks tallilta lähtiessä ja näillä bensanhinnoilla ei viittis ajella vaan tarkistamaan asiaa...)
Sama kiinnostas.. ts. millä helpolla puristukset ylös cvh:ssa :P
Kyllä tuossa pitää jotakin männille tehdä, jotta ei ota kanteen kiinni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin