Scorpio Cosworth -95 flekti ?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Scorpio Cosworth -95 flekti ?

Viesti Kirjoittaja Lauders » Su Helmikuu 19. 19:49:52 2006

Lankomies on ostamassa mulkosilmä scorpio cosworth farkkua ja esittäisi nyt minun kautta teille kysymyksiä, kun ei ole vielä jäsen ;)
Kyseeessä on tuontiauto, joka on jo rekisteröity Suomeen ja myynnissä nettiautossa.
En osaa lyhentää linkkiä, joten moderaattorit voi halutessaan sen lyhentää.

http://www.nettiauto.com/616190

Linkistä löytyvissä kuvissa on kuva auton konehuoneesta ja ihmetyttää tuo flekti joka on syylärin etupuolella, onko alkuperäinen vai joku jälkeenpäin tehty viritys?
Myös muita vinkkejä otetaan vastaan, koska tarkoitus on lähteä katsomaan autoa la 25.2.

vinkit tähän ketjuun tai privaviestillä.


Etupäin Kiittäen...
Lauders ja lankomies
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 19. 20:01:57 2006

Myytävässä autossa on myynti-ilmoituksen tietojen mukaan ilmastointi ja flekti on todennäköisesti sen kennon jäähdytykseen tarkoitettu flekti (pitäähän se kuuma ilma jonnekin hukata). Minulla on myös samanlainen sähköflekti syylärin etupuolella, tosin en ole ikinä sen havainnut pyörivän ja silti ilmastointi toimii eikä moottori käynyt mitenkään erikoisen kuumana viime kesän kuumilla säillä.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Helmikuu 20. 20:37:21 2006

Joo kyllä se on ilmastoinnin flekti munkin tietääkseni.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 20. 22:31:01 2006

no on se
kytkeytyy kun jäähdytys nesteen lämpötila kasvaa muistaakseni yli 92 asteiseksi ja voi olla myös että kytkeytyy kun ilmastoinnin paine kasvaa yli 32b mutta riippuu kytkennästä vehkeesssä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Helmikuu 20. 23:03:15 2006

Jälkikäteen lisätty se flekti eli joko orginaalit leikannut kiinni tai ilmastointi asennettu jälkikäteen.
Itselläni orginaali ilmastointi ja ei ole tuolaista flektiä vaan ne 2kpl puhaltimia jäähdyttimen ja koneen välissä.

Tosin kuvia katselin niin tuossa onkin manuaali ilmastointi kun itselläni on automaattinen joten siinäkin voi olla se ero...

Kangas penkin... phyi :D
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Helmikuu 21. 0:11:41 2006

on vakio
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 21. 7:31:49 2006

Ei mulkosilmässä kuulu olla tommosta flektiä tuossa edessä, vanhemmissa korppiossa se onkin aina ilmastoinnin yhteydessä. Mulla on myös automaatti-ilmastointi ja on vain ne 2 flektiä syylärin takana.

ps. Sano että jättää ostamati koska ei oo automaatti-ilmastointia, on se niin hieno vehje :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 21. 8:49:24 2006

Mitä te kohisette jostain flektistä? Kai sen nyt näkee viimestään siinä vaiheessa kun menee katsomaan, että onko vakio vai ihan-ite-tehty. Hyvä vaan että noita flektejä on tuommosessa autossa. Joku katsoo nyt Mikrokissalta saako tuommosta flektiä Scorppiin. Mielestäni olen nähnyt juurikin tuommosen flektin edellisessä työpaikassa Fordilla huollossa vuosia sitten... Autosta vaan en ole varma. Se oli joko Cossu, TD tai 2.3 DOHC.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Helmikuu 21. 19:08:38 2006

Skorppi kirjoitti:
ps. Sano että jättää ostamati koska ei oo automaatti-ilmastointia, on se niin hieno vehje :D
:D :D Älkääpäs kuulkaapas, jos mies haluaa siirtyä sikariportaaseen cossuscorpparin kanssa, ei saa säikytellä. Olen nimittäin itsekin alkanut juuri polttaa - sikaria :wink: :lol: ja eipä vanhan viirusilmämallin karvalakki-ilmastointi haittaa 8) Ainoa v..tusta aiheuttava seikka on se, että tämän farkkumallin takapenkkejä ei voi säätää sähköllä :evil: :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lauders » Pe Helmikuu 24. 21:43:28 2006

Kiitos kaikille vastauksista. Aamulla lähdetään autoa katsomaan.

Lauders ja Lankomies ;)
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

Lenni
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marraskuu 3. 10:15:17 2003
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Lenni » Pe Helmikuu 24. 22:30:25 2006

itse olen ainakin nähnyt että on alkup. asennus ilmastoinin takia.vakio on!

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lauders » Su Helmikuu 26. 10:47:29 2006

Ei tullut kauppoja. Autossa muutamia vikoja. Laatikko vaihtoi nätisti.
Mikähän malli laatikosta tuossa scorpissa on? Siinä oli
- Loikkari sähköisellä napilla shifterissä
- S ( Sport ) ja E (Economy ) napit.
- Lumihiutaleen kuva -nappi ( talvi/liukaslähtö ).
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 26. 10:54:50 2006

Mitä vikoja autossa oli?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 26. 10:55:50 2006

Lenni kirjoitti:itse olen ainakin nähnyt että on alkup. asennus ilmastoinin takia.vakio on!
Varmaan noissa manuaalisissa onkin etupuolella kun taas automaattisissa ei ole kuin ne 2 hyrrää jäähdyttimen ja koneen välissä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lauders » Su Helmikuu 26. 12:23:26 2006

Vikojako ? Ei mitään vakavampaa, mutta -->

- molemmissa helmoissa alhaalla ruostetta ( samoissa paikoissa kuin suomiscorpeissakin )
- auton sisälle tuli ajossa jäähdytysnesteen hajua ( lämppäri vuotaa tms. )
- täristi ajossa tietyssä nopeudessa ( kardaani ? )

Mutta muistetaan, että auto on jo yli 10 vuotta vanha ja onhan noissa jo vikoja ja tulee olemaankin. Kauppoja vaan ei syntynyt. Muuten auto ei ollut ollenkaan huonokuntoinen vaan ihan OK. Laittamallahan noista selviää.
Ja olihan siellä koneen ja syylärinkin välissä ne 2 sähköflektiä.
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 26. 20:42:07 2006

Lauders kirjoitti:Vikojako ? Ei mitään vakavampaa, mutta -->

- molemmissa helmoissa alhaalla ruostetta ( samoissa paikoissa kuin suomiscorpeissakin )
- auton sisälle tuli ajossa jäähdytysnesteen hajua ( lämppäri vuotaa tms. )
- täristi ajossa tietyssä nopeudessa ( kardaani ? )

Mutta muistetaan, että auto on jo yli 10 vuotta vanha ja onhan noissa jo vikoja ja tulee olemaankin. Kauppoja vaan ei syntynyt. Muuten auto ei ollut ollenkaan huonokuntoinen vaan ihan OK. Laittamallahan noista selviää.
Ja olihan siellä koneen ja syylärinkin välissä ne 2 sähköflektiä.
-Nuo helmat on noissa yksi ongelma ja niiden lisäksi takakaaret... muuten ei oikein ruostu. Omasani on noi korjattu.
-Lämppärinkenno alkaa vuotamaan tai menee tukkoon noin 10 vuodessa :-( On halpa ja sen pystyy tekemään vaihtamaan mutta vaatii aikaa.
Omaani 2 viikkoa sitten vaihdoin.
-Kardaani voipi täristää... tosin jos vika siinä niin ei kallis korjata.
-Tuo lisä flekti onkin vain kait manuaali ilmastoininsa koska siinä kompura pyörii koko ajan kun tahdotaan kylmää.
Automaattisessa taas silloin kun tarvii joten ei tarvii tuota lisä puhallinta?

Et sitten tinkinyt? pari tonnia pois hinnasta niin nuo viat olisi korjattu niillä rahoilla mutta jos scorparia haluaa niin samantien automaattisella ilmastoinilla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Helmikuu 27. 0:41:42 2006

Kaikki on varmasti ihan omasta halusta kiinni ja haluaako heti ensimmäisenä alkaa tehdä remonttia. Tämän tarve kyllä pitäisi IMO näkyä myös auton hinnassa.

Kardaanin tärinä loppui minulla kun vaihdoin vaihdelaatikon kannatinkumin, jota ei enää kovin paljon ollut jäljellä ja laatikko makasi käytännössä tukipalkin päällä (kanitti samalla kardaanin väärään asentoon). Tärinä oli varsin selvää tietyillä nopeuksilla. Samalla vaihtui "uusi" kardaani ja siinä oli ehjä ristikkokumi (vanha oli murtunut). Kustannukset: kannatinkumi n. 40-50 euroa ja kardaani kaikkine hilppeineen muistaakseni n. 50 euroa. Lisäksi bensaa paloi jonkin verran, kun kävin hakemassa kardaanin ja samalla muutakin pikku hilpettä. Omalle työlle (ja kavereiden avustukselle) en osaa laskea hintaa.

Minulla ainakin magneettikytkin näyttää katkovan kompuraa päälle ja pois tasaisin väliajoin eli miten niin pyörii koko ajan? Ilmastointi on autossani mallia manuaalinen.

Vastaa Viestiin