Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -p-56.html
Mitäs kaikkea tuo setti sisältää?Onko valmiiksi kasattu?
Mitäs kaikkea tuo setti sisältää?Onko valmiiksi kasattu?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No siinähän se lukee mitä se sisältää? ja kasattuhan tuo on.Tupi kirjoitti:http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -p-56.html
Mitäs kaikkea tuo setti sisältää?Onko valmiiksi kasattu?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
niinpä näkyy olevan pääsinkin tänään koneella katsomaan kun ei tarvinut lähtä reissuhommiin, kännykällä olin aiemmin.Mikäs nuista MS versioista nyt on ns paras?Ohc ja cosworth vehkeeseen molemmat ahdettuja.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
On noita tehty (en tosin muista ketkä) ja luulisi olevan ihan plug'n'play, kun on 36-1 pyörä ja EDIS4 vakiona. Varmaan voisi tehdä ihan vakio ruiskuboksiin jos teurastettava EEC-IV löytyy jostakin. Ja näin varmaan haluat sen tehtävänkin, koska autosi on 92 uudempi ja pitää siis päällepäin ja katsastuksessa olla orginaali..mvla kirjoitti:ähh.. En jaksanut lukea koko megaSquirt topiccia läpi. Eli Onko kukaan väsännyt rs2000 16v koneeseen ms:ssää ??? Olis neuvot ja vinkit tarpeen. Meinasin omaani rakennella talven aikaan jos ei ole ylitsepääsemätön projekti. Jos vaan joku osais auttaa...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
No hyvä että on tehty. Sit pitäs vaan löytää ne jotka on tehny. Sais vähän kysellä.JesseT kirjoitti:On noita tehty (en tosin muista ketkä) ja luulisi olevan ihan plug'n'play, kun on 36-1 pyörä ja EDIS4 vakiona. Varmaan voisi tehdä ihan vakio ruiskuboksiin jos teurastettava EEC-IV löytyy jostakin. Ja näin varmaan haluat sen tehtävänkin, koska autosi on 92 uudempi ja pitää siis päällepäin ja katsastuksessa olla orginaali..mvla kirjoitti:ähh.. En jaksanut lukea koko megaSquirt topiccia läpi. Eli Onko kukaan väsännyt rs2000 16v koneeseen ms:ssää ??? Olis neuvot ja vinkit tarpeen. Meinasin omaani rakennella talven aikaan jos ei ole ylitsepääsemätön projekti. Jos vaan joku osais auttaa...
Toiseksi pitäs löytää joku joka osais auttaa kasaamisessa kun meikäläinen tietää sähköstä vain että se on sinistä ja sanoo sähi sähi ja kaikki sähkölaitteet toimii savulla.!

No jos se on plugANDplay hommia minkälainen versio kannattas ostaa 2.2 vai 3.0??? Löytysköhän jostain valmiita kasasusohjeita ko. autoon ja bensa/sytkäkarttoja.?!
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Noihin on kyllä todella hyvät kasausohjeet olemassa ja kun etenee niiden mukaan vaihe vaiheelta, niin ongelmia tuskin tulee. Liian isoa palaa ei kerralla kannata yrittää haukata. Oikeastaan homma alkaa aukeamaan kunnolla vasta tuossa kasausvaiheessa.
Itse tilasin tuolta DIY:ltä MS1:n V3.0 piirilevyllä. Positiivisesti yllätyin kasaamisen helppoudesta. Viimeksi tosiaan tinaillut jotain ledijoulutähteä yläasteella 15v sitten...
Suomenkielistä V3.0 kasausmanuaalia ei taida vielä olla, mutta erittäin helppotajuinen se englanninkielinenkin oli.
Itse tilasin tuolta DIY:ltä MS1:n V3.0 piirilevyllä. Positiivisesti yllätyin kasaamisen helppoudesta. Viimeksi tosiaan tinaillut jotain ledijoulutähteä yläasteella 15v sitten...
Suomenkielistä V3.0 kasausmanuaalia ei taida vielä olla, mutta erittäin helppotajuinen se englanninkielinenkin oli.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
En uskokkaan että tinaus olis vaikeeta vaan sen ms:n sovittaminen auton omaan johtosarjaan.! On nimittäin parinsormen paksunen nivaska piuhoja siinä ecussa kiinni josta pitäs arpoo oikeat johdot oikeeseen paikkaan. Saati sitten karttojen teko!?jouni kirjoitti:Noihin on kyllä todella hyvät kasausohjeet olemassa ja kun etenee niiden mukaan vaihe vaiheelta, niin ongelmia tuskin tulee. Liian isoa palaa ei kerralla kannata yrittää haukata. Oikeastaan homma alkaa aukeamaan kunnolla vasta tuossa kasausvaiheessa.
Itse tilasin tuolta DIY:ltä MS1:n V3.0 piirilevyllä. Positiivisesti yllätyin kasaamisen helppoudesta. Viimeksi tosiaan tinaillut jotain ledijoulutähteä yläasteella 15v sitten...
Suomenkielistä V3.0 kasausmanuaalia ei taida vielä olla, mutta erittäin helppotajuinen se englanninkielinenkin oli.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ei se piuhoittaminen vaikeaa ole mutta tarkkana pitää olla, tulee ihan muutamaan kertaan katsottua että meneekö oikein. Säätäminen ei ole vaikea homma, ainakin haltechissa sain kartat kuntoon ihan mukavasti. En sitten tiedä miten paljon tuossa ms ssa on sellaisia pikkujuttuja ja asetuksia mitkä antaa oman lisänsä ennenkuin ne kaikki saa selville. Itsellä oli vanerilevy hanskalokerosta repsikan penkille ja siihen kiinnitetty kannettava. Öiseen aikaan oli hyvä säätää kun ei ollut muuta liikennettä ja pimeällä sai ruudusta jotain selvääkin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Mites tuossa RS2000 nuo vakio anturit, käyvätkö suoraan. Tuossa kun on lambdoja kaksin kappalein niin pitääkö tehdä jotian virityksiä niiden osalta?
Itseäkin alkanut vähän kiinnostamaan tuo ms:n sovittaminen escorttiin. Löytyyköhän noita EEC-IV ecun liittimiä jostain, sais tehtyä helposti tuohon vanhan ekun tilalle ms:n ja ei tarvitsisi johtoja katkoa. Tietysti kaippa siihen vanhaan ecuun voisi sitten jonkun "sovite" johdon tehä siltävaralta että sitä joskus tarvii.
Itseäkin alkanut vähän kiinnostamaan tuo ms:n sovittaminen escorttiin. Löytyyköhän noita EEC-IV ecun liittimiä jostain, sais tehtyä helposti tuohon vanhan ekun tilalle ms:n ja ei tarvitsisi johtoja katkoa. Tietysti kaippa siihen vanhaan ecuun voisi sitten jonkun "sovite" johdon tehä siltävaralta että sitä joskus tarvii.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vakio-anturit käy kun käyttää noita tekemiäni .inc anturikarttoja jotka on ainakin tuolla 1-2-3 topicissa. Extra-koodi ainakin osaa lukea kahta lambdaa, mutta tekeekö sen toisen tiedolla sitten mitään on toinen asia. Datalogiin ne ainakin saa kummatkin näkymään. www.msefi.com foorumilla oli kuvat ja kaaviot, kun joku oli tehnyt adapterin MS:n ja EEC-IV liittimen/johtosarjan väliin zeteciin.hanta kirjoitti:Mites tuossa RS2000 nuo vakio anturit, käyvätkö suoraan. Tuossa kun on lambdoja kaksin kappalein niin pitääkö tehdä jotian virityksiä niiden osalta?
Itseäkin alkanut vähän kiinnostamaan tuo ms:n sovittaminen escorttiin. Löytyyköhän noita EEC-IV ecun liittimiä jostain, sais tehtyä helposti tuohon vanhan ekun tilalle ms:n ja ei tarvitsisi johtoja katkoa. Tietysti kaippa siihen vanhaan ecuun voisi sitten jonkun "sovite" johdon tehä siltävaralta että sitä joskus tarvii.
Mvla, jos EDIS:tä meinaat käyttää, niin aika vähän on hyötyä v3.0 piirilevyn käytöstä. Toisaalta jos MS-II:lla ajattelit tehdä niin sitten v3.0 voi olla selkeämpi ohjeiden kannalta, koska MS-II on tarkoitettu pitkälti yhteen v3.0 levyn kanssa. MS-II:han tukee EDIS:tä siinä missä MS-I:nenkin, mutta kaikki lisätauhka on vasta tulossa(traction control, launch control, dual table, boost control, jada jada jada). Etuna MS-II:sessa on tarkempi suihkutuksen ohjaus, jolla varmaan saadaan astetta sivistyneempi tyhjäkäynti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
piru! ei kellään olis tallessa? vois olla tulevaisuudessa hyötyä!JesseT kirjoitti:Tällainen osui silmään, eli muunnospala jolla MS menee suoraan EEC-IV liittimeen. Ajattelin että jotakin voisi kiinnostaa:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=9105
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Joo eli mitä nyt tuosta ymmärsin niin riittäs toi msI v2.2?? En nimittäin tee mitään noilla msII ja v3.0 hienoiksilla. (vielä) Harjoitteluun ja lähes vakiokoneeseen pitää riittää aluksi se että saa sytkät ja bensat säädettyä uudestaan. Pitää vaan uusimmat koodit laittaa sitten siihen v2.2:n että saa siitä suurimman hyödyn.JesseT kirjoitti:Vakio-anturit käy kun käyttää noita tekemiäni .inc anturikarttoja jotka on ainakin tuolla 1-2-3 topicissa. Extra-koodi ainakin osaa lukea kahta lambdaa, mutta tekeekö sen toisen tiedolla sitten mitään on toinen asia. Datalogiin ne ainakin saa kummatkin näkymään. www.msefi.com foorumilla oli kuvat ja kaaviot, kun joku oli tehnyt adapterin MS:n ja EEC-IV liittimen/johtosarjan väliin zeteciin.hanta kirjoitti:Mites tuossa RS2000 nuo vakio anturit, käyvätkö suoraan. Tuossa kun on lambdoja kaksin kappalein niin pitääkö tehdä jotian virityksiä niiden osalta?
Itseäkin alkanut vähän kiinnostamaan tuo ms:n sovittaminen escorttiin. Löytyyköhän noita EEC-IV ecun liittimiä jostain, sais tehtyä helposti tuohon vanhan ekun tilalle ms:n ja ei tarvitsisi johtoja katkoa. Tietysti kaippa siihen vanhaan ecuun voisi sitten jonkun "sovite" johdon tehä siltävaralta että sitä joskus tarvii.
Mvla, jos EDIS:tä meinaat käyttää, niin aika vähän on hyötyä v3.0 piirilevyn käytöstä. Toisaalta jos MS-II:lla ajattelit tehdä niin sitten v3.0 voi olla selkeämpi ohjeiden kannalta, koska MS-II on tarkoitettu pitkälti yhteen v3.0 levyn kanssa. MS-II:han tukee EDIS:tä siinä missä MS-I:nenkin, mutta kaikki lisätauhka on vasta tulossa(traction control, launch control, dual table, boost control, jada jada jada). Etuna MS-II:sessa on tarkempi suihkutuksen ohjaus, jolla varmaan saadaan astetta sivistyneempi tyhjäkäynti.
En usko että saan msII:sta mitään extrahyötyä tosin olis se hieno paukuttaa liikennevaloissa launch controllilla.

Ja tosiaan EDIS 4:sta olis tarkoitus käyttää ja muutenkin vakio antureita yms. Jos tulee ongelmia niin aina voi tökätä oman ecun takasin. Se vaan häiritsee kun ei ymmärrä noistä EDIS juttuloista mitään ja kun on noita puoliakin 2kpl. (liekkö merkitystä) Menee vaan välillä niin pahasti kuutamolle että tartteis jonkun joka vääntäs mulle asiat rautalangasta. Sama koskee noita kalibrointi ja anturi hommia..
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Itse ostin partcolta tuon oman squirttini (v2.2) ja tinasin itse sen nippuun. Muista sitten, että ei kannata tehdä niinkuin minä ja kasata suoraan tuota squirttia läjään sen partcon ohjeen mukaan (vaikka hyvä ohje onkin), vaan katso ensin tuolta MS:n EDIS4 ohjeista, mitä muutoksia piirilevylle tulee ja ota ne huomioon tinausvaiheessa. Itse meinaan jouduin alkaa nyppiin komponentteja irti valmiista tuotoksesta.
Muistaakseni vastuksia on 6 vähemmän ja osa korvattiin diodeilla ja joku siltaus piti tehdä. Jotain tämäntyyppisiä ne muutokset kuitenkin on.
Niin ja tuohan toimii siis niin, että MS ohjaa tuota fordin omaa EDIS-sytytysmodulia, joka taas sitten ohjaa puolan/puolien räiskintää.
Kytketään siis niin, että MS:ltä piuha EDIS-moduliin ja sieltä tulee takaisin sitten kierroslukutieto MS:ään. Ai niin ja tietenkin EDIS modulista menee kytkentä VR-anturille, joka mittailee ilmeisesti sun tapauksessa vauhtipyöräntakaa 36-1 lovia?
Anturit kalibroidaan MSEFI foorumilta löytyvällä softalla (olikohan EasyTherm?). Eli mitataan joissain lämpötiloissa anturien vastukset (pari mittausta eri lämmöissä) ja ne syötetään vaan siihen tietokoneohjelmaan, joka tekee antureille uuden asetustiedoston ja siirtää sen MS:ään. MSEFI foorumeilta löytyy melkovarmasti valmiitkin anturitiedot jos vaivautuu etsiin. Tuosta RS2000:n kaasuläppä-anturista ei oo tietoa minkälainen se on (pitää olla vastustyyppinen, muttei progressiivinen), mutta jos vastaava kuin normi ohc ruisku sierrassa (siinä kolme napaa), niin se vaan kalibroidaan painamalla kaasupohjaan ja kuittaamalla vastusarvo ja samahomma ilman kaasua. Kannattaa muuten sitten tarkistaa missä kohdassa nuo kalibroinnit sitten on, muuten tulee omituisia "piikkejä" kaasunasentoon, jos anturi pääseekin ylittämään tuon asetetun kohdan.
Suosittelen, että hommaat jostain vaan toisen ruutaboksin liittimen ja teet itse adapterin. Eikös RS2000:ssa ole ihan jokin tavallinen EEC-tyyppinen ruiskuboksi, joita luulis löytyvän pilvinpimein?
Toivottavasti en saanu tapettua mielenkiintoa tai sekotettua enempää
Välistä ei tiedä itsekkään mitä ajattelee ja korjatkaa ihmeessä jos nyt laitoin ihan mitä sattuu, nämä oli ihan omia muistelmia tuosta ediksestä. Itse päädyin tuohon v2.2:een ihan sen takia, että se on ehdottomasti yleisimmän tyyppinen MS ja sen ominaisuudet riittää extrakoodilla kohtuu pitkälle. Alkaa muisti pettään huolestuttavasti ku on ollut oma projekti jäissä jo sen verran kauan.

Muistaakseni vastuksia on 6 vähemmän ja osa korvattiin diodeilla ja joku siltaus piti tehdä. Jotain tämäntyyppisiä ne muutokset kuitenkin on.
Niin ja tuohan toimii siis niin, että MS ohjaa tuota fordin omaa EDIS-sytytysmodulia, joka taas sitten ohjaa puolan/puolien räiskintää.
Kytketään siis niin, että MS:ltä piuha EDIS-moduliin ja sieltä tulee takaisin sitten kierroslukutieto MS:ään. Ai niin ja tietenkin EDIS modulista menee kytkentä VR-anturille, joka mittailee ilmeisesti sun tapauksessa vauhtipyöräntakaa 36-1 lovia?
Anturit kalibroidaan MSEFI foorumilta löytyvällä softalla (olikohan EasyTherm?). Eli mitataan joissain lämpötiloissa anturien vastukset (pari mittausta eri lämmöissä) ja ne syötetään vaan siihen tietokoneohjelmaan, joka tekee antureille uuden asetustiedoston ja siirtää sen MS:ään. MSEFI foorumeilta löytyy melkovarmasti valmiitkin anturitiedot jos vaivautuu etsiin. Tuosta RS2000:n kaasuläppä-anturista ei oo tietoa minkälainen se on (pitää olla vastustyyppinen, muttei progressiivinen), mutta jos vastaava kuin normi ohc ruisku sierrassa (siinä kolme napaa), niin se vaan kalibroidaan painamalla kaasupohjaan ja kuittaamalla vastusarvo ja samahomma ilman kaasua. Kannattaa muuten sitten tarkistaa missä kohdassa nuo kalibroinnit sitten on, muuten tulee omituisia "piikkejä" kaasunasentoon, jos anturi pääseekin ylittämään tuon asetetun kohdan.
Suosittelen, että hommaat jostain vaan toisen ruutaboksin liittimen ja teet itse adapterin. Eikös RS2000:ssa ole ihan jokin tavallinen EEC-tyyppinen ruiskuboksi, joita luulis löytyvän pilvinpimein?
Toivottavasti en saanu tapettua mielenkiintoa tai sekotettua enempää
Välistä ei tiedä itsekkään mitä ajattelee ja korjatkaa ihmeessä jos nyt laitoin ihan mitä sattuu, nämä oli ihan omia muistelmia tuosta ediksestä. Itse päädyin tuohon v2.2:een ihan sen takia, että se on ehdottomasti yleisimmän tyyppinen MS ja sen ominaisuudet riittää extrakoodilla kohtuu pitkälle. Alkaa muisti pettään huolestuttavasti ku on ollut oma projekti jäissä jo sen verran kauan.

-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Joo Kiitos.! Hieno vastaus!fsohc kirjoitti:Itse ostin partcolta tuon oman squirttini (v2.2) ja tinasin itse sen nippuun. Muista sitten, että ei kannata tehdä niinkuin minä ja kasata suoraan tuota squirttia läjään sen partcon ohjeen mukaan (vaikka hyvä ohje onkin), vaan katso ensin tuolta MS:n EDIS4 ohjeista, mitä muutoksia piirilevylle tulee ja ota ne huomioon tinausvaiheessa. Itse meinaan jouduin alkaa nyppiin komponentteja irti valmiista tuotoksesta.
Muistaakseni vastuksia on 6 vähemmän ja osa korvattiin diodeilla ja joku siltaus piti tehdä. Jotain tämäntyyppisiä ne muutokset kuitenkin on.
Niin ja tuohan toimii siis niin, että MS ohjaa tuota fordin omaa EDIS-sytytysmodulia, joka taas sitten ohjaa puolan/puolien räiskintää.
Kytketään siis niin, että MS:ltä piuha EDIS-moduliin ja sieltä tulee takaisin sitten kierroslukutieto MS:ään. Ai niin ja tietenkin EDIS modulista menee kytkentä VR-anturille, joka mittailee ilmeisesti sun tapauksessa vauhtipyöräntakaa 36-1 lovia?
Anturit kalibroidaan MSEFI foorumilta löytyvällä softalla (olikohan EasyTherm?). Eli mitataan joissain lämpötiloissa anturien vastukset (pari mittausta eri lämmöissä) ja ne syötetään vaan siihen tietokoneohjelmaan, joka tekee antureille uuden asetustiedoston ja siirtää sen MS:ään. MSEFI foorumeilta löytyy melkovarmasti valmiitkin anturitiedot jos vaivautuu etsiin. Tuosta RS2000:n kaasuläppä-anturista ei oo tietoa minkälainen se on (pitää olla vastustyyppinen, muttei progressiivinen), mutta jos vastaava kuin normi ohc ruisku sierrassa (siinä kolme napaa), niin se vaan kalibroidaan painamalla kaasupohjaan ja kuittaamalla vastusarvo ja samahomma ilman kaasua. Kannattaa muuten sitten tarkistaa missä kohdassa nuo kalibroinnit sitten on, muuten tulee omituisia "piikkejä" kaasunasentoon, jos anturi pääseekin ylittämään tuon asetetun kohdan.
Suosittelen, että hommaat jostain vaan toisen ruutaboksin liittimen ja teet itse adapterin. Eikös RS2000:ssa ole ihan jokin tavallinen EEC-tyyppinen ruiskuboksi, joita luulis löytyvän pilvinpimein?
Toivottavasti en saanu tapettua mielenkiintoa tai sekotettua enempää
Välistä ei tiedä itsekkään mitä ajattelee ja korjatkaa ihmeessä jos nyt laitoin ihan mitä sattuu, nämä oli ihan omia muistelmia tuosta ediksestä. Itse päädyin tuohon v2.2:een ihan sen takia, että se on ehdottomasti yleisimmän tyyppinen MS ja sen ominaisuudet riittää extrakoodilla kohtuu pitkälle. Alkaa muisti pettään huolestuttavasti ku on ollut oma projekti jäissä jo sen verran kauan.

Helpottaa kummasti tota ihmetystä ja kummastusta. Ainut vaan on hieman työlästä lueskella tota lontoon kielistä foorumia kun ei oikein toi sumujensaarten tekninenkieli ole hallussa. Mutta yritetään.
Kerkesin jo hommata ylimääräsen eec- Boxin ja aikomus on tossa veronpalautus rahoista tilata v2.2 partcolta. Sit kun vielä sais jonkun kaveriks tekemään kaljapalkalla (tietysti) alkas olla paketti kasassa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pitää nyt vanhaa viestiä korjata, kun on näköjään selkeä väärin ymmärys. Siis MS-I:sessä (extrassa) on valmiina nyt lisähiluvitkuttimet. Jos niitä EI kaipaa, niin silloin MS-II:sessa on perusasiat kuten, ruiskutus ja syytys, hoidettu paljon mallikkaammin ja olisi siten parempi valinta. Tuloksena varmasti parempi tyhjäkäynti, päästöt jne...mvla kirjoitti:
En usko että saan msII:sta mitään extrahyötyä tosin olis se hieno paukuttaa liikennevaloissa launch controllilla.![]()
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Jaa no nyt sitten sanot! Miten paljon paremmin msII osaa hoitaa sytkän ja bensan? Tarkempi VE kartta?? Vai miten? Meinaan vaan kun toi MS tulis melkein vakioon koneeseen. En usko että tulee ongelmia tyhjäkäynnin kanssa kun vakionokat ja ajoitukset. Päästöt ajattelin oikasta laittamalla oman ecu:n katsastuksessa paikalleen, jos en saa MS:ää päästöille. Muutenkin on tarkoitus "harjoitella" vapari ja melkein vakio koneella. Että ei sit tuhoo hienoja vehkeitä jos joskus semmosen saa hommattua.JesseT kirjoitti:Pitää nyt vanhaa viestiä korjata, kun on näköjään selkeä väärin ymmärys. Siis MS-I:sessä (extrassa) on valmiina nyt lisähiluvitkuttimet. Jos niitä EI kaipaa, niin silloin MS-II:sessa on perusasiat kuten, ruiskutus ja syytys, hoidettu paljon mallikkaammin ja olisi siten parempi valinta. Tuloksena varmasti parempi tyhjäkäynti, päästöt jne...mvla kirjoitti:
En usko että saan msII:sta mitään extrahyötyä tosin olis se hieno paukuttaa liikennevaloissa launch controllilla.![]()
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Ei MS2:n ja MS:n VE-kartoissa ole mitään eroa. Siis kummassakin 12x12 kartat. Harrastelijat on vaan muuttanut tuota MS:n alkuperäistä ohjelmaa ja tehneet itse -extra koodin jo kauan sitten niin, että se tukee 12x12 karttoja. MS2:ssa ne ovat nyt vakiona. Tuo MS2:n vaan periaatteessa hoitaa nuo laskutoimitukset paremmalla tarkkuudella. Käytännön hyöty siitä on sitten ihan oma lukunsa, varmaan eniten hyötyvät erittäin suuria suuttimia käyttävät virittäjät. MS:n ja MS2:n koodit eivät toimi keskenään, tosin MS2:lle tulee melkovarmasti käyttäjien tekemä oma -extrakoodi enemmin tai myöhemmin, mutta sitä en itse ainakaan alkaisi odottamaan.
Laitetaan nyt vielä näkyviin ne suurimmat erot:
MegaSquirt
prosessori: MC68HC908 (8 bit)
taajuus: 8 MHz
Flash-muisti: 32 Kbytes
RAM-muisti: 512 bytes
MegaSquirt 2
prosessori: MC9S12C32 (16bit)
taajuus: 24 MHz
Flash-muisti: 32 Kbytes
RAM-muisti: 2 Kbytes
Löysin mielenkiintoisen vertailukohdan uusien autojen prosessoreista Intelin sivuilta: http://www.intel.com/design/auto/pwrtrain.htm
Tätä en jaksa tulkata (MSefi.com:sta lainattu):
MSnS-E provides a lot of features, certainly more than MS-II. Both have 12x12 dual tables, AFR control, and ignition control. I understand MSnS-E has things like shift light, water injection control, nitrous drivers, and launch & traction control. However MS-II has much faster hardware.
For example, this allows MS-II to have 0.001 millisecond resolution on the pulse widths, even with PWM, whereas MS and MSnS-E are limited to 0.1 millisecond. The increased resolution helps mostly if you have very low idle or cruise pulse widths (which come from large injectors).
MS-II has a built-in IAC stepper driver, which MSnS doesn't.
MS-II will soon have CAN, which will be used for a number of upcoming 'upgrade' modules for things like transmission control, sequential injection, etc. The processor in MS (and MSnS-E) doesn't have native CAN support.
MS-II has much more memory, allowing larger and more sophisticated programs.
It's really up to you which you use. MSnS-E is available right now, and is free. MS-II costs more and isn't available for a few months, but has more potential for the future.
ja vieläkin lisää (ehkä oleellisin)
B&G have designed the MSII daughterboard to be virtually plug and play with any Megasquirt Board, thus any version of Megasquirt can be upgraded to Megasquirt II
Laitetaan nyt vielä näkyviin ne suurimmat erot:
MegaSquirt
prosessori: MC68HC908 (8 bit)
taajuus: 8 MHz
Flash-muisti: 32 Kbytes
RAM-muisti: 512 bytes
MegaSquirt 2
prosessori: MC9S12C32 (16bit)
taajuus: 24 MHz
Flash-muisti: 32 Kbytes
RAM-muisti: 2 Kbytes
Löysin mielenkiintoisen vertailukohdan uusien autojen prosessoreista Intelin sivuilta: http://www.intel.com/design/auto/pwrtrain.htm
Tätä en jaksa tulkata (MSefi.com:sta lainattu):
MSnS-E provides a lot of features, certainly more than MS-II. Both have 12x12 dual tables, AFR control, and ignition control. I understand MSnS-E has things like shift light, water injection control, nitrous drivers, and launch & traction control. However MS-II has much faster hardware.
For example, this allows MS-II to have 0.001 millisecond resolution on the pulse widths, even with PWM, whereas MS and MSnS-E are limited to 0.1 millisecond. The increased resolution helps mostly if you have very low idle or cruise pulse widths (which come from large injectors).
MS-II has a built-in IAC stepper driver, which MSnS doesn't.
MS-II will soon have CAN, which will be used for a number of upcoming 'upgrade' modules for things like transmission control, sequential injection, etc. The processor in MS (and MSnS-E) doesn't have native CAN support.
MS-II has much more memory, allowing larger and more sophisticated programs.
It's really up to you which you use. MSnS-E is available right now, and is free. MS-II costs more and isn't available for a few months, but has more potential for the future.
ja vieläkin lisää (ehkä oleellisin)
B&G have designed the MSII daughterboard to be virtually plug and play with any Megasquirt Board, thus any version of Megasquirt can be upgraded to Megasquirt II
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Nyt on ensimmäinen ongelma tullut kun MS(extra) on kytketty autoon. Eli kun tinasin piirilevyn MAP(MPX4250) toimi, mutta nyt autossa näyttää 25-28kPa:ta. Ei vaikuta vaikka yrittää tehdä yli- tai alipainetta samat lukemat heittelee megatunessa. Sen jälkeen kun MAP toimi on lautaan tehty EDIS4 muutokset ja ajettu tuo extrakoodi siihen. Barometriset korjaukset eivät ole käytössä, enkä tiedä aiheuttaisiko ne edes noin suurta heittoa.
Nyt haluaisin tietää, että mikäli laudassa on väärä .inc tiedosto anturille pitäisikö kPa arvon heitellä yli- tai alipaineella vain väärillä arvoilla?
Ja onko megatunessa jokin asetus mikä pitäisi ottaa huomioon, mikä voisi tehdä tuon ongelman vai onko MAP rikkoutunut letkunasennuksessa/EDIS4 muutoksessa?
Löysin jalkojen väliset vastukset mitkä menen testaamaan piirilevyltä, mutta epäilen kuitenkin tuota MAP:in viallisuutta. Jos jollain on ollut samanlainen ongelma kertokaa.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Laitanpa tähän vielä vianetsintää varten nuo vastusarvot MXP4250 MAP:sta:
1-2 680ohm
1-3 860ohm
2-3 1320ohm
toinen testaustapa
(Tarvitaan 5V jostain powerista)
3: +5v
2: GND eli -
1: Vout pitäisi tulla jotain 1.5 - 2.0V väliltä
--------------------------------------------------------------------------------------------
1. jalan tunnistaa pienestä lovesta
Eikös nuo vastusarvot pitäisi päteä myös MAP:n ollessa piirilevyssä kiinni?
Laitanpa tähän samalla kommentin. Eikö olisi hyvä eritellä tälläkin foorumilla nämä yleiset kyselyt MS:ta ja MS ongelmat? Nyt on jo kertynyt 27 sivua juttua squirtista ja mielestäni "oikean" tiedon etsiminen alkaa olla jo tuskaista täällä
Nyt haluaisin tietää, että mikäli laudassa on väärä .inc tiedosto anturille pitäisikö kPa arvon heitellä yli- tai alipaineella vain väärillä arvoilla?
Ja onko megatunessa jokin asetus mikä pitäisi ottaa huomioon, mikä voisi tehdä tuon ongelman vai onko MAP rikkoutunut letkunasennuksessa/EDIS4 muutoksessa?
Löysin jalkojen väliset vastukset mitkä menen testaamaan piirilevyltä, mutta epäilen kuitenkin tuota MAP:in viallisuutta. Jos jollain on ollut samanlainen ongelma kertokaa.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Laitanpa tähän vielä vianetsintää varten nuo vastusarvot MXP4250 MAP:sta:
1-2 680ohm
1-3 860ohm
2-3 1320ohm
toinen testaustapa
(Tarvitaan 5V jostain powerista)
3: +5v
2: GND eli -
1: Vout pitäisi tulla jotain 1.5 - 2.0V väliltä
--------------------------------------------------------------------------------------------
1. jalan tunnistaa pienestä lovesta
Eikös nuo vastusarvot pitäisi päteä myös MAP:n ollessa piirilevyssä kiinni?

Laitanpa tähän samalla kommentin. Eikö olisi hyvä eritellä tälläkin foorumilla nämä yleiset kyselyt MS:ta ja MS ongelmat? Nyt on jo kertynyt 27 sivua juttua squirtista ja mielestäni "oikean" tiedon etsiminen alkaa olla jo tuskaista täällä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
MAP:n pinnistä tuli 1,81V pihalle virrat päällä. Pitäisikö tuon olla siis ihan täysin tarkkaan 2V vai kuuluuko tuo "toleransseihin"? Vastuksena näytti piirilevyssä ollessaan
1-2 1,8kohm
1-3 1,57kohm
2-3 800ohm
En ole nyt ihan varma onko vastuksia välillä tuossa piirilevyssä jotka sekoittaisivat, vai onko viallisen MAP:n arvoja? Voisikohan joku mitata piirilevystään nuo vastusarvot niin pääsisi varmuuteen? Eihän tuo uusi MAP-anturi kallis olisi 25€+toim.kulut, mutta ei tarvis turhaan tilata.
1-2 1,8kohm
1-3 1,57kohm
2-3 800ohm
En ole nyt ihan varma onko vastuksia välillä tuossa piirilevyssä jotka sekoittaisivat, vai onko viallisen MAP:n arvoja? Voisikohan joku mitata piirilevystään nuo vastusarvot niin pääsisi varmuuteen? Eihän tuo uusi MAP-anturi kallis olisi 25€+toim.kulut, mutta ei tarvis turhaan tilata.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
tota meinasitko että anturi ois sittenkin ehjä? En mä löydä enää mistään asetuksia joita vois muuttaa. Megatune configuratorista valittu oikea MAP ja itse megatunen oliko nyt general valikosta on valittu oikea anturi ja asetukset tallennettu boksiin. Yritin ajaa kokonaan uusiksikin koko softan itse boksiin
Käytössä on nyt megatune2.25b717
softan ajo meni seuraavasti
:
Are you upgrading from standard Megasquirt code [Y,N,Q]?N
.
This should count up to 1100+ lines
.
src\download.exe -c1 msns-extra.s19
MS Download 1.10
Boot>w Complete
Boot>u - waiting ...
Sending file 1 of 1 - msns-extra.s19
File sent, 1230 lines, 19315 bytes.
Complete
Boot>
Boot>x
Signature: MSnS-ex
Signature: tra format 024s *********
Controller battery voltage: 12.24
Press any key to continue . . .
Eli kaiken pitäis olla mielestäni kunnossa ja oletuksenakin pitäisi olla tuo kyseinen MAP.
Käytössä on nyt megatune2.25b717
softan ajo meni seuraavasti
:
Are you upgrading from standard Megasquirt code [Y,N,Q]?N
.
This should count up to 1100+ lines
.
src\download.exe -c1 msns-extra.s19
MS Download 1.10
Boot>w Complete
Boot>u - waiting ...
Sending file 1 of 1 - msns-extra.s19
File sent, 1230 lines, 19315 bytes.
Complete
Boot>
Boot>x
Signature: MSnS-ex
Signature: tra format 024s *********
Controller battery voltage: 12.24
Press any key to continue . . .
Eli kaiken pitäis olla mielestäni kunnossa ja oletuksenakin pitäisi olla tuo kyseinen MAP.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
juu juurikin noin valinnut anturin ja .inc tiedostot ja kopioinut oikean ms-extra.ini tiedoston oikeaan paikkaan ja valinnut oikean map-anturin. Tuon MS:n pitäisi automaattisestikkin laittaa tuo kyseinen MPX4250-anturi oletukseksi ja näin on. Silti läppärissä näkyy väärin, noh pitänee kokeilla tuota koko kansion kopiointia tuohon läppäriin kun kerkeen
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
nyt tarvis vinkkejä edis4-sytkän asentaneilta. Eli squirtti näyttää n.100rpm:ää mutta kipinää ei tule yhteenkään tulppaan. Muutama hyvä vinkki mikä voisi olla vikana ois paikallaan miten edetä vianhaussa?
En tiedä että pitääkö/saako tuo puolapaketti maadoitettu rungostaan ja minkälaista signaalia siihen pitäisi tulla. Pystyykö tuota puolaa edes testaamaan tavallisella yleismittarilla?
Mitäs muilla näyttää veivatessa nopeusluvuksi, tuntui vaan äkkiseltään pysyvän tuossa 100rpm:ssä (tasan) kun pyöritti en ainakaan en huomannut heittoa, onko se normaalia?
Eikö puolaan nyt periaattessa pitäisi tulla jonkinlainen kipinä, kun kierrosluku näyttää tuota 100rpm:ää? Siis onko tuo minkäänlainen tae siitä että edis4-ohjausyksikkö toimii, ainakin vr-anturin luulisi silloin olevan oikein kytketty, käsittääkseni se ei näytä mitään jos on väärinpäin?
Ja kokemuksia noista edis4 osien maadoituksesta ja häiriösuojauksesta, onko ollut minkäänlaisia ongelmia?
*edit*
vika on löydetty. puola ei saanut virtaa
En tiedä että pitääkö/saako tuo puolapaketti maadoitettu rungostaan ja minkälaista signaalia siihen pitäisi tulla. Pystyykö tuota puolaa edes testaamaan tavallisella yleismittarilla?
Mitäs muilla näyttää veivatessa nopeusluvuksi, tuntui vaan äkkiseltään pysyvän tuossa 100rpm:ssä (tasan) kun pyöritti en ainakaan en huomannut heittoa, onko se normaalia?
Eikö puolaan nyt periaattessa pitäisi tulla jonkinlainen kipinä, kun kierrosluku näyttää tuota 100rpm:ää? Siis onko tuo minkäänlainen tae siitä että edis4-ohjausyksikkö toimii, ainakin vr-anturin luulisi silloin olevan oikein kytketty, käsittääkseni se ei näytä mitään jos on väärinpäin?
Ja kokemuksia noista edis4 osien maadoituksesta ja häiriösuojauksesta, onko ollut minkäänlaisia ongelmia?
*edit*
vika on löydetty. puola ei saanut virtaa
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Osaisko joku MS-extra koodia käyttävä mikä voisi olla vikana.
Ongelmana on nyt se että kylmänä kone käy jo kiitettävän hyvin, mutta kun MS:n moottorinlämpötila alkaa oleen lähellä 100 astetta alkaa aivan yllättäen moottorikäymään todella huonosti. Tuntuu niinkuin moottori tukehtuisi tai sytkä muuttuisi todella rajusti. Onko tuossa MS:ssa jonkinlainen varo koodi jos moottorinlämmöt nousee liian korkealle?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=102475
tuossa oma projektini siis
Ongelmana on nyt se että kylmänä kone käy jo kiitettävän hyvin, mutta kun MS:n moottorinlämpötila alkaa oleen lähellä 100 astetta alkaa aivan yllättäen moottorikäymään todella huonosti. Tuntuu niinkuin moottori tukehtuisi tai sytkä muuttuisi todella rajusti. Onko tuossa MS:ssa jonkinlainen varo koodi jos moottorinlämmöt nousee liian korkealle?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=102475
tuossa oma projektini siis
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En ole törmännyt moisiin varo-rajoihin, mutta kylähän kaikenmaailman muita asetettavia rajoja on paljon. Esim. mistä lämpötilasta lambdakorjaus lähtee päälle. Katso mitä logi sanoo. Kyllähän sieltä näkee jos syöttö tai ennakko muuttuu ruiskun toimesta.fsohc kirjoitti:Tuntuu niinkuin moottori tukehtuisi tai sytkä muuttuisi todella rajusti. Onko tuossa MS:ssa jonkinlainen varo koodi jos moottorinlämmöt nousee liian korkealle?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ja sullahan on varmaan oikeanlaiset lämpökartat sekä purkissa että tunessa, kannattaa varmaan vilkasta niistä että ylittääkö ne kartat rajansa niillä asteilla. Itse huomasin nyt kun oli oikeasti pakkasta, että easythermillä tehdyt kartat ei näyttäny -29 kylmempää. Tein sit uudet kartat samoilla arvoilla ms tool 2:lla, nyt yltää kartat siperialaisiin lukemiin...JesseT kirjoitti:En ole törmännyt moisiin varo-rajoihin, mutta kylähän kaikenmaailman muita asetettavia rajoja on paljon. Esim. mistä lämpötilasta lambdakorjaus lähtee päälle. Katso mitä logi sanoo. Kyllähän sieltä näkee jos syöttö tai ennakko muuttuu ruiskun toimesta.fsohc kirjoitti:Tuntuu niinkuin moottori tukehtuisi tai sytkä muuttuisi todella rajusti. Onko tuossa MS:ssa jonkinlainen varo koodi jos moottorinlämmöt nousee liian korkealle?

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Mitähän jää viivan alle kun lasketaan muut tarpeet.-Terppa- kirjoitti:Sitä vartenhan tämäkin topikki on olemassa että
voi kysellä ja ihmetellä.
Jos laitteen rakentaa kokonaan itse niin hinta pyörinee
noin 150-200 euroa. Tuo hinta arvio on todella mutua!
Vesi/ilma anturit, kaasuläppäpotikka, sytkämoduli, ohjelmointikaapeli, johtosarja, liittimet, releet ym. pikkuhilut. Nämä uusina siis.
Jos niinkuin vertailun vuoksi esim. Haltechin vastaavaan satsiin ovh. 1540e
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
No tohon omaan sierraan en ole ostanut kuin kossun lämpötila-anturin, lambdan ja edis4 osat. Veikkaisin että mulla on mennyt rahaa tohon ruiskuun yhteensä n.500€Arska kirjoitti:Mitähän jää viivan alle kun lasketaan muut tarpeet.-Terppa- kirjoitti:Sitä vartenhan tämäkin topikki on olemassa että
voi kysellä ja ihmetellä.
Jos laitteen rakentaa kokonaan itse niin hinta pyörinee
noin 150-200 euroa. Tuo hinta arvio on todella mutua!
Vesi/ilma anturit, kaasuläppäpotikka, sytkämoduli, ohjelmointikaapeli, johtosarja, liittimet, releet ym. pikkuhilut. Nämä uusina siis.
Jos niinkuin vertailun vuoksi esim. Haltechin vastaavaan satsiin ovh. 1540e
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mää en oo vielä tuota megasquirtin boxia hommannu mutta sehän on partcolla sen ~140€ että kun sen laskee mukaan niin mulla on menny/menee vielä yhteensä sen ~400€. Niin ja mulla tulee se edis4 sytkä kans.fsohc kirjoitti:No tohon omaan sierraan en ole ostanut kuin kossun lämpötila-anturin, lambdan ja edis4 osat. Veikkaisin että mulla on mennyt rahaa tohon ruiskuun yhteensä n.500€Arska kirjoitti:Mitähän jää viivan alle kun lasketaan muut tarpeet.-Terppa- kirjoitti:Sitä vartenhan tämäkin topikki on olemassa että
voi kysellä ja ihmetellä.
Jos laitteen rakentaa kokonaan itse niin hinta pyörinee
noin 150-200 euroa. Tuo hinta arvio on todella mutua!
Vesi/ilma anturit, kaasuläppäpotikka, sytkämoduli, ohjelmointikaapeli, johtosarja, liittimet, releet ym. pikkuhilut. Nämä uusina siis.
Jos niinkuin vertailun vuoksi esim. Haltechin vastaavaan satsiin ovh. 1540e
Jäsen #1112
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=104027Fullspeed kirjoitti:Oma ruutta nakutus, pakokaasulämpö ym. piireillä makso aikalailla tasan 150€ koteloineen ja kaapeleineen. Tosin syövytin levyn itse (0€), ja se originelli v2.2 version piraattilevy partcolla näkyy maksavan hunajaa.![]()
![]()
Vaikee keksiä järkihintaa tolle levylle, ku ei oo tullu pahemmi puljattua noitte kaa, mut tosiaan tarjouksia kuunnellaan.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
No tuo kuulostaa paljo asiallisemmalta, partcolainen maksaa 36€, se ei kylläkään ole jyrsitty ja siinä on silkkipainatukset. Kuitenkin kallein osa niiden rakennussarjassa.nprteam kirjoitti:http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=104027Fullspeed kirjoitti:Oma ruutta nakutus, pakokaasulämpö ym. piireillä makso aikalailla tasan 150€ koteloineen ja kaapeleineen. Tosin syövytin levyn itse (0€), ja se originelli v2.2 version piraattilevy partcolla näkyy maksavan hunajaa.![]()
![]()
Vaikee keksiä järkihintaa tolle levylle, ku ei oo tullu pahemmi puljattua noitte kaa, mut tosiaan tarjouksia kuunnellaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Ihan pelkkää pirilevyä ei taida saada mutta tota "Partial Kittiä" kyllä useammastakin paikasta. Vasta tuli muutama setti www.glensgarage.com :sta.JesseT kirjoitti:On muuten B&G:n pojat tehneet tempun ja lopettaneet kokonaan itse osien myynnin ja kukaan virallinen toimittaja taas ei myy pelkää piirilevyä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Yritin mittailla noita antureiden resistansseja, mutta missähän mättää...
Pistän mittarin kiinni anturin napoihin, niin lukema vilahtaa mittarissa, mutta häviää samantien? ja lukema on aina eri!
Mittari on ehjä, koska normi vastuksissa toimii ainakin.. olisko nyt paskaa myyneet motonetissä? molemmat anturit paskana? vai?
Pistän mittarin kiinni anturin napoihin, niin lukema vilahtaa mittarissa, mutta häviää samantien? ja lukema on aina eri!
Mittari on ehjä, koska normi vastuksissa toimii ainakin.. olisko nyt paskaa myyneet motonetissä? molemmat anturit paskana? vai?

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna