RS500 cossun tekniikasta.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

RS500 cossun tekniikasta.

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Tammikuu 21. 17:35:18 2005

eli kun noissa RS500 mallin sierroissa oli kisavireessä sellainen 550 heppaa aikoinaan, niin onko siitä kenellään tietoa mitä niille sitten oli tehty. eli siis mitä muutoksia siinä oli sitten siihen RS500 malliin. hattuhan siinä käsittääkseni oli kuin vakio siivessäkin, mutta mitä muuta kuin vahvempi lohko, suurempi välijäähy ja T04 hdin sekä imusarja?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Tammikuu 21. 19:43:02 2005

8 suuttiminen polttoaine järjestelmä ainaki noiden lisäksi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 21. 22:07:14 2005

Kisavireisessä ei taida paljoa olla enää vakio osia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Tammikuu 21. 22:35:16 2005

Portattu lätsä,kireemmät nokat ja paremmat männät + miljoona muuta pikkuseikkaa mitä en tiedä.
Tässähän se menee...

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Tammikuu 21. 22:55:10 2005

hyvin ne näytti kulkevan noissa videoissa mitä oon katellu.. :lol: ei tahtonu muut pysyä perässä. :D
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Tammikuu 22. 3:26:03 2005

En mä mitään kilvanajoluokituksista ymmärrä, mutta eikös ratakapinoissa esim. ahdin ole luokiteltu osa jota ei voi suurentaa?
Kahdeksan suutinta katumalleissa luokittelun vuoksi vaikka niitä ei oltu edes kytketty yms.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Tammikuu 22. 13:49:04 2005

joo, no toi muutettu imusarjahan oli sen 8 suutinjärjestelmän osa, ja polttoainekiskot oli kaksi vakiota rinnakkain olevaa kiskoa. eli kahdeksan suuttimen järjestelmä oli tiedossa kyllä.

oiskohan luokitustodistuksia kenellään koneella tuosta?

edit. ja oliko se kansi siiven kannesta portattu verisio?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » La Tammikuu 22. 14:13:43 2005

Hectori kirjoitti:edit. ja oliko se kansi siiven kannesta portattu verisio?
Ainakin ensimmäisissä RS500:sissa, eihän silloin muita cosamiitteja viel ollutkaan... vai kuinka? :?:

Vuonna -87 Eggenbergerin (ja Fordin) pojat oli onnesta soikeena, kun Touring Car:eihin tuli ns. lentävä lähtö, sen verran oli voimaa koneessa, et seisovalähtö olis tehny tuhojaan laatikossa ja perässä, vaikkakin rattaissa käytettiin spesiaalia "Panzer Steel":iä...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 22. 19:46:19 2005

Eroja RS500 vakio vs. vakiosiipeen (suluissa kilpa500:n erot vakio RS500:een):
-turbo hybridi T3/4 (inconell akseli vasenkätisellä kierteellä ja pakopesä sekä pakosarjan + jatke em. materiaalista)
-iso välijäähdytin
-kaasuläppä 65mm vs. siiven 56mm.
-painekotelo isompi ja varustettu lisäsuuttimilla (lisäsuuttimet kytketty; -803 tai -403)
-kansi omansa, pienemmät kanavat kuin siivessä (kansi portattu, std venakoko)
-(säädettävät nokkapyörät, nokat rakentajan mukaan mek. tai hydr.)
-(puristussuhde luokkaa 7,2:1, männät Cosworth-tekoa)
-lohko vahvempi (Eggenberger -lohko)
-öljypumppu tehokkaampi ja vahvempi, -ei sama kuin 4x4-.
-(Bosch Motronic 5.1 ECU)

Tässä joitain. Ja paljon muita pieniä....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Tammikuu 22. 19:56:09 2005

tai ruisku voi olla zytek niin kuin mulla on. mutta tärkeimmät tuli jo jjs:ltä

ps. omassa on mekaaninen polttoaine pumppu kannen päällä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Tammikuu 22. 20:25:44 2005

hmm. mielenkiintoista. eli periaatteessa suhteellisin pienin muutoksin on oikein kilpaakin ajettu.

eli ton teholuokan luvut voisi olla mahdollista saada ulos vielä ihan vakio siiven omasta koneesta kun sen rakentaa hyvillä osilla. toi lohko taitanee kaikkein suurin kysymysmerkki olla. oliko toi vahvempi lohko niinkuin 200 lohko, vai ihan oma speciaali lohkonsa?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Tammikuu 23. 11:33:19 2005

205 pienillä pakkaspropuilla (rs500) vahvin ehkä? mutta 200 kestää jos ei poraa paljoa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Tammikuu 23. 13:46:11 2005

joo, kyllä poraus olisi tarkoitus pitää tuossa STD koossa, tai korkeintaan seuraava pakollinen tehtaan ylikoko.

tässä vain harkitsen tehotavoitteita mitä asettaisin ja mielestäni RS500 on hyvä lähtökohta realististen tehotavoitteiden asettamiselle. on toi +400 kerho ruvennut tuntumaan liian helposti saavutettavalta. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 23. 14:53:48 2005

Hectori kirjoitti: toi lohko taitanee kaikkein suurin kysymysmerkki olla. oliko toi vahvempi lohko niinkuin 200 lohko, vai ihan oma speciaali lohkonsa?
RS500 vakiolohko on 205 vahvistettuna, käytännössä suunnilleen sama kuin 200. Eggenberger 205 -lohko on omansa; todella vaikea löytää. Suomessa 3-4kpl. Ja vahvin kaikista lohkotyypeistä, mitenkään vähättelemättä viimeisiä WRC-lohkoja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Tammikuu 23. 16:57:28 2005

no onko niistä vahvistuksista mitään tietoa, mitä kohtia siellä on vahvistettu? onko toi vakio RS500 lohko vain pienemmillä pakkasproppujen reikillä, vai onko jotain muutakin?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 23. 18:19:07 2005

Tuossahan tuo jo tuli, eli samat kuin 200:ssa; vahvemmat sylinteriputket, pitkien pinnapulttien asennusmahdollisuus (valussa), pari pikkujuttua + pienet pakkasproput.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Tammikuu 23. 19:15:58 2005

pitäisiköhän sitä oikein sitten harkita lohkon vaihtoa. tohon mun vakio 205 lohkoon ei kumminkaan noita pinnapultteja taida saada millään kiinni.

käsittääkseni pinnapultit olisi paras vaihtoehto hatun kiinnitykseen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Helmikuu 3. 13:16:07 2005

Normaalin 2wd kannen merkinnät ovat V86 HF 6090 AA. Löytyykö samat myös rs500:n hatusta? Tai muuta tietoa mistä kys. osan voisi tunnistaa?

Mikä lätsä tämä on? Kansi
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Helmikuu 3. 13:48:01 2005

Jallu kirjoitti:Normaalin 2wd kannen merkinnät ovat V86 HF 6090 AA. Löytyykö samat myös rs500:n hatusta? Tai muuta tietoa mistä kys. osan voisi tunnistaa?

Mikä lätsä tämä on? Kansi
2wd cossun kansi.
Siipicossun kannen termarin paikka ainakin erilainen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Helmikuu 3. 16:08:54 2005

eikös rs 500 oo pikkaisen pitemmät kanget ja matalemmat männät...

ja viimeisin wrc lohko taitaa olla vahvin siinä on pienet pakkasproput ja ei oo ees koko pakkas reikää lohkon takan... se on ihan silee sieltä.....

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Helmikuu 3. 17:24:32 2005

Ei sitä proppua takapäässä ole tietääkseni kuin "taukkarin" lohkoissa?
Tässähän se menee...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Helmikuu 3. 18:22:36 2005

rs 500 kannessa taitaa olla siinä pakosarjan puolella olevassa ulokkeesta (edestä)koneistettu pyöreäksi että ahdin mahtuu????? ainakin omassa on niin ja tavis 2wd kannessa se on "valua ei koneistettu" joo ja kuva tietysti kertois paremmin..........

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 3. 18:42:36 2005

fordrs2000 kirjoitti:eikös rs 500 oo pikkaisen pitemmät kanget ja matalemmat männät...
Ei.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Helmikuu 4. 11:58:02 2005

Jatketaan nyt tätä kysymystulvaa vielä, kun aihe alkoi tuon ybd-lohkon hankinnan jälkeen tosissaan kiinnostamaan.

Eli kyse ybd:n öljyruiskuista. Nehän on toteutettu lohkossa oleviin öljykanaviin samalla tavalla kuin 4wd:ssä. Millainen tämä rs500:n järjestelmä tarkalleen ottaen on ja pystyykö siihen soveltamaan 4wd:n rojuja? Tai itse rakentamaan?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Helmikuu 4. 12:36:45 2005

Jallu kirjoitti:Jatketaan nyt tätä kysymystulvaa vielä, kun aihe alkoi tuon ybd-lohkon hankinnan jälkeen tosissaan kiinnostamaan.

Eli kyse ybd:n öljyruiskuista. Nehän on toteutettu lohkossa oleviin öljykanaviin samalla tavalla kuin 4wd:ssä. Millainen tämä rs500:n järjestelmä tarkalleen ottaen on ja pystyykö siihen soveltamaan 4wd:n rojuja? Tai itse rakentamaan?
T25 on ainoa 4wd lohko missä öljysuihkut on lohkossa

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Pe Helmikuu 4. 12:45:11 2005

rs 500 öljypumppu on järeempi ja samantapaiset putket kuin 4wd jotka suihkuttaa mäntien alle. ö.pohja on mulla ainakin erillainen(isompi).


mutta escoon tulevassa lohkooni on pistetty kampiaks. pukkiin (lohkoon) suutin joka kusee öljyä männän alle niin ei tarvi ostaa kallista öljyn imuputkea ja voin escossa käyttää ohc öljyputkea. 8)

pasi

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Helmikuu 4. 13:26:24 2005

bpasi kirjoitti:rs 500 öljypumppu on järeempi ja samantapaiset putket kuin 4wd jotka suihkuttaa mäntien alle. ö.pohja on mulla ainakin erillainen(isompi).
Tämmöstä joku kauppaa ebayssä. Linkki

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Helmikuu 4. 18:36:35 2005

Ne T25 öljyruiskut voi laittaa muihinkin lohkoihin RS2000:lla oli/on 205 lohko johon sellaiset oli ympätty. Mellingin möhköpumppu tai WRC tai 4Wd pumppu, josta ruiskututuksen reikä tukittu, niin eiköhän öljy piisaa.
Mellingin pumppu on vaan pirun painava joutuu laittamaan pykälää jäykemmät jouset eteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Helmikuu 5. 9:46:26 2005

SLEI kirjoitti:Ne T25 öljyruiskut voi laittaa muihinkin lohkoihin RS2000:lla oli/on 205 lohko johon sellaiset oli ympätty. Mellingin möhköpumppu tai WRC tai 4Wd pumppu, josta ruiskututuksen reikä tukittu, niin eiköhän öljy piisaa.
Mellingin pumppu on vaan pirun painava joutuu laittamaan pykälää jäykemmät jouset eteen.
juu noin mulla ja lohko on 205 http://groups.msn.com/Turboriesa/loiske ... hotoID=101

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Kesäkuu 19. 13:18:30 2005

Onkohan se "pääkanava" saman kokonen tossa öljysumullisessa lohkossa ja tavallisessa? Meinaan jos tekee jälkeenpäin tommosen ratkasun kun rs2000:lla on, niin ettei se sitten heikennä jostain muualta öljyn painetta?
Toisekseen; Saako noita sumuja ostettua fordilta vai onko noi itte tehtyjä?
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Lokakuu 22. 20:54:44 2005

Laitetaan nyt kuva rs500 öljypumpusta kun sellainen on saatavilla:

http://www.siipicossu.com/rs500_22.jpg

samoin lohkosta:

http://www.siipicossu.com/rs500_21.jpg

http://www.siipicossu.com/rs500_24.jpg

öljypohjasta myös

http://www.siipicossu.com/rs500_23.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Lokakuu 23. 14:35:14 2005

Tuossa kuvan lohkossa ei ole lainkaan sellaisia vesikanavia tasossa kuin mulla? Mistähän syystä? Tai miksi mulla on sellaiset?

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... GP0879.JPG
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 23. 14:42:14 2005

joku on halunnu näköjään "ronklata" sun lohkoa??

ehkä kansi pysyy "viileämpänä" ton takia??

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Lokakuu 23. 14:45:26 2005

Toi mun lohko on tosiaan betonoitu, joten liekö sillä jotain yhteyttä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Lokakuu 23. 14:56:50 2005

onko sulla lisää kuvii? numeroista ?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 23. 15:19:29 2005

Jallu kirjoitti:Tuossa kuvan lohkossa ei ole lainkaan sellaisia vesikanavia tasossa kuin mulla? Mistähän syystä? Tai miksi mulla on sellaiset?

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... GP0879.JPG
Vanhat kilpaosat on kaikki tekijöiden näköisiä.... Voi löytyä ihan mitä vaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Lokakuu 23. 19:08:11 2005

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Helmikuu 7. 20:13:59 2006

siipicossu kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Normaalin 2wd kannen merkinnät ovat V86 HF 6090 AA. Löytyykö samat myös rs500:n hatusta? Tai muuta tietoa mistä kys. osan voisi tunnistaa?

Mikä lätsä tämä on? Kansi
2wd cossun kansi.
Siipicossun kannen termarin paikka ainakin erilainen.
Mikä ero on tavan 2wd kannen termarin paikalla ja rs500 kannessa? Tätä lueskellessa tuntuu siltä, että voisko tuo hyllyssä nököttävä portattu kansi olla "rs" kansi. Siinä termarikotelo tulee 3 pultilla kiinni ja tosiaan on siitä pakosarjan puolelta etumaista uloketta koneistettu. Samoin palotiloissa pientä eroa normaaliin 2wd hattuun verrattuna!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 7. 22:11:54 2006

Siivessä (liki kaikissa) termari kiinni 2 -pultilla, RS500 ja taxi 3:lla. Muuten identtiset; "pulttijako" ja valuknöölit "samanlaiset".

Pistä paperman kuva koneistetusta korvakkeesta, vertaan omaan 500-lätsään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Helmikuu 7. 22:45:38 2006

Minäpä napsaisen kuvatuksen, kun tallilla käyn! Loveus ei kyllä näyttänyt omatekeleeltä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Helmikuu 7. 22:47:51 2006

tossa ku siipicossu saa laitettua niin on mun lätsä.........

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Helmikuu 7. 22:49:23 2006

bpasi kirjoitti:tossa ku siipicossu saa laitettua niin on mun lätsä.........
RS500 kansi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Helmikuu 8. 0:01:13 2006

siipicossu kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tossa ku siipicossu saa laitettua niin on mun lätsä.........
RS500 kansi
Aiheen vierestä, mutta onko toi mötikkä venakopan päällä mekaaninen bensapumppu vai mikä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 8. 9:17:31 2006

MikkoT kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tossa ku siipicossu saa laitettua niin on mun lätsä.........
RS500 kansi
Aiheen vierestä, mutta onko toi mötikkä venakopan päällä mekaaninen bensapumppu vai mikä?
Sehän se
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 8. 19:10:10 2006

siipicossu kirjoitti:
bpasi kirjoitti:tossa ku siipicossu saa laitettua niin on mun lätsä.........
RS500 kansi
Resuluutio on hyvä, mutta ei näy kunnolla toi koneistus. tutun näköinen kylläkin.

Onko tohon termarikoppaan kaiverrettu joku nrosarja; tyyliin MS.....?
On jotain identtisen näköisiä hyllyssä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 8. 21:52:20 2006

joo vaikee nähdä tarkasti toi koneitusjälki että turbo mahtuu.....


en muista oliko numeroa mutta olen nähnyt noita "termareita" muuallakin...

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ke Helmikuu 8. 23:47:06 2006

jjs kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Tuossa kuvan lohkossa ei ole lainkaan sellaisia vesikanavia tasossa kuin mulla? Mistähän syystä? Tai miksi mulla on sellaiset?

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... GP0879.JPG
Vanhat kilpaosat on kaikki tekijöiden näköisiä.... Voi löytyä ihan mitä vaan.
Omassa 200-lohkossa myös saman tyyliseurat tasossa...
olen myös miettinyt mitä niillä haettu takaa? Mahtaako vaikuttaa paljoakaan tasojen lämpöihin...
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 9. 19:26:46 2006

T.O.M kirjoitti:
jjs kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Tuossa kuvan lohkossa ei ole lainkaan sellaisia vesikanavia tasossa kuin mulla? Mistähän syystä? Tai miksi mulla on sellaiset?

http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... GP0879.JPG
Vanhat kilpaosat on kaikki tekijöiden näköisiä.... Voi löytyä ihan mitä vaan.
Omassa 200-lohkossa myös saman tyyliseurat tasossa...
olen myös miettinyt mitä niillä haettu takaa? Mahtaako vaikuttaa paljoakaan tasojen lämpöihin...
Kyllä se aikalailla parantaa vedenkiertoa ja tasaa lämpöä kansinahan pinnassa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » To Helmikuu 9. 21:33:47 2006

jjs kirjoitti:
T.O.M kirjoitti:
jjs kirjoitti: Vanhat kilpaosat on kaikki tekijöiden näköisiä.... Voi löytyä ihan mitä vaan.
Omassa 200-lohkossa myös saman tyyliseurat tasossa...
olen myös miettinyt mitä niillä haettu takaa? Mahtaako vaikuttaa paljoakaan tasojen lämpöihin...
Kyllä se aikalailla parantaa vedenkiertoa ja tasaa lämpöä kansinahan pinnassa.
Näinhän se sitten on oltava :D
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Vastaa Viestiin