mk1 escorttiin jäähdytin takaluukkuun.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

mk1 escorttiin jäähdytin takaluukkuun.

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Helmikuu 6. 19:53:18 2006

ei keltään sattuis löytymään kuvia kyseisestä ratkaisusta? tuli escortin konehuoneessa turhan ahdasta...ahdin, laturi ja jäähdytin osasto ei oikein tunnu mahtuvan, joten meinasin heivata ton jäähdyttimen takaluukun puolelle.
Mites noitten jäähdytysputkien veto tonne takaluukun puolelle olisi paras tehdä, mitä katsastus viranomainen mahtaa tykätä jos putket vetää ohjaamon puolelta rosteriputkella.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 6. 21:23:56 2006

Itse vetäisin putket ulkopuolella, ilmanotto syylärille onkin sitten suunnittelemisen arvoinen homma, ettei koko konttori täyty pölyllä ja paskalla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Helmikuu 6. 21:54:08 2006

Arska kirjoitti:Itse vetäisin putket ulkopuolella, ilmanotto syylärille onkin sitten suunnittelemisen arvoinen homma, ettei koko konttori täyty pölyllä ja paskalla.
niinpä, mutta ahdasta on sielläkin molemmin puolin...
paloseinä tuossa jo on, joten pöly ja paska ei ainakaan ohjaamoon pääse.
takaluukkukin on jo aika täynnä, täytyy tehdä tankki uusiksi jotta sinne syylärin saa mahtumaan...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Helmikuu 7. 7:11:50 2006

Se on aika vaikea saada toimimaan kunnolla siellä takana. Joutuu todennäköisesti laittamaan ainakin väliin siirtopumpun. Raittiin ilman otto lattian läpi, jäähdyttimen eteen kunnon tunneli ja poisto suoraan paksin takaosan läpi. Paksi on taatusti täynnä likaa kokoajan ja samalla auton hienostellut muodot kärsivät. Itse siirsin syylärin takasin eteen sen toimimattomuuden takia. Katsastus jutuista en tiedä mitään :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Helmikuu 7. 17:52:48 2006

enpä taida siirtää sittenkää jäähdytintä takapaksiin, uusi välijäähdytin tilattu ja hiacen kennosta tehty kolmirivinen jäähdytin :lol:
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 7. 22:07:02 2006

Myöhäistä, mutta:
siisteimmin mk1-2 -katuautoon- saanee kun upottaa sopivan (mahtuu lehtien-runkoaisojen väliin) syylarin niin alas kuin "pystyy" (alareuna vähän alle helmapellin), pystysuorassa puolessa välissä taka-akselia ja helmapeltiä. Viistot tunnelinkatot iskarikoteloitten takaa syylarin yläosaan ja takaisin taakse-alas "vähän vaille takapeltiin". Reikä tuon mukaan, puhallin syylarin taakse (imevä). Putket auton alle, esim. alua ja vesi jäähtyy jo matkalla.
Monasti on tarvinnut tosiaan sähkösiirtopumpun että toimii kunnolla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 7. 22:56:02 2006

mettis kirjoitti:ja hiacen kennosta tehty kolmirivinen jäähdytin :lol:
Haa! :D
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaska1
Viestit: 235
Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska1 » Ke Helmikuu 8. 8:58:28 2006

jjs kirjoitti:Myöhäistä, mutta:
siisteimmin mk1-2 -katuautoon- saanee kun upottaa sopivan (mahtuu lehtien-runkoaisojen väliin) syylarin niin alas kuin "pystyy" (alareuna vähän alle helmapellin), pystysuorassa puolessa välissä taka-akselia ja helmapeltiä. Viistot tunnelinkatot iskarikoteloitten takaa syylarin yläosaan ja takaisin taakse-alas "vähän vaille takapeltiin". Reikä tuon mukaan, puhallin syylarin taakse (imevä). Putket auton alle, esim. alua ja vesi jäähtyy jo matkalla.
Monasti on tarvinnut tosiaan sähkösiirtopumpun että toimii kunnolla.
Kaverilla oli tässä vähän tuohon tyylin toteutettu.

Vastaa Viestiin